Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego i niesterylnego jednorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii Zamówienie o wartości pow. 193000 EURO

Numer zamówienia:

/143/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 19.01.2010 r

EZ/ 494/2010



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 143/2010 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1
Dotyczy pakietu II poz. 2
Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający ma na myśli pisząc „… ze wskaźnikiem kierunku zagięcia końcówki” w opisie przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Zamawiający odstępuje od wymogu posiadania przez cewnik wskaźnika kierunku zagięcia końcówki.

Pytanie 2
Dotyczy części II poz. 3
Czy Zamawiający dopuści cewnik do podawania tlenu o przekroju „gwiazdki” jako zabezpieczenie przed załamaniem?
Odpowiedź: Tak . Zamawiający dopuszcza cewnik o przekroju „gwiazdki”.

Pytanie 3
Dotyczy części II poz. 3
Czy Zamawiający dopuści cewnik do podawania tlenu o długości 200cm lub 300cm?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza cewnik o długości 300cm.

Pytanie 4
Dotyczy części VI poz. 1
Czy Zamawiający dopuści maski sterylne?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza maski sterylne.

Pytanie 5
Dotyczy części VII poz. 1
Czy Zamawiający dopuści dreny typu Redon o długości 80cm z perforacją ale bez podziałki?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje opis przedmiotu zamówienia i wymaga podziałki na drenie. Podziałka pozwala ustalić w jakim zakresie i na jaką głębokośc używać dren.

Pytanie 6
Dotyczy części XV poz. 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw do nefrotomii składający się:
- cewnika typu Pigital w rozm. 9F i długości 39cm (długość robocza) zamiast 45cm,
- prowadnika drucianego o dł. 80cm zamiast 80 cm z końcem o dł. 10 cm zamiast 8cm,
- dilatatora o rozm. 6,8,10F zamiast 7,10F bez koszulki rozrywanej,
- strzykawka dołączona osobno do zestawu,
pozostałe parametry zestawu zgodnie z siwz?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga zawarcie narzędzi w jednym komplecie, celem sprawnego wykonania zabiegu i nie dopuszcza ww zestawu do przetargu.

Pytanie 7
Dotyczy części XVII poz. 2
Czy Zamawiający dopuści serwetę o parametrach:
- wytrzymałość na rozdarcie/ rozerwanie na sucho 108kPa oraz mokro 95kPa,
- gramatura 51,75g/m2
pozostałe parametry zgodnie z siwz?
Odpowiedź: Nie. Zaproponowana wartość siły rozerwania (95 – 108 kPa) oraz gramatura 51,75 g/m2 są zbyt niskie w stosunku do zapisu siwz (150 kPa oraz 60 g/m2). Wysoka odporność materiału na zerwanie (150 kPa) ma związek z jego gramaturą – im większa gramatura tym większa odporność na rozerwanie. Zastosowanie obłożeń wytworzonych z materiałów o niższych parametrach podczas zabiegów operacyjnych, w trakcie których obłożenie jest narażone na kontakt z ciężkimi i ostrymi narzędziami chirurgicznymi niesie za sobą podwyższenie ryzyka przerwania barierowości, a co za tym idzie naraża pacjenta na wystąpienia infekcji wynikającej z utraty barierowości przez obłożenie.

Pytanie 8
Dotyczy części XVII poz. 3
Czy Zamawiający dopuści serwetę o parametrach:
- wytrzymałość na rozdarcie/ rozerwanie na sucho 108kPa oraz mokro 95kPa,
- gramatura 51,75g/m2
pozostałe parametry zgodnie z siwz?
Odpowiedź: Nie. Zaproponowana wartość siły rozerwania (95 – 108 kPa) oraz gramatura 51,75 g/m2 są zbyt niskie w stosunku do zapisu siwz (150 kPa oraz 60 g/m2). Wysoka odporność materiału na zerwanie (150 kPa) ma związek z jego gramaturą – im większa gramatura tym większa odporność na rozerwanie. Zastosowanie obłożeń wytworzonych z materiałów o niższych parametrach podczas zabiegów operacyjnych, w trakcie których obłożenie jest narażone na kontakt z ciężkimi i ostrymi narzędziami chirurgicznymi niesie za sobą podwyższenie ryzyka przerwania barierowości, a co za tym idzie naraża pacjenta na wystąpienia infekcji wynikającej z utraty barierowości przez obłożenie.

Pytanie 9
Dotyczy części XIX poz. 1
Czy Zamawiający dopuści worek do godzinowej zbiórki moczu, pojemność worka 2l, komora pomiarowa umieszczona na worku o pojemności 500ml, precyzyjna skala co 1ml od 4 do 50ml i co 5ml od 50 do 500 ml, port do pobierania próbek przy cewniku, bez możliwości chowania spustu do górnej kieszeni, dren o dł. 120cm. Worki sterylne, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wyżej opisany worek do godzinowej zbiórki moczu.

Pytanie 10
Dotyczy części XIX poz. 1
Czy Zamawiający dopuści worek do godzinowej zbiórki moczu, pojemność worka 2l, komora pomiarowa umieszczona na worku o pojemności 500ml, precyzyjna skala co 1ml od 0 do 75ml i co 5ml od 75 do 500 ml, port do pobierania próbek przy cewniku, spust z zaciskiem chowany do górnej kieszeni, dren o dł. 125cm. Worki sterylne, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wyżej opisany worek do godzinowej zbiórki moczu.

Pytanie 11
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wydzieleni pozycji nr 1 z pakietu nr 9 do osobnego pakietu 9A? Nasza firma jest wyłącznych dystrybutorem produktu pod pozycją nr 1, wydzielenie tej pozycji z pakietu pozwoli nam na złożenie konkurencyjnej oferty.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie poz. 1 z pakietu 9 i tworzy z niej nowy
pakiet nr XXIV . W związku z powyższym następuje zmiana kwoty wadium: w pakiecie 9 – 177,00zł. i w pakiecie XXIV – 2019zł.

Pytanie 12
Pakiet nr XIX
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie worka do godzinowej zbiórki moczu, pojemność worka 2,6l, komora pomiarowa umieszczona na worku o pojemności 400ml, przy zachowaniu pozostałych parametrów opisu.
Worki te dostarczane są do Państwa placówki przez naszą firmę od ponad 3 lat.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza wyżej opisany worek do godzinowej zbiórki moczu.

Pytanie 13
Pakiet nr IX
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie przyrządu bursztynowego do podawania leków światłoczułych, gdzie filtr przeciwbakteryjny ma wielkość oczka 3 mikrony.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza przyrządy bursztynowe z filtrem przeciwbakteryjnym o wielkości oczka 3 mikrony i podtrzymuje pozostałe wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia.

Pytanie nr 14 dotyczące warunków umowy - załącznik nr 6 do SIWZ paragraf 6 ustęp 1a:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie kar za niedotrzymanie terminu dostawy do 0,5% wartości brutto opóźnionej dostawy?;

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a i b.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie nr 15
dotyczące warunków umowy - załącznik nr 6 do SIWZ paragraf 6 ustęp 1b:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie kar za niedotrzymanie terminu dostawy do 0,7% wartości brutto opóźnionej dostawy?;
Odpowiedź: Od powiedź na pytanie 15 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 14.

Pytanie nr 16 dotyczące warunków umowy - załącznik nr 6 do SIWZ paragraf 7 ustęp 2 :
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie ustępu 2 z paragrafu 7., jako że jest on powtórzeniem paragrafu 4. ustęp 9.?;
Odpowiedź: Z uwagi na fakt, iż postanowienie § 7 ust. 2 załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy stanowi powtórzenie postanowienia § 4 ust. 9, zamawiający zmienia treść § 4 załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy poprzez wykreślenie zeń ustępu 9.


Pytanie nr 17 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia – PAKIET XVI
Czy Zamawiający dopuści złożenie oferty na kleszcze biopsyjne jednorazowe o długościach 155 cm i 230 cm z pojedynczymi dużymi otworami na każdej ze szczęk co umożliwia pobranie większej ilości materiału, spełniające pozostałe wymagane parametry SIWZ
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w siwz i wymaga podwójnych otworów w szczękach celem wykonania precyzyjnej biopsji. Podwójne otwory umożliwiają pobranie więcej wycinków do badań, zo w chorobach nowotworowych ma duże znaczenie.

Pyt anie 18, pakiet XVII, poz. 2 i 3
Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie serwet w rozmiarze 160 x 90 cm w miejsce
150 x 100 cm wykonanych z włókniny odpowiadającej wymogom SIWZ o odporności
na rozerwanie 108 KPa? Zwracamy uwagę, że obowiązujące normy wymagają wartości tego parametru powyżej 40 KPa, więc oferowany wyrób znacząco przewyższa obowiązujące wymagania.
Odpowiedź: Zaproponowana wartość siły rozerwania jest zbyt niska w stosunku do zapisu w siwz (150kPa). Powyższy wymóg jest spowodowany tym, że zastosowanie obłożeń wytworzonych z materiałów o niższych parametrach podczas zabiegów operacyjnych w trakcie których obłożenie jest narażone na kontakt z ciężkimi im ostrymi narzędziami chirurgicznymi, co niesie za sobą podwyższenie ryzyka przerwania barierowości i naraża pacjenta na wystąpienie infekcji wynikającej z utraty barierowości przez obłożenie.

Pytanie 19
Czy Zamawiający, w zakresie Pakietu XX zamówienia ma na myśli materiały eksploatacyjne charakteryzujące się wysoką jakością, znane i atestowane przez producenta urządzenia lub/i przez jego autoryzowanego przedstawiciela/serwis, czyli takie, które są – w sposób potwierdzony stosownym oświadczeniem tych podmiotów - w pełni kompatybilne z eksploatowanym przez Zamawiającego wstrzykiwaczem Medrad Vistron CT (nr seryjny 53273) i nie spowodują usterki w jego działaniu, ani jego uszkodzenia?

UZASADNIENIE
Pozytywna odpowiedź na powyższe pytanie zagwarantuje Zamawiającemu dostawę sprzętu, którego jakość zapewni bezpieczną eksploatację w/w wstrzykiwacza kontrastu (bezpieczną zarówno dla Pacjenta, jak i samego urządzenia), oraz zapewni Zamawiającemu dostęp nie tylko do produktów oryginalnych, lecz także do ich równoważników, co będzie korzystne z punktu widzenia finansów publicznych.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza złożenie wraz z ofertą oświadczenia producenta oferowanego przez Wykonawcę sprzętu, potwierdzającego 100% zgodność cech produktu oferowanego ze wstrzykiwaczem Medard Viston CT.

Pytanie 20
Dotyczy pakietu nr 4
Czy Zamawiający w pozycji 3 dopuści rurkę intubacyjną w wymaganych rozmiarach z mankietem zwężającym się ku dołowi o potwierdzonej badaniami klinicznymi obniżonej przenikalności dla podtlenku azotu, posiadającą duży otwór usytuowany tuż nad mankietem pozwalający na efektywne i dokładne odessanie gromadzącej się wydzieliny, wbudowany w ściankę rurki przewód do odsysania nie zmniejszający jej wewnętrznego świata z przymocowanym kapturkiem w jaskrawym kolorze, z otworem Murphy’ego, o wygładzonych wszystkich krawędziach wewnątrztchawiczych, z gładkim połączeniem mankietu z rurką, balonik kontrolny wskazujący na stan wypełnienia mankietu (płaski przed wypełnieniem) z oznaczeniem nazwy producenta, średnicy rurki i mankietu oraz rodzaju mankietu, przewód łączący balonik kontrolny w innym kolorze niż korpus rurki, dodatkowe oznaczenie rozmiaru na korpusie rurki w miejscu widocznym po zaintubowaniu jak i na łączniku, linia Rtg na całej długości rurki, skala centymetrowa podana na korpusie rurki pomagająca określić głębokość intubacji wraz z oznaczeniem poziomu strun głosowych, sterylna, jednorazowa.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza rurkę o zaproponowanym opisie z zastrzeżeniem, iż zgodnie z siwz mankiet uszczelniający ma w swej górnej części posiadać średnicę większą niż średnica tchawicy, zwężająca się stopniowo ku dołowi tworząc kształt stożka. Zamawiający oczekuje mankietu o kształcie stożka, ponieważ taki kształt zapewnia optymalne uszczelnienie tchawicy. W związku z powyższym Zamawiający wymaga dostarczenia 1 szt próbki w rozmiarze „7” wraz z ofertą.

Pytanie 21
Czy Zamawiający w celu zwiększenia konkurencyjności i atrakcyjności oferty wydzieli z pakietu
pozycję 3?
Odpowiedź: Zamawiający nie wydziela z pakietu nr 4 poz. 3, ponieważ cały asortyment stanowi komplet do zabiegów wykonywanych na blokach operacyjnych.

Pytanie 22
Czy Zamawiający w pozycji 2 dopuści zestaw do drenażu opłucnej (aktywnego i grawitacyjnego) z mechaniczną regulacją siły ssania (regulacja za pomocą słupa wody wykluczona) wyposażony w wyskalowane pokrętło umieszczone na przedniej ścianie umożliwiające regulację w zakresie od 5-40cmH2O, bezgłośny, z przezroczystą przednią ścianą, wyskalowany do objętości 2200ml, posiadający wskaźnik pływakowy umożliwiający wizualizację prawidłowego działania drenażu, zastawkę bezpieczeństwa do uwolnienia wysokiego podciśnienia, automatyczny zawór uwalniający dodatnie ciśnienie, port bezpośrednio przy drenie łączącym do pobierania próbek drenowanego płynu, o wysokości do 25 cm i konstrukcji nie wymagającej mocowania na stojaku w przypadku umieszczenia na podłodze, z uchwytem umożliwiającym przenoszenie lub powieszenie, z możliwością położenia w pozycji horyzontalnej (poziomej) na krótki czas nie powodującego wymieszania roztworów wewnątrz komory, zapakowany sterylnie w folię i serwetę, z oznaczonym miejscem jej otwarcia, z pojedynczym drenem łączącym bezlateksowym zabezpieczonym przed zagięciem metalową sprężyną.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza proponowanego rozwiązania, ponieważ nie spełnia ono właściwości formalnych i technicznych jakie Zamawiający określił w siwz, m.in. minimalna pojemność komory – 2300ml. Z zadanego pytania nie wynika czy zaproponowany zestaw jest zestawem 4 – komorowym, posiadającym oddzielne komory na wydzielinę chorego.

Pytanie 23
Czy Zamawiający w celu zwiększenia konkurencyjności i atrakcyjności oferty wydzieli z pakietu
pozycję 2?
Odpowiedź: W związku z odpowiedzią na pytanie 22 Zamawiający nie wydziela poz. 2 z pakietu 5

Pytanie 24
dotyczy pakietu VI Czy Zamawiający dopuści w pakiecie VI maski anestetyczne twarzowe zapachowe z pompowanym mankietem bez kodu kolorystycznego?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje warunki siwz (kodowane kolorami). Nie dopuszcza masek zapachowych z obawy na możliwość pojawienia się reakcji alergicznych.

Pytanie 25
Umowa & 3 poz. 15 – Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wydłużenie terminu wymiany wadliwego towaru do 7 dni roboczych w celu umożliwienia sprowadzenia nowej partii towaru od producenta bez wad.
Odpowiedź: 1. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający nie wyraża zgody na wydłużenie terminu usunięcia nieprawidłowości do 7 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez zmawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w § 3 ust. 17 umowy do przetargu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez zamawiającego. Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia usunięcia nieprawidłowości przedmiotowego sprzętu w jak najkrótszym terminie. Podkreślenia wymaga, że to zamawiający jest podmiotem uprawnionym do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów usunięcia nieprawidłowości objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz.

Pytanie 26
Umowa & 6 poz. 1b - Czy zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku drugiego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 3% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt b.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 27
Pakiet II
Poz. 2 – Prosimy o sprecyzowanie co Zamawiający ma na myśli pod pojęciem aby łączniki cewników posiadały wskaźnik kierunku zagięcia końcówki.
Odpowiedź: Zamawiający odstępuje od wymogu posiadania przez cewnik Tiemana wskaźnika kierunku zagięcia końcówki

Pytanie 28
Pakiet II
Poz. 2 – Zwracamy się z prośbą o odstąpienie od wymogu posiadania przez cewniki Tiemana wskaźnika kierunku zagięcia końcówki.
Odpowiedź: Zamawiający odstępuje od wymogu posiadania przez cewnik Tiemana wskaźnika kierunku zagięcia końcówki.

Pytanie 29
Pakiet II
Poz. 3 – Czy Zamawiający dopuści cewnik do podawania tlenu przez nos o długości 210 cm ?
Odpowiedź: Zamawijący nie dopuszcza zestawu tlenowo-nosowego o długości 210cm, ponieważ jest on zbyt krótki co utrudnia swobodne podawanie tlenu. Cewnik nie może być silnie naprężon, musi pozostawać w optymalnej odległości pomiędzy aparaturą a pacjentem.








Pytanie 30
Pakiet II
Poz. 3 – W przypadku odmownej odpowiedzi na w/w pytanie czy Zamawiający dopuści cewnik do podawania tlenu przez nos o długości 300 cm ?
Odpowiedź: Tak.

Pytanie 31
Pakiet nr VI
Poz. 1 – Ze względu na fakt, iż Ustawa jak dla profesjonalistów dopuszcza możliwość aby maski twarzowe posiadały datę ważności i nr serii podaną na opakowaniu zbiorczym, a nie na opakowaniu jednostkowym zwracamy się z uprzejma prośbą o odstąpienie od wymogu posiadania numeru serii i daty ważności na pojedynczym opakowaniu i dopuszczenie masek twarzowych producenta, który nr serii i datę ważności umieszcza na opakowaniu zbiorczym.
Odpowiedź: Zamawiający wymaga umieszczenia na pojemniku opakowania np. numeru serii i daty ważności, co ułatwia identyfikacje w razie wadliwości sprzętu bądź jego wycofania z obrotu.

Pytanie 32
Pakiet nr VI
Poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści maski twarzowe nr 4 o wadze z folią 55 g ?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 33
Pakiet nr VI
Poz. 1 – czy Zamawiający dopuści maski twarzowe nr 5 o wadze z folią ponad 60 g ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza mając na uwadze granicę odchylenia ok. 10g i wymaga dostarczenia próbek maski nr 5 w ilości 2 szt.

Pytanie 34
Pakiet VII
Poz. 1 – Ze względu na zróżnicowanie cenowe uzależnione od długości drenów zwracamy się z prośba o sprecyzowanie czy Zamawiający wymaga dostarczenia drenów Redona o długości 50 cm czy też 70 cm ?
Odpowiedź: Zamawiający precyzuje swoją odpowiedź mając na myśli dren o długości 70cm z uwagi na lepszy dostęp i na dokładniejsze odessanie ran.

Pytanie 35
Pakiet IX
Poz. 2 – Czy Zamawiający dopuści igłę biorczą zintegrowaną z odpowietrznikiem i filtrem przeciwbakteryjnym o wielkości oczka 3 um ?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 36
Pakiet X
Poz. 1 – Czy nie nastąpiła omyłka pisarska ? Czy Zamawiający ma na myśli przyrząd do pompy perystaltycznej AP31 o długości drenu 230 cm i z wkładką silikonową o długości 22 cm?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający prostuje błąd – wymiary podane są w cm.

Pytanie 37
Pakiet XI
Poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści zestaw do przetoczeń gdzie dren jest w kolorze czarnym, a komora bursztynowa ? Pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza w zestawie do przetoczeń komorę o zabarwieniu bursztynowym.

Pytanie 38
Pakiet III
Poz. 1 – Czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty badań klinicznych na system 7 łączników bezigłowych ?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis siwz i wymaga dołączenia do oferty badań klinicznych i wymaga dołączenia do oferty badań klinicznych, potwierdzających bezpieczny kontakt systemu z krwią, tłuszczami, alkoholami, chlorhexydyną i chemostatykami.

Pytanie 39
Pakiet III
Poz. 1 – Czy Zamawiający wymaga aby rampa zaopatrzona była w odłączalny uchwyt ?
Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga, aby rampa zaopatrzona była w odłączalny uchwyt. Oddziały WCO dysponują już specjalnie przystosowanymi uchwytami do ramp.
Pytanie 40
Pakiet IX
Poz. 3 – Czy Zamawiający dopuści dren Kehra do drenażu dróg żółciowych wykonany z lateksu w kształcie litery T o długości trzonu cewnika 1000 mm i długości części poprzecznej 300 mm ?
Odpowiedź: Pytanie dotyczy pakietu XIX. Tak. Zamawiający dopuszcza.
Pytanie 41
Pyt dot. Pakietu nr 3, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw do nefrostomii, w skład którego wchodzą:
- cewnik pigtail 9 F, dł. części prostej 34 cm, wykonany z najwyższej jakości poliuretanu alifatycznego
- jednodrożny kranik regulujący przepływ moczu
- kołnierz mocujący cewnik
- 2-u częściowa igła punkcyjna 18G wykonana ze stali medycznej
- prowadnik Lunderquista typu J, 0,035”, 80 cm,
- rozszerzadło atraumatyczne Fr 10,
- uniwersalny łącznik do worka na mocz
Odpowiedź: Wykonawca błędnie podał nr pakietu, pytanie dotyczy pakietu nr 15. Zamawiający wymaga zawarcia narzędzi w jednym komplecie celem sprawnego wykonania zabiegu i dopuszcza w/w zestaw do przetoczeń.

Pytanie 42
Pakiet 2, pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści cewnik do podawania tlenu przez nos długości 280 cm?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza cewnik do podawania tlenu o długość 280cm

Pytanie 43
Czy Zamawiający w pakiecie VIII dopuści przyrząd do transferu leków cytostatycznych z filtrem 0,22 µm pod nazwą handlową Chemo Aid?
W przypadku odpowiedzi negatywnej prosimy o uzasadnienie merytoryczne.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza wyżej wymienionych aparatów di aspiracji leków.
Zamawiający stosuje się do zaleceń komisji higieny sanitarnej i zapobiegania infekcjom przy instytucie Roberta Kocha (RKI), która udzieliła zgody Zarządowi Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Epidemiologicznych na publikację rekomendacji dotyczących prewencji zakażeń odcewnikowych w wyżej wymienionych zaleceniach komisja wskazuje w pkt. 8.6 jako kategorię JB, iż aplikatory do aspiracji leków mają być wyposażone w otoczkę (osłonkę) chroniąca przed kontaminacją. Zamawiający wskazał poprzez zapisy siwz (pkt. 6) konieczność istnienia takiego rozwiązania.
Posiadając wiedzę, iż wymieniony w zapytaniu aplikator nie posiada powyższego rozwiązania, Zamawiający nie dopuszcza go.


RMD
Pytanie 44
Pytania dot. Pakietu nr XVIII:
Czy Zamawiający dopuści w Zestaw operacyjny do zabiegów laryngologicznych w składzie:
- 1 Serweta na stolik instrumentariuszki z dodatkowym wzmocnieniem chłonnym o rozmiarze 152x193cm
- 1 Serweta na stolik Mayo złożona teleskopowo z dodatkowym wzmocnieniem chłonnym o rozmiarze 75x141cm
- 1 Serweta do nakrycia głowy ”Turban” o rozmiarze 102x69 cm wykończona taśmą samoprzylepną
- 1 Serweta z wcięciem o rozmiarze 196 x279 cm, wcięcie w kształcie litery „U” o rozmiarze 9x61 cm, z dodatkowym wzmocnieniem chłonnym w części krytycznej pola operacyjnego i taśmą samoprzylepną
- 1 organizator przewodów o rozmiarze 2,5x11,5cm w formie rzepu, który spełnia, co najmniej rolę taśmy samoprzylepnej
- 2 ręczniki chłonne?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dopuszczenie zestawu operacyjnego do zabiegów laryngoskopowych o składzie podanym wyżej, ponieważ:
- wymiary serwety 196x279cm w kształcie litery „U” są dla Zamawiającego niekorzystne, przez swoją wielkość są narażone na kontakt z podłogą i co za tym wiąże z zachowaniem zasad aseptyki,
- proponowane nakrycie głowy „Turban” jest nieodpowiednie, gdyż powinna składać się z dwóch serwet.

Pytanie 45
Czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy i doda w §6 ust. 1 pkt. a, b : „jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanej części zamówienia, jak oraz obniży w pkt a ) karę z 2% na 1% oraz w pkt. b) z 5% na 3% oraz modyfikacja w §6 ust. c, d poprzez ustanowienie wysokości kar umownych z tytułu odstąpienia od umowy liczonych od wartości niezrealizowanej części umowy?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. W ocenie Zamawiającego nie ma też podstaw do zmiany kwestionowanych postanowień poprzez wprowadzenie maksymalnego limitu wysokości kar umownych. Jej podstawową funkcją jest dyscyplinowanie wykonawcy, który zawarł umowę w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do wykonania swoich zobowiązań wynikających z tejże umowy w sposób całkowicie z nią zgodny, w tym w szczególności z zachowaniem terminów wskazanych w umowie. Zwiększanie kary umownej za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu świadczenia przez wykonawcę służy przyspieszeniu działania wykonawcy i zmniejszeniu opóźnienia w wykonaniu świadczenia o istotnym dla zamawiającego znaczeniu.
Wykonawca, podejmując decyzję o wzięciu udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, świadomi są praw i obowiązków, jakie będą im przysługiwać (lub ich obciążać) w razie zawarcia umowy z zamawiającym. W tym kontekście zaś, zgodnie z zasadą swobody umów wyrażoną w art. 3531 Kodeksu cywilnego, nie ma przeszkód, aby (przy zachowaniu wymogów wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy – Prawo zamówień publicznych) strony w sposób dowolny ułożyły łączący je stosunek prawny. Godząc się zatem na brzmienie projektu umowy, w chwili przystąpienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy akceptują zarazem wymogi zamawiającego zawarte w siwz, której integralną część stanowi również projekt umowy.
Z powyższych względów zamawiający nie uwzględnia propozycji wykonawcy i nie wyraża zgody na zmianę treści projektu umowy.

PYTANIE nr 46
Czy w związku ze znowelizowanym brzmieniem art. 144 ustawy PZP, Zamawiający dopuści w następujących przypadkach możliwość wprowadzenia zmian do umowy:
- gdy podczas realizacji umowy wystąpią nieprzewidywalne zdarzenia lub okoliczności, które uniemożliwiają zrealizowanie przedmiotu zamówienia w sposób, w zakresie i w terminie przewidzianym w ofercie;
- w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku wyrobu będącego przedmiotem zamówienia dopuszcza się zmianę na nowy produkt o tych samych bądź lepszych parametrach po cenie jednostkowej zaoferowanej w ofercie;
- zmiany towaru na inny – synonimowy i tańszy, lub inny – w ramach tej samej grupy.

Odpowiedź: Zamawiający, biorąc pod uwagę treść pytania nr , wyraża jedynie częściowo zgodę na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy, biorąc pod uwagę sugestie przedstawione przez wykonawcę.
W pierwszej kolejności wskazać trzeba, iż zapis zaproponowany przez wykonawcę w pytaniu nr 2 tiret 2 jest już uwzględniony w dotychczasowym brzmieniu projektu umowy, w § 10 ust. 3 („Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Sprzętu dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Sprzętu na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowego Sprzętu nie ulegnie zmianie.”)
Ponadto, zapis zaproponowany przez wykonawcę w pytaniu nr 2 tiret 3, dotyczący zmiany towaru na inny, wprowadzałby zmianę przedmiotu umowy, która doprowadziłaby do zmiany zakresu świadczenia wykonawcy określonego w umowie w stosunku do zobowiązania wykonawcy zawartego w ofercie, co naruszałoby normę zawartą w przepisie art. 140 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. W takim przypadku, umowa co do przedmiotu nietożsamego z przedmiotem oferty, podlegałaby, na podstawie art. 140 ust 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, unieważnieniu.

Biorąc pod uwagę treść pytania nr 2 tiret 1, Zamawiający zmienia treść § 10 ust. 3 projektu umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego zapisu:
„Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Sprzętu dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Sprzętu na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowego Sprzętu nie ulegnie zmianie.”

Wprowadza następujący zapis:

§ 10 ust.3:
„Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Strony zgodnie postanawiają, że:
a) w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Sprzętu dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Sprzętu na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowego Sprzętu nie ulegnie zmianie,
b) zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.”




Zamawiający doprecyzowuje odpowiedź na pytanie 2 dotyczące siwz podana w piśmie EZ/180/2011 z dnia 07.01.2011 i tym samym modyfikuje treść odpowiedzi dot. pakietu 6 w zał. 7:
„Zamawiający dopuszcza maski posiadające nadmuchiwane kołnierze ale nie jest to warunek bezwzględny.”


Na mocy art. 38 ust.4 ustawy Pzp modyfikuje się opis przedmiotu zamówienia w pakiecie XXII poz. 1 – protezy głosowe, poprzez dodanie poniższego zdania:

„Do każdej protezy dołączona szczoteczka do czyszczenia.”



Zamawiający informuje, że w związku z modyfikacją siwz prowadzącą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu ( wudzielenie poz. 1 z pakietu 9 i utworzenie pakietu nr XXIV) przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 01.02.2011r na dzień 11.02.2011r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert
– o godz. 10.00.

Z poważaniem

p.o. Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa

dr. n. med. J Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia