Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/134/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 09.11.2011 r.

EZ/ 8219/2011


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 134/2011 na świadczenie usług telefonicznych - telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.



Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

1. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.5
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli poprzez określenie: "Wykonawca zapewni dostępność akcesoriów sprzedanych aparatów telefonicznych przez okres obowiązywania umowy"?
Czy oznacza to, iż Wykonawca ma dla Zamawiającego utrzymywać na magazynie akcesoria do sprzedawanych terminali pomimo ich wycofania ze sprzedaży np. w roku 2013?
Zapis powyższy jest niejasny, wnosimy o dokładne wyjaśnienie.
Odp.
Pkt. III.5 SIWZ dotyczy zamówień uzupełniających czyli zakupów dokonywanych w okresie trwania umowy wiodącej. W ramach zamówień uzupełniających Wykonawca ma obowiązek dostarczyć nową kartę SIM, aparat komórkowy wraz z akcesoriami czyli standardowym wyposażeniem (co najmniej bateria i ładowarka).

2. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.7.b tiret trzeci
Ponieważ to nie Wykonawca wykonuje naprawy gwarancyjne, a jedynie przekazuje je do wykonania do autoryzowanych serwisów producentów, Wykonawca nie może zagwarantować zachowania wymaganych w SIWZ terminów, gdyż autoryzowane serwisy terminali są oddzielnymi podmiotami, na których działanie (ich wewnętrzne procedury) Wykonawca nie ma wpływu.
Wnosimy o wykreślenie zapisu SIWZ, pkt III.7.b tiret trzeci jako niemożliwego do spełnienia przez jakiegokolwiek Wykonawcę.
Odp.
W ocenie zamawiającego praktyka wykonywania napraw gwarancyjnych przez producentów telefonów komórkowych oraz autoryzowane serwisy nie ma wpływu na zakres zobowiązań umownych wykonawcy z tytułu gwarancji. Zgodnie bowiem z art. 577 Kodeksu cywilnego gwarantem jest wystawca dokumentu gwarancyjnego – nie jest natomiast wskazane, iż jest to producent danej rzeczy. A contrario nie ma przeszkód, aby gwarantem był podmiot sprzedający telefony komórkowe (tj. wykonawca), który samodzielnie może określić warunki gwarancji, za których dotrzymanie będzie zobowiązany wobec kupującego (zamawiającego), przy czym jego odpowiedzialność z tytułu gwarancji będzie niezależna od odpowiedzialności producenta, może też mieć inny zakres i warunki. Jednakże uwzględniając praktyczne aspekty wykonywania uprawnień z tytułu gwarancji oraz słuszny interes wykonawców, a także biorąc pod uwagę fakt, iż wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia telefonu zastępczego zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu do powiadomienia o usterkach naprawianego sprzętu, zakresie koniecznych napraw oraz ich ewentualnych kosztach i przyczyn obciążenia nimi zamawiającego z 5 na 14 dni.
W związku z tym zamawiający modyfikuje zapis SIWZ, pkt III.7 b tiret trzeci, który otrzymuje brzmienie:
„w terminie 14 dni roboczych od dnia odbioru uszkodzonego sprzętu z siedziby Zamawiającego Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie elektronicznej lub za pomocą faksu o stwierdzonych usterkach i przewidywanych kosztach naprawy. Decyzję w sprawie dalszych działań w w/w zakresie podejmie Zamawiający”
W związku z powyższym zamawiający modyfikuje treść załącznika nr 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust.12 pkt d) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„d) poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej o stwierdzonych usterkach naprawianego Telefonu, zakresie koniecznych napraw oraz ich ewentualnych kosztach (jeżeli naprawa nie będzie dokonywana bezpłatnie w ramach udzielonej gwarancji jakości) i przyczynie obciążenia tymi kosztami Zamawiającego, w terminie 5 dni od dnia odebrania naprawionego Telefonu od Zamawiającego. Decyzję co do dalszego postępowania z naprawianym Telefonem podejmie Zamawiający”.
Wprowadza się następujący zapis:
„d) poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej o stwierdzonych usterkach naprawianego Telefonu, zakresie koniecznych napraw oraz ich ewentualnych kosztach (jeżeli naprawa nie będzie dokonywana bezpłatnie w ramach udzielonej gwarancji jakości) i przyczynie obciążenia tymi kosztami Zamawiającego, w terminie 14 dni od dnia odebrania naprawionego Telefonu od Zamawiającego. Decyzję co do dalszego postępowania z naprawianym Telefonem podejmie Zamawiający”.

3. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.7.b tiret czwarty
Informujemy, iż wszelkie ekspertyzy dla napraw niepodlegających gwarancji są odpłatne i Wykonawca nie może pokrywać ich kosztów. Opłat takich nie można skalkulować w ofercie, nie znając ich wysokości oraz ilości takich zdarzeń w trakcie trwania umowy. Zapis w bieżącej formie naraża każdego Wykonawcę na prawdopodobieństwo strat finansowych.
Wnosimy o modyfikację SIWZ, iż zapis dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy dany aparat posiada ważną kartę gwarancyjną producenta, a naprawa będzie wykonywana w ramach gwarancji.
Odp.
W wymienionym punkcie wyraźnie określamy, że chodzi nam o „sprzęt w okresie i na zasadach ustalonych w gwarancji”. W tym okresie Wykonawca zapewni bezpłatną ocenę techniczną sprzętu – aparatu/ów telefonicznego/ych oraz bezpłatnych napraw sprzętu w zakresie objętym gwarancją.

4. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.9.b
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapisanie, iż wymagane jest zapewnienie identyfikacji numeru, ale tylko gdy nie jest on zastrzeżony przez dzwoniącego.
Odp.
Zamawiający zmienia zapis punktu III.9 b SIWZ, który otrzymuje brzmienie
„identyfikacja numeru dzwoniącego CLIP, w przypadku gdy nie jest on zastrzeżony”.

5. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.11
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapisanie, iż bezpłatne odsłuchiwanie poczty zapewnione zostanie na terenie Polski.
Odp.
Zamawiający zmienia zapis punktu III.11 SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
„Bezpłatnego korzystania i odsłuchiwania „poczty głosowej” na terenie Polski”.

6. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.11 (drugi punkt o numerze 11)
Wnosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na zapewnienie abonamentów w formie pakietów złotówek w wysokości równej ilości wymaganych minut pomnożonych przez oferowaną stawkę za minutę.
W takim wypadku, każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, roaming, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy. Informujemy, iż taki sposób rozliczania będzie korzystniejszy dla Zamawiającego, gdyż uniknie sytuacji, gdy opłaty z tytułu innych zdarzeń niż połączenia głosowe będą naliczane dodatkowo, pomimo niewykorzystania środków z puli abonamentowej.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ w sposób zaproponowany przez Wykonawcę. Zaproponowany system rozliczeń w praktyce znacząco utrudniłby, jeśli nie uniemożliwił porównanie ofert składanych przez poszczególnych Wykonawców, powodując konieczność porównania cenników stosowanych przez wszystkich tych Wykonawców w zakresie wszystkich oferowanych przez nich usług. Zamawiający ma świadomość konsekwencji wynikających z przyjętego w SIWZ sposobu rozliczania opłat abonamentowych oraz usług dodatkowych i godzi się na ewentualną konieczność ponoszenia kosztów usług dodatkowych przed wykorzystaniem środków z puli abonamentowej.

7. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.11 (drugi punkt o numerze 11)
Informujemy, iż podany tu sposób wymienności minut na SMS może narazić Wykonawców na straty finansowe, gdy zaproponują stawkę za połączenia niższą niż 0,24 PLN. Wyjaśniamy iż obecnie ustaloną opłatą za zakończenie połączenia w sieciach ruchomych dotyczącą SMS jest 0,08 PLN, a wymagany przelicznik „1 minuta = 3 SMS” powoduje, iż Zamawiający wymaga aby minuta połączenia kosztowała nie mniej niż 0,24 PLN. Czy taki był zamysł Zamawiającego?
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z propozycją modyfikacji SIWZ i wykreślenie proporcji wymiany minut za SMS, oraz o wyrażenie zgody na sposób zapewnienia abonamentów w formie pakietów złotówek o którym mowa w zapytaniu nr 6 w niniejszym piśmie.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zmiany SIWZ w sposób zaproponowany przez Wykonawcę. Wymienialność bezpłatnych minut na SMS dotyczy wyłącznie minut wliczonych w opłatę abonamentową, która obejmuje z góry ustalony pakiet minut możliwych do wykorzystania przez użytkownika w danym okresie rozliczeniowym. W związku z powyższym do przedmiotowych minut nie ma zastosowania stawka za minutę połączenia, która naliczana jest dopiero po wykorzystaniu puli abonamentowej. Po przekroczeniu puli abonamentowej zarówno opłata za minutę połączenia, jak i za wysłanie SMS kalkulowana będzie na podstawie cennika Wykonawcy, bez zachowania wymienności.
W tym kontekście wątpliwości Wykonawcy dotyczące przeliczania stawki opłaty za minutę połączenia i stawki za wysłanie SMS nie można uznać za uzasadnione.

8. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 15
Informujemy, iż Wykonawca jako firma promująca działania ekologiczne, stara się zachęcać swoich Klientów do rezygnacji z nadmiernej ilości drukowanego papieru poprzez zapewnienie rachunku szczegółowego (comiesięcznego billingu) w formie elektronicznej.
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z propozycją modyfikacji SIWZ i wykreślenie wymogu zapewnienia billingu w formie papierowej oraz wyrażenie zgody na wysyłanie billingu w formie elektronicznej, a jednocześnie zapewniam, że faktura VAT będzie wysyłana w formie papierowej.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na dostęp do bilingu jedynie w formie elektronicznej. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu bezpłatnego bilingu w formie papierowej wraz z fakturami, a także do dostarczenia bezpłatnego bilingu na każde żądanie Zamawiającego w formie elektronicznej.

9. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 16 a i b
Wnosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na zapewnienie abonamentów w formie pakietów złotówek w wysokości równej ilości wymaganych minut pomnożonych przez oferowaną stawkę za minutę.
W takim wypadku, każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, roaming, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy. Informujemy, iż taki sposób rozliczania będzie korzystniejszy dla Zamawiającego, gdyż uniknie sytuacji, gdy opłaty z tytułu innych zdarzeń niż połaczenia głosowe będą naliczane dodatkowo, pomimo niewykorzystania środków z puli abonamentowej.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę SIWZ w sposób zaproponowany przez Wykonawcę. Zaproponowany system rozliczeń w praktyce znacząco utrudniłby, jeśli nie uniemożliwił porównanie ofert składanych przez poszczególnych Wykonawców, powodując konieczność porównania cenników stosowanych przez wszystkich tych Wykonawców w zakresie wszystkich oferowanych przez nich usług. Zamawiający ma świadomość konsekwencji wynikających z przyjętego w SIWZ sposobu rozliczania opłat abonamentowych oraz usług dodatkowych i godzi się na ewentualną konieczność ponoszenia kosztów usług dodatkowych przed wykorzystaniem środków z puli abonamentowej.

10. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 18 a
Informujemy, iż obecnie produkowane terminale nie posiadają już łączy IrDA.
Aktualnie stosowane są w terminalach połączenia typu Bluetooth, Wi-Fi lub kablowe z interfejsem USB. Wnosimy zatem o wykreślenie z SIWZ wymogu zapewnienia łączy IrDA.
Odp.
Zamawiający modyfikuje treść siwz pkt 18 a część III w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„a) w zakresie ustalonej opłaty miesięcznej nr 1. :
- praca w zakresach: EGSM 900/GSM 1800/1900,
- czas rozmowy bez ponownego ładowania baterii min. 300 min.,
- czas czuwania bez ponownego ładowania baterii min.300 godz., antena wewnętrzna,
- kolorowy wyświetlacz,
- alarm wibracyjny,
- funkcja blokady klawiatury i blokady telefonu,
- wbudowana funkcja umożliwiająca tworzenie profilu użytkownika,
- wbudowana książka telefoniczna,
- możliwość przypisywania dzwonków do grupy osób,
- możliwość podłączenia telefonu do komputera kablem USB,
- obsługa technologii Bluetooth ver. 1.2 IrDA,
- możliwość podłączenia telefonu do zestawu głośnomówiącego,
- instrukcja obsługi w języku polskim, ładowarka standard, telefon z baterią w zestawie,
- wbudowany aparat cyfrowy,
- trwała obudowa o podwyższonej odporności na czynniki zewnętrzne,”
Wprowadza się następujący zapis:
„a) w zakresie ustalonej opłaty miesięcznej nr 1. :
- praca w zakresach: EGSM 900/GSM 1800/1900,
- czas rozmowy bez ponownego ładowania baterii min. 300 min.,
- czas czuwania bez ponownego ładowania baterii min.300 godz., antena wewnętrzna,
- kolorowy wyświetlacz,
- alarm wibracyjny,
- funkcja blokady klawiatury i blokady telefonu,
- wbudowana funkcja umożliwiająca tworzenie profilu użytkownika,
- wbudowana książka telefoniczna,
- możliwość przypisywania dzwonków do grupy osób,
- możliwość podłączenia telefonu do komputera kablem USB,
- obsługa technologii Bluetooth v2,0,
- możliwość podłączenia telefonu do zestawu głośnomówiącego,
- instrukcja obsługi w języku polskim, ładowarka standard, telefon z baterią w zestawie,
- wbudowany aparat cyfrowy,
- trwała obudowa o podwyższonej odporności na czynniki zewnętrzne,”


11. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 18 a
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, o podłączeniu do jakiego zestawu głośnomówiącego jest mowa w SIWZ, pkt III. 18 a ?
Wnosimy o wyjaśnienie i pełne doprecyzowanie specyfikacji technicznej telefonu.
Odp.
Zamawiający posługując się określeniem „zestaw głośnomówiący” ma na myśli samochodowe zestawy głośnomówiące dostępne na rynku polskim, umożliwiające rozmowę przez komórkę podczas jazdy samochodem.

12. Zapytanie dot. Załącznika nr 1 do SIWZ, Cena CA
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Wykonawca dobrze rozumie, iż ma podać łączną cenę (sumę) jednego abonamentu typu 1 oraz jednego abonamentu
typu 2 ?
Zgodnie z opisem kolumny (4) Wykonawca ma podać jedną opłatę w cyklu miesięcznym, pomimo tego, iż numerów telefonicznych będzie odpowiednio 38 oraz 5. Niezrozumiałym dla nas pozostaje takie kryterium, skoro każdego z tych abonamentów będzie różna ilość, a okres świadczenia usług to 24 miesiące - zatem wartość oferty wynikająca z formularza ofertowego nie przedstawi wartości całego zamówienia. Wnosimy o doprecyzowanie i wyjaśnienie zapisów Załącznik nr 1 do SIWZ.
Odp.
Zamawiający wyjaśnia iż do oceny i porównania ofert przyjęta zostanie suma cen jednostkowych, w tym suma cen jednostkowych abonamentu nr 1 i nr 2 ( z kolumny 4) tabeli A.

Sumę wartości punktów CA + CB + CC należy wpisać do pkt. 2 formularza ofertowego – cena ta zostanie przyjęta do oceny oferty.

Zamawiający modyfikuje treść Formularza ofertowego (załącznika nr 1 do siwz), w zakresie pkt.2 CA w ten sposób, że w tabeli A wprowadza kolumnę dodatkową (6) zawierającą całkowitą wartość brutto należności za opłaty miesięczne nr 1 - dla 38 nowych aktywacji i nr 2 -dla 5 nowych aktywacji, w okresie trwania umowy tj. 24 miesięcy.
Oraz w związku, z tym wprowadza się dodatkowy zapis w części A:
„Łączny koszt wszystkich opłat miesięcznych (nr 1 i 2) w okresie 24 miesięcy za cenę oferowaną brutto ………………..PLN (słownie ………………PLN), tj. za cenę oferowaną netto ………………PLN + podatek VAT (……%), w kwocie …………………..PLN”.

Nowy zmodyfikowany formularz ofertowy jest załącznikiem do niniejszego pisma obowiązującym przy składaniu ofert..

13. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 3
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, co Zamawiający rozumie pod pojęciem: "w miejsce wskazane przez Zamawiającego" ?
Skoro siedziba Zamawiającego jest w Poznaniu, a Wykonawca ma wyznaczyć jednego opiekuna do bieżącej obsługi Zamawiającego, to Zamawiający nie może mu wyznaczyć zadania dostarczenia jednego terminala na drugi koniec Polski, gdyż musiałby pokryć koszty takiej podróży służbowej, a na etapie składania ofert nie można określić ilości takich podróży i kosztów.
Wnosimy o wykreślenie zapisu Załącznik nr 1 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 3 i określenie, iż terminale i karty sim będą dostarczane do siedziby Zamawiającego.
Odp.
Zamawiający modyfikuje treść załącznika nr 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust.3. w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Telefonów własnym transportem i na własny koszt i ryzyko w miejsce wskazane przez Zamawiającego, w godzinach od 8:00 do 15:00.”
Wprowadza się następujący zapis:
„3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Telefonów i kart sim własnym transportem, na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego, w godzinach od 8:00 do 15:00.”

14. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 oraz ust 12 a)
Wnosimy o doprecyzowanie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 oraz ust 12 a) poprzez określenie iż okres gwarancji dla terminali wyniesie 24 miesiące, dla akcesoriów 12 miesięcy, dla baterii 6 miesięcy, dla nośników pamięci 90 dni (tzn. dla kart pamięci), z wyłączeniem produktów marki Apple (firma Apple nie udziela gwarancji na swoje produkty na terenie Polski) oraz z wyłączeniem produktów marki Blackberry (firma RIM udziela gwarancji tylko na okres 12 miesięcy).
Takie okresy gwarancji określają producenci tychże terminali. Wykonawca nie może sam wydłużyć tych terminów, gdyż to nie on określa warunki ewentualnych napraw (koszty napraw leżą po stronie producenta sprzętu jako gwaranta), a na etapie składania ofert nie można oszacować ilości napraw i ewentualnych kosztów z nich wynikających.
Zapisy w obecnym brzmieniu nakazują Wykonawcy bezpłatne naprawy przez całe 2 lata niezależnie, czy gwarancja już wygasła czy nie, jednocześnie narażając Wykonawcę na możliwe straty finansowe.
Odp.
Zamawiający nie podziela poglądu wykonawcy jakoby gwarantem był jedynie producent telefonów komórkowych, albowiem stanowisko takie nie znajduje oparcia w obowiązujących przepisach prawa. Zgodnie bowiem z art. 577 Kodeksu cywilnego gwarantem jest wystawca dokumentu gwarancyjnego – nie jest natomiast wskazane, iż jest to producent danej rzeczy. A contrario nie ma przeszkód, aby gwarantem był podmiot sprzedający telefony komórkowe ( tj. wykonawca), który samodzielnie może określić warunki gwarancji, za których dotrzymanie będzie zobowiązany wobec kupującego ( zamawiającego), przy czym jego odpowiedzialność z tytułu gwarancji będzie niezależna od odpowiedzialności producenta.
Ponadto należy wskazać, iż projekt umowy przewiduje, iż wykonawca udziela gwarancji jakości na telefony komórkowe na warunkach nie gorszych niż gwarancja udzielona przez producenta danego telefonu komórkowego, z zastrzeżeniem, iż w razie kolizji postanowień umowy z postanowieniami zawartymi w karcie gwarancyjnej rozstrzygające znaczenia będą miały postanowienia umowy. W związku z powyższym wykonawca jako sprzedawca odpowiada na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej, uzupełnionej postanowieniami umowy , zaś producent na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej, przy czym ich odpowiedzialność z tego tytułu jest niezależna od siebie. Zatem wykonawca może ponosić szerszą odpowiedzialność z tytułu gwarancji jakości niż producent, i to jego obciąża wykonanie zobowiązań z tego tytułu w sposób zgodny z umową.

15. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 g)
Ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dokumenty gwarancyjne producenta, zwracam się z zapytaniem do Zamawiającego, czy dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?
Wykonawca nie może wymieniać terminali, narażając się na koszty w przypadku gdy procedura gwarancyjna nie zostanie wyczerpana, a producenci najczęściej określają podstawę wymiany terminala po wystąpieniu 3 dokładnie usterek w tym samym zakresie.
Odp.
Patrz odpowiedź do pytania nr 14

16. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 h)
Wnosimy o wykreślenie z SIWZ zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 h) jako narażającego Wykonawcę na straty finansowe.
Informujemy, iż Wykonawca nie może wymieniać terminala na nowy za każdym razem, gdy pojawią się wady fizyczne, np. uszkodzenia wynikające z niezgodnego z gwarancją użytkowania terminala przez Użytkownika.
Zapis Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 h) stawia Wykonawców w pozycji dyskryminowanej i stąd wnosimy o jego wykreślenie z SIWZ.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie z projektu umowy zapisu § 4 ust. 12 pkt h), ze względy na interes zamawiającego, który wymaga, aby telefony dostarczone przez wykonawcę funkcjonowały sprawnie i umożliwiały ich bezproblemową eksploatację. Uprawnienie zamawiającego wynikające z treści § 4 ust. 12 pkt h) projektu umowy, niezależnie od uprawnienia wynikającego z § 4 ust. 12 pkt g), daje podstawę do żądania nowego telefonu, w sytuacji, gdy będzie oczywistym dla obu stron umowy, jeszcze przed podjęciem próby usunięcia wady, że wada ta jest wadą uniemożliwiającą poprawne użytkowanie telefonów.

17. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli w zapisie Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3 ?
Wnosimy o wyjaśnienie o jakiej waloryzacji jest tu mowa ?
Odp.
Zamawiający miał na myśli, iż cena aparatów komórkowych, którą Zamawiający będzie musiał zapłacić Wykonawcy nie ulegnie zmianie w stosunku do ceny przedstawionej przez Wykonawcę w ofercie cenowej.

18. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 4 i ust 8
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na fakt, że zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych – z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT.

W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 23 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia ?

Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona.
Jednocześnie podkreślam tutaj bezsporny fakt, że postępowanie Zamawiającego i Wykonawców zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych, nie może powodować jednocześnie konfliktu z innymi obowiązującymi ustawami, takimi jak Prawo telekomunikacyjne, czy też ustawa o podatku od towarów i usług.

Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę par 5 ust. 4 oraz par.5 ust.8 Umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Zamawiający nie wyraża zgody na rozpoczęcie biegu 30- dniowego terminu płatności od dnia wystawienia faktury. Wprawdzie zgodnie z art.19 ust.13 pkt 1) lit. b Ustawy o podatku od towarów i usług obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych, jednakże na mocy art.103 ust. 1 wskazanej ustawy podatnik (w tym przypadku wykonawca) obowiązany jest do zapłaty podatku od towarów i usług w terminie 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy (a więc w którym upłynął 30-dniowy termin płatności liczony od dnia doręczenia faktury) Wykonawca, aby posiąść wiedzę o terminie doręczenia faktury zamawiającemu, a zarazem terminie jej płatności może przesłać fakturę za potwierdzeniem odbioru, zamawiający nie widzi też przeszkód jeśli chodzi o przesłanie wykonawcy potwierdzenia doręczenia faktury faksem lub pocztą elektroniczną.
Należy ponadto podkreślić, iż obowiązek podatkowy obciąża wykonawcę jako podmiot świadczący usługi, nie ma zaś żadnych przeszkód prawnych do uiszczenia przez wykonawcę kwoty podatku wynikającej z wystawionej przez wykonawcę faktury (z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych będących przedmiotem umowy między wykonawcą a zamawiającym) przed powstaniem obowiązku podatkowego.

19. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na kwestię, czy Zamawiający od swoich dłużników akceptuje datę płatności jako datę obciążenia rachunku bankowego tych dłużników, a nie datę wpływu środków na swoje konto ?

Zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego uznanie zapłaty należności następuje z chwilą postawienia środków pieniężnych do dyspozycji wierzyciela, czyli w tej sytuacji Wykonawcy. Zapis Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11 w bieżącej formie w ocenie Wykonawcy stoi w sprzeczności z wyżej wymienionym artykułem 454 § 1 Kodeksu Cywilnego.

W związku z powyższym bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ poprzez określenie, iż za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

Kodeks Cywilny pozwala na inne formy uregulowań pomiędzy stronami, tylko w przypadku uzgodnienia stanowisk pomiedzy stronami umowy. Wykonawca nie wyraża zgody na określenie daty płatności jako daty obciążenia rachunku Zamawiającego, a w przypadku pozostawienia zapisu w obecnym brzmieniu nie będzie można mówić o uzgodnieniu stanowisk pomiędzy stronami, gdyż jedna strona (Zamawiający) narzuci Wykonawcy sposób spełnienia świadczenia.

Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika nr 4 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 11 w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Strony umowy mogą, na podstawie art. 3531 Kodeksu cywilnego ułożyć stosunek prawny według swojego uznania (o ile nie jego treść lub cel nie są sprzeczne z właściwościami danego stosunku prawnego, ustawie ani zasadom współżycia społecznego), a co za tym idzie mogą ustalić własne zasady dokonywania rozliczeń, w tym określające chwilę uznawaną za dzień wykonania świadczenia pieniężnego przez zamawiającego. Ponadto z uwagi na fakt, iż zamawiający dysponuje środkami publicznymi niektóre zasady funkcjonujące w praktyce między przedsiębiorcami nie znajdują doń zastosowania. W szczególności zamawiający wskazuje fakt, iż praktyką w działalności prowadzonej przez podmioty dysponujące środkami publicznymi jest ustalenie jako dnia zapłaty, dnia obciążenia rachunku bankowego takiego podmiotu, nie zaś dzień uznania rachunku bankowego jego kontrahenta. Zamawiający nie podziela poglądu Wykonawcy co do sprzeczności powyższej zasady z regulacją art. 454 § 1 Kodeksu cywilnego zwracając jednocześnie uwagę, iż przywołany przepis dotyczy miejsca, a nie chwili spełnienia świadczenia.

20. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Wnosimy o doprecyzowanie SIWZ i zapisanie, iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).

Informujemy, iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co miałoby miejsce w przypadku pozostawienia tego zapisu o swobodnym naliczaniu kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody aby Wykonawca ustosunkował się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

Odp.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi warunkami określonymi przez zamawiającego odnośnie konsekwencji niewykonania zobowiązań wynikających z umowy, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż bezzasadne zaprzestanie przez wykonawcę wykonywania jego obowiązków wynikających z umowy może powodować daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.
Zamawiający nie podziela stanowiska Wykonawcy jakoby istniała możliwość „swobodnego naliczania kar umownych”. Kary umowne zastrzeżone są na wypadek niewykonania przez Wykonawcę zobowiązania niepieniężnego i roszczenie o ich zapłatę przysługuje Zamawiającemu w ściśle określonych w umowie przypadkach. Ponadto wypada zauważyć, że Wykonawca nie wykonując swoich zobowiązań umownych powinien mieć świadomość, że jego zachowanie jest niezgodne z wiążącą strony umową i może stanowić podstawę do żądania kary umownej.

21. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d)
Bardzo proszę Zamawiającego o modyfikację treści SIWZ poprzez wykreślenie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d) jako zbyt restrykcyjnego.
Określenie kary w wysokości 1000 zł za przekazanie telefonu zastępczego o niejasno sformułowanych gorszych parametrach, czyli np. terminala który po prostu „nie spodoba" się Zamawiającemu, uznajemy za uciążliwy warunek umowy.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika nr 4 do siwz. Stanowiącego projekt umowy w zakresie § 9 ust. 1 pkt d. w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się między innymi warunkami określonymi przez zamawiającego odnośnie konsekwencji niewykonania zobowiązań wynikających z umowy, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości , iż możliwość korzystania z telefonu komórkowego jest bardzo istotnym czynnikiem w codziennej pracy personelu zamawiającego. W związku z powyższym istnieje konieczność zaostrzenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania na wypadek nie wywiązania się przez wykonawcę ze zobowiązania do dostarczenia telefonu zastępczego. Zamawiający wskazuje nadto, iż zobowiązanie do zapłaty kary umownej zaktualizuje się wyłącznie w razie niewykonania zobowiązania przez wykonawcę ( w tym przypadku zobowiązania do dostarczenia telefonu zastępczego ), praktyczna możliwość zaistnienia takiej sytuacji skutkującej obciążeniem wykonawcy karą umowną jest niewielka.

22. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapewnienie równości Stron umowy i określenie równych lub porównywalnych kar dla obu Stron umowy za niewywiązywanie się z postanowień.
Wykonawca stoi na stanowisku, że obecne zapisy są dla niego dyskryminujące.
Odp.
Żaden przepis prawa nie zobowiązuje zamawiającego do identycznego traktowania stron umowy o zamówienie publiczne, w szczególności w zakresie kar umownych obciążających strony, zatem brak równoprawności stron, na który powołuje się wykonawca nie może stanowić podstawy zmiany treści projektu umowy zgodnie z jego żądaniem. Należy nadto wskazać, iż kwestionowany zapis zgodny jest z podstawową dla prawa cywilnego zasadą swobody umów wyrażoną w art. 3531 Kodeksu cywilnego (znajdującym zastosowanie do umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania w związku z treścią art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych), zgodnie z którym strony mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż zastrzeżenie kary umownej na rzecz jednej tylko ze stron nie sprzeciwia się właściwości stosunku prawnego, jaki łączy strony umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, ani przepisowi ustawy, ani też zasadom współżycia społecznego.

23. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 10
Wnosimy o wykreślenie zapisów dot. możliwości wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron. Pozostawienie zapisów w obecnym brzmieniu może być z punktu widzenia kalkulacji oferty bardzo niekorzystne. Wyjaśniamy, że umowa jest zawierana na czas określony. Umowy zawierane na czas określony zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które jeżeli są wykonywane należycie, to powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa.
W przypadku braku akceptacji powyższego wnosimy o dodanie do umowy nastepującego zapisu:
„W sytuacji rozwiązywania Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych (rezygnacji z aktywacji), Zamawiający będzie miał obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę kwoty równej wartości przyznanych ulg w stosunku do standardowej oferty oraz przyznanych ulg na zakup sprzętu, pomniejszoną o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych do dnia jej rozwiązania”.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę § 10 projektu umowy. Opisane w § 9 ust. 4 projektu umowy, uprawnienie Zamawiającego do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym, zapewnia Zamawiającemu zabezpieczenie jego podstawowych interesów (w tym w szczególności otrzymania świadczenia w terminie, ochrony przed nieuzasadnionym zerwaniem umowy). Podkreślenia także wymaga fakt, iż podstawy do wypowiedzenia umowy są ściśle określone i dotyczą przypadków rażącego naruszenia jej postanowień przez Wykonawcę. Zatem jeżeli Wykonawca będzie wykonywał swoje zobowiązania w sposób prawidłowy, nie zaistnieje niebezpieczeństwo wypowiedzenia umowy przez Zamawiającego.

24. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na drukach umów zapewnionych przez Wykonawcę, które stanowić będą integralną część umowy przetargowej przygotowanej zgodnie z zapisami Załącznika nr 4 do SIWZ po wnioskowanych modyfikacjach i doprecyzowaniach ?
Informujemy, iż Wykonawca stosuje druki umów 4 częściowe, z których 3 części podpisywane są w momencie zawierania umowy (wyszczególnione tu są warunki na których zawierana jest umowa oraz dane stron zawierających umowę), część 4 (tzw Bon Aktywacyjny) jest dostarczana razem z terminalami i jest podstawą do uruchomienia kart sim. Terminale dostarczane są na koszt Wykonawcy firmą kurierską, która dla potwierdzenia wywiązania się z dostawy przed Wykonawcą musi posiadać podpisany przez Zamawiającego Bon Aktywacyjny. Wnosimy o zgodę na zastosowanie powyższego rozwiązania.
Odp.
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza zawieranie umów indywidualnych o świadczenie usług telekomunikacyjnych na drukach umów dostarczonych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że zawarte w nich postanowienia nie będą sprzeczne z postanowieniami Umowy Wiodącej ani specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umów indywidualnych o świadczenie usług telekomunikacyjnych w formie jednej zbiorczej umowy obejmującej wszystkie numery telefonów wraz z przyporządkowanymi im odpowiednimi pakietami abonamentowymi oraz telefonami.

25. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na powiększenie puli terminali o jeden z każdej grupy (razem 2 szt.), które pozostaną w dyspozycji Zamawiającego jako serwisowe, na czas ewentualnych napraw terminali z podstawowej puli ?
W przypadku braku zgody wnosimy o doprecyzowanie SIWZ, iż ewentualne zapewnienie terminali zastępczych dotyczy tylko sytuacji, gdy naprawa odbywa się w ramach gwarancji.


Odp.
Zamawiający wyraża zgodę na przekazanie mu przez Wykonawcę 2 dodatkowych telefonów komórkowych (po jednym z każdej z grup wskazanych w punkcie III podpunkt 18 litery a) i b) SIWZ), które przeznaczone będą do wykorzystania jako telefony zastępcze na czas ewentualnej naprawy telefonów sprzedanych przez Wykonawcę.

26. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę wartości umowy w przypadku urzędowej zmiany wysokości podatku VAT? Wnosimy o doprecyzowanie, iż w takim przypadku zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia Wykonawcy brutto, natomiast wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian.
Odp.
Zamawiający modyfikuje treść załącznika nr 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 w ten sposób, że dodaje się ust. 13 i 14 o następującej treści:

13. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, wyłącznie w przypadku zmiany stawki podatku VAT obejmującej Usługi, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian.
14. Zmiany wartości wynagrodzenia za Usługi, wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę podatku VAT. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 13 niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 13 niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę VAT.

27. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ i wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie dodatkowych formularzy aktywacji tych usług telekomunikacyjnych, których dostarczenia wymaga w ramach przetargu oraz wszelkich innych których może wymagać w trakcie realizacji umowy i przedmiotu zamówienia ?
Informujemy, iż wewnętrzne procedury Wykonawcy wymagają oddzielnych i pisemnych zleceń aktywacji tychże usług, podpisanych przez zlecającego, w tym przypadku, Zamawiającego.
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na podpisywanie dodatkowych formularzy aktywacji usług telekomunikacyjnych. W ocenie Zamawiającego dla rozpoczęcia świadczenia usług objętych przedmiotem postępowania wystarczające jest zawarcie umowy wiodącej oraz umów indywidualnych. Ponadto należy wskazać, iż Zamawiającego nie wiążą wewnętrzne procedury Wykonawców, które nie mają wpływu na sposób wykonywania umowy o udzielenie zamówienia publicznego.

28. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ poprzez dodanie do treści Załącznika nr 4 do SIWZ tj. Umowy, zapisu następującej treści:
Zamawiający nie ma prawa bez zgody Wykonawcy za pomocą kart sim, działających w sieci Wykonawcy, kierować do sieci Wykonawcy ruchu z sieci innych operatorów komórkowych i stacjonarnych, uzyskując z tego tytułu bezpośrednio bądź pośrednio korzyści majątkowe. Zamawiający nie ma również prawa, bez zgody Wykonawcy, udostępniać innym podmiotom usług telekomunikacyjnych świadczonych przez Wykonawcę. Ewentualna zgoda Wykonawcy na powyższe powinna być udokumentowana sporządzeniem stosownego aneksu do umowy, pod warunkiem, iż postanowienia tego aneksu będą zgodne z ustawą Prawo Telekomunikacyjne.
Odp.
Zamawiający modyfikuje treść załącznika nr 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 w ten sposób, że dodaje do § 5 ustępy 4 - 6 o następującym brzmieniu:
4. Zamawiający nie może bez uprzedniego uzyskania zgody Wykonawcy, za pomocą kart sim, działających w sieci Wykonawcy dostarczonych przez Wykonawcę na podstawie postanowień niniejszej umowy, kierować do sieci Wykonawcy ruchu z sieci innych operatorów komórkowych i stacjonarnych za pośrednictwem bramek GSM (bramek FCT), w celu uzyskania z tego tytułu bezpośrednio bądź pośrednio korzyści majątkowe.
5. Zamawiający nie może, bez uprzedniego uzyskania zgody Wykonawcy, udostępniać usług telekomunikacyjnych świadczonych przez Wykonawcę z wykorzystaniem kart sim, działających w sieci Wykonawcy, dostarczonych przez Wykonawcę na podstawie postanowień niniejszej umowy, innym przedsiębiorcom w celu uzyskania bezpośrednio bądź pośrednio korzyści majątkowych.
6. Zgoda Wykonawcy, o której mowa w ust. 4 i 5 niniejszego paragrafu powinna być wyrażona na piśmie, w formie aneksu do Umowy Wiodącej lub Umów Indywidualnych, pod warunkiem, iż postanowienia tego aneksu będą zgodne z przepisami Ustawy – Prawo telekomunikacyjne.”

29. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu i wyrażenie zgody na udostępnienie Wykonawcy, wybranemu w wyniku tego postepowania, fotokopii lub co najmniej odpisów dokumentów formalnych Zamawiającego (NIP, REGON, KRS lub Statut) oraz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (dowód osobisty i pełnomocnictwo, ew. inne).
Informujemy, iż procedury w sieciach operatorów wymagają załączenia formalnych dokumentów do podpisanych druków Umów, dla zachowania ich ważności. Brak zgody na niniejsze uniemożliwi zawarcie Umowy każdemu Wykonawcy, a zatem uczyni udział w niniejszym postępowaniu bezcelowym, jeżeli nie będzie można w jego konsekwencji zawrzeć Umowy wiążącej dla obu Stron.
Odp.
Zamawiający informuje, że informacje o numerach REGON oraz KRS są informacjami jawnymi, ujawnionymi w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sadowego. Odpis z tego rejestru Wykonawca może uzyskać w każdym Sądzie Rejonowym prowadzącym przedmiotowy rejestr. Dane te dostępne są również w internecie (krs.ms.gov.pl). Z kolei statut Zamawiającego dostępny jest w aktach rejestrowych Zamawiającego przechowywanych przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu.
Zamawiający, w przypadku zawarcia umowy, dołączy do niej odpowiednie pełnomocnictwo, z którego będzie wynikać upoważnienie do reprezentacji Zamawiającego dla osób podpisujących umowę. Na życzenie Wykonawcy Zamawiający przekaże mu też kopię dokumentu potwierdzającego nadanie numeru NIP.

30. Zapytanie dot. Załącznika nr 1 do SIWZ
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu poprzez zapisanie, iż wszelkie ceny, których podania wymaga Zamawiający w Formularzu Ofertowym dotyczą połączeń w ruchu krajowym.
Odp.
Zamawiający wyraża zgodę na doprecyzowanie zapisów SIWZ w sposób zaproponowany przez Wykonawcę. W związku z powyższym Zamawiający w punkcie B formularza ofertowego stanowiącego załącznik numer 1 do SIWZ dodaje zdanie:
„Wszystkie ceny połączeń dotyczą wyłącznie połączeń w ruchu krajowym”.

31. Zapytanie dot. SIWZ pkt III.5
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ i wyjaśnienie, na jakich warunkach będą zakupywane dodatkowe karty sim?
Ponieważ na etapie składania ofert żaden Wykonawca nie może przewidzieć daty aktywacji dodatkowej karty, a zatem nie może określić okresu trwania umowy dla tych kart, a więc Wykonawca nie może poprawnie skalkulować oferty nie narażając się na straty finansowe.
Wnosimy o określenie, iż dodatkowe karty sim Wykonawca będzie dostarczał na warunkach zgodnie z zaproponowanymi stawkami w formularzu ofertowym z wyłączeniem ceny terminala, którego cena będzie ustalana w momencie realizacji takiego zamówienia w oparciu o czas pozostały do zakończenia umowy głównej, czy inaczej umowy wiodącej.
Odp.
Zamawiający modyfikuje treść załącznika nr 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 8 ust.1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„1. Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia z Wykonawcą odrębnych umów, których przedmiotem będzie świadczenie Usług, stanowiących zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”
wprowadza się następujący zapis:
„1. Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia z Wykonawcą odrębnych umów, których przedmiotem będzie świadczenie Usług oraz sprzedaż i dostawa aparatów telefonicznych, stanowiących zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”.

Ponadto Zamawiający modyfikuje treść załącznika nr 4 do siwz, stanowiącego projekt umowy w zakresie § 8 w ten sposób, że dodaje do § 8 ustęp 3. o następującym brzmieniu:
„3. Usługi objęte zamówieniami uzupełniającymi, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu świadczone będą na warunkach określonych postanowieniami niniejszej umowy, zgodnie ze stawkami wskazanymi w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty. Cena sprzedaży aparatów telefonicznych objętych zamówieniami uzupełniającymi, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu ustalona zostanie przez strony i uzależniona będzie od okresu pozostałego do końca obowiązywania Umowy Wiodącej.”

Pytanie 32 Rozdział III pkt.11
Czy zamawiający dopuszcza wariant przechodzenia niewykorzystanego pakietu z bieżącego cyklu rozliczeniowego tylko na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będzie on wykorzystywany w pierwszej kolejności w cyklu rozliczeniowym następującym po cyklu rozliczeniowym, w którym nabyto do niego prawo
Odp.
Zamawiający nie dopuszcza wariantu przechodzenia niewykorzystanych minut z bieżącego cyklu rozliczeniowego tylko na kolejny cykl rozliczeniowy, niezależnie od kolejności rozliczania niewykorzystanych minut. Postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w sposób jednoznaczny określają, iż oferta powinna przewidywać przechodzenie niewykorzystanych w bieżącym cyklu rozliczeniowym minut wliczonych w opłatę abonamentową na kolejne okresy rozliczeniowe oraz ich kumulowanie w okresie nie krótszym niż 3 okresy rozliczeniowe.

Pytanie 33: Rozdział III pkt. 13
Prośba o doprecyzowanie zapisu , że chodzi o połączenia głosowe krajowe na terenie kraju;
Czy zamawiający wyraża zgodę, aby połączenia międzynarodowe oraz roamingowe taryfikowane były zgodnie z cennikiem operatora?
Odp.
Zamawiający doprecyzowuje pkt. 13 części III siwz w ten sposób, iż wskazuje, że taryfikacja czasu połączeń w cyklu, co 1 sekundę począwszy od pierwszej sekundy bez opłat za inicjowanie połączeń dotyczy wyłącznie połączeń głosowych krajowych.

Pytanie 34 : Rozdział III pkt 16
Prośba o informacje czy wymienialność jest konieczna? Czy nie wystarczy ze będzie pakiet kwotowy i z niego będą schodziły odpowiednio SMS/MMS??
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści pkt.16 części III SIWZ. Patrz odpowiedź na pytanie 9.


Pytanie 35 : UMOWA Par 5 ust. 4
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury i od tej daty powinien być liczony termin płatności faktury. Czy zamawiający akceptuje 30 dniowy termin płatności od daty wystawienia faktury
Odp.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę par 5 ust. 4 Umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Zamawiający nie wyraża zgody na rozpoczęcie biegu 30- dniowego terminu płatności od dnia wystawienia faktury. Wprawdzie zgodnie z art.19 ust.13 pkt 1) lit.b Ustawy o podatku od towarów i usług obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych, jednakże na mocy art.103 ust.1 wskazanej ustawy podatnik (w tym przypadku wykonawca) obowiązany jest do zapłaty podatku od towarów i usług w terminie 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy (a więc w którym upłynął 30-dniowy termin płatności liczony od dnia doręczenia faktury) Wykonawca, aby posiąść wiedzę o terminie doręczenia faktury zamawiającemu, a zarazem terminie jej płatności może przesłać fakturę za potwierdzeniem odbioru, zamawiający nie widzi też przeszkód jeśli chodzi o przesłanie wykonawcy potwierdzenia doręczenia faktury faksem lub pocztą elektroniczną.
Należy ponadto podkreślić, iż obowiązek podatkowy obciąża wykonawcę jako podmiot świadczący usługi, nie ma zaś żadnych przeszkód prawnych do uiszczenia przez wykonawcę kwoty podatku wynikającej z wystawionej przez wykonawcę faktury (z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych będących przedmiotem umowy między wykonawcą a zamawiającym) przed powstaniem obowiązku podatkowego.

Pytanie 36
Co należy wpisać w formularzu ofertowym, jeśli Wykonawca oferuje bezpłatnie jakąś usługę? Czy Zamawiający dopuszcza wpisanie w formularzu ofertowym ceny jednostkowej netto „0”? I czy w związku z tym dla takiej pozycji może zostać wpisana wartość brutto „0”?
Odp.
Zamawiający dopuszcza wpisanie w jedna z tabel formularza ofertowego wartości „O” za usługi podane w pkt. A i B i nie dopuszcza zaoferowania cen o wartości „0” netto i brutto w przypadku telefonów komórkowych.
Powyższe zostało uwzględnione w zmodyfikowanym Formularzu ofertowym (zał. do niniejszego pisma)

Pytanie 37
PTC nalicza VAT od poszczególnych pozycji, czyli stawka VAT naliczana jest od sumarycznej wartości zdarzeń w konkretnej usłudze czyli np. pod pozycja SMS - Jeśli Klient prześle 1000 SMS-ów – podatek VAT będziemy naliczali po zsumowaniu kwoty netto wszystkich SMS-ów; w związku z tym, ze zdarzają się reklamacje w tym temacie należy to doprecyzować
Odp.
Zamawiający jest świadomy istnienia opisanych w pytaniu sytuacji. Uznaje, że nie jest to powodem do reklamowania zapłaty za wykonaną usługę. Podane w ofercie cenowej kwoty mają służyć porównaniu ofert poszczególnych wykonawców.

Zamawiający przedłużył termin składania i otwarcia ofert z dnia 07.11.2011r na dzień 14.11.2011r – składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00.

W załączeniu zmodyfikowany formularz ofertowy wymagany przy składaniu ofert.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna








































Załącznik nr 1 do specyfikacji
................................................................
(Pieczęć Wykonawcy/ Wykonawców)
FORMULARZ OFERTOWY

Dane Wykonawcy:
Pełna nazwa Wykonawcy, adres, telefon, fax ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
adres
ul....................................................................................................................................................
Miejscowość, kod pocztowy ……………………………………………………………………….
telefon............................................................................................................................................
fax..................................................................................................................................................
NIP................................................................................................................................................
REGON.........................................................................................................................................
Email.............................................................................................................................................

Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania.................................................................................................................................
tel...................................................................................................................................................

OFERTA
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest: Świadczenie usług telefonicznych - telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.


My niżej podpisani
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działając w imieniu i na rzecz
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

1. Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: świadczenie usług telefonicznych -telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

2. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wypełnionym formularzem cenowym za kwotę w sumie :
Cena netto ............................. PLN,
Słownie netto:.......................................................................................................................
Cena brutto ............................ PLN,
Słownie brutto: …………………………….....................................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.
w tym:
A. Koszt opłat miesięcznych wg zestawienia:
Lp. Rodzaj
opłaty Ilość nowych aktywacji Cena brutto jednej opłaty w cyklu miesięcznym zaoferowane dla jednej nowej aktywacji Ilość minut do wykorzystania w ramach jednej opłaty miesięcznej do wszystkich sieci (komórkowych, stacjonarnych)
Całkowita wartość brutto opłat za nowe aktywacje w okresie 24 miesięcy
(3) x (4) x 24
(1) (2) (3) (4) (5) (6)
1. Opłata miesięczna nr 1 38
2. Opłata miesięczna nr 2 5
Suma wierszy 1, 2 __

CA Łączny koszt opłat miesięcznych dla jednej nowej aktywacji (suma poz. nr 1 i 2 – kolumna 4) za cenę ofertową brutto ……………….. PLN (słownie ……. PLN, tj. za cenę ofertową netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN.

Łączny koszt wszystkich opłat miesięcznych (nr 1 i 2) w okresie 24 miesięcy za cenę oferowaną brutto ………………..PLN (słownie ………………PLN), tj. za cenę oferowaną netto ………………PLN + podatek VAT (……%), w kwocie …………………..PLN.

B. Koszt jednostkowy za 1 minutę połączenia naliczanego w czasie rzeczywistym 1s/1s, tj. Koszt połączeń – po przekroczeniu limitów w ramach opłaty abonamentowej:
Lp. Rodzaj
usługi Cena jednostkowa
brutto za 1 minutę połączenia naliczanego
w czasie rzeczywistym 1s/1s
(1) (2) (3)
1. Koszt połączenia do wszystkich sieci (komórkowych i stacjonarnych)
2. Koszt połączenia w ramach sieci firmowej
3 Suma (wiersz 1,2)
Wszystkie ceny połączeń dotyczą wyłącznie połączeń w ruchu krajowym.
Koszt jednostkowy za 1 minutę połączenia naliczanego w czasie rzeczywistym 1s/1s:
1) do wszystkich sieci (komórkowych i stacjonarnych) za cenę ofertową brutto ……………….. PLN (słownie ……. PLN, tj. za cenę ofertowa netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN.
2) w ramach sieci firmowej za cenę ofertową brutto ……………….. PLN (słownie ……. PLN, tj. za cenę ofertowa netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN.

C B = Łączny koszt jednostkowy za 1 minutę połączenia naliczanego w czasie rzeczywistym 1s/1s (suma pozycji 1 i 2):
cena ofertowa: brutto ……………….. PLN (słownie ……. PLN,
netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN.

C. Cena aparatów telefonicznych:
L.p. Rodzaj aparatu Cena netto
(1 szt.) zł. VAT Cena brutto
(1 szt.) zł.
(1) (2) (3) (4) (5)

1 Telefon aktywowany w ramach opłaty abonamentowej 1
2 Telefon aktywowany w ramach opłaty abonamentowej 2
3 Suma poz. 1 i 2
Niedopuszczalne jest określanie przez Wykonawców cen aparatów poprzez wskazanie 0 PLN.
C C = Łączny koszt jednostkowy aparatów telefonicznych z poz. 1 i 2:
cena ofertowa: brutto ……………….. PLN (słownie ……. PLN,
netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN.

Łączny koszt dostawy 43 telefonów za cenę ofertową brutto .................... PLN (słownie ……. PLN, tj. za cenę ofertowa netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN, w tym cena za:
a) 38 telefonów brutto ……...PLN, netto ………..PLN, VAT …………PLN
b) 5 telefonów brutto ……. ….PLN, netto ………..PLN, VAT …………PLN

UWAGA: Sumę wartości punktów CA + CB + CC należy wpisać do pkt. 2 niniejszego formularza – cena ta zostanie przyjęta do oceny oferty.

3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej zasadami postępowania, nie wnosimy do niej zastrzeżeń, posiadamy wszystkie informacje niezbędne do przygotowania oferty i wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5. Akceptuję/my/ projekt umowy i w razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
6. Udzielę gwarancji na dostarczone aparaty telefoniczne na okres ……… miesięcy (nie krótszy niż 24 miesiące).
7. Oświadczam/y/, że wszystkie złożone przez nas dokumenty są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
8. Oświadczam/y/, że wszystkie wymagane w niniejszym postępowaniu oświadczenia i dokumenty złożyłem/liśmy/ ze świadomością odpowiedzialności karnej za składnie fałszywych oświadczeń w celu uzyskania korzyści majątkowych (zamówienia publicznego).
9. Oświadczam/y/, iż jestem/śmy/ upoważniony/upoważnieni do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej łącznej cenie oferty.
10. Zapewniam/y/, że oferowana przez nas przedmiot zamówienia posiada stosowne dokumenty dopuszczające je do obrotu na terenie RP.
11. Oświadczam/y/, że akceptujemy 30 dniowy termin zapłaty, liczony od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury, stwierdzającej wykonanie danej usługi lub dostawy w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
12. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymagań okresowych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do oferty załączamy:
a) …………………………………………………………………………………………
b) …………………………………………………………………………………………
c) …………………………………………………………………………………………
itd.
Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ....................... stron.

........................,dn.................

………………………………………………
(Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do
składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy)

« Powrót do szczegółów zamówienia