Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa odczynników wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych

Numer zamówienia:

/147/2010

« Powrót do szczegółów zamówienia

umowa po zmianach

Poznań, dnia 2011-01-10

EZ/___179/1______/2011



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników postępowania o zamówienie publiczne.



Dotyczy: przetarg nieograniczony nr 147/2010 dostawa odczynników wraz z dzierżawą analizatora.



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż dokonano poprawy projektu umowy. Treść umowy zawarta w załączniku do niniejszego pisma. Dnia 7.1.2011 dokonano zmiany terminów postępowania na dzień 14.01.20011 składanie 9.00 otwarcie 10.00.



Z poważaniem,

_______________
























Załącznik nr 5 do SIWZ

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 147/2010.

Na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) w dniu ...................................... pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii w Poznaniu ul. Garbary 15 zwanym dalej Zamawiającym, reprezentowanym przez:
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych - inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę
Główny księgowy - mgr Mirellę Śmigielską
NIP: 778-13-42-057 REGON: 000291204;
z jednej strony,
a
firmą ..............................................................................................................
z siedzibą w .....................................................................................................
NIP: ................................ REGON: .............................;
Zarejestrowaną w ......................................................................................................; zwaną dalej Wykonawcą, reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
z drugiej strony,
została zawarta umowa dostawy odczynników wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych o następującej treści:


§1
Wstęp

1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 147/2010 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2

1. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Sprzętu i Odczynników, wydzierżawianiem i serwisowaniem Urządzeń.
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.

§ 3
Przedmiot umowy
1. Przedmiotem umowy – zamówienia publicznego jest:
a) sprzedaż i dostawa odczynników, zwanych dalej „Odczynnikami” i materiałów zużywalnych, zwanych dalej „Sprzętem”, do badań z zakresu hematologii
b) dzierżawa analizatorów hematologicznych
2. Wykonawca wydzierżawiając przedmiot umowy, określony w § 1 ust. 1 lit. b oświadcza, że jest właścicielem analizatorów hematologicznych marki …….., rok produkcji ……….., o numerach seryjnych ……., zwanych dalej „Urządzeniami” i zapewnia, iż przedmiotowe Urządzenia są w pełni sprawne i posiadają właściwości, o których zapewnił Wykonawca w ofercie.
3. Wykonawca gwarantuje i oświadcza, iż przedmiot umowy wprowadzony został do obrotu i do używania na terenie Polski, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych .
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionego przez Zamawiającego Sprzętu i Odczynników:
a) sukcesywnie w terminie ………….. dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie lub faxem.
b) w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości zamawianego Sprzętu lub Odczynników oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości poszczególnych rodzajów Sprzętu lub Odczynników objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Sprzętu i Odczynników na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tych podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
7. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionego Sprzętu i Odczynników, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczany przez Wykonawcę Sprzęt i Odczynniki oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć terminowe dostawy również w przypadku braku zamówionego przez Zamawiającego Sprzętu lub Odczynników w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danego Sprzętu lub Odczynników lub w przypadku, gdy dany Sprzęt lub Odczynniki zostały wycofany z obrotu.
9. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) zamówionego Sprzętu lub Odczynników, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę Sprzętu lub Odczynników u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
10. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe dostarczanego Sprzętu i Odczynników nie będą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
11. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Sprzęt i Odczynniki o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum …………..miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonego Sprzętu i Odczynników. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Sprzętu i Odczynników z terminem ważności krótszym niż ………. miesięcy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
12. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanego przez Wykonawcę Sprzętu i Odczynników jest co najmniej równy określonemu przez producenta okresowi przydatności tego Sprzętu i Odczynników do stosowania.
13. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonego Sprzętu i Odczynników. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonego Sprzętu i Odczynników, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu.
14. W razie stwierdzenia, że dostarczony Sprzęt lub Odczynniki posiadają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Sprzętu lub Odczynników na Sprzęt lub Odczynniki wolne od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
15. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 7 ust. 1 pkt c) niniejszej umowy.
16. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Sprzętu lub Odczynników dostarczonych przez Wykonawcę oraz ich zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
17. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Sprzętu lub Odczynników i żądania ich wymiany na Sprzęt lub Odczynniki wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Sprzętu lub Odczynników niewłaściwej jakości lub niezgodnych z wymogami, o których mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu,
b) dostarczenia Sprzętu lub Odczynników niezgodnych z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.
18. Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu lub Odczynników, w przypadku jego dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem, w szczególności w przypadku wcześniejszego dokonania Zakupu Interwencyjnego.
19. Po dostarczeniu zamówionego Sprzętu lub Odczynników, następuje jego przyjęcie przez Zamawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo, asortymentowym i jakościowym, dostarczonego Sprzętu i Odczynników. Strony zgodnie postanawiają, iż pozytywny wynik badania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczny z uznaniem, iż zamówiony Sprzęt lub Odczynniki zostały dostarczone w ilościach zgodnych z zamówieniem..
20. Po przyjęciu dostarczenia Sprzętu lub Odczynników, Zamawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczoną partię Sprzętu lub Odczynników. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczona partia Sprzętu lub Odczynników jest wolna od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
21. Dostarczany przez Wykonawcę Sprzęt lub Odczynniki winien mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
22. Wykonawca wraz z dostarczonym Sprzętem lub Odczynnikami zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
23. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – Kodeks cywilny.

§ 4
Cena zamówienia
1. Całkowita wartość przedmiotu umowy, zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:....................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),

2. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Sprzętu lub Odczynników wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmian stawki podatku VAT obejmującej Sprzęt i Odczynniki, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Sprzętu i Odczynników,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Sprzęt lub Odczynniki importowane.
3. Zmiany wartości (cen) Sprzętu lub Odczynników wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 pkt a)-c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości.
4. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
Szczegółowe warunki dostawy
1. Wykonawca sprzedaje, a Zamawiający kupuje Sprzęt i Odczynniki określony w ofercie przetargowej z dnia__________. Rodzaj, ilość oraz cenę określa formularz cenowy, stanowiący załącznik do niniejszej umowy.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia, w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w załączniku, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy.

§6
Szczegółowe warunki dzierżawy

1. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuję się oddać Zamawiającemu (Dzierżawcy) Urządzenia do używania i pobierania pożytków przez okres 24 miesięcy od daty zawarcia niniejszej umowy a Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy Wydzierżawiającego) czynszu z tytułu dzierżawy.
2. Wykonawca (Wydzierżawiającym) zobowiązuje się do dostarczenia Urządzeń na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego, w Poznaniu ul. Garbary 15 i wydania ich Zamawiającemu (Dzierżawcy), w terminie 7 dni od daty zawarcia niniejszej umowy. Wraz z Urządzeniami Wykonawca (Wydzierżawiającym) zobowiązuje się dostarczyć instrukcję obsługi i instrukcję BHP w języku polskim oraz inne wymagane dokumenty potwierdzające, iż Urządzenia zostały wprowadzone do obrotu na terytorium RP, zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych.
3. W ramach wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do przeszkolenia wyznaczonych pracowników Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzeń.
4. Z tytułu dzierżawy Urządzeń Zamawiający (Dzierżawca) będzie płacił Wykonawcy (Wydzierżawiającemu) czynsz miesięczny w wysokości ……….PLN netto, …………..PLN brutto.
5. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
6. Czynsz dzierżawny, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu płatny będzie miesięcznie z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wskazany na fakturze VAT.
7. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia na rzecz Zamawiającego (Dzierżawcy) usług polegających na konserwacji, diagnostyce oraz dokonywaniu napraw niezbędnych do prawidłowego działania Urządzeń oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających jego prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
8. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wszelkich wad i usterek Urządzeń.
9. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną usunięte w ciągu 48 godzin od powiadomienia, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu (Dzierżawcy) korzystania z automatów zastępczych o nie gorszych parametrach technicznych w stosunku do Urządzeń. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia automatu zastępczego niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie do 5 dni roboczych od dnia poinformowania Wykonawcy o awarii Urządzenia uniemożliwiającego jego prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
10. Strony zgodnie postanawiają, że czynsz dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający (Dzierżawca) nie mógł korzystać z Urządzenia.
§ 7
Kary umowne

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty Zamawiającemu kar umownych w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie Odczynników i Sprzętu, o których mowa § 3 ust. 1 pkt. a) niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzec Zamawiającego karę umowną w wysokości 2 % całkowitej wartości zamówienia, określonej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 4 pkt. a) niniejszej umowy,
b) drugiego opóźnienia w dostawie Odczynników i Sprzętu, o których mowa § 3 ust. 1 pkt. a) niniejszej umowy, oraz każdego kolejnego opóźnienia Wykonawca zapłaci na rzec Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % całkowitej wartości zamówienia, określonej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 4 pkt. a) niniejszej umowy,.
c) nieuzasadnionego zerwania umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Odczynników i Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % całkowitej wartości zamówienia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. c) niniejszego ustępu,
e) opóźnienia w wydaniu Urządzeń Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1% całkowitej wartości zamówienia, określonej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 6 ust. 2 niniejszej umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego zastrzeżone kary umowne w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy:
a) opóźnienie w dostawie zamówionego Sprzętu i Odczynników będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt. a) niniejszej umowy lub
b) opóźnienie w wydaniu Urządzeń będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 6 ust. 2 niniejszej umowy.

5. Postanowienia § 7 ust. 4 nie mają zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu zrealizowanych dostaw.

§ 8
Osoby odpowiedzialne za realizację przedmiotu umowy

Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ____________________________________
oraz
ze strony Zamawiającego: Kierownik Laboratorium - dr Ewa Leporowska tel. 61/ 88 50 660
§ 9

1. Zapłata za zamówiony i dostarczony Sprzęt i Odczynniki nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, po spełnieniu warunków, których mowa w § 3 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
2. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.


§ 10
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonego przez Wykonawcę Sprzętu, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia Sprzętu w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

§ 11
Inne postanowienia umowne
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany lub wprowadzenie nowych postanowień umowy mogą mieć miejsce tylko w przypadkach przewidzianych w art. 144 cytowanej ustawy i poprzedzone aneksem do umowy.
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
5. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy kierowane będą do Sądu powszechnego właściwego dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa zostaje sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



Zamawiający: Wykonawca:



___________________________ ________________________

« Powrót do szczegółów zamówienia