Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/61/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt.+ ZMIANA TERMINU

Poznań, dn. 22.04.2011 r.

EZ/ …………./2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 61/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Zarys
Pytanie 1
Zadanie 1 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści worek posiadający zastawkę bezzwrotną w worku, a nie w drenie, pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje opi SIWZ i wymaga zastawki bezzwrotnej w drenie dla bezpieczeństwa pacjenta. zastawka w drenie zmniejsza ryzyko zakażenia odcewnikowego (cofanie moczu do pęcherza) co ma ogromne znaczenie.

Pytanie 2
Zadanie 5 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści łącznik o średnicy wewnętrznej 4 -10mm lub 7-11mm, pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga również łącznika o średnicy wew. 14.3mm (tak jak w opisie SIWZ), ponieważ są takie używane na bloku operacyjnym.


Pytanie 3
Zadanie 5 poz. 3
Czy Zamawiający dopuści końcówkę o długości 27-28cm oraz średnicy wewnętrznej 7,59mm, pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ?
Odpowiedź: Proponowana średnica wewn. jest za duża, co może uniemożliwić skuteczne odsysanie np. z pola tarczycy. Końcówki oraz łączniki stanowią jednolitą całość i muszą być kompatybilne z wężem do ssaka znajdującym się na bloku operacyjnym.








Pytanie 4
Zadanie 6 poz. 2
Zwracam się z prośbą o wydzielenie pozycji i utworzenie osobnego pakietu, Państwa zgoda pozwoli na złożenie konkurencyjnej oferty dla większej liczby uczestników.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 5
Zadanie 7 poz. 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie testów paskowych innych producentów niż wskazani w SIWZ, dokonujących pomiaru stężenia glukozy we krwi pod warunkiem przekazania Zamawiającemu w formie darowizny odpowiedniego typu aparatów w ilości zabezpieczającej potrzeby jednostki? Jeśli tak, prosimy o podanie liczby potrzebnych aparatów.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 6
Zwracamy się z prośbą do zamawiającego o dopuszczenie rękawic o AQL<1,0, które spełniają pozostałe wymogi SIWZ? Oświadczamy, że niższy poziom AQL nie wpływa na jakość proponowanych rękawic.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.


Pytanie 7
Paragraf 6 ustęp 1a
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a) i b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami Zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia Zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Jeżeli wykonawca uznaje termin wykonania zobowiązania wskazany przez Zamawiającego w siwz za zbyt krótki, winien zwrócić się z prośbą o modyfikację siwz w tym właśnie zakresie, nie zaś w zakresie kar umownych za jego niedotrzymanie. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie Zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Jednocześnie wskazać należy, że kary umowne zastrzeżone zostały w celu dyscyplinowania Wykonawców do terminowego i zgodnego z umową realizacji zobowiązań ustanowienie kar umownych na zbyt niskim poziomie może doprowadzić do zanegowania celu, ze względu na który zostały zastrzeżone.


Pytanie 8
Paragraf 6 ustęp 1b
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie nr 2 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 1.

Pytanie 9
Paragraf 9 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie niniejszego punktu z umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1.
Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez Zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego Zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 9, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez Zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na Zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

Pytanie 10
Pakiet V poz. 3
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie końcówki typ Yankauer z czterema otworami bocznymi i jednym centralnym o średnicy 10x7mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza przy zachowaniu pozostałych wymogów, tj. zakończenia końcówki ssącej „oliwką” co ma znaczenie w zastosowaniu u pacjentów onkologicznych.

Pytanie 11
Pytanie nr.1, dot.pakietu VII
Czy Zamawiający dopuści oferowanie pasków do innych glukometrów niż wymienione, jeżeli Wykonawca zobowiąże się, że do oferowanych przez siebie pasków dostarczy Zamawiającemu odpowiednią ilość najnowocześniejszych obecnie glukometrów opartych na metodzie biosensorycznej, posługujących się enzymem GDH – NAD, przy czym cena glukometrów będzie zawarta w cenie pasków.

W przypadku zgody prosimy o określenie ilości potrzebnych glukometrów potrzebnych do każdego pakietu.

Odpowiedź:
Odpowiadając na powyższe pytanie Zamawiający na mocy art. 38 ust. 4 ustawy Pzp modyfikuje treść specyfikacji w załączniku nr 6 pakiet VII poz. 1 i w miejsce dotychczasowego zapisu:

„Pakiet VII
1. Paski Accu-Chec GO
1.100 op. ;
Służące do ilościowego pomiaru stężeniu poziomu cukru we krwi.
Pakowane po 50 szt. w opakowaniu zbiorczym.
Sterylne, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Nazwa i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.”

wprowadza się nowy zapis:

1. Paski testowe do pomiaru stężenia glukozy we krwi - 1.100op. wraz z dzierżawą 20 szt. aparatów do pomiaru glukozy we krwi z użyciem oferowanych pasków.
Paski pakowane po 50 szt., sterylne, na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności.
Opis w języku polskim.
Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.

Wykonawca w ramach umowy dostawy zapewni bezpłatny serwis i okresowe przeglądy aparatów do pomiaru glukozy we krwi, zgodnie z wymaganiami producenta oraz przeprowadzi raz na 6 miesięcy walidację urządzenia.

Zamawiający wprowadza nowy załącznik nr 5A do siwz – wzór umowy regulujący warunki realizacji zamówienia w pakiecie VII, który jest również załącznikiem do niniejszego pisma.

Przy składaniu ofert w pakiecie VII należy wypełnić Załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy uwzględniając wprowadzoną modyfikację.


Pytanie 12
Czy w celu poszerzenia konkurencji Zamawiający ograniczy w tym punkcie swoje potrzeby do zestawów najbardziej popularnych tj. 6-gumkowych i 4-gumkowych. Pozostałe parametry zestawów zgodne z SIWZ.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje opis zawarty w SIWZ i wymaga także zestawów 10-gumkowych ze względu na większe bezpieczeństwo pacjenta w przypadku wystąpienia krwawień z przełyku. Zestawy 10-gumkowe znajdują zastosowanie w Wielkopolskim Centrum Onkologii na oddziale endoskopii i użytkownik nie wyklucza ich z użytkownia.

Pytanie 13
Czy Zamawiający dopuści do postępowania przetwornik posiadający następujący system
do przepłukiwania; - obsługiwany jedna ręką poprzez pociągniecie wielokierunkowego wypustka, co ułatwia proces płukania.
Odpowiedź: TAK.

Pytanie 14
Czy Zamawiający dopuści przetwornik o częstotliwości własnej powyżej 200 Hz oraz częstotliwości całej linii nie mniej niz 40 Hz (zgodnie z wymaganiami AAMI).
Systemy nie wymaga dodatkowych eliminatorów zakłóceń.
Odpowiedź: TAK.

Pytanie 15
Czy Zamawiaczy dopuści przetwornik w którym linia płucząca jest połączona z przetwornikiem z końcówką typu luer-lock ?
Odpowiedź: Tak.


Pytanie 16
Pakiet nr 3, Poz.1 Czy Zamawiający dopuści zestaw do pomiaru ośrodkowego ciśnienia żylnego typu MEDIFIX. W składzie:
- zestaw do przetoczeń typu INTRAFIX o długości drenu 80 cm (dotychczas używany przez Zamawiającego), z precyzyjnym zaciskiem rolkowym i miejscem na kolec komory kroplowej, pozostałe parametry bez zmian.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.


Jednocześnie korzystając z uprawnień wynikających z art. 38 ust.4 ustawy Pzp modyfikuje się numer postępowania przetargowego – poprawny nr to 61/2011

W związku z udzielonymi odpowiedziami na złożone pytania oraz wprowadzoną modyfikacją treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia powodująca zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert z dnia 28.04.2011r - składanie ofert
godz. 9.00 i otwarcie ofert godz. 10.00 na dzień 2.05.2011r – składanie ofert godz. 11:00 i otwarcie ofert godz. 12:00.



Z poważaniem,


________________

« Powrót do szczegółów zamówienia