Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

/64/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

korekta + odp. na pyt.

Poznań, dnia 2010-07-14

EZ/____4065/7____ 2010



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 64/2010 LEKI.



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż koryguje się zapisy względem wyłączenia leków z pakietów w odpowiedziach na pytania z dnia 23 i 30 czerwca 2010 r.

KOREKTA.

Pismem EZ/4065/1/2010 wyłączono z pakietu nr 28 pozycję nr 1.
Tworzy się zatem z tej pozycji kolejny pakiet 39.

Nowe wadium dla pakietu 28 = 6200,00
Wadium dla pakietu 39 = 1300,00

-------------------------------------------------------------------------------------------
Pismem EZ/4065/2/2010 wyłączono z pakietu 31 pozycję 3.
Tworzy się zatem z tej pozycji kolejny pakiet 40.

Nowe wadium dla pakietu 31 = 140,00
Wadium dla pakietu 40 = 70,00

--------------------------------------------------------------------------------------------

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

1. Dot. § 2 pkt. 15
Ewentualne reklamacje jakościowe leków wiążą się ze szczególnymi procedurami do których zobowiązany jest producent leków stosownymi przepisami. W związku z tym prosimy o dopisanie następującego zapisu:
„W przypadku stwierdzenia wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- wad jakościowych w ciągu 14 dni”
ODPOWIEDŹ: 1.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Interes zamawiającego wymaga, by reklamacje jakościowe dotyczące leków rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie leków niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje proponowany przez wykonawcę termin 14 dni za zbyt długi.

2. Dot. § 4 pkt. 1
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu na „.....zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 80% ilości asortymentu Leków.....”
ODPOWIEDŹ: 2.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Możliwość niewykorzystania całego asortymentu Leków, będących przedmiotem zamówienia publicznego aktualizuje się jedynie w sytuacji przewidzianej hipotezą art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, a zatem w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy – w takim wypadku interes zamawiającego musi być chroniony, na wypadek, gdyby wskutek wskazanych okoliczności zamówienie całej objętej zamówieniem publicznych ilości leków nie leżało w interesie publicznym. W dniu zawarcia umowy nie jest możliwe do przewidzenia, co jest zresztą jedną z przesłanek zastosowania przywołanego postanowienia, czy i kiedy taka sytuacja nastąpi, co zarazem przesądza o niemożności określenia jaka ilość leków zostanie przez zamawiającego nabyta do tego czasu.

3. Dot. § 5 pkt. 1a
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,1% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
ODPOWIEDŹ: odpowiedź poniżej w odp. 5
4. Dot. § 5 pkt. 1b
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
ODPOWIEDŹ: odpowiedź poniżej w odp. 5
5. Dot. § 5 pkt. 1c
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”

- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na:
„ 0,5% różnicy między łączną wartością netto leków, a łączną wartością netto leków dostarczonych przez Wykonawcę”
ODPOWIEDŹ: 3., 4., 5.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

6. Dot. §5 pkt. 3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie słów: „...potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy" i dopisanie: „...poprzez wystawienie pisemnego dokumentu obciążającego Wykonawcę zwanego notą obciążeniową ze wskazaniem tytułu obciążenia (powołanie odpowiedniego zapisu umowy) wraz z dokumentacją potwierdzającą zaistnienie okoliczności”.
ODPOWIEDŹ: 6.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

7. Dot. §5 pkt. 5
Prosimy Zamawiającego o dopisanie zapisu: „Na wypadek zwłoki w zapłacie ceny zakupu ponad 90 dni licząc od terminu zapłaty, Wykonawca uprawniony będzie do powstrzymania się ze spełnieniem obowiązku kolejnych dostaw leków do dnia zapłaty całości zaległości”.
ODPOWIEDŹ: 7.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 5 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnych leków. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania leków od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co zabezpiecza jego interesy, nie narażając jednocześnie na szkodę pacjentów zamawiającego, dla których kwestia możliwości otrzymania leków ma podstawowe znaczenie.
8. Dot. §5 pkt. 6
Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu płatności do 30 dni.
ODPOWIEDŹ: 8.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 6 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. W ocenie zamawiającego prośba o wydłużenie terminu wymagalności kary umownej nie znajduje uzasadnienia.

9. Dot. – Pakiet 10
Czy Zamawiający wyrazi zgodę w pakiecie nr 10 na zmianę postaci proponowanego preparatu z ampułek na fiolki?
ODPOWIEDŹ: Tak.


Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia