Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa czepków i poszewek na poduszki z fliseliny.

Numer zamówienia:

/75/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 23.06.2010 r

EZ/ 4236/1/2010




Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 75/2010 zakup i dostawa
czepków i poszewek na poduszki z fliseliny.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:


Pytanie 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę §5 ust. 1 lit. a) projektu umowy na następującą:
„pierwszego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 4 lit. a niniejszej umowy”?
Pytanie 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę §5 ust. 1 lit. b) projektu umowy na następującą:
„drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 4 lit a niniejszej umowy”?
Pytanie 3
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie z projektu umowy §5 ust. 7 ?
Uważamy, że proponowane przez Zamawiającego kary są rażąco wygórowane co jest niezgodne z art. 3853 pkt 17) Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.).

Odpowiedź na pytanie 1, 2 i 3:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a) i b) oraz § 5 ust. 7 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Działając z mocy art. 38 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający modyfikuje dotychczasowy zapis § 5 ust. 7 , który przyjmuje teraz następujące brzmienie:
„Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt a) i b) niniejszego paragrafu będą naliczane do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę przedmiotu umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, o której mowa w § 2 ust. 10 niniejszej umowy.”

oraz usuwa się z Formularza cenowego kolumnę 8 o treści „wartość jednostkowa brutto (zł)”.

Zamawiający informuje, że niezwłocznie zostaną udzielone dalsze odpowiedzi na złożone pytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W związku z powyższym zostaje przesunięty termin składania i otwarcia ofert z dnia 25.06.2010r na dzień 29.06.2010r – składanie ofert godz. 10:00 i otwarcie ofert godz. 11:00.


Z poważaniem

p.o. Zastępcy Dyrektora
ds. Lecznictwa

dr n. med. J.Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia