Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Stała konserwacja dźwigów i platform do przewozu łóżek znajdujących się na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii wraz z obowiązkiem utrzymania dźwigów w stałym ruchu oraz z zapewnieniem serwisu całodobowego.

Numer zamówienia:

/58/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania, zmiana terminiów

Poznań, dnia 28.04.2011
EZ/2943/1/ 2011



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 58/2011 Stała konserwacja dźwigów i platform do przewozu łóżek znajdujących się na terenie Wielkopolskiego Centrum Onkologii wraz z obowiązkiem utrzymania dźwigów w stałym ruchu oraz z zapewnieniem serwisu całodobowego.



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
W rozdziale VI SIWZ napisane jest: „Zamawiający wymaga by: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne złożyli wraz ofertą oświadczenie, zgodne z warunkami określonymi w art. 22 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 i 2, w związku z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji.” Jednak załącznik nr 2 do Specyfikacji to FORMULARZ OFERTOWY, a nie Oświadczenie. Prosimy o sprostowanie.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje powyższy zapis;
„Zamawiający wymaga by: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne złożyli wraz ofertą oświadczenie, zgodne z warunkami określonymi w art. 22 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 i 2, w związku z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji.”

PYTANIE
W rozdziale VI pkt B ust. 1. wymagają Państwo umieszczenia w ofercie: „Wykaz wykonanych usług (min. 2) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem i wartością niniejszemu zamówieniu”. W związku z powyższym ile minimum usług musi przedstawić Wykonawca w składanej ofercie?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający uściśla ilość usług, poniżej zawarto prawidłowa treść pkt. B ust. 1
W rozdziale VI pkt B ust. 1. wymagają Państwo umieszczenia w ofercie: „Wykaz wykonanych usług (min. 1) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem i wartością niniejszemu zamówieniu”. W związku z powyższym ile minimum usług musi przedstawić Wykonawca w składanej ofercie?

PYTANIE
Co rozumieją Państwo przez zapis w rozdziale VI pkt C ust. 1 dot. umieszczenia w ofercie „szczegółowego opisu wykonywanych przez Wykonawcę czynności w ramach określonego przedmiotu zamówienia”? Czy wystarczy przedstawić w ofercie załącznik nr 6 do Specyfikacji, w celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego?
ODPOWIEDŹ
Wystarczy zawrzeć podpisany załącznik nr 6 lub własny wykaz, który musi zawierać wszystkie elementy z załącznika nr 6 i ewentualne dodatkowe usługi oferowane przez Wykonawcę.


PYTANIE
W rozdziale VI ust. 5) wymagają Państwo złożenia wraz z ofertą protokołu koordynacyjnego stanowiącego załącznik nr 5 do Specyfikacji. Czy wystarczy złożyć zaparafowany dokument skoro jego podpisanie nastąpi w chwili zawarcia umowy zgodnie z w/w zapisem SIWZ?
ODPOWIEDŹ
Wystarczy złożyć zaparafowany dokument.

PYTANIE
We wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ w § 2 ust. 3. i 4. wymieniają Państwo odpowiednio załącznik nr 1 i 2 do niniejszej umowy, jednak załączniki te nie zostały dołączone do specyfikacji. Wobec tego, w jaki sposób można się z nimi zapoznać?
ODPOWIEDŹ
Poniżej przesyłamy skorygowany wzór umowy. Załącznikami do umowy będą formularz ofertowy, wykaz czynności serwisowych i dane kontaktowe osób odpowiedzialnych za realizacje umowy.

PYTANIE
§ 3 ust. 2 pkt. 9 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ mówi: „Wykonawca oświadcza, iż posiada autoryzacje producenta urządzeń uprawniającą do naprawy i serwisu.” Czy Wykonawca musi posiadać autoryzację na urządzenia objęte przedmiotem zamówienia wobec faktu, że nie ma firmy posiadającej autoryzację wszystkich producentów Państwa urządzeń oraz że nie wymagane są w Polsce i Unii takie autoryzacje do prowadzenia konserwacji Państwa urządzeń?

ODPOWIEDŹ
Powyższy punkt zostaje wykreślony z umowy. Poniżej zawarto prawidłowa treść umowy.

PYTANIE
W § 6 ust. 4. wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ napisane jest: „Części zamienne, poza standardowo używanymi materiałami określonymi w § 3 ust. 4 umowy (…)”. Jednak § 3 ust. 4 umowy nie wyszczególnia żadnych materiałów.
ODPOWIEDŹ
Powyższy punkt zostaje wykreślony z umowy. Poniżej zawarto prawidłowa treść umowy.



Załącznik nr 4 do specyfikacji
UMOWA do przetargu nieograniczonego nr …………….



Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr ___________ przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.)
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2
Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
§ 3

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Usługami”, polegających na:
a. stałej konserwacji dźwigów i platform do przewozu łóżek znajdujących się na terenie Zamawiającego i stanowiących własność Zamawiającego, określonych szczegółowo w załączniku nr__________ do niniejszej umowy, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Sprzętem”, wraz z obowiązkiem utrzymania Sprzętu w stałym ruchu,
b. dokonywaniu napraw Sprzętu, tj. w szczególności usuwanie usterek, awarii i wymiana części Sprzętu.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji Usług, w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ___________________ - wykaz czynności jakie Wykonawca wykona w trakcie każdorazowej realizacji Usługi, o której mowa w ust. 1 pkt a. niniejszego paragrafu stanowi załącznik nr _________ do niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, że
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się świadczeniem Usług,
c. zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wykorzystywane przez Wykonawcę przy świadczeniu Usług materiały eksploatacyjne dotyczące Sprzętu będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości. W razie, gdyby uzyskanie fabrycznie nowych i/lub oryginalnych materiałów eksploatacyjnych było niemożliwe, wiązało się z trudnymi do przezwyciężenia przeszkodami lub w sposób istotny podwyższało koszty wymiany Wykonawca może, po uprzednim poinformowaniu Zamawiającego o wskazanych powyżej okolicznościach i uzyskaniu jego zgody, wykorzystać używane i/lub nieoryginalne materiały eksploatacyjne.
4. Strony zgodnie postanawiają, że Usługi dokonywane będą zgodnie z załącznikiem nr ________ do niniejszej umowy. Dokładne terminy wykonania Usług uzgodnione zostaną przez Strony na piśmie, za pośrednictwem telefonu lub faksu.
5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich prac, będących przedmiotem niniejszej umowy, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością oraz wymaganiami wskazanymi przez producenta Sprzętu.
6. Z każdej konserwacji i naprawy zostanie sporządzony i dostarczony Zamawiającemu protokół wykonania konserwacji/naprawy, zawierający co najmniej następujące informacje:
a. data wykonania konserwacji/naprawy,
b. godzina rozpoczęcia i zakończenia pracy,
c. dostrzeżone usterki,
d. rodzaj wykonanych czynności,
e. imiona i nazwiska osób wykonujących prace,
f. stan Sprzętu.
7. Zamawiający jest zobowiązany do ścisłego przestrzegania wytycznych i zaleceń przedstawionych przez przedstawicieli Wykonawcy po wykonaniu czynności serwisowych.
8. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia Usług w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie oraz na własny koszt dojechać do siedziby Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do naprawy Sprzętu w ciągu 1 (jednej) godziny, licząc od momentu zgłoszenia awarii (telefonicznie lub faxem).
10. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia awarii w jak najszybszym terminie, który to termin zostaje każdorazowo uzgodniony z Kierownikiem Działu Inwestycji i Remontów lub jego zastępcą.
11. Wykonawca oświadcza, że w przypadku konieczności dokonania drobnych napraw lub wymiany drobnych podzespołów, naprawa ta nie przekroczy 24 (dwudziestu czterech) godzin od momentu zgłoszenia awarii.
12. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt będzie zobowiązany dostarczyć niezbędne do konserwacji drobne materiały, tj. w szczególności smary, styki, przekaźniki i styczniki, sprężynki, żarówki sygnalizacyjne i do oświetlenia, kabiny, bezpieczniki, śrubki, podkładki, naftę, czyścidła.
13. Wykonawca oświadcza, iż w czasie realizowania niniejszej umowy dokona pełnego zabezpieczenia materiałowego dla poszczególnych typów Sprzętu objętych niniejszą umową.
14. Wykonawca oświadcza, iż realizacją umowy – przedmiotu zamówienia zajmować się będą wykwalifikowani pracownicy Wykonawcy, tj. osoby, które na podstawie posiadanego wykształcenia zawodowego, umiejętności oraz doświadczeń, jak również znajomości norm, są w stanie powierzone im zadania prawidłowo wykonywać oraz ocenić i rozpoznać możliwe zagrożenia.
15. Pracownicy reprezentujący Wykonawcę przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac zobowiązani są zgłosić zamiar ich wykonania kierownikowi Działu Inwestycji i Remontów Wielkopolskiego Centrum Onkologii lub jego zastępcy.
16. Wykaz pracowników Wykonawcy odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotowej Usługi i numery kontaktowe stanowi załącznik nr _____ do umowy.
17. Każdorazowa wykonana naprawa musi być potwierdzona podpisem na karcie pracy przez osobę odpowiedzialną komórki-oddziału Zamawiającego, na którym znajduje się naprawiany sprzęt.
18. Wszystkie koszty napraw muszą być uprzednio przedstawione Zamawiającemu i muszą być każdorazowo zaakceptowane przez Kierownika Działu Inwestycji i Remontów lub jego zastępcę.
19. Wykonawca, na potrzeby realizacji Usług określonych w ust. 1 pkt b. niniejszego paragrafu, gwarantuje 24 godzinną prace serwisu, który dostępny będzie także dla Zamawiającego w święta i dni wolne od pracy.
20. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za sprawne i ciągłe utrzymanie w ruchu dźwigów na terenie Zamawiającego.
21. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w przypadku niesprawnego działania Sprzętu ponad 24 godziny, w wysokości 5 % wynagrodzenia netto, określonego w § 4 ust. 3 niniejszej umowy, za każde następne 24 godziny niesprawnego działania Sprzętu.

§ 4
1. Wykonawca niniejszym zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Zamawiającego Usług, zaś Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia.
2. Wykonawca każdorazowo przed przystąpieniem do świadczenia Usług zobowiązany jest do uzgodnienia z Zamawiającym, terminu rozpoczęcia i przewidywanego terminu zakończenia prac oraz osób uprawnionych do ich wykonania.
3. Z tytułu świadczenia Usług, określonych w § 3 ust. 1 pkt a. niniejszej umowy, wykonanych zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości:
…….. zł (słownie: …………….. złotych) netto miesięcznie,
……….zł (słownie: ………….. złotych) brutto miesięcznie, w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.

odpowiadającej wysokości wynagrodzenia wskazanego w formularzu ofertowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________, stanowiącym załącznik nr ____ do niniejszej umowy.
4. Z tytułu świadczenia Usług, określonych w § 3 ust. 1 pkt b. niniejszej umowy, wykonanych zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy wynagrodzenie według stawki ______zł (słownie: …………….) netto/ ………. zł (słownie: ………….….. złotych) brutto ( w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki ….% w kwocie….. PLN), za każdą godzinę wykonywania usług.
5. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu będzie waloryzowane wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług ogółem ogłaszanego przez Prezesa GUS za ostatni kwartał przed każdym kolejnym terminem konserwacji, jednak nie częściej niż raz w roku.
6. Strony zgodnie postanawiają, że pierwsza waloryzacja wynagrodzenia, o której mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu nastąpi nie wcześniej niż na dzień 01 kwietnia 2012 roku o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług ogółem za I kwartał 2012 roku.
7. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu obejmuje cenę części oraz materiałów eksploatacyjnych Sprzętu, których wymiana jest niezbędna w toku przeprowadzania konserwacji Sprzętu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sprzętu.
8. Niezależnie od wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, Zamawiający zobowiązany jest do pokrycia rzeczywiście poniesionych przez Wykonawcę kosztów części zamiennych, wymienionych w celu prawidłowego funkcjonowania instalacji i urządzeń lub ich usprawnienia, o ile części zamiennych nie dostarczył Zamawiający. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest o przedłożenia Zamawiającemu kopii dokumentów potwierdzających wysokość cen materiałów lub urządzeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym pod rygorem zwolnienia Zamawiającego z obowiązku ich zapłaty.
9. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu obejmuje cenę części oraz materiałów eksploatacyjnych Sprzętu, których wymiana jest niezbędna w toku przeprowadzania okresowego przeglądu technicznego i konserwacji Sprzętu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania instalacji i urządzeń.

§ 5
1. Wynagrodzenie za Usługi, o którym mowa w § 4 ust. 3 niniejszej umowy, będzie płatne, na podstawie prawidłowo wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT w terminie 30 dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu.
2. Faktury VAT, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, będą wystawiane 1 raz w miesiącu kalendarzowym.
3. Wynagrodzenie za Usługi, o którym mowa w § 4 ust. 4 niniejszej umowy, płatne będzie na podstawie odrębnej faktury, zgodnie z postanowieniami zawartymi w ust. 1 niniejszego paragrafu.
4. Podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktur VAT, o których mowa w ust. 1 i 3 niniejszego paragrafu stanowić będzie przesłany Zamawiającemu protokół wykonania konserwacji/naprawy, o którym mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy.
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 6

1. Umowa niniejsza zostaje zawarta na okres 36 (trzydziestu sześciu) miesięcy.
2. Umowa niniejsza obowiązuje od dnia …………. 2011 roku.
3. Każda ze Stron może wypowiedzieć niniejszą umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
4. Każda ze stron może wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku rażącego naruszenia postanowień niniejszej umowy przez drugą stronę.
5. Oświadczenie o wypowiedzeniu niniejszej umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 7

Wykonawca zobowiązuje się do:
a) wyposażenia swoich pracowników świadczących Usługi na rzecz Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy w odpowiednie narzędzia i ubiory;
b) zapewnienia, by Usługi świadczone przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy prowadzone były przez pracowników odpowiednio przeszkolonych oraz posiadających wymagane badania.

§ 8

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. W przypadku:
a) opóźnienia w rozpoczęciu świadczenia Usług Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
• 10 % wynagrodzenia netto, określonego w § 4 ust. 3 niniejszej umowy, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od chwili umówionego rozpoczęcia świadczenia Usług, określonych w § 3 ust. 1 pkt a., ustalonego w trybie określonym, w § 3 ust. 4 niniejszej umowy,
• 5 % wynagrodzenia netto, określonego w § 4 ust. 3 niniejszej umowy, za każdą rozpoczętą godzinę zwłoki, licząc od chwili umówionego rozpoczęcia świadczenia Usług, określonych w § 3 ust.1 pkt b., ustalonego w trybie określonym, w § 3 ust. 4 niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę świadczenia Usług lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 100 % wynagrodzenia netto, określonego w § 4 ust. 3 niniejszej umowy,
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b. niniejszego ustępu
d) uszkodzenia lub zniszczenia Sprzętu wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania Usług przez Wykonawcę, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej kosztowi naprawy uszkodzonego Sprzętu lub kosztowi zakupu nowego Sprzętu o parametrach technicznych porównywalnych ze Sprzętem zniszczonym.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich przewidzianych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w rozpoczęciu świadczenia Usług będzie przekraczać 10 dni roboczych od chwili określonej na podstawie w § 3 ust. 4 niniejszej umowy, a także w razie nieuzasadnionego zerwania przez Wykonawcę niniejszej umowy, o którym mowa w ust.1 pkt b. niniejszego paragrafu.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.


§ 9

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia okresu gwarancji minimum ………………… miesięcy od dnia odbioru Usługi polegającej na konserwacji Sprzętu, minimum …………… miesięcy od dnia odbioru Usługi polegającej na naprawie Sprzętu oraz minimum ………………. miesięcy na wymienione części zamienne w naprawianym Sprzęcie.
2. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych części zamiennych Sprzętu. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 3 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji, faxem lub pocztą elektroniczną.
3. W razie stwierdzenia, że dostarczone części Sprzętu posiadają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwych części Sprzętu na części Sprzętu wolne od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną
4. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa powyżej może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 8 ust. 1 pkt b. niniejszej umowy.
5. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy ustawy – Kodeks cywilny.


§ 10

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – Agnieszka Więckowska – Dział Inwestycji i Remontów- 61 8850 707
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 11

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
5. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.



Zamawiający: Wykonawca:



Jednocześnie wobec powyższych zmian Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert
Składanie ofert do dnia 05.05.2011 do godz. 10.00
Otwarcie ofert w dniu 05.05.2011r. o godz. 11.00






Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna






















Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia