Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

/63/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt.

Poznań, dnia 31-05-2010

EZ/___3570/1____ 2010


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne



dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 63/2010 LEKI.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

PYTANIA i ODPOWIEDZI:

1. Dot. § 2 pkt. 15
Ewentualne reklamacje jakościowe leków wiążą się ze szczególnymi procedurami do których zobowiązany jest producent leków stosownymi przepisami. W związku z tym prosimy o dopisanie następującego zapisu: „W przypadku stwierdzenia wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:- wad jakościowych w ciągu 14 dni”
ODPOWIEDŹ NA PYTANIE NR 1:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Interes zamawiającego wymaga, by reklamacje jakościowe dotyczące leków rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie leków niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje proponowany przez wykonawcę termin 14 dni za zbyt długi.


2. Dot. § 4 pkt. 1
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu na „.....zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 80% ilości asortymentu Leków.....”

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE NR 2

Zamawiający nie zgadza się na zmianę treści § 5 ust. 1 projektu umowy w formie zaproponowanej przez zadającego pytanie, albowiem zamawiający jest zobowiązany wziąć pod uwagę różnorodność i zmiany zapotrzebowania na wyroby objęte zamówieniem. Biorąc pod uwagę specyfikę funkcjonowania Wielkopolskiego Centrum Onkologicznego, należy wskazać, że w chwili zawierania umowy nie można przewidzieć rzeczywistego zapotrzebowania na leki objęte danym zamówieniem, mimo prowadzonych przez zamawiającego rzetelnych szacunków i badań w tym zakresie. Ze względu na wprowadzanie nowych technologii, zmiany sposobów leczenia oraz zmieniające się tendencje na rynku, zamawiający nie jest w stanie przewidzieć dokładnej ilości wyrobów medycznych, które zużyje w zakresie swojego funkcjonowania w danym okresie.

W związku z tym, zamawiający nie może zobowiązać się do zamówienia zbyt dużej ilości leków objętych zamówieniem, albowiem mogłoby to wiązać się z niekorzystnymi finansowymi skutkami dla zamawiającego oraz narazić go na zarzut niegospodarności. Zobowiązanie w wysokości zaproponowanej w dotychczasowej treści projektu umowy (20%) uwzględnia, w ocenie zamawiającego, interesy wykonawcy w wystarczającym stopniu.


3. Dot. § 5 pkt. 1a
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,1% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
4. Dot. § 5 pkt. 1b
Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”
5. Dot. § 5 pkt. 1c
- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,2% wartości netto niezrealizowanej części umowy”

- Prosimy zamawiającego o zmianę zapisu dotyczącego wysokości kary umownej na: „ 0,5% różnicy między łączną wartością netto leków, a łączną wartością netto leków dostarczonych przez Wykonawcę”

ODPOWIEDŹ DO PYTAŃ 3 – 5.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

6. Dot. §5 pkt. 3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie słów: „...potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy" i dopisanie: „...poprzez wystawienie pisemnego dokumentu obciążającego Wykonawcę zwanego notą obciążeniową ze wskazaniem tytułu obciążenia (powołanie odpowiedniego zapisu umowy) wraz z dokumentacją potwierdzającą zaistnienie okoliczności”.

ODPOWIEDŹ DO PYTANIA NR 6

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

7. Dot. §5 pkt. 5
Prosimy Zamawiającego o dopisanie zapisu: „Na wypadek zwłoki w zapłacie ceny zakupu ponad 90 dni licząc od terminu zapłaty, Wykonawca uprawniony będzie do powstrzymania się ze spełnieniem obowiązku kolejnych dostaw leków do dnia zapłaty całości zaległości”.

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE NR 7

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnych leków. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania leków od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co zabezpiecza jego interesy, nie narażając jednocześnie na szkodę pacjentów zamawiającego, dla których kwestia możliwości otrzymania leków ma podstawowe znaczenie.


8. Dot. §5 pkt. 6
Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu płatności do 30 dni.

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE NR 8

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 6 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. W ocenie zamawiającego prośba o wydłużenie terminu wymagalności kary umownej nie znajduje uzasadnienia.


9. Dot. – Pakiet 3 poz. 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę w pakiecie nr 3 poz. 2 na zmianę postaci proponowanego preparatu z ampułek na fiolki?

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE NR 9.
Tak.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia