Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku

Numer zamówienia:

/100/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 12.07.2011 r

EZ/ 4851/2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 100/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1
Czy Zamawiający wymaga koreczków z trzpieniem poniżej jego krawędzi ze względu na wymaganą aseptykę pracy?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza koreczki z trzpieniem poniżej jego krawędzi.

Pytanie 2
Czy Zamawiający zgodzi się na wydzielenie do odrębnego pakietu asortymentu opisanego w pakiecie IX w pozycji 2 tj. dren tkankowy 9-kanałowy?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający wyraża zgodę i z poz. 2 pakietu IX tworzy nowy pakiet XI.

Pytanie 3
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 14 w powiązaniu z SIWZ, rozdział III punkt 3, podpunkt 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zwiększenie czasu na rozpatrzenie reklamacji z 5 dni do 7 dni roboczych od dnia dostarczenia urządzenia do autoryzowanego serwisu (w okresie gwarancji przesyłką kurierką na koszt Wykonawcy).
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 14 i ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Kwestionowany przez wykonawcę zapis dotyczy w istocie jedynie reklamacji jakościowych. W razie niedostarczenia przez wykonawcę odpowiedniej ilości sprzętu, wykonawca zobowiązany będzie bowiem do niezwłocznego uwzględnienia złożonej przez zamawiającego reklamacji i dostarczenia brakującej ilości zamówionego sprzętu, ponieważ sytuacja taka stanowić będzie zarazem niewykonanie zobowiązania do dostawy zamówionego sprzętu w ustalonym przez strony terminie, co zgodnie z postanowieniem § 6 ust. 1 pkt a) i b), pociąga za sobą zobowiązanie do zapłaty kary umownej. W razie zaś dostarczenia sprzętu w ilości zgodnej z zamówieniem wykonawca nie będzie zobligowany do uzupełnienia jego ilości, bowiem jego zobowiązanie będzie wykonane w sposób prawidłowy – w takiej sytuacji zaktualizuje się jedynie opisane w § 3 ust. 14 zobowiązanie do rozpatrzenia reklamacji. W zakresie reklamacji jakościowych interes zamawiającego wymaga, by były one rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie sprzętu niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. A zatem zobowiązanie wykonawcy do wymiany wadliwego sprzętu na nowy wolny od wad ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykonania umowy, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.
Ponadto, w ocenie zamawiającego okres czasu przewidziany do rozpatrzenia reklamacji (5 dni roboczych od dnia jej zgłoszenia przez zamawiającego) oraz czas przewidziany na dostarczenie sprzętu wolnego od wad (3 dni robocze od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji lub od dnia wydania ekspertyzy potwierdzającej zasadność reklamacji) jest wystarczający dla zabezpieczenia z jednej strony interesów zamawiającego (polegających na konieczności zapewnienia jak najszybszego otrzymania wolnego od wad sprzętu) oraz wykonawcy (poprzez przyznanie mu czasu na zbadanie kwestionowanych przez zamawiającego towarów oraz możliwość wystąpienia o ich zbadanie do właściwej instytucji w razie odmowy uwzględnienia reklamacji). Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje zaproponowany przez wykonawcę terminy – odpowiednio 7 i 5 dni za zbyt długie, co przesądza o konieczności uznania wniosku wykonawcy za niezasadny.

Pytanie 4
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu na wymianę wadliwego sprzętu na sprzęt wolny od wad z 3 dni roboczych do 5 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji lub od dnia wydania ekspertyzy?
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 5 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 4.

Pytanie 5
Dotyczy wzoru umowy § 6 ust. 1a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 2% na 0,1%?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się między innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może powstanie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 6
Dotyczy wzoru umowy § 6 ust. 1 b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 2% na 0,1%?
Odpowiedź: Odpowiedź na pytanie 6 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 5.

Pytanie 7
Dotyczy wzoru umowy § 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w § 4 ustępu o następującej treści:
„W przypadku zwłoki w płatności (każdorazowo wystawionej faktury) powyżej 14 dni od momentu wymagalności należności za dostarczony asortyment, Wykonawca ma prawo do wstrzymania realizacji następnych zamówień”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy poprzez dodanie zaproponowanego przez wykonawcę postanowienia.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnego sprzętu. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania sprzętu od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co wystarczająco zabezpiecza jego interesy.

Pytanie 8
Dotyczy wzoru umowy § 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie dodatkowego ustępu o następującej treści:
„Wykonawca ma prawo potrącać wymagalne odsetki ustawowe z uiszczonych przez Zamawiającego należności (jeżeli płatność nastąpiła po terminie wskazanym w § 7 ust. 1 za dostarczony towar. Wykonawca poinformuje o wartości naliczonych odsetek wystawiając odpowiednią notę obciążeniową. Zamawiający zostanie wezwany do uregulowania płatności w wysokości równej skalkulowanego potrącenia”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy poprzez dodanie zaproponowanego przez wykonawcę postanowienia.

Zgodnie z art. 498 § 1 Kodeksu cywilnego potrącenia można dokonać, gdy dwie strony jednocześnie są dłużnikami i wierzycielami względem siebie, jeżeli przedmiotem obu wierzytelności są pieniądze lub rzeczy tej samej jakości oznaczone tylko co do gatunku, a obie wierzytelności są wymagalne i mogą być dochodzone przed sądem lub innym organem państwowym. Analiza treści proponowanego przez wykonawcę zapisu wskazuje na to, że w istocie nie dotyczy ono możliwości dokonania potrącenia.
Na marginesie można wskazać, że w stosunku jaki będzie łączyć zamawiającego z wykonawcą na podstawie przedmiotowej umowy, wierzytelności pieniężne, co do zasady, przysługiwać będą jedynie wykonawcy. W innym przypadku uprawnienie do ich potrącenia przysługiwać będzie wykonawcy na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów prawa (art. 498 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Pytanie 9
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji czy wobec Zamawiającego nie została wszczęta likwidacja, czy Zamawiający nie przekształca się w spółkę prawa handlowego bądź nie toczy się względem placówki postępowanie upadłościowe.
Odpowiedź: Zgodnie z art. 38 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień dotyczących treści siwz. Zadane przez wykonawcę pytanie nie dotyczy treści siwz, a w związku z powyższym zamawiający uchyla się od udzielania na nie odpowiedzi. Jednocześnie wypada zaznaczyć, iż zamawiający jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej podlega obowiązkowi wpisu do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego. Wskazany rejestr jest jawny i zamieszczane są w nim informacje dotyczące likwidacji oraz przekształceń samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Ponadto zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 6 pkt 3) Ustawy – Prawo upadłościowe i naprawcze nie można ogłosić upadłości samodzielnego publicznego zakładu zdrowia.

Pytanie 10
Dotyczy Załącznika nr 7, Opis przedmiotu zamówienia, pakiet VII, poz. 2
Czy Zamawiający w pakiecie VII, poz. 2 pozwoli zaoferować balon trój-średnicowy o długości roboczej 200cm, przystosowany do pracy z wykorzystaniem ciśnienia o max. wartości 8 ATM, posiadający metkę fluorescencyjną opisaną i zlokalizowaną jak w SIWZ, pakowany bez prowadnicy, przy zachowaniu pozostałych parametrów?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis w pak. VII poz. 2 i wymaga, ze względu na specyfikę zabiegów balonów przystosowanych do pracy z wykorzystaniem ciśnienia 10Atm celem lepszego poszerzenia przełyku.

Pytanie 11
Dotyczy Załącznika nr 7, Opis przedmiotu zamówienia, pakiet VII, poz. 2
Czy Zamawiający wydzieli z pakietu VII pozycję 2 i utworzy z niej oddzielny pakiet?
Odpowiedź: W związku z udzieloną odpowiedzią na pytanie 10 Zamawiający nie wydziela tej pozycji
z pakietu VII.

Pytanie 12
Pak.II, poz.1
Prosimy o dopuszczenie rurek o rozmiarach:
- 7/65mm;
- 7,5/70mm;
- 8,5/82mm
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody i podtrzymuje zapisy w siwz, ponieważ zaproponowane rurki nie zapewniają optymalnych warunków zabezpieczenia dolnych dróg oddechowych.

Pytanie 13
Pak.II, poz.2
Prosimy o dopuszczenie rurek o długościach odpowiednio:
- 5/90mm
- 6/95mm
- 7/100mm
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza podane długości rurek tracheotomijnych.

Pytanie 14
Czy w pakiecie VI, poz. 1 Zamawiający zgodzi się dopuścić koszyki siedmiodrutowe, o średnicy osłonki 2,5mm, średnicy petli 22; 32mm i długości całkowitej 230cm, a jeśli tak, czy Zamawiający zgodzi się na wyodrębnienie tej pozycji i poz. 4 i utworzenie z nich odrębnego pakietu
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza koszyki siedmiodrutowe oraz zgadza się na wyłączenie poz. 1
i poz. 4 pakietu VI do nowego pakietu nr XII.

Pytanie 15
Zadanie 4 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści niskociśnieniowy system drenażu ran typu Redona z mieszkiem o objętości 50ml, z uniwersalnym łącznikiem wkręcanym do drenów o średnicy Ch6 – 8, pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 16
Zadanie 5 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści butelki do drenażu ran w systemie zamkniętym Redona – ciśnienie początkowe 900mbr , dren o długości 125cm, połączenie butelki z drenem typu Large Lock?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza podane ciśnienie i długość drenu.

Pytanie 17
Zadanie 5 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści butelki pakowane pojedynczo w opakowanie folia-papier?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis siwz i wymaga opakowania podwójnego celem zachowania szczególnej aseptyki, w związku używaniem butelek na bloku operacyjnym .

Pytanie 18
Zadanie 9 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści cewniki w rozmiarze Ch33 zamiast Ch 34?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza rozmiar Ch33.

Pytanie 19
Zadanie 9 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści cewniki wykonane z PCV o długości 45cm?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga cewników typu THORAX wykonanych z silikonu, ponieważ dają one mniej odczynów i reakcji anafilaktycznych, nie wykrzepiają skrzepu, co nie powoduje zatykania drenu
i kolonizacji bakterii.




Pytanie 20
Zadanie 9 poz. 2
Czy Zamawiający dopuści dren o wymiarach 300x25mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza dren tkankowy o wymiarach 300mm x 25mm, jednakże wymaga przy zaoferowaniu drenów o podanych wymiarach dostarczenia 10 szt. próbek do przetestowania.

Pytanie 20
Czy Zamawiający oczekuje, aby rurka intubacyjna z mankietem ciśnieniowym ma posiadała jeden pełen znacznik głębokości w postaci oznaczenia wokół całego obwodu rurki?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisaną w pytaniu rurkę intubacyjną.

Pytanie 21
Czy Zamawiający oczekuje, aby rurka była zakończona mlecznym, zdejmowanym łącznikiem ISO 15mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisaną w pytaniu rurkę intubacyjną

Pytanie 22
Czy Zamawiający oczekuje, aby rurka intubacyjna była skalowana co 1cm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza opisaną w pytaniu rurkę intubacyjną

Pytanie 23
Czy Zamawiający oczekuje oznaczenia rozmiaru rurki na rurce i łączniku?
Odpowiedź: Zamawiający oczekuje oznaczeń rozmiarów na rurce i łączniku.


Zamawiający na mocy art. 38 ust. 4 modyfikuje zapis siwz i zmienia nr spawy 94/2011 widniejący na stronach siwz na nr 100/2011.

W związku z udzielonymi odpowiedziami na złożone pytania oraz wprowadzoną modyfikacją treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia powodująca zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert z dnia 14.07.2011r na dzień 18.07.2011r – składanie ofert do godz. 10:00 i otwarcie ofert o godz. 11:00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia