Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa odczynników (kalibratorów, kontroli i materiałów zużywalnych) do badań biochemicznych i immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora biochemiczno-immunochemicznego oraz zastępczych analizatorów: biochemicznego i immunochemicznego.

Numer zamówienia:

/99/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt. 01-08-2011

Poznań, dnia 01-08-2011
EZ/_____5242____/2011

Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne

Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 99/2011 - Dostawa odczynników (kalibratorów, kontroli i materiałów zużywalnych) do badań biochemicznych i immunochemicznych wraz z dzierżawą analizatora biochemiczno-immunochemicznego oraz zastępczych analizatorów: biochemicznego i immunochemicznego.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy poniżej odpowiedzi:

Dotyczy SIWZ:
PYTANIE:
1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie przez okres przejściowy kilku miesięcy jednego odczynnika który zawiera komponenty w formie liofilizatu, do szybkiej i jednorazowej rekonstytucji? Po rekonstytucji odczynnik jest już w formie płynnej i gotowej do ciągłego użycia.
Odpowiedź 1. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie jednego odczynnika, który zawiera komponentę w formie liofilizatu.

PYTANIE:
2. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby analizatora oferowany jako back up w części biochemicznej był wyprodukowany w 2009. Aparat przed instalacją przejdzie pełny przegląd techniczny.
Odpowiedź 2. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie aparatu back up (biochemiczny) z rokiem produkcji 2009

PYTANIE:
3. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na rozszerzenie tabeli A w załącznik u nr 2 – Formularz cenowy o pozycje: „kalibratory”, „materiały kontrolne” oraz „materiały zużywalne”
Odpowiedź 3. Zamawiający wyraża zgodę na rozszerzenie tabeli o wymienione w zapytaniach punkty. Tabela jest dostępna w specyfikacji w formacie WORD. Oferent samodzielnie może dołączyć proponowane pozycje: „kalibratory”, „materiały kontrolne” oraz „materiały zużywalne .

PYTANIE:
4. Czy zamawiający wyrazi zgodę na rozszerzenie tabeli B w załącznik u nr 2 – Formularz cenowy tak, aby można było wyszczególnić wszystkie oferowane analizatory?
Odpowiedź 4. Zamawiający wyraża zgodę na rozszerzenie tabeli o wymienione w zapytaniach punkty.
Tabela jest dostępna w specyfikacji w formacie WORD. Oferent samodzielnie może dołączyć proponowane pozycje - wyszczególnić wszystkie oferowane analizatory.


Dotyczy wzoru umowy

PYTANIE:
5. Prosimy o wprowadzenie w § 6 pkt. 13 zapisu umożliwiającego zmianę ceny brutto w przypadku zmiany urzędowych stawek podatku VAT.
Odpowiedź 5.
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 13 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„13. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.”
wprowadza następujący zapis:
„13. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego netto, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.”
Zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 w ten sposób, że dotychczasowym ust. 14 - 17 nadaje numery odpowiednio 15-18, zaś w miejsce treści dotychczasowego ust. 14 wprowadza ust. 14 o następującym brzmieniu:
„4. W razie zmiany wysokości stawki podatku VAT, wysokość czynszu dzierżawnego brutto określonego w ust. 11 niniejszego paragrafu ulegną zmianie o różnicę pomiędzy dotychczasową a nową wysokością stawki podatku VAT, z chwilą wejścia w życie przepisów zmieniających wysokość stawki podatku VAT. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego na piśmie, co najmniej z 14-dniowym wyprzedzeniem o zmianie wysokości stawki podatku VAT”
Zamawiający wyraża zgodę na zaproponowaną przez wykonawcę zmianę projektu umowy w zakresie zobowiązania do utrzymania zaoferowanej wysokości czynszu dzierżawnego netto. W ocenie zamawiającego, nie można obciążać wykonawców konsekwencjami zmiany polityki fiskalnej państwa i związanej z nią ewentualnej zmiany wysokości stawki podatku VAT. Jednocześnie zmiana ta może być korzystna dla zamawiającego w razie obniżenia stawki podatku VAT. W związku z wprowadzeniem zmiany proponowanej przez wykonawcę oraz treścią art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych konieczne było dodanie w § 5 projektu umowy ustępu 14 zawierającego postanowienia dotyczące możliwości zmiany czynszu dzierżawnego brutto w razie zmiany wysokości stawki podatku VAT. Zmiana ta pociągnęła z kolei za sobą konieczność zmiany numeracji dotychczasowych ust. 14-17 i nadanie mu kolejnych numerów 15-18.

PYTANIE:
6. Czy Zamawiający wyraz zgodę na zmniejszenie kar umownych, o których jest mowa w § 7 odpowiednio – z 2 % na 0,2 %, z 5 % na 0,5 % oraz z 10 % na 1 %?
Odpowiedź 6.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 7 w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętych zamówieniem publicznym odczynników, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętych zamówieniem publicznym odczynników spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

PYTANIE:
7. Czy w związku z regulacją art. 144 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzorów umów zapisu o dopuszczalności wprowadzania zmian, w brzmieniu przedstawionym poniżej?
1. Zmiana Umowy może obejmować, w zakresie dozwolonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
1.1. zmianę ilości przedmiotu zamówienia;
1.2. zmianę jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu zamówienia, w tym zmianę numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu;
1.3. zmianę elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;
1.4. zmianę sposobu konfekcjonowania;
1.5. zmianę terminu realizacji dostaw;
1.6. zmianę terminu realizacji Umowy;
1.7. zmianę okresu obowiązywania umowy, w tym w szczególności o czas konieczny dla przeprowadzenia kolejnego przetargu na analogiczny przedmiot zamówienia.
2. Warunkami dokonania zmian wskazanych w ust. 1 powyżej mogą być:
2.1. wprowadzony zostanie na rynek przez wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony, bądź
2.2. wystąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego Umową, bądź
2.3. nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie organizacji pracy laboratorium, bądź
2.4. nastąpi zmiana w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego, bądź
2.5. wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu świadczeń diagnostycznych, bądź
2.6. w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego, bądź
2.7. będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii, bądź
2.8. będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa, bądź
2.9. zmiana w inny sposób dostarczy pożytku Zamawiającemu.
Odpowiedź 7.
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 11 ust. 3 - 4 w sposób częściowo zaproponowany przez Wykonawcę. W związku z powyższym, Zamawiający zmienia treść załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 11 ust. 3 - 4 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści ust. 3 - 4 :
3. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Odczynników dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Odczynników na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych Odczynników nie ulegnie zmianie.
4. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy w zakresie innym niż opisany w ust. 3 niniejszego paragrafu mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.

wprowadza ust. 3 - 4 o następującym brzmieniu:
3. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku:
a. zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju Odczynników lub zmiany numeru katalogowego bądź nazwy własnej Odczynników, dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Odczynników na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych Odczynników nie ulegnie zmianie,
b. gdy na rynek zostanie wprowadzony przez Wykonawcę Odczynnik zmodyfikowany bądź udoskonalony, dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju Odczynników na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych Odczynników nie ulegnie zmianie,
c. zmiany:
i. w zakresie organizacji pracy Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej Zamawiającego,
ii. w zakresie liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego,
dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy polegająca na zmianie terminów realizacji dostaw Odczynników,
d. konieczności dostosowania warunków niniejszej umowy do prawidłowej realizacji przez Zamawiającego zadań polegających na wykonywaniu badań biochemicznych i immunochemicznych, dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy polegająca na dostosowaniu jej postanowień do wymagań prawidłowej realizacji tych zadań,
e. gdy w wyniku zmiany niniejszej umowy, możliwe będzie podniesienie poziomu i jakości badań biochemicznych i immunochemicznych wykonywanych przez Zamawiającego, dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy w w/w celu,
f. zmiany przepisów prawa uniemożliwiającej realizację niniejszej umowy, dopuszczalna będzie zmiana niniejszej umowy polegająca na dostosowaniu jej postanowień do treści obowiązujących przepisów prawa,
4. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy:
a. w zakresie innym niż opisany w ust. 3 niniejszego paragrafu mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy,
b. wskutek których Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania innych Odczynników niż wskazane w złożonej przez siebie ofercie, nie spowodują, że cena sprzedaży netto nowych Odczynników będzie wyższa od ceny przewidzianej w ofercie złożonej przez Wykonawcę, a jakość i parametry nowych Odczynników będą gorsze niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę.



Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia