Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

UNIT LARYNGOLOGICZNY i TOR WIZYJNY - FESS

Numer zamówienia:

/96/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Przesunięcie terminu

Poznań, dn. 09.08.2011 r

EZ/ 5888/2011


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 96/2011 na zakup i dostawę UNITU LARYNGOLOGICZNEGO i TORU WIZYJNEGO - Zestawu do endoskopowych operacji zatok przynosowych FESS dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.



Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia złożone przez Wykonawców:

Zestaw pytań nr 1
Dotyczy Zadania Nr 2
1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby faktura sprzedażowa (VAT) była wystawiona na poszczególne pozycje wchodzące w skład danego zestawu?
2. Prosimy o dopisanie do wzoru umowy poniższych punktów:
• Zamawiający odpowiada za właściwe przygotowanie pomieszczenia, w którym sprzęt ma być przechowywany lub instalowany jak również wszelkich pomieszczeń, w których sprzęt będzie znajdował się po dokonaniu dostawy.
• Zamawiający zobowiązuje się do spełnienia warunków określonych w niniejszej umowie, w szczególności odebrania przedmiotu umowy i zapłaty należnego wynagrodzenia w określonym umową terminie.
3. Prosimy o dodanie po przecinku w § 3 pkt. 17 ppkt. a. następującej treści: ”za wyjątkiem napraw niezawinionych i niespowodowanych przez wykonawcę, niewynikających z wady przedmiotu umowy; naprawom gwarancyjnym nie podlegają awarie spowodowane niewłaściwym użytkowaniem, serwisowaniem przez firmy obce, używaniem aparatury do celów innych niż przeznaczony, czy konserwacji i naprawy wykonywane samodzielnie przez zamawiającego”.
4. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie do 48 godzin czasu na przystąpienie do naprawy gwarancyjnej od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia (§ 3 pkt. 17 ppkt. b)?
5. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na ustalenie kary umownej od wartości netto podzespołu/części uszkodzonej (§ 3 pkt. 17 ppkt. b)?
6. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie do 7 dni czasu naprawy Urządzenia w siedzibie Zamawiającego lub poza jego siedzibą(§ 3 pkt. 17 ppkt. c)?
7. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu dokonania naprawy do 14 dni roboczych od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia razie konieczności sprowadzenia części niezbędnych spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (§ 3 pkt. 17 ppkt. d)?
8. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zastąpienie wyrazu ”całkowitej wartości netto” na „wartości netto podzespołu/części uszkodzonej” (§ 3 pkt. 17 ppkt. e)?
9. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu na dostarczenie urządzenia zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Urządzenia w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 7 dni robocze od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej (§ 3 pkt. 17 ppkt. f)?
10. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kar umownych do wartości 0,1 % za każdy dzień opóźnienia (§ 5 pkt. 11 ppkt. a)?
11. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kar umownych do wartości 0,1 % za każdy dzień opóźnienia (§ 5 pkt. 11 ppkt. e)?
12. Prosimy o dopisanie § 5 pkt. 11 ppkt. f: „Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną:
a) umowną za odstąpienie od umowy przez Sprzedającego z przyczyn zawinionych przez Kupującego w wysokości 10% wynagrodzenia za przedmiot umowy z zastrzeżeniem,
iż w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Kupujący może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Sprzedający może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
b) za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w odbiorze towaru, w oparciu o podpisany końcowy protokół zdawczo-odbiorczy, niezbędny do realizacji przedmiotu umowy w wysokości 0,2% wartości przedmiotu umowy”.
13. Prosimy o wykreślenie § 8 pkt. 1 lub wyłączenie odpowiedzialności Wykonawcy w przypadku niewłaściwego użytkowania Urządzenia przez Zamawiającego.

Zestaw pytań nr 2

Pytanie 1, pkt4:
Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania unitu laryngologicznego wyposażonego w moduł funkcyjny o wymiarach 985/488/510mm i moduł na instrumentarium o wymiarach 975/ 485 / 480 mm z dużą powierzchnią na instrumentarium o wymiarach 900 mm / 480 mm?

Pytanie 2 pkt 5 i 6
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pompy ssącej, tłokowej, bezolejowej i bezobsługowej o lepszych parametrach ssania ( 50l/min, 92% próżni) ? Pragniemy nadmienić , że nie istnieją żadne różnice dla Użytkownika pomiędzy pompą membranową i tłokową.

Pytanie 3, pkt 10 :
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie unitu wyposażonego w system przepłukiwania drenów ssaka ze zbiornikiem uzupełnianym manualnie ?

Pytanie 4 pkt 23:

Czy Zamawiający dopuści unit laryngologiczny który posiada oznaczenie zadanej temperatury wody do płukania umieszczone przy pokrętle do regulacji temperatury wody?

Pytanie 5 , pkt 24:
Czy Zamawiający dopuści Zaoferowanie unitu posiadającego akustyczne alarmy w przypadku awarii unitu?
Pytanie 6 pkt 27 i 28:
Czy Zamawiający dopuści unit laryngologiczny bez bocznej małej półki ( na tackę) ale posiadający prawie dwukrotnie większą powierzchnię na instrumentarium niż wymagana w SIWZ?

Pytanie 7 pkt 29:
Czy Zamawiający dopuści unit wyposażony w 3 pary kuwet do dezynfekcji i przechowywania optyk wbudowane w moduł funkcyjny ?

Pytanie 8 pkt 52:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie unitu z powierzchnią instrumentarium zamykaną pokrywą wykonaną z plexiglasu odporną na środki dezynfekcyjne?

Zestaw pytań nr 3

Parametr 4: „Każdy moduł o max. wymiarach: (wys x szer x gł.) 890 x 420 x 550 mm”
Czy Zamawiający dopuści unit o łącznej szerokości 2 modułów 1250 cm? Zamawiający w specyfikacji podał wymiary z dokładnością co do 1 mm. Uniemożliwia to złożenie ofert innych producentów, których unity odbiegają choćby 1 mm od podanego modelu.

Parametr 10: „System przepłukiwania drenów ssaka wraz z automatycznie uzupełniającym się zbiornikiem płuczącym”
Czy Zamawiający dopuści unit z manualnie napełnianym zbiornikiem płuczącym?

Parametr 11: „Moduł wyposażony w system instalacji odprowadzający odessaną treść do kanalizacji”
Parametr 14: „Elektryczny zawór wodny doprowadzający wodę do unitu i automatycznie odcinające zasilanie wodne w przypadku awarii unitu.”
Parametr 16: „Moduł zasilany wodą z instalacji wody pitnej , podejście3/4"”
Czy Zamawiający dopuści unit bez możliwości podłączenia do sieci wodno-kanalizacyjnej i bez zawora doprowadzającego i odcinającego zasilanie wodne? Zamiast tego proponujemy unit posiadający wewnętrzny zbiornik na wodę oraz słój zbiorczy bez automatycznego opróżniania. Jest on znacznie tańszy w eksploatacji (brak konieczności zakupu drogich filtrów), znacznie mniej awaryjny (z uwagi na kontrolę jakości używanej wody), znacznie bardziej mobilny (brak potrzeby adaptacji pomieszczeń i wyposażania ich każdorazowo w instalację przyłączeniową) oraz tańszy w zakupie. Funkcjonalnie jest urządzeniem o nie gorszych parametrach.

Parametr 18: „Możliwość regulacji temperatury wody w zakresie 36ºC - 38ºC”
Czy Zamawiający dopuści unit z wbudowanym modułem do płukania ucha ciepłą wodą o temperaturze 37˚C, wyposażony w termostat do kontrolowania temperatury bez możliwości regulowania temperatury wody w zakresie 36ºC - 38ºC? Temperatura 37˚C jest najbardziej właściwa.

Parametr 23: „Wyświetlacz LED aktualnej temperatury na panelu przednim”
Czy Zamawiający dopuści unit z wyświetlaczem LCD zamiast LED? Temperatura będzie pokazywana w taki sam sposób na ekranie LCD jak i LED.

Parametr 24: „System kodów cyfrowych informujących o awarii modułu”
Czy Zamawiający dopuści unit z systemem informującym o awarii wyświetlanym na panelu z ekranem LCD?

Parametr 27: „W zestawie unitu dołączone dwie półki boczne”
Czy Zamawiający dopuści unit z systemem wysuwanych półek w postaci szuflad z możliwością opuszczenia ich przednich części z uchwytami otwierającym?

Parametr 42: „Funkcja “zamrażania” obrazu dostępna zarówno z poziomu panelu urządzenia i przycisku nożnego.
Czy zamawiający dopuści funkcję zamrażania tylko z poziomu przycisku nożnego?

Parametr: 48: „Laryngoskop: Ø 10mm, dł. robocza 195 mm, kąt widzenia 70º lub 90º”
Czy Zamawiający dopuści laryngoskop o średnicy 8 mm, długości roboczej 190 mm, kącie widzenia 70˚ lub 90˚? Oferowane urządzenie jest funkcjonalnie takim samym instrumentem, jak opisane w specyfikacji.

Parametr:50: „Dodatkowy wysuwany blat metalowy”
Czy Zamawiający dopuści oferowanie unitu bez dodatkowego wysuwanego blatu?

Parametr 51: „Moduł wyposażony w śmietniczkę otwieraną nogą .”
Czy Zamawiający dopuści śmietniczkę otwieraną ręką?

Parametr 52: „Dodatkowa powierzchnia na instrumentarium, zamykana roletą.”
Czy Zamawiający dopuści unit z dodatkową powierzchnią na instrumentarium z systemem przegródek (dowolnie konfigurowanym przez użytkownika), zamykaną pokrywka z plexiglasu zamiast roletą? Funkcjonalnie oba rozwiązania nie różnią się od siebie

Parametr 54: „Regulacja wysokości fotela w zakresie 46-66 cm”
Czy Zamawiający dopuści oferowane fotela z regulacją wysokości w zakresie 48-90 cm.

Parametr 54: „Regulacja wysokości fotela w zakresie 46-66 cm”
Czy Zamawiający dopuści oferowane fotela z regulacją wysokości w zakresie 48-66 cm.

Parametr 59: „Regulacja wysokości w zakresie 46-62cm.”
Czy Zamawiający dopuści oferowane krzesła lekarza z regulacją wysokości w zakresie 53-66 cm?

Parametr 60: „Regulacja ustawienia wysokości oparcia .”
Czy Zamawiający dopuści oferowane krzesła lekarza z regulacją kąta oparcia pleców, bez regulacji wysokości oparcia?

Parametr 65: „Zamawiający wymaga przynajmniej 3 referencji z dostaw unitów z ostatnich trzech lat na kwotę łącznie za min. 300 000 zł brutto”
Czy Zamawiający dopuści przynajmniej 3 referencji z dostaw unitów z ostatnich trzech lat na kwotę łącznie za min. 260 000 zł brutto?

Pytanie do SIWZ: Zamawiający określił czas dostawy dla unitu (Pakiet 1) na 4 tygodnie, natomiast dla Pakietu 2 – 8 tygodni. Unit laryngologiczny jest urządzeniem produkowanym wg specyfikacji definiowanej przez Zamawiającego i wobec powyższego jego produkcja wymaga znacznie więcej czasu niż produkcja standardowych rozwiązań z Pakietu 2. Zwracam się z prośbą o wydłużenie terminu dostawy do 6 tygodni.
Pytanie do SIWZ: Czy zamawiający wydłuży czas reakcji serwisu do 24 godzin?


Zestaw pytań nr 4
Zadanie 1
1. Czy Zamawiający dopuści unit ze stałą temperaturą wody do irygacji 37st C? Stała temperatura jest utrzymywana za pomocą elektronicznego regulatora. Systemy irygacji włączają się i wyłączają automatycznie w zależności od potrzeby, dzięki temu zapewniona jest stała temperatura irygacji.
2. Czy Zamawiający dopuści unit bez wyświetlacza LED aktualnej temperatury.
W przypadku unitu ze stałą temperaturą wody taki wyświetlacz nie jest niezbędny.
3. Czy Zamawiający dopuści unit bez dodatkowych półek bocznych, z systemem kuwet do przechowywania i dezynfekcji optyk, tackami narzędziowymi ze stali nierdzewnej zabudowanymi w unicie?
4. Czy Zamawiający dopuści ksenonowe źródło światła nie wyposażone w dwie żarówki o mocy 150W, jedynie w palnik metalhaloidowy o mocy 35W? Jest to ekwiwalent świetlny źródła światła halogenowego o mocy powyżej 250W. Czas pracy takiego palnika to ponad 2000h (około 50 h dla żarówki halogenowej), temperatura barwowa 6100K jest idealna dla oświetlania obrazu dla kamery video.
5. Czy Zamawiający dopuści zamiast rolety pokrywającej miejsce na instrumentarium pokrywę z akrylu? Jest to rozwiązanie łatwiej pozwalające utrzymać czystość.
6. Czy Zamawiający dopuści krzesło lekarza o zakresie regulacji od 51cm do 67cm?
7.Czy Zamawiający wydłuży czas dostawy do 8 tygodni od dnia podpisania umowy? Prośbę tą motywujemy faktem, iż proponowany sprzęt nie jest produkcji polskiej a czas dostawy uzależniony jest od zagranicznego producenta i może wynieść nieznacznie dłużej niż wymaga Zamawiający. Prosimy wziąć pod uwagę, iż jest to sprzęt specjalistyczny produkowany na zamówienie, a czas produkcji uzależniony jest od producenta i wynosi więcej niż 4 tygodnie.
8. Czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie czasu reakcji serwisu do 48h od zgłoszenia? Ze względów logistycznych wymóg reakcji 24h od zgłoszenia może być trudny do spełnienia dla wykonawców, którzy mają siedzibę serwisu w odleglejszych częściach Polski.
9. Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę zapisu "W przypadku 2-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy." zapisem: "W przypadku 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy."
10. Czy Zamawiający zgodzi się na zmniejszenie kary umownej w przypadku nieterminowej realizacji przedmiotu umowy do 0,2% za każdy dzień? 0,2% to standardowa kara w przypadku opóźnienia stosowana w większości umów przetargowych.

Zestaw pytań nr 5
Dotyczą Pakietu nr 2

1. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 1 wagę głowicy kamery równą 170 g ?
Korzystniejszym jest wybór jak najlżejszych głowic kamer. Nie rozumiemy zapisu głowica nie lżejsza niż 230 g.
2. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 1 wyjścia sterownika kamery : DVI i SDI-HD umożliwiające przesyłanie obrazu w wysokiej rozdzielczości na duże odległości, np. telekonferencja ?
3. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 1 procesor kamery wyposażony dodatkowo w wyjścia HD-RGB, S-Video, FBAS umożliwiające podłączenie innych urządzeń tak aby móc wykorzystać wszystkie możliwości sterownika kamery ?
4. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 2 monitor bez potwierdzenia tego zapisu gdyż producent nie podaje takich danych ?
5. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 2 monitor LCD o wejściach : 2x DVI, HD-SDI,, HD-RGB, S-Video, BNC, i wyjściach: DVI, S-Video, SDI ?
6. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 3 możliwość sterowania natężeniem światła za pomocą dotykowej skali drabinkowej lub nawet bezdotykowo - zamiast pokrętła ?
7. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 4 urządzenie o zasilaniu 100 V, 115 V/60 Hz lub 230 V/50 Hz ?
8. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 12 elewator Freer długości 18 cm ?
9. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 22 rurkę ssąca v. Eickena, z Luer Lock, długo zakrzywiona, średnica zewnętrzna 2,5 mm, dł. 14 cm ?
10. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 23 punch zatokowy okienkowy, zagięty 90°, prawotnący, dł. robocza 12 cm ?
11. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 24 punch zatokowy okienkowy, zagięty 90°, lewotnący, dł. robocza 12 cm ?
12. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 25 Kerison 2 mm, zagięty do dołu 900, długość robocza 18 cm ?
13. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 26 Kerison 2 mm, zagięty pod górę 900, długość robocza 18 cm ?
14. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 30 kleszcze zatokowe ANTRUMGRASPING, zagięte do dołu i otwarcie 120°, dł. 10 cm ?
15. Czy Zamawiający wymaga aby elektroda bipolarna nosowa do koagulacji podśluzówkowej, prosta na końcu miała zaostrzone końcówki , tak aby aplikacja przez tkankę była łatwiejsza i nie sprawiała operatorowi trudności we wbijaniu ?
16. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 43 raspator ssący do przegrody, bagnetowy, koniec płaski ścięty średnicy 4 mm, długość 20cm ?
17. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 44 sondę zatokową Ritter do zatoki czołowej, rozmiar 2 , średnica 3 mm, długość 16 cm ?
18. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 45 młotek Cottle, długość 19cm ?
19. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 48 kleszczyki do serwet Backhaus o długości 9 cm ?
20. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 49 miseczkę pojemności 25 ml ?
Producent nie podaje pozostałych wymiarów.
21. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 50 miseczkę pojemności 25 ml. ?
Producent nie podaje pozostałych wymiarów.
22. Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 51 kleszcze nosowe, bransze proste, z oczkiem, rozmiar 2 , długość robocza 12 cm ?
23. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 52 kleszcze nosowe, bransze proste, z oczkiem, rozmiar 4 , długość robocza 12 cm ?
24. Czy Zamawiający dopuści w pozycji 53 kleszcze nosowe, bransze 450 do góry, z oczkiem, rozmiar 2 , długość robocza 12 cm ?

W związku z dużą ilością pytań i koniecznością przygotowywaniem na nie odpowiedzi Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 12.08.2011r na dzień 17.08.2011r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.

Na pomocy art. 12a Zamawiający modyfikuje niniejszym treść ogłoszenia o zamówieniu i dopisuje w nim część 2 dotyczącą pakietu nr 2 – Toru wizyjnego – Zestawu do endoskopowych operacji zatok przynosowych FESS.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: TOR WIZYJNY - Zestaw do endoskopowych operacji zatok przynosowych FESS
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: TOR WIZYJNY - Zestaw do endoskopowych operacji zatok przynosowych FESS
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 56.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia