Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ROZBUDOWA WCO. Rozbudowa budynku Wielkopolskiego Centrum Onkologii wraz z rozbiórką kolidujących części budynków na częściach działek nr 15 i 16, ark. 36, obręb Poznań – w ramach projektu poprawy wykrywalności, standardów diagnostyki nukle

Numer zamówienia:

/10/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt. 19

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA 2007-2013.


Poznań, dnia 22-02-2011
EZ/____823/19______/2011


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych postępowaniem o udzielenie zamienia publicznego

Dotyczy: przetargu nieograniczonego 10/2011 ROZBUDOWA WCO.


ODPOWIEDZI NA PYTANIA .

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż zamawiający udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:


ZAPISY SIWZ – WZÓR UMOWY

1. W odniesieniu do zapisu SIWZ pkt. III b „Kalkulacja ofertowa - dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej. Oferent powinien sporządzić kalkulację ofertową i dołączyć ją do oferty. W kalkulacji ofertowej należy wycenić poszczególne elementy zamówienia, oddzielnie dla każdej branży”, uprzejmie proszę o sprecyzowanie, co Zamawiający rozumie pod pojęciem „Kalkulacja ofertowa”?
Odpowiedź:
Pod pojęciem „Kalkulacja ofertowa” należy rozumieć kosztorys ofertowy.
2. Czy Zamawiający wymaga załączenia do oferty kosztorysu ofertowego? Jeżeli tak, to proszę o określenie rodzaju kosztorysu; czy kosztorysy uproszczone? czy kosztorysy szczegółowe ?
Odpowiedź: Tak. Kosztorysy uproszczone.
3. Wskazujemy na nieważność zapisu § 4 ust. 4 wzoru umowy dotyczącą pisemnej zgody Zamawiającego na zlecenie części robót podwykonawcy, zgodnie z bezwzględnie obowiązującym art. 6471 kodeksu cywilnego, możliwa jest też milcząca zgoda inwestora na zatrudnienie podwykonawcy, odmienne zapisy umowne są nieważne.
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 2 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 4 (mylnie oznaczonym przez Wykonawcę w pytaniu jako § 4 ust. 4) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
Wykonawca może powierzyć wykonywanie części prac będących przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie. Zatrudnienie wskazanych przez Wykonawcę podwykonawców nie może w żaden sposób skutkować powiększeniem kwoty wynagrodzenia Wykonawcy ponad kwotę określoną w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
Wprowadza następujący zapis:
Wykonawca może powierzyć wykonywanie części prac będących przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą wymagana jest zgoda Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający, w terminie 7 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.

4. Czy Zamawiający określi termin przekazania placu budowy w umowie? W umowie uwzględniony jest termin na rozpoczęcie budowy uzależniony od terminu podpisania umowy, tymczasem nie określono terminu przekazania placu budowy.
Odpowiedź: We wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do siwz, § 3 ust. 1. brzmi:
„Do obowiązków Zamawiającego należy:
a. Wprowadzenie Wykonawcy na obiekt objęty przedmiotem umowy i przekazanie placu budowy w ciągu 14 dni od podpisania umowy.”
W świetle powyższego, pytanie należy uznać za bezprzedmiotowe.
5. Czy Zamawiający akceptuje udzielenie gwarancji i rękojmi na maszyny i urządzenia na okres odpowiadający gwarancji i rękojmi udzielonej przez producentów tych maszyn i urządzeń ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści punktu IV 1.3 SIWZ oraz załącznika numer 2 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 ust. 1 poprzez wprowadzenie zapisu dotyczącego udzielenia gwarancji i rękojmi na maszyny i urządzenia na okres odpowiadający gwarancji i rękojmi udzielonej przez producentów maszyn i urządzeń.
Zgodnie ze wzorem umowy gwarancja i rękojmia obejmuje przedmiot zamówienia w całości. W okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi Wykonawca jest gwarantem poprawnego działania maszyn i urządzeń zainstalowanych w ramach zamówienia, niezależnie od terminów wygaśnięcia gwarancji udzielonych przez producentów tych urządzeń.
Zastrzeżenie min. 48 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykonania umowy, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.

6. Czy Zamawiający zmieni § 7 ust. 2 wzoru umowy poprzez określenie wysokości kary umownej tam zawartej do wysokości 10 % wynagrodzenia netto ? W obecnej treści brak symetrii w wysokości kar umownych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 2 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 7 ust. 2 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Należy podkreślić, iż wszyscy wykonawcy podejmując decyzję o wzięciu udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego świadomi są praw i obowiązków jakie będą im przysługiwać (lub ich obciążać) w razie zawarcia umowy z zamawiającym. W konsekwencji wykonawca świadomie podejmuje decyzję o samym złożeniu jak i o treści swojej oferty. Zamieszczone w § 7 ust. 2 projektu umowy zastrzeżenie kary umownej na rzecz wykonawcy jest wyrazem dobrej woli zamawiającego, który niewątpliwie nie ma takiego obowiązku. W związku z powyższym wysokość przedmiotowej kary umownej pozostaje bez zmian.

7. Czy Zamawiający akceptuje wprowadzenie ograniczenia maksymalnej wysokości kar umownych z jakiegokolwiek powodu do poziomu 10 % wartości przedmiotu netto, np. poprzez wprowadzenie dodatkowego ustępu 2A w § 7 o poniższej treści: „Maksymalna łączna wysokość kar umownych o których mowa w ust. 1 i 2 z jakiegokolwiek powodu nie może przekraczać poziomu 10 % wartości przedmiotu umowy netto.” ?
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści załącznika numer 2 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 7 ust. 1 pkt c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 2 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 7 ust. 1 pkt c) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,2 % wartości przedmiotu odbioru ( zadania) za każdy dzień zwłoki, liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad.

Wprowadza następujący zapis:

Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,2 % wartości przedmiotu odbioru ( zadania) za każdy dzień zwłoki, liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad, jednakże nie więcej niż 10% wartości wynagrodzenia netto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.

8. Pytamy Zamawiającego o możliwość dodania do wzoru umowy katalogu zmian do umowy:
a. zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
b. udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja umowy,
c. sytuacji niezależnych od stron umowy lub w przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej,
d. wprowadzenia robót zamiennych,
e. gdy potrzeba wprowadzenia zmian do umowy wynika ze zmian natury technicznej, w tym zmian dokumentacji projektowej,
f. przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;
g. zlecenia przez Zamawiającego robót dodatkowych lub zamiennych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy,
h. zaszła konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów,
i. prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy
Odpowiedź:
Zamawiający informuję, że w par. 13 ust. 3 projektu umowy, stanowiącej załącznik numer 2 do siwz, przewidziany został zapis wskazujący, że zmiany i uzupełnienia umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.

Należy także mieć na uwadze, że okoliczności przedstawione w zapisach zaproponowanych przez wykonawcę w pytaniu 8, mogą mieć przede wszystkim wpływ na termin wykonania umowy. W związku z powyższym, zamawiający podkreśla, że zgodnie z § 4 ust. 2 pkt c) projektu umowy terminy wykonania robót budowlanych ulegają przesunięciu w przypadku wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. Do takich okoliczności należą też niektóre wymienione przez wykonawcę w pytaniu nr 8. W związku z powyższym, zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści projektu umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

PRZEDMIARY ROBÓT – PROJEKTY

9. Proszę o udostępnienie przedmiarów w wersji „ATH” dla poniższych zakresów robót:
a. Instalacje niskoprądowe
b. Instalacja telewizyjna
c. Okablowanie strukturalne
d. CCTV – SSW - KD
e. Instalacja p.poż.
f. SAP
g. DSO
h. Instalacja gazów medycznych
i. Wymiana pokrycia
j. Instalacja kanalizacji deszczowej

Odpowiedź:
Zamawiający nie ma obowiązku udostępniania przedmiarów w wersji edytowalnej. Biorąc jednak pod uwagę usprawnienie przygotowania ofert, zwróciliśmy się do pracowni projektowej o ich przekazanie. Obecnie są udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego przedmiary w formacie ATH, które były możliwe do uzyskania od pracowni projektowej.

10. Proszę o udostępnienie dokumentacji geologicznej.
Odpowiedź:
Dokumentacja geologiczna jest obecnie dostępna na stronie internetowej Zamawiającego.

11. Proszę o zamieszczenie na stronie internetowej aktualnego pozwolenia na budowę.
Odpowiedź:
Decyzja pozwolenia na budowę zostanie udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego.

12. Proszę o udostępnienie aktualnej opinii konserwatorskiej (uzgodnienia z konserwatorem zabytków) dotyczącej usunięcia podbudowy budynków przy ulicy Grabary 15.
Odpowiedź:
Pozwolenie Miejskiego Konserwatora Zabytków Nr 737/10 oraz Nr 746/2010 zostaną udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego.

13. Czy Zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę drzew? Jeżeli takowej nie posiada, proszę o wyłączenie wycinki drzew z zakresu przetargu.
Odpowiedź:
Zamawiający jest w posiadaniu opinii Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Poznania o możliwości usunięcia drzew, które kolidują z projektowana budową.

14. Czy w ofercie należy uwzględnić opłaty administracyjne z tytułu wycinki drzew? Jeżeli tak, to proszę o udostępnienie inwentaryzacji drzew (ze wskazaniem i opisaniem drzew do wycinki), gdyż tylko wówczas jest możliwe wyliczenie wysokości opłat administracyjnych.
Odpowiedź:
Opłaty administracyjne z tytułu usunięcia drzew poniesie Zamawiający.

15. W materiale projektowym brak inwentaryzacji zieleni, a tym samym brak wiedzy o faktycznym projektowanym zakresie robót związanych z pielęgnacją istniejących drzew i krzewów, jak również informacji o ewentualnym drzewostanie podlegającym ochronie konserwatorskiej, czy chociażby o rzeczywistej ilości drzew i krzewów zakwalifikowanych do wycinki. Uprzejmie proszę o udostępnienie inwentaryzacji zieleni.
Jeżeli Zamawiający nie dysponuje stosownymi materiałami projektowymi, proszę o wyłączenie tego zakresu z przetargu. (zgodnie z ustawą Pzp. obowiązkiem Zamawiającego jest jednoznaczne określenie zakresu przetargu)
Odpowiedź:
W obrębie projektowanej rozbudowy występują cztery drzewa zakwalifikowane do usunięcia:
- klon jesionolistny o obwodzie pnia 58,5 cm,
- klon jesionolistny o obwodzie pnia 69 cm,
- klon jesionolistny o obwodzie pnia 93 cm,
- klon o obwodzie pnia 99 cm. (obwód pni mierzony na wysokości 130 cm od terenu)
Na działce Zamawiającego, która docelowo podlega całkowitej zabudowie, nie występuje inna roślinność. Co do drzew znajdujących się na działkach przyległych, jeśli znajdą się one w obszarze udostępnionym czasowo Wykonawcy jako plac budowy, należy je zachować w stanie nienaruszonym. Nie oczekuje się od Wykonawcy „robót związanych z pielęgnacją istniejących drzew i krzewów”.

16. Według opisu architektury w pozycji 3.5 występują pale iniekcyjne JET GROUTING o średnicy 180cm i 120cm, zaś na rysunku konstrukcyjnym nr K.1.1.0 wskazuje się w/w palie o średnicy 1000mm. Uprzejmie proszę o jednoznaczne określenie średnic pali.
Odpowiedź:
Aktualne dane na temat kolumn JET GROUTING zawiera rysunek K.1.1.0 projektu wykonawczego konstrukcji.

17. Uprzejmie proszę o jednoznaczne określenie długości dla poszczególnych kolumn JET GROUTING , gdyż rysunek K.1.1.0 określa owe głębokości, zaś opis projektu architektury pkt 3.5 mówi o głębokości posadowienia pali określonej według lokalnych warunków gruntowych w trakcie realizacji. (zgodnie z ustawą Pzp. obowiązkiem Zamawiającego jest jednoznaczne określenie zakresu przetargu)
Odpowiedź:
Aktualne dane na temat kolumn JET GROUTING zawiera rysunek K.1.1.0 projektu wykonawczego konstrukcji.

18. W opisie do projektu konstrukcji występuje podlewka z chudego betonu B15 i grubości 10 cm, zaś w pozycji przedmiarowej nr 9 występuje beton B10,natomiast na rysunkach została określona tylko grubość podlewki. Proszę o jednoznaczne określenie klasy betonu.
Odpowiedź:
Podlewkę pod ławami wykonać z betonu B10.

19. SIWZ – zapis w pkt. 3.5 wprowadza do zakresu przetargu następujące czynności: „Przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych należy przenieść w miejsce nowej lokalizacji jednostki zewnętrzne instalacji chłodzenia tomografów oraz klimatyzacji ogrodu zimowego, znajdujące się na dachu budynku przewidzianego do rozbiórki. Jednostki te należy połączyć z istniejącymi instalacjami przez nie obsługiwanymi, tak aby zapewnić ciągłość pracy instalacji w trakcie budowy. W razie kolizji docelowych połączeń z prowadzonymi robotami należy wykonać połączenia tymczasowe na czas budowy.”
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o załączenie planszy zagospodarowania terenu i rzutu właściwej kondygnacji na obiekcie z zaznaczeniem lokalizacji dla jednostek zewnętrznych instalacji chłodzenia oraz z zaznaczeniem lokalizacji istniejących tomografów i jednostki wewnętrznej klimatyzacji ogrodu zimowego. Ponadto proszę o uściślenie właściwych długości i wymaganych średnic dla nowych podłączeń.
Jeżeli Zamawiający nie dysponuje stosownymi materiałami projektowymi, proszę o wyłączenie tego zakresu z przetargu. (zgodnie z ustawą Pzp. obowiązkiem Zamawiającego jest jednoznaczne określenie zakresu przetargu)
Odpowiedź:
Plansza zagospodarowania terenu stanowi rysunek nr 1 projektu architektury. Lokalizacja jednostek zewnętrznych instalacji chłodzenia ukazana jest na rzucie dachu, który stanowi rysunek nr 7 projektu architektury, jak również w projekcie wykonawczym instalacji grzewczych – rys. nr CO-07. Lokalizacja tomografów ukazana jest na rzucie parteru, który stanowi rysunek nr 3 projektu architektury. Projekt instalacji grzewczych oraz związany z nim przedmiar robót zawiera całość informacji technicznej dotyczącej omawianych elementów robót. Zapis w pkt. 3.5 siwz ma na celu zwrócenie uwagi Oferenta na utrudnienia logistyczne, wynikające z ingerencji planowanej rozbudowy w strukturę czynnego zakładu opieki zdrowotnej. W opinii Zamawiającego specyfika i złożoność przedmiotowego zamówienia wymaga dokonania wizji lokalnej dla opracowania oferty z należytą starannością, w interesie potencjalnego Wykonawcy. Żądanie Oferenta, aby Zamawiający wyłączył z zakresu przetargu te elementy, które sprawiają mu trudność przy sporządzaniu oferty „zza biurka”, jest całkowicie bezpodstawne.

20. W przedmiarze robót dotyczącym instalacji gazów medycznych występują pozycje związane z montażem urządzeń i sprzętu medycznego jak:
 oprawy przyłóżkowe
 kolumny anestezjologiczne
 kolumny chirurgiczne
 zestawy IOM 2-stanowiskowe
 końcówki wtykowe i kątowe tlenu
 końcówki wtykowe i kątowe sprężonego powietrza
 końcówki wtykowe i kątowe próżni
 końcówki wtykowe odciągu gazów
SIWZ jednoznacznie określa (punkt 3.5), iż tylko dostawa kolumn anestezjologicznych i endoskopowych oraz lamp bezcieniowych jest przedmiotem innego postępowania przetargowego .
Wobec powyższych niejasności, proszę o jednoznaczne stanowisko w kwestii dostaw medycznych, a tym samym o udostepnienie zestawienia sprzętu i urządzeń wraz z uściśleniem wymaganych względem nich parametrów technicznych, jeżeli jakiekolwiek dostawy wchodzą w zakres niniejszego przetargu.
Odpowiedź:
W zakres zamówienia, zgodnie przedmiarem robót dotyczącym instalacji gazów medycznych, wchodzi dostawa następujących urządzeń:
 końcówki wtykowe i kątowe tlenu,
 końcówki wtykowe i kątowe sprężonego powietrza,
 końcówki wtykowe i kątowe próżni,
 końcówki wtykowe odciągu gazów.
Urządzenia powyższe muszą posiadać parametry techniczne określone w projekcie instalacji gazów medycznych, pasujące do gniazd - punktów poboru gazów medycznych przyjętych w projekcie.
Urządzenia niżej wymienione:
 oprawy przyłóżkowe,
 zestawy IOM 2-stanowiskowe,
stanowią dostawę inwestora, lecz zgodnie z przedmiarem robót dotyczącym instalacji gazów medycznych, w zakres niniejszego zamówienia wchodzi ich montaż.


21. SIWZ - pkt. 3.5 wnosi zapis: „Prowadzone roboty będą wymagały koordynacji z budową zewnętrznych linii kablowych i rozbudową stacji transformatorowo-rozdzielczej, realizowaną w ramach odrębnego zamówienia.”
Proszę o udostępnienie projektu bądź odpowiednich „uzupełnień” na planszy zagospodarowania terenu dla w/w zamierzeń inwestycyjnych, gdyż na chwilę obecną niemożliwym jest oszacowanie kosztów związanych z opisaną koordynacją działań. Jeżeli Zamawiający nie dysponuje stosownymi materiałami projektowymi, proszę o wyłączenie tego zakresu z przetargu. (zgodnie z ustawą Pzp. obowiązkiem Zamawiającego jest jednoznaczne określenie zakresu przetargu)
Odpowiedź:
W opinii Zamawiającego powyższe nie ma wpływu na oszacowanie kosztów związanych z przedmiotowym zamówieniem. Przychylając się jednakże do prośby Oferenta, Zamawiający umieści na swojej stronie internetowej plan zewnętrznych linii kablowych.

22. W przedmiarze robót budowlanych brakuje drzwi D2K. Czy wchodzą one w zakres przetargu?
Odpowiedź:
Tak, drzwi D2K do magazynu informatyków wchodzą w zakres przetargu.

23. W przedmiarze robót budowlanych występuje 21 szt. dopłat za system kontroli dostępu, natomiast według zestawienia stolarki należy przyjąć 22szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności.
Odpowiedź:
W wykazie stolarki – drzwi płytowe wewnętrzne laminowane (rys. nr D2) – ujęto 21 szt. drzwi z kontrolą dostępu, co jest zgodne z przedmiarem robót budowlanych.

24. W przedmiarze robót budowlanych występuje 131 ościeżnic, gdy wedle zestawienia stolarki jest 132 sztuki. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności.
Odpowiedź:
Należy przyjąć ilość ościeżnic z zestawienia stolarki.

25. Według przedmiaru robót budowlanych występuje 7 sztuk drzwi stalowych kwasoodpornych, w zestawieniu stolarki jest 6 sztuk. Proszę o podanie ilości, którą należy uwzględnić w cenie ofertowej.
Odpowiedź:
W cenie ofertowej należy uwzględnić ilość drzwi podaną w wykazie ślusarki – drzwi do kabin endoskopii ze stali nierdzewnej (rys. nr D5), gdzie ujęto 7 sztuk drzwi stalowych kwasoodpornych rozwieranych, co jest zgodne z przedmiarem robót budowlanych.

26. W przedmiarze robót budowlanych występuje pozycja dotycząca dopłaty za okno obserwacyjne do drzwi stalowych kwasoodpornych, w zestawieniu stolarki brak informacji o takowych oknach. Czy należy uwzględnić w wycenie okna obserwacyjne w drzwiach stalowych kwasoodpornych? Jeżeli tak, proszę określić wymagane wymiary dla otworów okiennych.
Odpowiedź:
Należy przyjąć drzwi stalowe kwasoodporne zgodnie z zestawieniem stolarki – bez okien obserwacyjnych.

27. Punkt 3.5 w SIWZ mówi: „W ramach instalacji kanalizacji sanitarnej należy uwzględnić wymianę instalacji podposadzkowej w piwnicy budynku „starego szpitala” oraz budowę przyłącza kanalizacyjnego w ulicy Garbary.”
Wobec powyższego, uprzejmie proszę o udostępnienie brakujących materiałów przetargowych – takich jak:
a. inwentaryzacja istniejącej instalacji podposadzkowej w piwnicy budynku „starego szpitala”
b. Projekt Wykonawczy dla przyłącza kanalizacyjnego w ulicy Garbary
c. Stosowne uzgodnienia, warunki i pozwolenia dla przyłącza kanalizacyjnego w ulicy Garbary
Na chwilę obecną niemożliwym jest oszacowanie kosztów dla omawianego zakresu robót.
Jeżeli Zamawiający nie dysponuje stosowną dokumentacją projektową, proszę o wyłączenie tego zakresu z przetargu. (zgodnie z ustawą Pzp. obowiązkiem Zamawiającego jest jednoznaczne określenie zakresu przetargu)
Odpowiedź:
Wykonanie pełnej inwentaryzacji istniejącej instalacji podposadzkowej w piwnicy budynku „starego szpitala” nie jest możliwe bez wyłączenia z użytkowania poszczególnych pomieszczeń w czynnym obiekcie. Z tego powodu ogranicza się zakres wymiany istniejącej instalacji podposadzkowej w piwnicy budynku „starego szpitala” w ramach niniejszego zamówienia do odcinka uwzględnionego obecnie w projekcie i przedmiarze kanalizacji sanitarnej.
Projekt wykonawczy dla przyłącza kanalizacyjnego w ul. Garbary jest udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego w wersji elektronicznej jako pliki .dwg, obecnie udostępnia się również pliki .pdf. Przedmiar robót dla przyłącza zawarty jest w przedmiarze instalacji wod.-kan. w punkcie 9, pozycje od 231 do 256.


Z poważaniem,
p.o. Zastępcy Dyrektora
ds. Lecznictwa

dr n. med. J. Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia