Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ZAKUP I DOSTAWA LEKÓW

Numer zamówienia:

/64/2009

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt. + zmiana terminu

Poznań, dnia 2009-07-08

EZ/...4029/1.../2009



Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne

Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 64/2009 – leki.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIA:
1. Dot. § 2 pkt. 15
Ewentualne reklamacje jakościowe leków wiążą się ze szczególnymi procedurami do których zobowiązany jest producent leków stosownymi przepisami. W związku z tym prosimy o dopisanie następującego zapisu:
„W przypadku stwierdzenia wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- wad jakościowych w ciągu 14 dni”

Odpowiedź:
1.
Nie, zamawiający nie dokonuje zmian w zapisach paragrafu 2 pkt.15.


2. Dot. § 3 pkt. 3
Termin siedmiodniowy jest możliwy do spełnienia tylko w przypadku kiedy ustawodawca opublikuje rozporządzenie lub ustawę na dwa tygodnie przed wejściem w życie, w innych przypadkach (krótszego "vacatio legis") nie ma możliwości spełnienia tego warunku, w związku z powyższym prosimy o zmianę zapisu na:
„W przypadku zmian wynikających z przepisów prawa Sprzedawca powiadomi Zamawiającego o zmianie cen w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty opublikowania stosownego rozporządzenia lub ustawy."

Odpowiedź:
2.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Jednocześnie zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 3 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

„3. Zmiany wartości (cen) Leków wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 2 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 2 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem.”
wprowadza następujący zapis:
„3. Zmiany wartości (cen) Leków wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 2 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 2 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 2 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości.”

Zamawiający podziela pogląd wykonawcy, iż w rzie zastosowania przez ustawodawcę vacatio legis krótszego niż 7 dni wykonanie zobowiązania nałożonego na wykonawcę w § 3 ust. 3 projektu umowy w jego dotychczasowym brzmieniu byłoby niemożliwe. Stąd też, nie rezygnując z obowiązku zawiadomienia zamawiającego przez wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem o zmianie ceny leków, co uzasadnione jest faktem, iż to w interesie wykonawcy leży podwyższenie ceny leków, zaś zamawiający musi mieć wystarczającą ilość czasu na wprowadzenie nowych cen., zamawiający dostosował treść umowy do sytuacji, w której vacatio legis przepisów wprowadzających zmiany stawki podatku VAT, zmiany cen urzędowych leków lub zmiany stawek celnych będzie krótsze niż 7 dni.


3. Dot. § 4 pkt. 1
Prosimy Zamawiającego o dopisanie „nie mniej jednak niż 80% zakontraktowanych ilości”.

Odpowiedź:
3.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Możliwość niewykorzystania całego asortymentu Leków, będących przedmiotem zamówienia publicznego aktualizuje się jedynie w sytuacji przewidzianej hipotezą art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, a zatem w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy – w takim wypadku interes zamawiającego musi być chroniony, na wypadek, gdyby wskutek wskazanych okoliczności zamówienie całej objętej zamówieniem publicznych ilości leków nie leżało w interesie publicznym. W dniu zawarcia umowy nie jest możliwe do przewidzenia, co jest zresztą jedną z przesłanek zastosowania przywołanego postanowienia, czy i kiedy taka sytuacja nastąpi, co zarazem przesądza o niemożności określenia jaka ilość leków zostanie przez zamawiającego nabyta do tego czasu.


4. Dot. § 5 pkt. 1a
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,1% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź – poniżej.

5. Dot. § 5 pkt. 1b
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź – poniżej.

6. Dot. § 5 pkt. 1c
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”

- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,5% różnicy między łączną wartością netto leków, a łączną wartością netto leków dostarczonych przez Wykonawcę”

Odpowiedź dla 4,5,6
4., 5., 6.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętych zamówieniem publicznym przeciwciał, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętych zamówieniem publicznym przeciwciał spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.


7. Dot. §5 pkt. 3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie słów: „...potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy" i dopisanie: „...poprzez wystawienie pisemnego dokumentu obciążającego Wykonawcę zwanego notą obciążeniową ze wskazaniem tytułu obciążenia (powołanie odpowiedniego zapisu umowy) wraz z dokumentacją potwierdzającą zaistnienie okoliczności”.

Odpowiedź:
7.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.


8. Dot. §5 pkt. 5
Prosimy Zamawiającego o dopisanie zapisu: „Na wypadek zwłoki w zapłacie ceny zakupu ponad 90 dni licząc od terminu zapłaty, Wykonawca uprawniony będzie do powstrzymania się ze spełnieniem obowiązku kolejnych dostaw leków do dnia zapłaty całości zaległości”.

Odpowiedź:
8.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 5 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający jako placówka opieki zdrowotnej w pierwszej kolejności musi zabezpieczyć możliwość wypełniania swojej podstawowej funkcji, tj. świadczenia usług zdrowotnych. Niezależnie od okoliczności zewnętrznych, zamawiający musi mieć zagwarantowane dostawy leków, które są produktem o fundamentalnym znaczeniu dla funkcjonowania szpitala. W związku z powyższym nie ma możliwości wprowadzenia do projektu umowy postanowienia pozwalającego wykonawcy na wstrzymanie się z wykonywaniem swoich zobowiązań w zakresie dostawy leków, będących przedmiotem zamówienia. W razie ewentualnej zwłoki z zapłatą należności przysługujących wykonawcy na podstawie postanowień umowy, wykonawcy przysługuje uprawnienie do dochodzenia ich na drodze sądowej.


9. Dot. §5 pkt. 6
Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu płatności do 30 dni.

Odpowiedź:
9.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 6 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Termin wymagalności kary umownej nie może zatem być zbyt długi, co przesądza o niemożności uwzględnienia propozycji wykonawcy.



10. Dot. – Załącznik nr 2 - Formularz cenowy
Prosimy o podanie w jaki sposób prawidłowo przeliczyć ilość opakowań handlowych
w przypadku występowania na rynku opakowań posiadających inną ilość sztuk (tabletek, ampułek, kilogramów itp.), niż umieszczone w SIWZ (czy podawać pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę, czy ilość opakowań przeliczyć do dwóch miejsc po przecinku)?

Odpowiedź;
W przytoczonym przypadku należy przeliczyć wg zasady matematycznej (2,4 = 2 lub 2,5=3) do pełnych opakowań [amp. i tabl.] z zachowaniem wymaganej ilości – liczby szt. wg SIWZ. Natomiast kg. Należy zapytać jakiego preparatu dotyczy.




11. Dot. – Załącznik nr 2 - Formularz cenowy
Prosimy Zamawiającego o utworzenie odrębnego pakietu z następujących pozycji:

z Pakietu 17:
poz 2 - ACC INJ IV lub dooskrzelowo (roztwór) 300mg/3ml Opak=5amp3ml
poz 3 - ACC 600 tabl musujące 0,6g Op=20tabl
poz 6 - AFLEGAN INJ IM/IV/SC 15mg/2ml opak=10amp.2ml
poz 10 - ALERMED tabl 10mg Op=20tabl
poz 136 - PALIN kaps. 200mg Opak. =20kaps
poz 190 - VENOFER INJ IV (roztwór) 20mgOpak=5amp5ml

Zgodnie z Art. 7 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. tak utworzony pakiet narusza przepisy ustawy, które obligują Zamawiającego do przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.

Odpowiedź:
Tak zamawiający tworzy nowy oddzielny pakiet nr 21 dla pozycji 2,3,6,10,136,190.


Ustala się nowe wadium dla poniższych pakietów
Pakiet 17 wadium = 8.700,00
Pakiet 21 wadium = 2.300,00



Ustala się nowe terminy postępowania:
Termin składania ofert do dnia 03-08-2009 r. do godz. 9.00
Termin otwarcia ofert w dniu 03-08-2009 r. o godz. 10.00





Z poważaniem,

.................................


« Powrót do szczegółów zamówienia