Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego i niesterylnego jednorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

/74/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + modyfikacja siwz

Poznań, dn. 03.06.2011 r

EZ/ 3914/2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 74/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego i niesterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie 1
Mając na uwadze wejście w życie ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010r. Nr 107, poz. 679) prosimy o potwierdzenie,
że Zamawiający działając zgodnie ze zmienionymi przepisami, uznaje za wystarczające przedłożenie w charakterze dokumentów potwierdzających dopuszczenie do obrotu wyrobu medycznego deklarację zgodności, aprobatę CE ( w zależności od klasyfikacji wyrobu), a także potwierdzenia dokonania zgłoszenia lub powiadomienia do Urzędu Rejestracji w trybie art. 58 ustawy? Zwracamy uwagę na fakt, że dokonanie zgłoszenia jest obowiązkiem producentów z siedzibą w Polsce, natomiast inni wykonawcy mają możliwość złożenia w Urzędzie wyłącznie powiadomienia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wykaz dokumentów wymaganych przez Zamawiającego w celu wykazania dopuszczenia przedmiotu zamówienia do użytku przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych w placówkach służby zdrowia wskazany został w pkt. VI lit. B ppk. 1 lit. a) specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zgodnie z treścią przywołanego zapisu w celu potwierdzenia faktu, że oferowane dostawy i usługi spełniają wymagania Zamawiającego Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty:

Deklarację Zgodności, Certyfikat CE, zaświadczenie o powiadomieniu Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych o wprowadzeniu wyrobu do obrotu, zaświadczenie o dokonaniu zgłoszenia wyrobu do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Zgłoszenie do rejestru Wyrobów Medycznych, Wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych – alternatywnie z zastrzeżeniem pkt. b (oświadczenie o klasyfikacji wyrobu, o ile nie wynika to z ww. dokumentów).

W związku z powyższym należy udzielić twierdzącej odpowiedzi na pytanie wykonawcy.

Pytanie 2.
Wzór umowy zawiera informacje, że Zamawiający może naliczyć dostawcy kary umowne za każdy dzień zwłoki w dostawie towaru w wysokości 2% wartości brutto przedmiotu zamówienia
w przypadku pierwszego opóźnienia w dostawie oraz 5% w przypadku drugiego.
Zapis taki sprzeczny jest z art. 5 KC oraz art. 139 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przez co narusza cywilnoprawną równość stron umowy, gdyż Zamawiający za nieterminowość w płatnościach zapłaci Wykonawcy odsetki jedynie w wysokości ustawowej. Potwierdza to Wyrok Zespołu Arbitrów z dnia 24.06.2004 r. sygn. UZP/ZO/0-924/04, który stwierdza, iż wprowadzanie takich dysproporcji w umowie jest niedozwolone. Wnosimy zatem o zmianę wysokości w/w kar umownych do wysokości 0,1%
Odpowiedź:
Podnoszony przez wykonawcę argument, jakoby pozostawienie postanowień umowy w obecnym kształcie stanowiło naruszenie art. 5 Kodeksu cywilnego (w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych), a więc zasad współżycia społecznego zamawiający uznaje za chybione. W pierwszej kolejności należy wskazać, iż wskazany przepis mówi o „czynieniu użytku z prawa”, tak więc o niezgodności z art. 5 Kc można byłoby mówić ewentualnie dopiero w momencie dochodzenia przez zamawiającego roszczenia o zapłatę kar umownych (i to w sposób niezgodny z zasadami współżycia społecznego, albowiem co do zasady dochodzenie przysługujących danemu podmiotowi roszczeń, a więc realizacja prawa podmiotowego nie korzysta z ochrony przewidzianej w analizowanym przepisie), nie zaś w kontekście treści projektu umowy. Nie można jednak zaaprobować stanowiska wykonawcy także z tego powodu, iż wszyscy wykonawcy podejmując decyzję o wzięciu udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego świadomi są praw i obowiązków jakie będą im przysługiwać (lub ich obciążać) w razie zawarcia umowy z zamawiającym. W tym kontekście zaś, zgodnie z zasadą swobody umów wyrażoną w art. 3531 Kodeksu cywilnego, nie ma przeszkód, aby (przy zachowaniu wymogów wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy – Prawo zamówień publicznych) strony w sposób dowolny ułożyły łączący je stosunek prawny. Godząc się zatem na brzmienie projektu umowy, w chwili przystąpienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy akceptują zarazem wymogi zamawiającego zawarte w siwz, której integralną część stanowi również projekt umowy. Odnosząc się wreszcie do przywołanej przez wykonawcę wysokości odsetek ustawowych należy wskazać, iż odsetki spełniają inną funkcję niż kara umowna i z tego względu nie można tych instytucji porównywać ze sobą w sposób w jaki czyni to wykonawca. Uprawnienie do dochodzenia odsetek przez wierzyciela stanowi konsekwencję zwłoki dłużnika z wykonaniem świadczenia pieniężnego, przy czym uprawnienie to, zgodnie z art. 481 § 1 Kodeksu cywilnego przysługuje wierzycielowi, choćby nawet nie poniósł żadnej szkody. Odmiennie – zastrzeżenie kary umownej dopuszczalne jest wyłącznie w odniesieniu do świadczeń niepieniężnych, stanowiąc uregulowany w umowie substytut odszkodowania (art. 483 § 1 Kc). Wszelkie uregulowania ustawowe odnoszące się do wysokości odsetek, w tym w szczególności art. 359 § 21- 23, wprowadzający wysokość odsetek maksymalnych nie dotyczą zatem kar umownych. Również przywołane przez wykonawcę stanowisko Zespołu Arbitrów przy Urzędzie Zamówień Publicznych zawarte w wyroku z dnia 24 czerwca 2004 roku nie jest adekwatne do stanu faktycznego niniejszej sprawy, dotyczy bowiem różnicowania pozycji stron w odniesieniu do kar umownych za niewykonania lub nienależyte wykonanie zobowiązania (zatem różna była wysokość kar umownych, zaś w kwestionowanym przez wykonawcę projekcie umowy, w ocenie wykonawcy istnieje dysproporcja pomiędzy wysokością kary umownej a wysokością odsetek ustawowych). W związku z powyższym przytoczony pogląd nie znajdzie zastosowania w niniejszej sprawie. Z powyższych względów zamawiający nie uwzględnia propozycji wykonawcy i nie wyraża zgody na zmianę treści projektu umowy.

Pytanie 3 dotyczy pakietu nr 2 - infuzja
W treści opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia posiadał precyzyjny zacisk rolkowy z dodatkowym miejscem na kolec komory kroplowej. Wprowadzając do opisu przedmiotu zamówienia powyższy zapis Zamawiający określił przedmiot w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję i wskazuje na konkretnego dostawcę. Jednocześnie wykluczył z postępowania oferentów którzy oferują jakościowo bardzo dobre wyroby pomimo iż nie posiadają one w zacisku rolkowym dodatkowego miejsca na kolec komory kroplowej, który nie jest niezbędny do prawidłowej pracy i obsługi przyrządów do przetoczeń płynów infuzyjnych. Dokładnie taką samą rolę jak wymagane dodatkowe miejsce na kolec komory kroplowej pełni osłona kolca, która nie jest zintegrowana z zaciskiem rolkowym tylko stanowi odrębny element każdego dostępnego na rynku aparatu do infuzji .
Wobec powyższej argumentacji wnosimy do Zamawiającego o usunięcie z opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego : “zacisk rolkowy z dodatkowym miejscem na kolec komory kroplowej”.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza przyrządów do przetoczeń bez dodatkowego miejsca na kolec komory kroplowej przy zacisku rolkowym. Miejsce to służy do bezpiecznego chowania kolca po użyciu przyrządu w celu wyeliminowania przypadkowego zakłucia wszystkich osób mających styczność z przyrządem.
Podpisana i przyjęta do realizacji norma ISO nr PN-N 1800:2004 obliguje Zamawiającego do bezwzględnego przestrzegania maksymalnego bezpieczeństwa i higieny pracowników. Wspomniana w zapytaniu osłonka kolca, która stanowi odrębny element aparatu do infuzji i nie gwarantuje bezpiecznej i szybkiej obsługi. Ponadto wiąże się to z potrzebą jej przechowywania i użycia drugiej ręki do jej założenia. Zamawiający wymaga przyrządów z takim zabezpieczeniem aby szybko, bezpiecznie i stabilnie można było umieścić kolec w miejscu do tego przeznaczonym. Zarzut o wskazanie jednego producenta jest bezpodstawny, ponieważ w dotychczasowej praktyce Zamawiający kupował przyrządy z zaciskiem rolkowym i dodatkowym miejscem na kolec od różnych producentów.


Pytanie 4
Dotyczy pakietu nr 2-infuzja
Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie drenu min 150cm
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza długości drenu od 170 do 190cm, natomiast dł. 150cm jest zbyt krótka i nie sprawdza się na oddziale IOM – może dojść do niebezpiecznego naprężenia drenu.

Pytanie 5
dotyczy pakiet nr 1 poz. 1
Sterylny pełnoochronny fartuch chirurgiczny ,wykonany w całości z najwyższej jakości włókniny SMS, o znacząco wyższej paroprzepuszczalności ( „oddychalności”) od włókniny bawełnopodobnej, celulozowo-poliestrowej typu SONTARA u góry z tyłu zapinany na rzep, rękawy wykończone elastycznym poliestrowym mankietem o długości minimalnej 6 cm. W części przedniej oraz na rękawach nieprzemakalne wstawki, chroniące operatora przed przenikaniem płynów. Troki złączone z kartonikiem w sposób pozwalający na zachowanie sterylności przy zakładaniu fartucha. Dodatkowo dołączone do fartucha 2 ściereczki do rąk, całość zawinięta w serwetę włókninową lub papier, jako zabezpieczenie przed przypadkowym zabrudzeniem. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Parametry techniczne materiału :
Odporność na przenikanie cieczy :
powyżej 500 mm H2O przy wymaganych w SIWZ 110 mm H2O (strefa mniej krytyczna)
powyżej 1500 mm H2O przy wymaganych w SIWZ 110 mm H2O (strefa krytyczna – przód, rękawy) - przy gramaturze maksymalnie 78 g/m2 w strefie krytycznej.
odporność na rozrywanie w strefie krytycznej na sucho i na morko powyżej 155 kPa

Oferowany fartuch różni się w budowie jedynie zastosowaniem w miejsce włókniny typu Sontara najwyższej jakości włókniny SMS, o wyższej od włókniny typu Sontara odporności na przenikanie cieczy, a przede wszystkim 30 % wyższej paroprzepuszczalności, co zapewnia wyższy komfort pracy przy długotrwałych zabiegach.

Oferowany fartuch ma również dodatkowe cechy podnoszące walory użytkowe :
 Rękaw kroju prostego ( “Reglan”) gwarantujący swobodę ruchu operatora
 Szczelne szwy ultradźwiękowe, zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa ( nieprzemakalne wstawki nie mogą być zgrzane z włókniną typu Sontara, co wymusza użycie klasycznego szycia, mogącego powodować nieszczelności)

Prosimy również o wydzielenie powyższej pozycji do oddzielnego pakietu 1A. Zgoda na zaoferowanie fartucha o powyższych parametrach, i utworzenie oddzielnego pakietu pozwoli Zamawiającemu uzyskać wyroby najwyższej jakości przy bardzo atrakcyjnej ofercie cenowej.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza fartuchów wykonanych z włókniny SMS i podtrzymuje zapisy zawarte w siwz, ponieważ fartuchy wykonane z tej tkaniny były przedmiotem wcześniejszego postępowania przetargowego i na dzień dzisiejszy realizowana jest umowa. W związku z powyższym nie zostaje wydzielona poz. 4 pakietu 1 do oddzielnego pakietu.
Pytanie 6
dotyczy pakiet nr 1 poz. 4
Czy Zamawiający dopuści serwety do zabiegów ginekologicznych dolnych wykonane z włóknin barierowych dwuwarstwowych w składzie : serweta o wymiarach 180 x 240 cm, zintegrowana z nogawicami, wyposażona w otwór 10 x 15 cm w części kroczowej, otoczony taśmą lepną. Dodatkowo w zestawie 4 serwetki do rąk, serweta na stół Mayo 145 x 80 cm oraz 2 taśmy lepne 50 x 9 cm. Całość owinięta w serwetę nieprzemakalną 150 x 190 cm.
Włókniny spełniają wymogi normy PN-EN 13795 oraz cechują się wysokimi parametrami wytrzymałościowymi : odporność na penetrację płynów - 2500 mm słupa wody ( przy wymaganych 1000 mm); wytrzymałość na rozdarcie – min.150 kPa ( wymagane 100 kPa) ; gramatura min.56/m2.
Sterylne, jednorazowe, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Dostarczony produkt będzie posiadać, co najmniej 2 letni okres ważności od daty dostawy.
W przypadku zgody na powyższe prosimy o wyłączenie w/w pozycji do oddzielnego pakietu 1A.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zestaw serwet opisanych powyżej; w związku z tym wraz z ofertą wymagane jest załączenie jako próbek 2 zestawów serwet, w celu przetestowania.
Zamawiający wydziela z pakietu 1 pozycję 4 i tworzy z niej nowy pakiet XXIII , w związku z tym kwoty wadium podane są w części dalszej pisma.

Pytanie 7 Pakiet 15
Prosimy o dopuszczenie igieł do biopsji tkanek miękkich, półautomatycznych o minimalnych różnicach: w rozmiarze 14G (2,1) o dł. 16cm zamiast o dł. 15cm, wielkość pobranego wycinka 11mm i 22mm zamiast 10mm i 20mm; gdzie dodatkowy mandryn wraz z dodatkową kaniulą zewnętrzną umożliwiającą wielokrotne przeprowadzenie zabiegu bez konieczności ponownego wkłucia jest w oddzielnym opakowaniu. Pozostałe warunki bez zmian.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 8 Pakiet 15
Prosimy o dopuszczenie igieł półautomatycznych do biopsji tkanek miękkich o długości:
14G(2,1) – dł. 10cm (wycinek o dł. 22mm)
14G(2,1) – dł. 16cm (wycinek o dł. 22mm)
14G(2,1) – dł. 9cm (wycinek o dł. 11mm)
14G(2,1) – dł. 15cm (wycinek o dł. 11mm)
Dodatkowa igła z mandrynem (kaniula) umożliwiająca wielokrotne przeprowadzenie zabiegu bez konieczności ponownego wkłucia – pakowana osobno. Pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź: tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 9
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wydzielenie z Pak.1, poz.3. Wydzielenie pozycji spowoduje możliwość złożenia większej ilości konkurencyjnych ofert i racjonalne wydatkowanie publicznych pieniędzy.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie z pakietu 1 poz. 3 i tworzy z niej nowy pakiet XXIV; w związku z tym kwoty wadium podane są w części dalszej pisma.

Pytanie 10
Czy Zamawiający dopuści w Pak.1, poz.1 Fartuch chirurgiczny ze wstawkami o gramaturze 70g/m2, wytrzymałość na rozrywanie sucho/mokro 211/201 kPa, pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza fartuch o gramaturze 70g/m2, natomiast podtrzymany jest wymóg wytrzymałości na rozrywanie na sucho min. 230 kPa, zmniejszające prawdopodobieństwo rozerwania się materiału.

Pytanie nr 11
Czy Zamawiający dopuści w Pak.1, poz.1 Fartuch chirurgiczny ze wstawkami bez dodatkowych ręczników chłonnych. Fartuch opakowany w papier-folia.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga fartuchów wraz z ręcznikami, ponieważ ułatwia i skraca czas potrzebny do przygotowania się do zabiegu operatora. Pakowanie fartucha w dodatkową serwetę lub papier zabezpiecza go przed przypadkowym zabrudzeniem.

Pytanie nr 12
Czy Zamawiającemu w Pak.1, poz.2 chodziło o dwa rodzaje serwet 90x110 cm i 50x60 cm, obydwie przylepne.
Odpowiedź: Zamawiający w pakiecie 1 poz. 2 zamieścił dwa rodzaje serwet 90 x 110cm i 50 x 60cm.

Pytanie nr 13
Czy Zamawiający dopuści w Pak.1, poz.2 serwetę przylepną o wymiarze 100x120 cm zamiast 90x110 cm, drugą o wymiarze 50x70 cm zamiast 50x60 cm. Pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza serwety o wymiarach 50 x 70cm i 100 x 120 cm.

Pytanie nr 14
Czy Zamawiający dopuści w Pak.1, poz.4 Serwety do zabiegów ginekologicznych dolnych w wymiarze 200x265 cm , zintegrowana z nogawicami, wyposażona w otwór 9 x 12 cm w części kroczowej, otoczony taśmą lepną i klapką. Całość owinięta w serwetę nieprzemakalną 150 x 190 cm.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zestawu ze względu na zbyt mały otwór (9 x 12cm). Minimalny rozmiar otworu umożliwiający wykonanie zabiegów wynosi 10 x 15cm.

Pytanie nr 15
Czy Zamawiający dopuści w Pak.1, poz.5 dodatkową warstwę chłonną w wymiarze z dodatkową warstwą chłonną z nieprzemakalnego laminatu pod narzędzia. Duży wywinięty mankiet. Rozmiar 80(+/-2) x 140(+5) cm, rozmiar warstwy chłonnej min.85x60 cm. Ponad to materiał winny charakteryzować następujące parametry: odporność na penetrację płynów (nieprzemakalność): min. 2000 mm słupa wody; wytrzymałość na rozrywanie (wypychanie) na sucho oraz na mokro min.200 kPa. Na opakowaniach zewnętrznych obłożeń powinny znajdować się 2 samoprzylepne kontrolki umożliwiające powtórne wklejenie do protokołu operacyjnego z identyfikacja danego wyrobu.
Odpowiedź: Dodatkowa warstwa z nieprzemakalnego laminatu pod narzędzia spowoduje ślizganie się po jego powierzchni w trakcie zabiegu, dlatego Zamawiający nie dopuszcza pokrowca Mayo z takim rozwiązaniem.

Pytanie nr 16
Czy Zamawiający dopuści w Pak.4, poz.1
Zestaw dwuwarstwowy wykonany z włókniny polipropylenowej z laminatem polietylenowym, spełniający normy EN 13795 1-3. Gramatura nie mniejsza niż 54 g/m2, zdolność do absorpcji dla włókniny polipropylenowej min. 450%, odporność na penetrację płynów min. 200 cm słupa wody.
Skład zestawu:
-1 serweta samoprzylepna z otworem o średnicy 10 cm, o wym. 170 x 250 cm
-1 serweta na stolik narzędziowy, o wym. 100x150 cm lub 150x190 cm
-1 ręcznik celulozowy owym. 30x35 cm
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zestawu, ponieważ serweta na stolik narzędziowy 100 x 150 cm jest za mała, natomiast drugi proponowany rozmiar 150 x 190 jest za duży – koniec pokrowca stykać się będzie z podłogą, co jest wbrew zasadom antyseptyki.

Pytanie 16 do poz. 1 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie rozciagalnego jedorazowego układu oddechowego
Skład zestawu:
- dwa rozciągane dreny karbowane, w zakresie 42-200 cm, o średnicy 22 mm
- złącze respiratora typu 22F – 22F
- jeden rozciągany dren karbowany, w zakresie 42-150 cm
- worek oddechowy 2-3 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22M/19F
- złącze od strony pacjenta typu 22/15F
- łącznik Y ze złączem kolankowym oraz z portem do kapnografii
Układ mikrobiologicznie czysty wykonany z polipropylenu, pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności 12 miesięcy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.


Pytanie 17 do poz 2 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie jednorazowego układu oddechowego;
Skład zestawu:
- dwa dreny karbowane rozciągane długości do 200 cm, o średnicy 22 mm
- złącze respiratora typu 22F – 22F
- jeden dren karbowany rozciągany długości 42-150 cm ze złączem typu 22F
- worek oddechowy 3 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22F
- złącze od strony pacjenta typu 22/15F
- łącznik Y ze złączem kolankowym oraz z portem do kapnografii
- łącznik prosty 22M-22M/19F
- wykonany z polipropylenu
- filtr hydrofobowy dla dorosłych, waga poniżej 20 g, przestrzeń martwa max. 35 ml
Komplet mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo w zestawie. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.

Pytanie 18 do poz 2 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie jednorazowego układu oddechowego;
Skład zestawu:
- dwa dreny karbowane długości 180 cm, o średnicy 22 mm
- złącze respiratora typu 22F – 22F
- jeden dren karbowany gałąż do worka 80 cm ze złączem typu 22F
- worek oddechowy 2 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22F
- złącze od strony pacjenta typu 22/15F
- łącznik Y
- łącznik prosty 22M-22M/19F
- wykonany z PCV
- dodatkowo do zestawu filtr hydrofobowy dla dorosłych, waga poniżej 20 g, przestrzeń martwa max. 35 ml
Komplet mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo w zestawie. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.

Pytanie 19 do poz 2 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie jednorazowego układu oddechowego;
Skład zestawu:
- dwa dreny karbowane długości 180 cm, o średnicy 22 mm
- złącze respiratora typu 22F – 22F
- jeden dren karbowany gałąż do worka 100 cm ze złączem typu 22F
- worek oddechowy 2 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22F
- złącze od strony pacjenta typu 22/15F
- łącznik Y ze złączem kolankowym oraz portem do kapnografii
- łącznik prosty 22M-22M/19F
- wykonany z PCV
- dodatkowo do zestawu filtr hydrofobowy dla dorosłych, waga poniżej 20 g, przestrzeń martwa max. 35 ml
Komplet mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo w zestawie. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.

Pytanie 20 do poz. 2 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie jednorazowego układu oddechowego;
Skład zestawu:
- dwa dreny karbowane długości 160 cm, o średnicy 22 mm
- złącze respiratora typu 22F – 22F
- jeden dren karbowany gałąż do worka o dł 80 cm ze złączem typu 22F
- worek oddechowy 2 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22F
- złącze od strony pacjenta typu 22/15F
- łącznik Y ze złączem kolankowym
- łącznik prosty 22M-22M/19F
- wykonany z polietylenu
- dodatkowo do zestawu filtr hydrofobowy dla dorosłych, waga poniżej 20 g, przestrzeń martwa max. 35 ml
Komplet mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo w zestawie. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.

Pytanie 21 do poz. 3 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie jednorazowego układu oddechowego;
Skład zestawu:
- dwa dreny karbowane długości 240 cm, o średnicy 22 mm
- złącze respiratora typu 22F – 22F
- jeden dren karbowany długości 80 cm ze złączem typu 22F
- worek oddechowy 2 litrowy, bezlateksowy, ze złączem typu 22F
- złącze od strony pacjenta typu 22/15F
- łącznik Y ze złączem kolankowym i
- łącznik prosty 22M-22M/19F
- wykonany z polietylenu
- dodatkowo do zestawu filtr hydrofobowy dla dorosłych, waga poniżej 20 g, przestrzeń martwa max. 35 ml
Komplet mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo w zestawie. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.

Pytanie 22 do poz 4 pakietu XVII
Prosimy o dopuszczenie
Drenu rozciągalnego w zakresie 42-200 cm z PP, o średnicy 22mm,złącza sztywne 22F-22F,mikrobiologicznie czysty, pakowany pojedynczo jednorazowego użytku, na każdym opakowaniu numer serii i daty ważności .
Okres ważności minimum 1 rok od daty dostawy.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany produkt.

Pytanie 23 dot. wzoru umowy
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust 1 wzoru umowy w następujący sposób:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % dostawy niezrealizowanej w terminie, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a), b) i c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż opóźnienie w dostawie przez wykonawcę sprzętu medycznego objętego zamówieniem publicznym spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. Konsekwencje takie może spowodować tym bardziej bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie wskazać należy, że kary umowne zastrzeżone zostały w celu dyscyplinowania Wykonawców do terminowego i zgodnego z umową realizacji zobowiązań ustanowienie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zniweczenia celu, ze względu na który zostały zastrzeżone.

Pytanie 24 pakiet II
Prosimy o potwierdzenie, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zestawy do infuzji i zestawy do transfuzji zamawiający akceptuje wszystkie zaoferowane produkty wyprodukowane zgodnie z normą: infuzja: ISO 8536-4: 2010 oznakowane znakiem CE, co jest jednoznacznym dowodem spełnienia wymogów zasadniczych dla tych produktów.
Odpowiedź:
Zamawiający zaakceptuje przedmiot zamówienia spełniający wymogi siwz, w tym spełniający wymagania określone w pkt. VI lit. B ppkt.1 lit. a) specyfikacji istotnych warunków zamówienia, potwierdzające dopuszczenie przedmiotu zamówienia do użytku przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych w placówkach służby zdrowia. Zgodnie z treścią przywołanego zapisu w celu potwierdzenia faktu, że oferowane dostawy i usługi spełniają wymagania Zamawiającego Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty:

Deklarację Zgodności, Certyfikat CE, zaświadczenie o powiadomieniu Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych o wprowadzeniu wyrobu do obrotu, zaświadczenie o dokonaniu zgłoszenia wyrobu do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Zgłoszenie do rejestru Wyrobów Medycznych, Wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych – alternatywnie z zastrzeżeniem pkt. b (oświadczenie o klasyfikacji wyrobu, o ile nie wynika to z ww. dokumentów).

Pytanie 25 pakiet II
Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający odpowie negatywnie na wszelkie zapytania kierowane przez potencjalnych oferentów, a zmierzające do dyskryminowania dostawców i ograniczenia ilości składanych ofert poprzez zwiększenie szczegółowości opisu przedmiotu zamówienia ponad to co zostało zawarte w siwz, prowadząc do naruszenia art. 7 ust.1 prawa zamówień publicznych.
Odpowiedź:
Zgodnie z treścią art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wskazuję, że zadane przez wykonawcę pytanie w żadnej mierze nie dotyczy treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia lecz hipotetycznych odpowiedzi Zamawiającego na kierowane do niego pytania wykonawców. W związku z powyższym zamawiający odmawia udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie i informuje, że w toku postępowania postępować będzie zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający, na mocy art. 38 ust. 4 ustawy Pzp modyfikuje treść siwz:
1) pakiet IX (wkłady jednorazowe do kontrastu) - w miejsce dotychczasowego zapisu „Zestaw do systemu Medart Stellant CT” wprowadza nowy zapis: „System Medard Spectris Solaris EP MR” – opis przedmiotu zamówienia jak w odpowiedzi na pytania nr EZ/3774/2011 z dn. 31.05.2011 (tj. odpowiedź na pytanie 8 do pakietu IX).
2) Pakiet I - dopisuje ilości w pozycji 2 tego pakietu:
2.Serweta chirurgiczna
90 x 110 z taśmą lepną – 2200szt.;
50 x 60 z taśmą lepną – 200szt.;
3) W związku z dokonaną modyfikacją treści siwz i wydzieleniem z pakietu I: poz. 3 – utworzenie nowego pakietu nr XXIV i poz. 4 – utworzenie nowego pakietu XXIII zmianie ulegają kwoty wadium jakie należy wpłacić przy składaniu ofert na te pakiety:
Pakiet I - 7259,60 zł.
Pakiet XXIII – 454,00zł.
Pakiet XXIV - 496,00zł.


W związku z modyfikacja siwz powodującą zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 20.06.2011r na dzień 28.06.2011r przy czym składanie ofert do godz. 10.00 – otwarcie ofert o godz. 11.00.


Z poważaniem

« Powrót do szczegółów zamówienia