Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa laryngoskopu dla potrzeb Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

Numer zamówienia:

/39/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

zmiana terminu + odp. na pyt.

Poznań, dnia 2011-03-24
EZ/____2080/1____/2011



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne.


Dotyczy: Przetarg nieograniczony 39/2011 LARYNGOSKOP.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi i przedłuża się termin składania ofert.


ZMIANA TERMINÓW.
Ustala się nowe terminy postępowania.
• Termin składania ofert do dnia 29.03.2011 r. do godz. 10.00
• Termin otwarcia ofert w dniu 29.03.2011 r. o godz.11.00.



ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Pytanie: 1. Czy zamawiający zgodzi się na zmianę warunków dotyczących przystąpienia do naprawy, na przystąpienie do naprawy gwarancyjnej w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia? Prośbę tą motywujemy faktem, iż serwis znajduje się w innym mieście niż siedziba Zamawiającego i może okazać się to niemożliwe, by następnego dnia od zgłoszenia pojawił się do godziny 14 w siedzibie Zamawiającego ze względów logistycznych.


Odpowiedź: 1.
Zamawiający wyraża zgodę na przystąpienie do naprawy gwarancyjnej w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia.

Wprowadza się zatem zmianę załącznika numer 6 do siwz
Skreśla się:
b)przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż do godziny 14 drugiego dnia roboczego po dniu, w którym Wykonawca został powiadomiony o wykryciu wady. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,

Winno być:
b) przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia awarii. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto Sprzętu, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,

Pytanie: 2. Czy Zamawiający zgodzi się na odstąpienie od odsetek w przypadku 2-dniowego opóźnienia serwisu? Prośbę tą motywujemy faktem, iż serwis znajduje się w innym mieście niż siedziba Zamawiającego i może okazać się to niemożliwe, by następnego dnia od zgłoszenia pojawił się do godziny 14 w siedzibie Zamawiającego ze względów logistycznych.

Odpowiedź: 2.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 21 pkt b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się między innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów przystąpienia do naprawy gwarancyjnej objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż nie przystąpienie przez wykonawcę w terminie do naprawy gwarancyjnej urządzeń objętych zamówieniem publicznym, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie: 3. Czy Zamawiający zgodzi się na na zmianę zapisu umowy "mimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej sprzętu wada nie zostanie usunięta, Wykonawca zobowiązany jest wymienić sprzęt na nowy" zapisem: "mimo dokonania 3-krotnej naprawy gwarancyjnej sprzętu wada nie zostanie usunięta, Wykonawca zobowiązany jest wymienić sprzęt na nowy"?

Odpowiedź 3.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 2 ust. 21 pkt h) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się między innymi wymogami zamawiającego odnośnie warunków gwarancji udzielanej na dostarczony sprzęt. Zamawiający ma prawo i obowiązek zabezpieczenia swoich interesów. Możliwość dokonania 2-krotnej naprawy wadliwego sprzętu gwarantuje wystarczająco dużo okazji wykonawcy do trwałego usunięcia wady. Jeśli okaże się to niemożliwe, to tak okoliczność skłania do negatywnej prognozy co od kolejnych napraw.


Pytanie 4. Czy Zamawiający zgodzi się na zastosowanie niższych kar, 0,5% wartości umowy, w przypadku opóźnienia w dostawie lub w naprawie sprzętu? Standardowo w umowach przetargowych stosowane są niższe kary umowne niż 1%.


Odpowiedź: 4.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 21 pkt e) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy oraz dokonania naprawy gwarancyjnej objętych zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niewykonanie przez wykonawcę w terminie naprawy gwarancyjnej urządzeń objętych zamówieniem publicznym, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie zamawiający wyjaśnia, ze celem zastrzeżenia kar umownych jest dyscyplinowanie wykonawców do terminowego wykonywania zobowiązań umownych. W konsekwencji zastrzeżenie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zanegowania wskazanej wyżej funkcji kar umownych.



Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 pkt a) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie urządzeń medycznych objętych zamówieniem publicznym, spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie zamawiający wyjaśnia, ze celem zastrzeżenia kar umownych jest dyscyplinowanie wykonawców do terminowego wykonywania zobowiązań umownych. W konsekwencji zastrzeżenie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zanegowania wskazanej wyżej funkcji kar umownych.


Pytanie: 5. Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie z § 6
"Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków" zapisu " w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków"?
Zapis ten zrzuca odpowiedzialność na Wykonawcę za zdarzenia losowe, których Wykonawca nie powinien ponosić konsekwencji gdyż nie są zależne od niego.

Odpowiedź: 5.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 6.

Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez Zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego Zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 6, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez Zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na Zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia