Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

/24/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 23.02.2011
EZ/1291/2/ 2011



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne: dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 24/2011 Zakup i dostawa opatrunków



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
Paragraf 2 ustęp 16
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 14 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 16 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Kara umowna obciążająca wykonawcę w razie nieuzasadnionego odrzucenia reklamacji zamawiającego zabezpiecza zamawiającego przed działaniem wykonawcy polegającym na nieuwzględnieniu uzasadnionej reklamacji, co może narazić zamawiającego na szkodę. Powyższe przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.


PYTANIE
Paragraf 2 ustęp 21
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Opatrunków powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.”



ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 21 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia realizacji przez wykonawców wymogów obowiązującego prawa, w tym także w zakresie prawidłowego oznaczania dostarczanych zamawiającemu wyrobów. Temu celowi służy między innymi kara umowna mająca mobilizować wykonawców do wykonania obciążających ich na podstawie postanowień umowy obowiązków. Jednocześnie należy podkreślić, iż aby kara umowna realizowała swój, wskazany powyżej cel, jej wysokość powinna być odczuwalna dla zobowiązanego, stanowić dla niego realną dolegliwość. W przeciwnym bowiem razie nie będzie ona realizować swojej funkcji. W związuj powyższym uznać należy, że zabezpieczenie wykonania przez wykonawcę obowiązków określonych w § 2 ust. 21 umowy jest w pełni uzasadnione.

PYTANIE
Paragraf 2 ustęp 22
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca wraz z dostarczonymi Opatrunkami zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 22 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia realizacji przez wykonawców wymogów obowiązującego prawa, w tym także w zakresie w zakresie dostarczenia ulotek w języku polskim zawierających niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.. Temu celowi służy między innymi kara umowna mająca mobilizować wykonawców do wykonania obciążających ich na podstawie postanowień umowy obowiązków. Jednocześnie należy podkreślić, iż aby kara umowna realizowała swój, wskazany powyżej cel, jej wysokość powinna być odczuwalna dla zobowiązanego i stanowić dla niego realną dolegliwość. W przeciwnym bowiem razie nie będzie ona realizować swojej funkcji. W związuj powyższym uznać należy, że zabezpieczenie wykonania przez wykonawcę obowiązków określonych w § 2 ust. 22 umowy jest w pełni uzasadnione.

PYTANIE
Paragraf 5 ustęp 1a
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionych Opatrunków Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 4 lit. a niniejszej umowy.”


ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie wskazać należy, że kary umowne zastrzeżone zostały w celu dyscyplinowania Wykonawców do terminowego i zgodnego z umową realizacji zobowiązań ustanowienie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zniweczenia celu, ze względu na który zostały zastrzeżone.

PYTANIE
Paragraf 5 ustęp 1b
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionych Opatrunków Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 4 lit. a niniejszej umowy.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie wskazać należy, że kary umowne zastrzeżone zostały w celu dyscyplinowania Wykonawców do terminowego i zgodnego z umową realizacji zobowiązań ustanowienie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zniweczenia celu, ze względu na który zostały zastrzeżone.

PYTANIE
Paragraf 5 ustęp 1c
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Opatrunków lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 1,2 % różnicy między łączną wartością netto Opatrunków, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy a łącznej wartością netto Opatrunków, dostarczonych przez Wykonawcę przed dniem zerwania niniejszej umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt a)-c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie leków objętych zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie wskazać należy, że kary umowne zastrzeżone zostały w celu dyscyplinowania Wykonawców do terminowego i zgodnego z umową realizacji zobowiązań ustanowienie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zniweczenia celu, ze względu na który zostały zastrzeżone.
PYTANIE
Paragraf 8 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie niniejszego punktu z umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 8 ust. 1.

Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 8, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.





Z poważaniem,

« Powrót do szczegółów zamówienia