Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa ZESTAWU DO KLEINSASSERA.

Numer zamówienia:

/68/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 2011-06-13
EZ/____4012/2______/2011


Wg rozdzielnika
Do uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne


Dotyczy: przetargu nieograniczonego [68/2011] - Zakup i dostawa ZESTAWU DO KLEINSASSERA.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęło zapytanie do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE: Dot. pkt. 19 załącznika nr 2 do SIWZ
1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na oferowanie Rurki ssąco-koagulującej Kleinsasser, monopolarnej, o średnicy zewnętrznej 3 mm, długości roboczej 26 cm?
Odpowiedź: TAK.

PYTANIE: Dot. Wzoru umowy § 5 pkt. 2 ppkt. b)
2. Prosimy o ujednolicenie zapisu we wzorze umowy § 5 pkt. 2 ppkt. b) na analogicznie brzmienie jak w formularzu ofertowym:
• Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia
Odpowiedź:
Zarówno w punkcie 4 „Warunki gwarancji” przedstawionym w punkcie III Opisu przedmiotu zamówienia, jak i w § 5 ust. 2 pkt b) projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, Zamawiający przewidział następujący zapis:
„Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia”

W związku z tym, Zamawiający niniejszym poprawia oczywistą omyłkę pisarską i w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, zmienia treść punktu 3 pierwszy podpunkt z dotychczasowego:

• Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,
Na następujący:
• Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia,


PYTANIE: Dot. Wzoru umowy § 5 pkt. 2 ppkt. d)
3. Prosimy o ujednolicenie zapisu we wzorze umowy § 5 pkt. 2 ppkt. d) na analogicznie brzmienie jak w formularzu ofertowym:
• Wykonawcy zobowiązuje się naprawić uszkodzone urządzenia – przedmiot zamówienia w terminie do 5 dni od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia
Odpowiedź: Zamawiający, biorąc pod uwagę oczywistą omyłkę pisarską, niniejszym zmienia treść § 5 ust. 2 pkt d) projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ, z dotychczasowego:
1. Wykonawca zobowiązuje się naprawić uszkodzone Urządzenie – przedmiot zamówienia w terminie do 72 godzin od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, o której mowa § 4 ust. 1 niniejszej umowy za każdy dzień opóźnienia.

Na następujący:
1. Wykonawca zobowiązuje się naprawić uszkodzone Urządzenie – przedmiot zamówienia w terminie do 5 dni od momentu otrzymania zgłoszenia do naprawy, a w przypadku konieczności sprowadzania części spoza granic Polski – do 10 dni. W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto zamówienia, o której mowa § 4 ust. 1 niniejszej umowy za każdy dzień opóźnienia.

PYTANIE: Dot. Formularza Ofertowego pkt. 3, czas reakcji serwisu
4. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu reakcji serwisu od zgłoszenia awarii do max. 24 godzin w dni robocze? Proponowany zapis uczyni go realnym do spełnienia.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wydłużenie czasu reakcji serwisu do 24 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego awarii. Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówki ochrony zdrowia, specjalizującej się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia czasu reakcji serwisu przedmiotowego sprzętu w jak najkrótszym terminie. Podkreślenia wymaga, że to zamawiający jest podmiotem uprawnionym do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie czasu reakcji serwisu, a także konsekwencjami niedotrzymania tego terminu. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w SIWZ, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w SIWZ.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia