Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników do badań koagulologicznych wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzania badań.

Numer zamówienia:

/95/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 07.07.2011 r

EZ/ 4641/2011


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 95/2011 na zakup i dostawę odczynników koagulologicznych wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzania badań.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:


Pytanie 1
Czy Zamawiający ze względu na małą ilość planowanych badań parametru HIT PF4-AB zechce zrezygnować w przypadku tego parametru z wymogu ilości materiałów kontrolnych zapewniających wykonanie kontroli na dwóch poziomach w każdy dzień roboczy?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający rezygnuje z wykonania badań parametru HIT PF4-AB na dwóch poziomach w każdy dzień roboczy.

Pytanie 2
Prosimy o dodanie do projektu umowy zapisów dotyczących zmian umowy w brzmieniu:
„Zamawiający dopuszcza przesunięcia ilościowe pomiędzy pozycjami asortymentowymi umowy, przy zachowaniu maksymalnej wartości umowy.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na powyższy zapis i podtrzymuje zapisy zawarte
w umowie .

Zamawiający modyfikuje treść siwz - w umowie i wprowadza w miejsce dotychczasowych zapisów, nowe zapisy o poniższej treści:

w §3 ust. 9:
„W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy Odczynników w terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu kwotę stanowiącą równowartość różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Odczynników, a łącznym kosztem wykonania przez Zamawiającego badań koagulologicznych w innej jednostce wykonującej takie badania, przy czym badania te zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Badaniami Interwencyjnymi”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kwoty wskazanej w zdaniu poprzednim w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej wykonanie przez Zamawiającego Badań Interwencyjnych.”

w §6 ust. 16:
„W przypadku, gdy wady i usterki Urządzenia nie zostaną usunięte w ciągu 24 godzin od powiadomienia o ich wystąpieniu, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu kwotę stanowiącą równowartość kosztów wykonanych przez Zamawiającego badań koagulologicznych w innej jednostce, wykonującej takie badania.”

w §10 :
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o wyrobach medycznych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Odczynników dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Odczynników na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych Odczynników nie ulegnie zmianie.
4. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy w zakresie innym niż opisany w ust. 3 niniejszego paragrafu mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
6. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
7. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
8. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia