Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa odczynników (kalibratorów, kontroli i materiałów zużywalnych) do badań biochemicznych i immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora biochemiczno-immunochemicznego oraz zastępczych analizatorów: biochemicznego i immunochemicznego.

Numer zamówienia:

/99/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

WYBÓR OFERT

Poznań, dnia 2011-08-26

EZ/____6238_____/2011



wg rozdzielnika:
do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o udzielenie zamienia publicznego.

Dotyczy: przetarg nieograniczony Dostawa odczynników (kalibratorów, kontroli i materiałów zużywalnych) do badań biochemicznych i immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora biochemiczno-immunochemicznego oraz zastępczych analizatorów: biochemicznego i immunochemicznego.[99/2011]



Informacja o wyborze oferty.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego na w/w przedmiot zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza oferta spełniająca wymogi specyfikacji istotnych warunków zamówienia firmy:
Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.
ul. Wybrzeże Gdyńskie 6B
01-531 Warszawa
Całkowita wartość zamówienia wynosi: netto 2 777 316,44 brutto 3 013 251,56 zł.
Termin realizacji – umowa na 48 miesięcy – dostawy sukcesywne w miarę potrzeb w terminie 4 dni roboczych. Przekazanie w ramach umowy urządzenia do badań w terminie 4 tygodni.
Okres gwarancji/ważności materiałów do diagnostyki - 3 miesiące od daty dostawy .
Wpłynęła 1 oferta, odrzucono 0 ofert.
Punktacja: w kryterium - cena 80%, ocena jakości 20% razem100%.
Wybranego Oferenta prosimy o przygotowanie umowy wg wzoru [po zmianach wprowadzonych odpowiedziami na pytania] załączonego do niniejszej korespondencji.
Wyznacza się datę zawarcia umowy 30.08.2011 r.

Podstawa prawna : Ustawa PZP - Art. 94. ust.2 pkt. 1a).
Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminów, o których mowa w ust. 1, jeżeli: w postępowaniu o udzielenie zamówienia: w przypadku trybu przetargu nieograniczonego złożono tylko jedną ofertę.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna



















Prosimy o potwierdzenie odbioru niniejszej korespondencji, stanowiącej wybór ofert Dostawa odczynników (kalibratorów, kontroli i materiałów zużywalnych) do badań biochemicznych i immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora biochemiczno-immunochemicznego oraz zastępczych analizatorów: biochemicznego i immunochemicznego.[99/2011]


……………………………………………….
Data, podpis i pieczątka


UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 99/2011

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu ______________ pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;

reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _____________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez ____________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ............................................................................................ (nr kodu ………..).
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:

§1

1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 99/2011 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Chwilą zawarcia niniejszej umowy jest moment podpisania jej przez ostatnią ze stron.





§ 2

1. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Odczynników oraz wydzierżawianiem i serwisowaniem Urządzenia.
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.

§ 3

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest:
a) sprzedaż i dostawa, w okresie 48 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy odczynników (kalibratorów, kontroli i materiałów zużywalnych) do badań biochemicznych i immunochemicznych, opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Odczynnikami”,
b) dzierżawa i świadczenie usług w zakresie serwisowania analizatora biochemiczno-immunochemicznego oraz zastępczych analizatorów: biochemicznego i immunochemicznego zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Urządzeniami” lub „Przedmiotem Dzierżawy”,
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy Odczynników, w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ___________ – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy,
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Urządzeniem i Odczynnikami, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających z niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Odczynników:
a) sukcesywnie w terminie 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
b) w dni robocze w godz. od 8:00 do 15:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości zamawianych Odczynników oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości Odczynników objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Odczynników na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tych podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
7. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionych Odczynników, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczane przez Wykonawcę Odczynniki oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć terminowe dostawy również w przypadku braku zamówionych przez Zamawiającego Odczynników w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danych Odczynników lub w przypadku, gdy dane Odczynniki zostały wycofane z obrotu.
9. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy Odczynników w terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu kwotę stanowiącą równowartość różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Odczynników, a łącznym kosztem wykonania przez Zamawiającego badań w innej jednostce wykonującej takie badania wraz z kosztami transportu, przy czym badania te zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Badaniami Interwencyjnymi”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kwoty, o której mowa w zdaniu poprednim w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej wykonanie przez Zamawiającego Badań Interwencyjnych.
10. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe dostarczanych Odczynników nie będą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
11. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Odczynniki o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 3 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Odczynników. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Odczynników z terminem ważności krótszym niż 3 miesiące od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
12. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanych przez Wykonawcę Odczynników jest równy określonemu przez producenta okresowi przydatności tych Odczynników do stosowania.
13. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Odczynników. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 7 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Odczynników, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu.
14. W razie stwierdzenia, że dostarczone Odczynniki posiadają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwych Odczynników na Odczynniki wolne od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
15. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do odstąpienia od niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 7 ust. 1 pkt c) niniejszej umowy.
16. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Odczynników dostarczonych przez Wykonawcę oraz ich zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
17. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonych Odczynników i żądania ich wymiany na Odczynniki wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Odczynników niewłaściwej jakości lub niezgodnych z wymogami, o których mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu,
b) dostarczenia Odczynników niezgodnych z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.
18. Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonych przez Wykonawcę Odczynników, w przypadku ich dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem, w szczególności w przypadku wcześniejszego wykonania Badań Interwencyjnych.
19. Po dostarczeniu zamówionych Odczynników, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo-asortymentowym i jakościowym, dostarczonych Odczynników. Strony zgodnie postanawiają, iż pozytywny wynik badania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczny z uznaniem, iż zamówione Odczynniki zostały dostarczone w ilościach zgodnych z zamówieniem, o którym mowa w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu.
20. Po przyjęciu dostarczonych Odczynników, Zamawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczoną partię Odczynników. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczona partia Odczynników jest wolna od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
21. Dostarczane przez Wykonawcę Odczynniki winny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
22. Wykonawca wraz z dostarczonymi Odczynnikami zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
23. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
24. Wraz z pierwszą dostawą Wykonawca dostarczy Zamawiającemu karty charakterystyki odczynników sporządzone w języku polskim, dla wszystkich Odczynników, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy.

§ 4

1. Całkowita wartość Odczynników, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Odczynników), zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:............................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie..............................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Wykonawca gwarantuje stałość cen Odczynników przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 3 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Odczynników wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Odczynniki, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Odczynników,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Odczynniki importowane.
4. Zmiany wartości (cen) Odczynników wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości.
5. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5

1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamówienia jedynie części Odczynników objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Okres obowiązywania niniejszej umowy wynosi 48 miesięcy od dnia jej podpisania.

§ 6

1. Wykonawca (Wydzierżawiający) oświadcza, że:
a. jest właścicielem Urządzenia - aparatu - analizatora biochemiczno-immunochemicznego, model/typ …….., rok produkcji ……….., o nr seryjnym …….,
b. Urządzenie jest w pełni sprawne, znajduje się w należytym stanie technicznym, przydatnym do umówionego użytku, bez jakichkolwiek wad i usterek powodujących niemożliwość z jego korzystania i posiada wszystkie właściwości oraz parametry techniczne, o których zapewnił Wykonawca w złożonej przez siebie ofercie,
c. Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
2. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się oddać Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiot Dzierżawy do używania i pobierania pożytków przez okres 48 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy, a Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu z tytułu dzierżawy.
3. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia Urządzenia na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego (Dzierżawcy), w Poznaniu ul. Garbary 15 i wydania go Zamawiającemu (Dzierżawcy), w terminie _______ tygodni od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do dostarczenia wszelkich dokumentów dotyczących Urządzenia, niezbędnych do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzonych w języku polskim, w tym w szczególności instrukcji obsługi, dokumentów gwarancyjnych Urządzenia oraz innych wymaganych dokumentów potwierdzających, iż Urządzenie zostało wprowadzone do obrotu na terytorium RP, zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy) Urządzenia.
5. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzenia strony podpiszą protokół odbioru Urządzenia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego (Dzierżawcę) uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzenia, strony podpiszą protokół rozbieżności, w którym wskazane zostaną uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego (Dzierżawcę), a także sposób i termin ich usunięcia przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego), nie dłuższy jednakże niż ____ dni od dnia podpisania protokołu rozbieżności. Po usunięciu wszelkich nieprawidłowości przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) strony podpiszą protokół odbioru ostatecznego Urządzenia.
6. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru oraz protokołu rozbieżności, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu są:
a. ze strony Wykonawcy (Wydzierżawiającego): __________________________
b. ze strony Zamawiającego (Dzierżawcy): dr n. med. Ewa Leporowska – Kierownik Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej, tel. 61/88 50 660
7. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru oraz protokołu rozbieżności, wymienionych w ust. 6 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
8. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ofercie złożonej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego).
9. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
10. Po dostarczeniu przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) Urządzenia, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.
11. Z tytułu dzierżawy Urządzenia Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu miesięcznego dzierżawy w wysokości _________ PLN (słownie: ________________________) netto, _________ PLN (słownie: ________________________) brutto.
12. Czynsz dzierżawy, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu płatny będzie z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy) faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT.
13. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego netto, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
14. W razie zmiany wysokości stawki podatku VAT, wysokość czynszu dzierżawnego brutto określonego w ust. 11 niniejszego paragrafu ulegną zmianie o różnicę pomiędzy dotychczasową a nową wysokością stawki podatku VAT, z chwilą wejścia w życie przepisów zmieniających wysokość stawki podatku VAT. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego na piśmie, co najmniej z 14-dniowym wyprzedzeniem o zmianie wysokości stawki podatku VAT.
15. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia na rzecz Zamawiającego (Dzierżawcy) usług polegających na konserwacji, diagnostyce oraz dokonywaniu napraw niezbędnych do prawidłowego działania Urządzenia oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających ich prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
16. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do niezwłocznego usuwania wszelkich wad i usterek Urządzenia.
17. W przypadku, gdy wady i usterki Urządzenia nie zostaną usunięte w ciągu 24 godzin od powiadomienia o ich wystąpieniu, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu kwotę stanowiącą równowartość kosztów wykonanych przez Zamawiającego badań w innej jednostce, wykonującej takie badania wraz z kosztami transportu.
18. Strony zgodnie postanawiają, że czynsz dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający (Dzierżawca) nie mógł korzystać z Przedmiotu Dzierżawy.



§ 7

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionych Odczynników Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 2 % wartości niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionych Odczynników Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5% wartości niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Odczynników lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15 % łącznej wartości netto Odczynników, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, wskazanej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
d) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. c) niniejszego ustępu,
e) naruszenia zobowiązania opisanego w § 2 ust. 2 pkt. c) niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej lub podzespołu Urządzenia, nie spełniającej warunków opisanych w § 2 ust. 2 pkt. c) niniejszej umowy,
f) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 4 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 6 ust. 4 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Odczynników, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, wskazanej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 4 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % wartości łącznej wartości netto Odczynników, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, wskazanej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszystkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy:
a) opóźnienie w dostawie zamówionych Odczynników będzie przekraczać 5 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy lub
b) opóźnienie w wydaniu Urządzenia będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 6 ust. 3 niniejszej umowy,
c) opóźnienie w przeszkoleniu pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia ustalonego przez strony na podstawie § 6 ust. 10 niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
6. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt. a) i b) niniejszego paragrafu będą naliczane do dnia wykonania Badań Interwencyjnych, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty, o której mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy.

§ 8

Zapłata ceny sprzedaży zamówionych i dostarczonych Odczynników nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, po spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.

§ 9

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – dr n. med. Ewa Leporowska – Kierownik Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej – tel. 61/88 50 660
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 10

1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonych przez Wykonawcę Odczynników, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia Odczynników w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

§ 11

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o wyrobach medycznych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku:
a. zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Odczynników lub zmiany numeru katalogowego bądź nazwy własnej Odczynników, dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Odczynników na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych Odczynników nie ulegnie zmianie,
b.gdy na rynek zostanie wprowadzony przez Wykonawcę Odczynnik zmodyfikowany bądź udoskonalony, dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Odczynników na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych Odczynników nie ulegnie zmianie,
c. zmiany:
1. w zakresie organizacji pracy Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej Zamawiającego,
2. w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego,
dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy polegająca na zmianie terminów realizacji dostaw Odczynników,
d. konieczności dostosowania warunków niniejszej umowy do prawidłowej realizacji przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu badań biochemicznych i immunochemicznych, dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy polegająca na dostosowaniu jej postanowień do wymagań prawidłowej realizacji tych zadań,
e. gdy w wyniku zmiany niniejszej umowy, możliwe będzie podniesienie poziomu i jakości badań biochemicznych i immunochemicznych wykonywanych przez Zamawiającego, dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy w w/w celu,
f. zmiany przepisów prawa uniemożliwiającej realizację niniejszej umowy, dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy polegająca na dostosowaniu jej postanowień do treści obowiązujących przepisów prawa,
4. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy:
a. w zakresie innym niż opisany w ust. 3 niniejszego paragrafu mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy,
b. wskutek których Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania innych Odczynników niż wskazane w złożonej przez siebie ofercie, nie spowodują, że cena sprzedaży netto nowych Odczynników będzie wyższa od ceny przewidzianej w ofercie złożonej przez Wykonawcę, a jakość i parametry nowych Odczynników będą gorsze niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę.

5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
6. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
7. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
8. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.




Zamawiający: Wykonawca :


…………………………… ………………………………

« Powrót do szczegółów zamówienia