Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa APARATU USG.

Numer zamówienia:

/110/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 12.08.2011 r

EZ/ 5950/2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 110/2011 na zakup i dostawę aparatu usg.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

1. Zamawiający wymaga dostarczenia pełnej dokumentacji technicznej. Czy Zamawiający odstąpi od powyższego wymogu w przypadku dostarczenia przez wykonawcę instrukcji „Servis manual” przeznaczonej przez producenta dla użytkownika?
Odp. Tak.
2. Zamawiający wymaga przedłożenia wyników testów akceptacyjnych urządzenia potwierdzających zgodność jego parametrów technicznych ze specyfikacją producenta. W przypadku aparatów USG nie wykonuje się testów akceptacyjnych. Czy Zamawiający odstąpi od powyższego wymogu? Zakres czynności, do których został zobligowany wykonawca został określony w §3 umowy.
Odp. Tak.
3. Zamawiający w pkt III.4.c SIWZ oraz pkt 3 formularza ofertowego wymaga czasu reakcji serwisu od zgłoszenia awarii (w dni robocze od poniedziałku do piątku): max 12 godzin natomiast w Załączniku nr 2 pkt INNE 4 wymaga do 48 godzin z wyłączeniem dni świątecznych. Z uwagi na rozbieżności wnosimy o korektę zapisów tak, aby pkt III.4.c SIWZ oraz pkt 3 formularza ofertowego przyjęły brzmienie: „Gwarantowany czas reakcji serwisu rozumiany jako czas podjęcia naprawy od chwili zgłoszenia telefonicznego, faksem lub e-mailem z wyłączeniem dni świątecznych do 48 godzin”.
Odp. Tak.
4. Zamawiający w pkt III.4.a SIWZ wymaga 24 miesięcznej gwarancji a w Załączniku nr 2 INNE 5 wymaga 12 miesięcy. Z uwagi na rozbieżności prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie wymagał min. 12 miesięcznej gwarancji i wnosimy o stosowną korektę zapisów.
Odp. Zamawiający precyzuje zapis odnośnie wymaganego okresu gwarancji i ustala go na
12 miesięcy.
5. Zamawiający w pkt III.4.b SIWZ wymaga: „Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 3 dni, liczonych od momentu pisemnego (również faksem) zgłoszenia awarii (usterki) do momentu jej usunięcia” natomiast pkt 3 formularza ofertowego podaje, że jest to 5 dni. Z uwagi na rozbieżności wnosimy o ujednolicenie i stosowną korektę zapisów.
Odp. Zamawiający precyzuje zapis odnośnie ww terminu i ustala go na 5 dni roboczych.

6. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby pkt INNE 7 Załącznika nr 2 przyjął brzmienie: „Wszystkie w/w parametry techniczne muszą być potwierdzone w oryginalnych materiałach producenta?
Odp. Tak.

7. Zamawiający wymaga podania miesiąca produkcji aparatu. Z uwagi na fakt, że producent udziela gwarancji na oferowane urządzenie liczonej od daty instalacji, miesiąc produkcji nie ma żadnego znaczenia. Czy w związku z powyższym Zamawiający odstąpi od powyższego wymogu?
Odp. Tak. Zamawiający wymaga wpisania roku produkcji.

8. Zamawiający wymaga przeprowadzenia szkolenia z konserwacji. Zgodnie z wytycznymi producenta do przeprowadzania konserwacji uprawniony jest wyłącznie odpowiednio wykwalifikowany serwis. Dodatkowo należy podkreślić, że Zamawiającemu w okresie gwarancji przysługują okresowe przeglądy podczas których serwisant przeprowadza konserwację. Czy z uwagi na powyższe Zamawiający odstąpi od wymogu przeprowadzenia powyższego szkolenia?
Odp. Tak. Zamawiający odstępuje od tego wymogu.

9. Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. Ponieważ dostawa i montaż aparatu USG nie wymaga zgód i zezwoleń organów, urzędów itp. wnosimy o wykreślenie z §3 ust. 3 umowy słów „oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających niniejszej umowy” oraz słów „Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania”.
Odp. Zamawiający wykreśla powyższe zapisy z umowy.

10. §3 ust. 14 umowy – Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby punkt przyjął brzmienie: „Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 3 dni od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej”?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na 7 dni.

11. Zamawiający wymaga przeprowadzenia szkolenia w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na przeprowadzenie szkolenia w terminie do 7 dni przed uzgodnionym terminem realizacji zamówienia?
Odp. Zamawiający zmienia ten zapis i wymaga przeprowadzenia szkolenia w terminie do 7 dni po realizacji zamówienia.



12. Wnosimy o dopisanie w pkt III.4.d SIWZ słów „roboczych” tak, aby zapis był zgodny z §3 ust. 17c umowy.
Odp. Zamawiający niniejszym koryguje zapis w pkt. III.4.d Siwz i dopisuje wyraz
„roboczych”.

13. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby wykonawca był zobligowany do wstawienia urządzenia zastępczego w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni roboczych?
Odp. Tak. Wymaga.

14. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zastąpienie w §3 ust. 17f umowy słowa „nie gorszych” słowem „zbliżonych”?
Odp. Tak.

15. W celu ujednolicenia zapisów wnosimy o zmianę §3 ust. 17h umowy tak, aby był on zgodny z pkt III.4.e SIWZ i przyjął brzmienie: „W przypadku 2-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy.
Odp. Tak.

16. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie wysokości kar umownych przewidzianych w § 5 ust. 1a do 0,1%?
Odp. Zamawiający obniża wysokość kar umownych do wartości 0,5% całkowitej wartości netto.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia