Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/45/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 25.03.2011 r

EZ/ 2138/2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 45/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1
Pakiet 6
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie cewników Foley z balonem 5-10 ml.
W przypadku odmownej odpowiedzi prosimy o medyczne uzasadnienie stanowiska.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 2
Pakiet 10
Prosimy Zamawiającego o sprecyzowanie co ma na myśli pisząc „właściwości poślizgowe”.
Czy chodzi o rurki z medycznego PCV czy rurki silikonowane?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rurki intubacyjne z medycznego PCV pokrytego sylikonem. Rurki wykonane z takiego materiału zapewniają właściwości poślizgowe.
Pisząc o właściwościach poślizgowych rurek zamawiający ma na myśli materiał z jakiego wykonane są rurki tj. z sylikowanego PCV o doskonałych właściwościach plastycznych i poślizgowych, o niskim współczynniku tarcia, ci ułatwia wprowadzenie rurki oraz ochronę błony śluzowej. Wykonane z miękkiego, elastycznego tworzywa (mieszanka PCV i sylikon), łatwo dopasowują się do anatomii pacjenta, minimalizując przez swoje właściwości poślizgowe traumatyczność intubacji.

Pytanie 3
Pakiet IV
System do długotrwałych wlewów – INFUZOR -
1. Czy zamawiający wymaga aby infuzory były zarejestrowane jako wyrób
medyczny klasy II b?
Odpowiedź: Tak.

Pytanie 4.
Czy system do długoterminowych wlewów typu infuzor ma posiadać filtr na linii
infuzyjnej służący do odprowadzenia zalegającego powietrza w infuzorze co zwiększa
bezpieczeństwo pacjentów?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany wyżej system typu infuzor z filtrem.

Pytanie 5.
dotyczy wzoru umowy
Prosimy o modyfikację § 6 ust. 1a) wzoru umowy na:
„pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 6, dotyczy wzoru umowy
Prosimy o modyfikację § 6 ust. 1b) wzoru umowy na:
„drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 6 zawarte jest w odpowiedzi na pytanie 5.


Pytanie 7
Prosimy o zmianę we wzorze umowy § 6 pkt. 1

Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % wartości netto niezrealizowanej części umowy, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie konsekwencji niewykonania zobowiązań wynikających z umowy, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy może powodować daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Powiązanie wysokości kary umownej z wartością niezrealizowanej części umowy może prowadzić (przy niewielkiej wartości sprzętu pozostałego do dostarczenia) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do należytego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością sprzętu objętego umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów zamawiającego, pozwala nadto na precyzyjne obliczenie wysokości kary umownej, z uwagi na fakt, iż łączna wartość przedmiotowego sprzętu wskazana jest wprost w umowie (§ 4 ust. 1).

Pytanie 8 Pakiet V
Prosimy zamawiającego o wyjaśnieni czy cewniki do odsysania mają posiadać barwne i numeryczne oznakowanie na cewniku i opakowaniu.
Odpowiedź: Wymaganiem zamawiającego jest aby cewniki były oznakowane kolorami, a oznaczenie rozmiaru uwidocznione było na opakowaniu. Dopuszcza się zaznaczenie rozmiaru na cewniku.

Pytanie 9 Pakiet VII
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie czy cewniki Pezzera mają być podwójnie pakowane w wewnętrzny worek foliowy oraz zewnętrzne opakowanie folia/papier co ułatwia aseptyczne użytkowanie?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisane w pytaniu opakowanie.

Pytanie 10 Pakiet VII
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie czy cewniki Pezzera mają posiadać 3 lub 4 otwory boczne drenujące co ułatwia.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza cewniki Pezzera z 3 lub 4 otworami bocznymi.

Pytanie 11 Pakiet VII
Prosimy zamawiającego o dopuszczenie cewników Pezzera dł. 40 cm.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.




Zamawiający informuje, że przygotowywane są odpowiedzi na podane niżej pytania dotyczące pakietu X, które zostaną przesłane oddzielnym pismem.

Pytanie 12 Pakiet X
Prosimy zamawiającego o dopuszczenie rurki z balonikiem kontrolnym na którym jest czytelne oznaczenie średnicy rurki?

Pytanie 12 Pakiet X
Prosimy Zamawiającego o wygaśnie czy ma na myśli rurki z jednym pełnym znacznikiem głębokości w postaci oznaczenia wokół całego obwodu rurki?

Pytanie 12 Pakiet X
Prosimy zamawiającego o wyjaśnienie czy rurki mają posiadać mleczny łącznik ISO 15mm?


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa

Dr n. med. J. Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia