Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

/63/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania.

Poznań, dnia 2010-06-10

EZ/___3570/3____ 2010


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 63/2010 LEKI.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły kolejne zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi – treść poniżej.
Termin postępowania został przedłużony [pismem z dnia 8.06.2010 r.] na dzień 14.06.2010.r.

PYTANIA i ODPOWIEDZI:
1. Prosimy o podanie, w jaki sposób prawidłowo przeliczyć ilość opakowań handlowych w przypadku występowania na rynku opakowań posiadających inną ilość sztuk (tabletek, ampułek, kilogramów itp.), niż zamieszczona w SIWZ; a także w przypadku, gdy wycena innych opakowań leków spełniających właściwości terapeutyczne jest korzystniejsza pod względem ekonomicznym (czy podać pełne ilości opakowań zaokrąglone w górę, czy ilość opakowań przeliczyć do dwóch miejsc po przecinku)?
Odpowiedź na pytanie nr 1 . Obowiązuje przeliczenie matematyczne.

2. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę postaci proponowanych preparatów –
tabletki na tabletki powlekane lub kapsułki lub drażetki i odwrotnie, fiolki na ampułki lub ampułko-strzykawki i odwrotnie?
Odpowiedź na pytanie nr 2 . Należy zadać pytanie, uzależnione jest to od rodzaju preparatu.

3. Zwracamy się z prośbą o określenie w jaki sposób postąpić w przypadku zaprzestania lub braku produkcji danego preparatu. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na podanie ostatniej ceny i informacji pod pakietem?
Odpowiedź na pytanie nr 3 . Nie wyceniać.

4. Czy można wycenić lek równoważny pod względem składu chemicznego i dawki lecz różniący się postacią (tabletki na tabletki powlekane lub kapsułki lub drażetki i odwrotnie fiolki na ampułki i odwrotnie) przy zachowaniu tej samej drogi podania?
Odpowiedź na pytanie nr 4. Należy zadać pytanie, uzależnione jest to od rodzaju preparatu.

5. Czy w związku z nowelizacją ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. nr 164, poz. 1163, nr 170, poz. 1217 i nr 227, poz. 1658, z 2007 r. nr 64, poz. 427
i nr 82, poz. 560, oraz z 2008 r. nr 171, poz. 1058), w której art. 144 ust. 1 otrzymał nowe, bardzo restrykcyjne brzmienie, Zamawiający zechciałby dodać w projekcie umowy, załączonym do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zapis
w poniższym brzmieniu?:
1. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany cen wyłącznie
w przypadku:
1) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian;
2) zmian cen urzędowych leków, wprowadzonych rozporządzeniem odpowiedniego Ministra, przy czym zmiany te mogą dotyczyć podwyższenia
i obniżenia cen jak również dodania nowych a także skreślenia leków
z wykazu leków objętych cenami urzędowymi;
3) zmian stawek opłat celnych wprowadzonych decyzjami odnośnych władz;
4) uzasadnionych zmian wprowadzonych przez producentów leków, na podstawie dokumentu wystawionego przez producenta (oświadczenie, cennik lub faktura);
5) zmian kursu waluty powyżej 5%, w przypadku leków importowanych, zgodnie z tabelą NBP;
2. Zmiany wymienione w ppkt 1), 2) i 3) następują z mocy prawa i obowiązują od dnia obowiązywania odpowiednich przepisów.
3. Zmiany wymienione w ppkt 4) i 5) mogą być dokonane na wniosek wykonawcy,
w terminie do 14 dni od przesłania zawiadomienia, w formie aneksu do umowy.
4. W przypadku szczególnych okoliczności, takich jak wstrzymanie lub zakończenie produkcji, strony dopuszczają możliwość dostarczania odpowiedników preparatów objętych umową. Ewentualna zmiana ceny w tym zakresie może odbywać się na zasadach określonych w punkcie 3.
5. Strony dopuszczają zmianę cen jednostkowych preparatów objętych umową
w przypadku zmiany wielkości opakowania wprowadzonej przez producenta
z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do ceny objętej umową.
6. W przypadku, kiedy strony nie dojdą do porozumienia w zakresie zmian cen leków objętych umową dopuszczają możliwość rozwiązania umowy w całości lub w spornej części.
Odpowiedź na pytanie nr 5 .
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę projektu umowy w sposób proponowany przez wykonawcę. Paragraf 3 ust. 2 projektu umowy przewiduje, możliwość zmiany wartości przedmiotu zamówienia (umowy) – co bezpośrednio przekłada się na ceny leków oferowanych przez wykonawcę – w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Leki, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Leków, wprowadzonych rozporządzeniem odpowiedniego Ministra, przy czym zmiany te mogą dotyczyć podwyższenia i obniżenia cen, jak również dodania nowych leków, a także skreślenia leków z wykazu leków objętych cenami urzędowymi,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Leki importowane,
d) uzasadnionych zmian wprowadzonych przez producentów Leków, pod warunkiem, iż zostanie ona poprzedzona pisemnym oświadczeniem, które producent danego Leku złoży Zamawiającemu, a zmiana ta nie będzie przewyższać 5 % pierwotnej ceny Leku.
e) zmian kursu waluty powyżej 5% w stosunku do kursu tejże waluty obowiązującego w dniu zawarcia niniejszej umowy, zgodnie z tabelą kursów walut publikowaną przez NBP, w przypadku leków importowanych,.
Punkty a)-c) i e) są identyczne lub prawie identyczne z proponowanymi przez wykonawcę. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści punktu d) w sposób proponowany przez wykonawcę. Ryzyko zmiany cen przez producenta leków stanowi ryzyko gospodarcze związane z prowadzeniem przez wykonawców działalności gospodarczej i jako takie nie może być przerzucone na zamawiającego. Zamawiający mimo tego dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, możliwość zmiany wartości przedmiotu zamówienia (a więc ceny leków), w razie ich zmiany przez producenta pod warunkiem, iż nie będzie przekraczać ona 5% pierwotnej ceny. Usunięcie pięcioprocentowego limitu, jak proponuje wykonawca, mogłoby potencjalnie rodzić zbyt niekorzystne ekonomicznie skutki dla zamawiającego.
Paragraf 3 ust. 3 projektu umowy zasadniczo odpowiada propozycji wykonawcy, zamawiający wymaga jednakże od wykonawcy pisemnego powiadomienia o zmianie ceny leków z siedmiodniowym wyprzedzeniem, co uzasadnione jest faktem, iż to w interesie wykonawcy leży podwyższenie ceny leków, zaś zamawiający musi mieć wystarczającą ilość czasu na wprowadzenie nowych cen.
Paragraf 3 ust. 4 projektu umowy również odpowiada propozycji wykonawcy, z tym że zamawiający wymaga zachowania co najmniej 14-dniowego wyprzedzenia przed dokonaniem zmiany umowy w celu umożliwienia precyzyjnego opracowania aneksu oraz zastrzega konieczność zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności, co znajduje oparcie w dyspozycji art. 139 ust. 2 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
Paragraf 3 ust. 5 i 6 projektu umowy zawierają postanowienia niemalże identyczne jak proponowane przez wykonawcę, różnice nie zmieniają w żaden sposób treści umowy.
Paragraf 3 ust. 7 umowy również odpowiada propozycji wykonawcy. Zamawiający uwzględnia także zapis dotyczący możliwości odstąpienia od umowy, będący powtórzeniem zapisu art. 145 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia