Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu laboratoryjnego.

Numer zamówienia:

/69/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Poznań, dnia 16.06.2010.
EZ/4068/1/ 2010


Wg rozdzielnika do wszystkich zainteresowanych przetargiem nieograniczonym nr 69/2010

Dotyczy: Zakup i dostawa sprzętu laboratoryjnego


Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji, na które udzielamy poniżej odpowiedzi.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ pkt IV

Prosimy o wyrażenie zgody na zmianę terminu realizacji zamówienia z 10 dni na 20 dni ponieważ towar ten sprowadzany jest z zagranicy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu dostawy. Termin dostawy do 20 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.

PYTANIE
Projekt umowy

§ 3

13. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonego Sprzętu. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonego Sprzętu, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu

Ze względu na procedury obowiązujące w naszej Firmie proponujemy zmianę na

13. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonego Sprzętu. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 14 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonego Sprzętu, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 13 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 14 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego w razie stwierdzenia wadliwości sprzętu przez zamawiającego. Podobnie jak w odniesieniu do terminu dostawy sprzętu wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz. Niezależnie nadto od procedur obowiązujących u poszczególnych wykonawców, zamawiający pozostaje na stanowisku, iż wyznaczony termin 5 dni roboczych jest wystarczający do rozpatrzenia zasadności złożonej przez zamawiającego reklamacji.

PYTANIE
14. W razie stwierdzenia, że dostarczony Sprzęt posiada wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwy Sprzęt na Sprzęt wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
Proponujemy zmianę na
14. W razie stwierdzenia, że dostarczony Sprzęt posiada wady, w okresie gwarancyjnym
Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwy Sprzęt na Sprzęt wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 14 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu wymiany sprzętu na wolny od wad w razie stwierdzenia, iż dostarczony sprzęt jest wadliwy do 14 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego (w tym także terminu dostawy sprzętu wolnego od wad w razie stwierdzenia zasadności reklamacji). Podobnie jak w odniesieniu do terminu dostawy sprzętu wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz. Ponadto należy wskazać, iż już przystępując do rozpatrywania reklamacji wykonawca ma możliwość zabezpieczenia możliwości dostarczenia nowego, wolnego od wad towaru, na wypadek, gdyby reklamacja okazała się być uzasadniona – wówczas po jej rozpoznaniu niezwłocznie może przystąpić do przesłania zamawiającego nowego sprzętu. Nie ma zatem, w ocenie zamawiającego, konieczności wydłużania przedmiotowego terminu

PYTANIE
§ 6
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu

Proponujemy zmianę na
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku :

opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki ale nie więcej jednak niż 10% wartości netto zamówionego towaru
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt. a), b), c) i d) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie sprzętu medycznego objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE
Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienia w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy

Proponujemy zmianę na

4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienia w dostawie będzie przekraczać 30 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 4 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych. W związku z tym zamawiający musi zapewnić sobie możliwość elastycznego i szybkiego reagowania w przypadku niewywiązywanie się przez Wykonawcę ze zobowiązań umownych. Możliwość taką daje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku opóźnienia w dostawie sprzętu. Wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz. W świetle powyższych uwag wydłużenie terminu, po upływie którego zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy nie znajduje, żadnego uzasadnienia.

Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje, iż na mocy art. 38 ust. 4 modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Modyfikacja polega na utworzenie z każdej
pozycji wymienionej w załączniku 7 oddzielnego pakietu oraz zmianie opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego ampułek do mrożenia materiału biologicznego (pakiet 1) tj.:

Pakiet 1
1. Ampułki do mrożenia materiału biologicznego w ciekłym azocie z wewnętrznym lub zewnętrznym gwintem ( cryovials, 1.8-2.0ml) z certyfikatem szczelności w ciekłym azocie 15 000 szt.


Pakiet 2
1. Pudełka do przechowywania ampułek 1.8-2ml w ciekłym azocie 150 szt.


Pakiet 3
1. Pudełka do przechowywania probówek 10ml ( 105 x 15mm) w ciekłym azocie 120 szt.


Pakiet 4
1. Statywy do pudełek do probówek 10 ml w ciekłym azocie do zbiorników MVE cryosystem 4000 24 szt.


Pakiet 5
1. Probówki Vacutainer K2E EDTA ( Ref. 367525) 8000 szt.


W specyfikacji koryguje się zapis dotyczący składania ofert częściowych na zapis Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Liczba pakietów- 5.

Powyższą modyfikację należy uwzględnić w formularzu ofertowym i cenowym przy składaniu ofert.

W związku z powyższym, Zamawiający przedłuża się termin składania i otwarcia ofert z dnia 18.06. 2010 r na dzień 23.06.2010r – składanie ofert do godz. 9:00 i otwarcie ofert
o godz. 10:00.




Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna


Sprawę prowadzi Sylwia Krzywiak, dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia