Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

/115/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + przesunięcie terminu

Poznań, dn. 05.09.2011 r

EZ/ 6454 /2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr /2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego i niesterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:


Pytanie 1 dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę cen jednostkowych podczas trwania umowy ze względu na udokumentowaną zmianę cen u producenta? Wprowadzenie takiej zmiany będzie możliwe wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgodny przez Zamawiającego
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę projektu umowy w sposób proponowany przez wykonawcę. Ryzyko zmiany cen przez producenta leków stanowi ryzyko gospodarcze związane z prowadzeniem przez wykonawców działalności gospodarczej i jako takie nie może być przerzucone na zamawiającego.

Pytanie 2 dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wymaga, aby na fakturze, dostarczanej wraz z zamówionym towarem, znajdowały się takie informacje jak nr serii i data ważności?
Odp. Tak.

Pytanie 3 dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wymaga aby dostawy towaru do siedziby Zamawiającego odbywały się odpowiednimi środkami transportu, czyli autami wyposażonymi w zabudowy typu „izoterma” posiadającymi możliwość ogrzewania lub chłodzenia przewożonego asortymentu?
Odp. Zamawiający oczekuje dostaw środkami transportu jakie wymaga dostarczany do WCO sprzęt sterylny jednorazowego użytku wchodzący w zakres niniejszego postępowania.

Pytanie 4 dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę urzędowej stawki VAT w związku z jej planowaną zmianą, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cenna brutto, cena netto pozostanie bez zmian?
Odp. Zamawiający informuje, że w § 4 ust. 3 punkt a) projektu umowy, została przewidziana możliwość zmiany wartości (ceny) Sprzętu w przypadku zmiany stawki podatku VAT obejmującej Sprzęt, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian.

Pytanie 5 dotyczy SIWZ
Prosimy Zamawiającego o wyrażenie zgodny na załączenie oświadczenia o posiadania dokumentów dopuszczających oferowane produkty do obrotu oraz dostarczeniu ich na każde żądanie Zamawiającego, zamiast w/w dokumentów.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w VI. 1.8 siwz i wymaga złożenia wraz z ofertą dokumentów dopuszczających wprowadzenie do obrotu medycznego i używania przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych oferowanego przedmiotu zamówienia, wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami, co daje pewność, ze dany Sprzęt jest prawidłowo wprowadzony do obrotu medycznego.

Pytanie 6 Dotyczy zapisów umowy
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kar umownych?
Odp. Tak, Zamawiający zmniejsza wysokość kar umownych w §6 ust. 1 a i b do wartości 0,5%. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy.

Pytanie 7 dotyczy pakiet VI
Czy Zamawiający dopuści igłę do nakłuć lędźwiowych rozmiar 0,7x88 mm zamiast 0,7x90 mm?
Odp. Tak.

Pytanie 8 dotyczy pakiet VI
Czy Zamawiający dopuści igłę do nakłuć lędźwiowych rozmiar 0,7x40 mm zamiast 0,7x38 mm?
Odp. Tak.

Pytanie 9 dotyczy pakiet VI
Czy Zamawiający dopuści igłę do nakłuć lędźwiowych rozmiar 0,7x75 mm zamiast 0,7x65 mm?
Odp. Tak.

Pytanie 10
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 14 w powiązaniu z SIWZ, rozdział III punkt 3, podpunkt 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zwiększenie czasu na rozpatrzenie reklamacji z 5 dni do 7 dni roboczych od dnia dostarczenia urządzenia do autoryzowanego serwisu (w okresie gwarancji przesyłką kurierką na koszt Wykonawcy).
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 14 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 7 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego w razie stwierdzenia wadliwości sprzętu przez zamawiającego. Podobnie jak w odniesieniu do terminu dostawy sprzętu wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Niezależnie nadto od procedur obowiązujących u poszczególnych wykonawców, zamawiający pozostaje na stanowisku, iż wyznaczony termin 5 dni roboczych jest wystarczający do rozpatrzenia zasadności złożonej przez zamawiającego reklamacji.

Pytanie 11
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu na wymianę wadliwego sprzętu na sprzęt wolny od wad z 3 dni roboczych do 5 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji lub od dnia wydania ekspertyzy?

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 15 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu wymiany sprzętu na wolny od wad w razie stwierdzenia, iż dostarczony sprzęt jest wadliwy do 5 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego (w tym także terminu dostawy sprzętu wolnego od wad w razie stwierdzenia zasadności reklamacji). Ponadto należy wskazać, iż już przystępując do rozpatrywania reklamacji wykonawca ma możliwość zabezpieczenia możliwości dostarczenia nowego, wolnego od wad towaru, na wypadek, gdyby reklamacja okazała się być uzasadniona – wówczas po jej rozpoznaniu niezwłocznie może przystąpić do przesłania zamawiającego nowego sprzętu. Nie ma zatem, w ocenie zamawiającego, konieczności wydłużania przedmiotowego terminu.

Pytanie 12
Dotyczy wzoru umowy § 6 ust. 1a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 2% na 0,1%?
Odp. Nie, jednak częściowo przychylając się do prośby Pytającego Zamawiający wyraża zgodę na karę umowną w wysokości 0,5% wartości przedmiotu umowy, w przypadku nieterminowej realizacji umowy, za każdy dzień zwłoki. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy.

Pytanie 13
Dotyczy wzoru umowy § 6 ust. 1 b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 5% na 0,1%?
Odp. Nie, jednak częściowo przychylając się do prośby Pytającego Zamawiający wyraża zgodę na karę umowną w wysokości 0,5% wartości przedmiotu umowy, w przypadku nieterminowej realizacji umowy, za każdy dzień zwłoki. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy.

Pytanie 14
Dotyczy wzoru umowy § 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w § 7 ustępu o następującej treści:
„W przypadku zwłoki w płatności (każdorazowo wystawionej faktury) powyżej 14 dni od momentu wymagalności należności za dostarczony asortyment, Wykonawca ma prawo do wstrzymania realizacji następnych zamówień”.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy poprzez dodanie zaproponowanego przez wykonawcę postanowienia.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnego sprzętu. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania sprzętu od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co wystarczająco zabezpiecza jego interesy.

Pytanie 15
Dotyczy wzoru umowy § 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie dodatkowego ustępu o następującej treści:
„Wykonawca ma prawo potrącać wymagalne odsetki ustawowe z uiszczonych przez Zamawiającego należności (jeżeli płatność nastąpiła po terminie wskazanym w § 7 ust. 1 za dostarczony towar). Wykonawca poinformuje o wartości naliczonych odsetek wystawiając odpowiednią notę obciążeniową. Zamawiający zostanie wezwany do uregulowania płatności w wysokości równej skalkulowanego potrącenia”.
Odp. Zgodnie z art. 498 § 1 Kodeksu cywilnego potrącenia można dokonać, gdy dwie strony jednocześnie są dłużnikami i wierzycielami względem siebie, jeżeli przedmiotem obu wierzytelności są pieniądze lub rzeczy tej samej jakości oznaczone tylko co do gatunku, a obie wierzytelności są wymagalne i mogą być dochodzone przed sądem lub innym organem państwowym. W związku z powyższym, nie ma potrzeby dodawania zapisu zaproponowanego przez wykonawcę, ponieważ wykonawca będzie mógł skorzystać z normy wynikającej z art. 498 § 1 Kc.

Pytanie 16
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji czy wobec Zamawiającego nie została wszczęta likwidacja, czy Zamawiający nie przekształca się w spółkę prawa handlowego bądź nie toczy się względem placówki postępowanie upadłościowe.
Odp. Zgodnie z art. 38 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień dotyczących treści siwz. Zadane przez wykonawcę pytanie nie dotyczy treści siwz, a w związku z powyższym zamawiający uchyla się od udzielania na nie odpowiedzi. Jednocześnie wypada zaznaczyć, iż zamawiający jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej podlega obowiązkowi wpisu do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego. Wskazany rejestr jest jawny i zamieszczane są w nim informacje dotyczące likwidacji oraz przekształceń samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Ponadto zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 6 pkt 3) Ustawy – Prawo upadłościowe i naprawcze nie można ogłosić upadłości samodzielnego publicznego zakładu zdrowia.

Pytanie 17 Pakiet nr V, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści cewnik o rozmiarze Ch 33 lub Ch36 zamiast Ch34?
Odp. Tak Zamawiający dopuszcza

Pytanie 18 Pakiet nr V, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści zestaw do drenażu Robinsona o rozmiarze Ch27 lub Ch 30 zamiast Ch 28?
Odp. Nie, Zamawiający podtrzymuje wymagania i wymaga rozmiaru 28CH, ze względu na specyfikę wykonywanych zabiegów na bloku operacyjnym.

Pytanie 19 Pakiet nr V, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści zestaw z workiem o pojemności 500ml, worek wyskalowany od 50-100ml co 25ml i 100-600ml co 50ml?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza worka o mniejszej pojemności. Pojemność 600ml jest konieczna , aby nie było sytuacji wypuszczania zebranych płynów z zestawu lub dodatkowej jego wymiany. Worki są używane na blokach operacyjnych, gdzie szczególna uwagę zwraca się na to, aby nie dochodziło do zakażeń pooperacyjnych.

Pytanie 20 Pakiet nr VI , pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści igłę o długości 40mm zamiast 38mm oraz 75mm zamiast 65mm?
Odp. Tak.

Pytanie 21 Pakiet nr VII, pozycja 1, 2
Czy Zamawiający dopuści maski dwupanelowe?
Odp. Nie Zamawiający wymaga maski trój panelowej. Tylko taka maska chroni użytkownika przed zakażeniem i skażeniem aerozoli w pracowni cytostatyków.

Pytanie 22 Pakiet nr VIII, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw o składzie:
• Serweta włókninowa barierowa 2 warstwowa 75cm x 90cm - 1 szt,
• Opatrunek foliowy poliuretanowy zabezp. wkłucie 10x12cm - 1 szt
• Taca medyczna - 1 szt,
• Kompresy gazowe 8 warstwowe 5cm x 5cm - 2 szt,
• Kompresy gazowe 8 warstwowe 7,5cm x 7,5cm - 6 szt,
• Tupfery gazowe 30cm x 30cm - 5 szt,
• Pęseta anatomiczna plastikowo-metalowa j.u. - 1 szt,
• Nożyczki plastikowo-metalowe j.u. do nici - 1 szt,
• Igłotrzymacz metalowy czarny - 1 szt,
• Kleszczyki metalowe zielone- 1 szt,
• Skalpel jednorazowego użytku - 1 szt,
• Strzykawka jednorazowa 10 ml - 1 szt,
• Strzykawka jednorazowa 20ml - 1 szt,
• Igły jednorazowego użytku - 2 szt,
• Serweta włókninowa barierowa 75cm x 90cm z otworem - 1 szt,
• Rękawice lateskowe zabiegowe bezpudrowe rozm. M - 2 szt.?
Odp. Zamawiający dopuszcza powyższy zestaw i wymaga złożenia wraz z ofertą 1 szt. próbek do przetestowania.

Pytanie 23 Pakiet nr XI, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści dren Penrose wykonany z silikonu?
Odp. Tak.

Pytanie 24 Pakiet nr XI, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści cewnik do podwieszania naczyń krwionośnych pakowany a 2 szt. z przeliczeniem ilości zamawianej?
Odp. Tak.

Pytanie 25 Pakiet nr XV, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści igłę o średnicy 4mm?
Odp. Tak.

Pytanie 26 Pakiet nr XV, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści igłę o długości 21,5mm i średnicy 4mm z filtrem odpowietrzającym 0,1µm?
Odp. Nie . Zamawiający wymaga filtra odpowietrzającego 0,2µm, ponieważ w większym stopniu zabezpiecza lek przed zakażeniem bakteryjnym.

Pytanie 27 Dotyczy pakietu nr 5
Czy Zamawiający w pozycji 1 dopuści używane dotychczas przez Zamawiającego sterylne cewniki do drenażu klatki piersiowej typu Thorax, z linią widoczną w RTG, otworami bocznymi, otwartym końcem i ściętą końcówką, wykonane z 100 %-owego silikonu, o długości ok. 50 cm i średnicach: 15, 21, 24, 28, 30, 33 Ch. Zamiast średnicy 34Ch zaoferowalibyśmy rozmiar 33 lub 36Ch. Proponowany przez nas cewnik różni się od wymaganego rozmiaru o 1 lub 2Ch tj. 0,33 lub 0,66mm i mieści się w granicach tolerancji, nie rzutując na jego walory użytkowe?
Odp. Tak.

Pytanie 28 dot. Pakietu X
Czy Zamawiający dopuści wysokiej klasy filtr oddechowy mechaniczny z wymiennikiem ciepła i wilgoci charakteryzujący się: skutecznością filtracji bakterii 99,9999%, wydajnością nawilżania VT500 34,2 mg/lH2O, utratą wilgoci 9,8mg/l, masą 40g, przestrzenią martwą wynoszącą 55 ml, opórem przepływu przy 30l/min 1,3 mbar. Mikrobiologicznie czyste pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk z nr serii i datą ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności 36 miesięcy.

Odp. Zamawiający nie dopuszcza proponowanego produktu, ponieważ oczekuje produktu o wysokiej skuteczności filtracji bakteryjnej(opisany produkt posiada dużo niższą) oraz wysokiej wydajności nawilżania z minimalną utratą wilgotności – max 5mg/L, co zamawiający napisał w SIWZ. Zamawiający wymaga również filtra sterylnego ze względu na zwiększoną aseptykę na oddziale IOM.

Pytanie 29 Dot. pakietu V zestaw 1:
Czy Zamawiający dopuści cewnik do drenażu klatki piersiowej w standardowym rozmiarze: Ch16, Ch20, Ch24, Ch28, Ch32 i Ch36?
Odp. Tak.
Pytanie 30 Dot. pakietu V zestaw 2:
Czy Zamawiający dopuści zestaw do drenażu Robinsona o wielkości Ch27 i workiem o pojemności 350 ml, reszta zgodna z SIWZ?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza worka o mniejszej pojemności. Pojemność 600ml jest konieczna aby nie było sytuacji wypuszczenia zebranych płynów z zestawu lub dodatkowej jego wymiany. Worki te są używane na bliku operacyjnym, gdzie szczególną uwagę zwraca się na to, aby nie dochodziło do zakażeń pooperacyjnych.

Pytanie 31 Dot. pakietu VI:
Czy igły do nakłuć lędźwiowych typu mają być pakowane w opakowania nierozrywane Tyvec, które zapobiega mikrouszczelnienia, uszkodzenia w trakcie przechowywania, użytkowania i w efekcie gwarantuje pełną sterylność produktu tak jak były dostarczane dotychczas?
Odp. Zamawiający dopuszcza opakowanie typu Tyvec.

Pytanie 32 Dot. pakietu X:
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra mechanicznego z hydrofobową, harmonijkową warstwą filtracyjną, o skuteczność przeciwbakteryjnej: 99,99999 %, p/wirusowej: 99,9999 %, przestrzeni martwej 81 ml, oporach przepływu 1,1 cm H20 przy 30 l/min, z wydzielonym celulozowym wymiennikiem ciepła i wilgoci nawilżaniu 31,1 mg H20 przy VT=500 ml, utracie wilgoci 5,9 mg H2O przy Vt=500 ml, o objętości oddechowej Vt 300-1200 ml, wadze 53 g, ze złączem prostym, sterylny , z portem kapno .
Odp. Zamawiający nie dopuszcza powyższego produktu. Zaproponowany filtr ma niższe parametry filtracji bakteryjnej, co zwiększa przenikliwość drobnoustrojów; posiada znacznie przewyższające parametry oporu przepływu H20 niż podane w SIWZ oraz posiada większy wskaźnik utraty wilgotności, co rzutuje na jakość oddychania pacjenta.

Pytanie 33 Dot. pakietu XII:
Czy Zamawiający dopuści maskę tlenową do podawania wysokich stężeń tlenu z workiem , bez wskaźnika oddechu w postaci zaworu kulkowego ?
Odp. Zamawiający wymaga bezwzględnie wskaźnika oddechu pacjenta w postaci zaworu kulkowego umieszczonego w masce m.in. celem monitorowania oddechu.

Pytanie 34
dotyczy pakietu VIII – Czy Zamawiający dopuści zestaw w składzie:
1. Serweta 2 warst. Hospidrape 75x90 cm - 1 szt
2. Opatrunek foliowy poliuretan. Dermafoil 10x12 cm - 1 szt
3. Taca medyczna 11x13x5 cm - 1 szt
4. Kompresy gazowe 5 x 5 cm, 8 warst. - 2 szt
5. Kompresy gazowe 7,5 x 7,5 cm, 8 warst. - 6 szt
6. Tupfery gazowe 30/30 cm - 5 szt
7. Pęseta anatomiczna plastikowo-metalowa - 1 szt
8. Nożyczki plastikowo-metalowe do nici - 1 szt
9. Igłotrzymacz metalowy czarny - 1 szt
10. Kleszczyki metalowe zielone - 1 szt
11. Skalpel jednorazowego użytku - 1 szt
12. Strzykawka jednorazowa 10 ml - 1 szt
13. Strzykawka jednorazowa 20 ml - 1 szt
14. Czarna Igła jednorazowego użytku - 1 szt
15. Różowa Igła jednorazowego użytku - 1 szt
16. Serweta 2 warst. z otworem 75 x 90 cm - 1 szt
17. Rękawice lateksowe zabiegowe bezpudr. rozm. M - 2 szt

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisany wyżej w pytaniu zestaw i wymaga złożenia wraz z ofertą
1 szt. próbki do przetestowania.

Pytanie 35 Dotyczy § 1 ustęp 4 umowy - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie zapisu o obowiązku potwierdzania faxem zamówień składanych telefonicznie? Biorąc pod uwagę zapisy § 1 ustęp 18 punkt b wprowadzenie zapisu, o który wnosimy pozwoliłoby uniknąć nieporozumień, co do ilości lub asortymentu.
Odp. Tak. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy.

Pytanie 36 Umowa & 3 poz. 15 – Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wydłużenie terminu wymiany wadliwego towaru do 5 dni roboczych w celu umożliwienia sprowadzenia nowej partii towaru od producenta bez wad.
Odp Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 15 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu wymiany sprzętu na wolny od wad w razie stwierdzenia, iż dostarczony sprzęt jest wadliwy do 5 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego (w tym także terminu dostawy sprzętu wolnego od wad w razie stwierdzenia zasadności reklamacji). Ponadto należy wskazać, iż już przystępując do rozpatrywania reklamacji wykonawca ma możliwość zabezpieczenia możliwości dostarczenia nowego, wolnego od wad towaru, na wypadek, gdyby reklamacja okazała się być uzasadniona – wówczas po jej rozpoznaniu niezwłocznie może przystąpić do przesłania zamawiającego nowego sprzętu. Nie ma zatem, w ocenie zamawiającego, konieczności wydłużania przedmiotowego terminu (patrz odpowiedź na pytanie 12).

Pytanie 37 Umowa & 6 poz. 1a - Czy Zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku pierwszego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”?
Odp. Przychylając się do prośby Pytającego Zamawiający wyraża zgodę na karę umowną w wysokości 0,5% wartości przedmiotu umowy, w przypadku nieterminowej realizacji umowy, za każdy dzień zwłoki. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy (patrz również odpowiedź na pytanie 6, 12).

Pytanie 38Umowa & 6 poz. 1b - Czy zamawiający dopuści zmianę we wzorze umowy na „(…) w przypadku drugiego opóźnienia w dostawie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 3% wartości faktury za daną dostawę za każdy dzień zwłoki”
Odp. Przychylając się do prośby Pytającego Zamawiający wyraża zgodę na karę umowną w wysokości 0,5% wartości przedmiotu umowy, w przypadku nieterminowej realizacji umowy, za każdy dzień zwłoki. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy (patrz również odpowiedź na pytanie 6, 13,).

Pytanie 39 Pakiet nr VI
Poz. 1 (rozm. 0,7 x 75 mm) – Czy Zamawiający dopuści igłę 22 G w rozmiarze 0,7 x 76 mm ?
Odp. Tak.

Pytanie 40 Paragraf 6 ustęp 1a
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odp. Nie, jednak częściowo przychylając się do prośby Pytającego Zamawiający wyraża zgodę na karę umowną w wysokości 0,5% wartości przedmiotu umowy, w przypadku nieterminowej realizacji umowy, za każdy dzień zwłoki. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy (patrz również odpowiedź na pytanie 7, 13, 37,).



Pytanie 41 Paragraf 6 ustęp 1b
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku: drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.”
Odp. . Nie, jednak częściowo przychylając się do prośby Pytającego Zamawiający wyraża zgodę na karę umowną w wysokości 0,5% wartości przedmiotu umowy, w przypadku nieterminowej realizacji umowy, za każdy dzień zwłoki. Zmiana ta będzie uwzględniona w tekście jednolitym projektu umowy ( patrz również odpowiedź na pytanie 7, 14, 38,).

Pytanie 42Paragraf 6 ustęp 7
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Zamawiającemu przysługuje prawo Zakupu Interwencyjnego w przypadku opóźnienia dostawy powyżej 4 dni roboczych. Wykonawca pokrywa wówczas różnice pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę sprzętu u innego dostawcy a ceną oferowaną przez Wykonawcę o której mowa w § 3 ust.10 niniejszej umowy.”
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 7. w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych – także w przypadku, gdy cena sprzętu objętego zakupem interwencyjnym będzie większa niż cena sprzętu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę.

Pytanie 43 Paragraf 9 ustęp 1
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie niniejszego punktu z umowy.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1.
Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Nie ma zatem podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

Pytanie 44 dotyczy pakietu XIV
Czy Zamawiający dopuści w poz. 1 pętlę heksagonalną w rozmiarze 3x4,5cm ?
Odp. Tak.

Pytanie 45 dotyczy pakietu XIV
Czy zamawiajacy w pozycji 1 pakietu XIII dopuści złożenie oferty na narzędzie o średnicy zewnętrznej 2,6mm.
Odp. Nie, ponieważ im mniejsza średnica tym lepiej narzędzie działa, szczególnie w silnie zagiętych endoskopach.


Pytanie 46
Prosimy o wyłączenie poz. 2 z pakietu II i utworzenie nowego pakietu , np. IIA. Państwa zgoda umożliwi nam złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę i z pakietu II wyłącza poz. 2 tworząc z niej nowy pakiet XVI

W załączeniu jednolity tekst umowy uwzględniający, wprowadzone odpowiedziami na pytania, zmiany.


Zamawiający informuje, że na pozostałe pytania dotyczące przedmiotu zamówienia odpowiedzi zostaną udzielone niezwłocznie.

Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert z dnia 07.09.2011r na dzień 08.09.2011r – składanie ofert do godz. 10.00, otwarcie ofert o godz. 11.00.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia