Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku i niesterylnego wielorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

/132/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt.

Poznań, dn.08.11.2011 r.

EZ/___8183___ /2011


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 132/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
Sterylnego jednorazowego użytku i niesterylnego wielorazowego użytku.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1
Czy w pakiecie II, poz. 2.1, Zamawiający dopuści zaoferowanie igieł w rozmiarze 20Gx25mm zamiast 20Gx20mm?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowany rozmiar igły. Taka długość zmniejsza komfort pacjentów onkologicznych. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia igły.

Pytanie 2
Czy w pakiecie II, poz. 2.2, Zamawiający zgadza się na zaoferowanie igieł do portów z drenem, prostych, posiadających samoprzylepny kołnierz mocujący, który zapewnia bezpieczne i niezawodne zamocowanie igły w silikonowej membranie portu?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 3
Czy w pakiecie II, poz. 2.2, Zamawiający dopuści zaoferowanie igieł w rozmiarze 20Gx27mm zamiast 20Gx25mm?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowany rozmiar igły. Taka długość zmniejsza komfort pacjentów onkologicznych. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia igły.

Pytanie 4
Czy w pakiecie IV zamawiający dopuści
Fartuch wykonany z włókniny 4 warstwowej polipropylenowej typu SMMS (Spunbond Meltblown Meltblown Spunbond) o gramaturze 35 gram/m2. Fartuch posiadający wzmocnienia w części brzusznej i na przedramionach o gramaturze 37g/m2.
Włóknina posiadająca dodatek fluoro-związków, które zapewniają odporność na działanie alkoholi.
„Szwy” fartucha wykonane metodą ultradźwiękową.Mankiety fartucha wykonane są z poliestru. Paski do wiązania wykonane z nylonu.
Fartuch niepalny, topi się w kontakcie z ogniem, nieprzemakalność 47 cm H2O
wytrzymałość na rozerwanie 100 kPa
Fartuch pakowany w opakowania papierowo-foliowe. Wielkość opakowania 410 x 250 mm. Wewnątrz opakowania fartuch jest opakowany w papier ochronny (56 g/m2)
o wymiarach 58,5 x 58,5 cm.
Wewnątrz opakowania znajdują się 2 ręczniki do osuszenia rąk
i przedramion po myciu chirurgicznym.
Fartuchy spełniają wymogi jakościowe Normy Europejskiej PN EN 13 795 – 1, -2, -3 dla materiałów o podwyższonym poziomie ryzyka w obszarze krytycznym.
• Sterylny
• Oddychający
• Wodoodporny
• Niepylący
• I klasa palności
Odpowiedź. Zamawiający nie dopuszcza fartuchów ze wzmocnieniami, ponieważ były one przedmiotem wcześniejszego postępowania.

Pytanie 5
Czy zamawiający w pakiecie VII dopuści


Skład zestawu:
- serweta z przylepnym „U” 250cm x 150cm (rozmiar „U” – 7cm x 70cm)
- serweta – turban na głowę pacjenta 90cm x 114cm
- serweta na stolik instrumentariuszki 150cm x200cm
- serweta na stolik Mayo 80cmx145cm
- 4 serwetki do rąk
- 1 taśma samoprzylepne 10cm x 55cm

Materiał serwet: materiał z włókien sztucznych, dwuwarstwowy (polipropylen i polietylen - laminat) , bez dodatku wiskozy i celulozy; gramatura materiału : 60 g/m2; I klasa palności wdł 16 CFR 1610; materiał niepylący, antystatyczny chłonny, odporny na działanie alkoholi, materiał jednakowo, wysoce absorpcyjny na całej powierzchni, bez wydzielonych stref krytycznych i mniej krytycznych (całość traktowana jako strefa krytyczna);
bez dodatku lateksu; zastosowany klej – klej akrylowy, hypoalergiczny, repozycjonowalny (umożliwiający swobodne odklejanie i przyklejanie bez ryzyka uszkodzenia materiału); obłożenia i serwety spełniają wymogi Normy EN 13 795 dla materiałów o podwyższonym standardzie w obszarze krytycznym; minimalna odporność na przenikanie płynów 200cm H20; zestaw pakowany w opakowaniu papierowo-foliowym; na opakowaniu - poczwórna , samoprzylepna metka z kodem kreskowym, nr katalogowym, datą ważności i numerem serii służąca do prowadzenia dokumentacji medycznej
absorpcyjność 375% (dla Mayo stand Cover - 610%)
odporność na przesiąkanie płynów > 200cm 2 H20 (według Normy 13 795 wymagany poziom odporności na przesiąknie płynów dla materiałów o podwyższonym poziomie ryzyka w obszarze krytycznym (czyli juz najwyższe możliwe parametry) to 100 cmH2O,. Wychodząc po prostu z założenia że ta odporność materiałów jest przynajmniej dwukrotnie wyższa od poziomu wymaganego dla najbardziej krytycznych materiałów przez Normę. Nie ma więc uzasadnienia aby ta odporność musiała być jeszcze wyższa - stąd zatrzymanie badań na 200 cmH2O

serweta na stolik Mayo: z włókniny wiskozowej o gramaturze 35g/m2, laminowana folią polietylenową 54g/m2o grubości 60 um, spełniająca obowiązujące normy (PN-EN 13 795) dla materiałów o wysokiej efektywności w obszarze krytycznym, palność – I klasa wdł 16 CFR 1610.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza oferowanego zestawu obłożeń, ponieważ posiada aktualną umowe na taki asortyment.

Pytanie 6, Pakiet nr 2, pozycja 2.2
Czy Zamawiający dopuści igłę o długości 20mm zamiast 17mm?
Odp. Zamawiający zamieścił igłę o długości 20mm w siwz pak. II poz. 2.2 i w związku z tym nie wyraża zgody na zmianę długości w tym pakiecie.

Pytanie 7, Pakiet nr 3
Czy Zamawiający dopuści igłę do pobierania i przygotowywania cytostatyków z hydrofobowym filtrem bakteryjnym 0,1µm oraz hydrofilowym filtrem cząsteczkowym 5 µm, z silikonową membraną osadzoną poniżej krawędzi łącznika, igła sterylizowana tlenkiem etylenu, opis w języku angielskim i niemieckim?
Odp. Zamawiający dopuszcza igłę o podanych parametrach ale wymaga opisu w języku polskim. Zamawiający jednocześnie modyfikuje opis i wymaga igieł z objętością resztkową maksymalnie 0,1ml – uzasadnienie: wysoka cena leków cytostatyków.

Pytanie 8, Pakiet nr 7, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw otolaryngologiczny z wycięciem U o składzie:
1x Serweta na stolik o wym. 150x190cm Serweta 2 - warstwowa, laminat i włóknina w części środkowej serwety, 1 warstwa laminatu w częściach bocznych, serweta stanowi drugie, wewnętrzne ownięcie zestawu. Gramatura serwety 56 g/m 2, odporność na przenikanie cieczy 188 cm H20, wytrzymałaość na rozrywanie na sucho 108 kPa. 1x Serweta na stolik MAYO wzmocniona o wym. 80x140cm Serweta w kształcie worka, wykonana z nieprzemakalnego laminatu z wzmocnieniem włókniną, składana telskopowo, z zaznaczeniem kierunku rozwijania serwety 1x Serweta z wycięciem U o wym. 150x200 cm Serweta , z wycięciem U o wym. 6x65cm przylepnym, łatą chłonną/wzmocniniem w polu krytycznym, 2ma organizatorami na przewody. Gramatura serwety w polu niekrytycznym 75 g/m 2, odporność na przenikanie cieczy 180 cm H20, wytrzymałość na rozrywanie na sucho 108 kPa. Gramatura serwety w polu krytycznym 161 g/m 2, odporność na przenikanie cieczy 496 cm H20, wytrzymałaość na rozrywanie na mokro 187 kPa.
1x Serweta o wym. 150x180cm Serweta 3-warstwowa przylepna. Gramatura serwety w polu niekrytycznym 75 g/m 2, odporność na przenikanie cieczy 180 cm H20, wytrzymałość na rozrywanie na sucho 108 kPa.
1x Serweta o wym. 75x90cm Serweta 2- warstwowa samoprzylepna. Gramatura serwety 56 g/m 2, odporność na przenikanie cieczy 188 cm H20, wytrzymałość na rozrywanie na sucho 108 kPa.
1x Taśma przylepna o wym. 10x50cm 4 x Ręcznik do rąk o wym. 30cmx30cm Każdy zestaw posiada informację o dacie ważności i nr serii w postaci 2 naklejek typu TAG do wklejenia w karcie pacjenta. Produkt jest bezpiecznie pakowany do transportu i magazynowania - opakowanie typu TYVEC.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza oferowanego zestawu obłożeń , ponieważ posiada aktualna umowę na zestaw 2-warstwowy do zabiegów laryngologicznych.

Pytanie 9, Pakiet nr 12
Czy Zamawiający dopuści łącznik bezigłowy silikonową podzielną membraną osadzoną wewnątrz przeźroczystego konektora (nie obejmuje w całości górnej końcówki łącznika), ciśnienie zwrotne >30PSI, pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ?
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapis siwz, ponieważ membrana obejmująca górną część końcówki łącznika tworzy jednolita powierzchnię łatwą do dezynfekcji systemu. W przypadku braku takiego rozwiązania może dojść do osadzania się zanieczyszczeń na granicy membrany i obudowy łącznika. Pacjenci onkologiczni są szczególna grupa pacjentów, u których istotnym aspektem jest zachowanie jałowości sprzętu.

Pytanie 10
Czy Zamawiający mając na uwadze ekonomiczne gospodarowanie środkami publicznymi, w zakresie pakietu nr I, dopuści złożenie oferty z portami o wadze 6,0g posiadającymi membranę o średnicy 10mm oraz komorę o pojemności 0,37ml, spełniającymi wszystkie pozostałe wymagania z SIWZ?
Odpowiedź :. Zamawiający nie dopuszcza. Negatywna odpowiedź na zadane pytanie spowodowana jest faktem, iż zarówno objętość komory portu jak i średnica membrany jest przez nas nieakceptowana z powodu specyfiki leczenia pacjentów onkologicznych w szpitalu WCO.

Pytanie 11
Czy Zamawiający mając na uwadze ekonomiczne gospodarowanie środkami publicznymi, w zakresie pakietu nr II, dopuści w pozycji nr 1 złożenie oferty z igłami o długości 25mm, spełniającymi wszystkie pozostałe wymagania z SIWZ?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowany rozmiar igły. Taka długość zmniejsza komfort pacjentów onkologicznych. Ponadto nadmierne wystawanie igły może być przyczyną przypadkowego urazowego wysunięcia igły.

Pytanie 12
Czy Zamawiający mając na uwadze ekonomiczne gospodarowanie środkami publicznymi, w zakresie pakietu nr II, dopuści w pozycji nr 2 złożenie oferty z igłami o wymiarach 19G/25mm, 20G/25mm, 20G/20mm spełniającymi wszystkie pozostałe wymagania z SIWZ?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga w pak. II poz. 2 igły 20G/17mm, dopuszczalna długość 15mm.

Pytanie 13
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w § 4 ust. 3 zapisu Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiany te są konieczne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia w szczególności Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w sytuacji:
a. istotnej zmiany kursów walutowych, jeżeli wpływa to na koszty dostawy,
b. zaprzestania produkcji lub dystrybucji produktów będących przedmiotem dostawy, wycofania tych produktów z obrotu (w szczególności na podstawie decyzji właściwych władz), jak również braku możliwości pozyskania produktów będących przedmiotem dostawy wskutek okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, nawet przy zachowaniu należytej ostrożności.
c. Istotnej zmiany cen przez producenta

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Ustosunkowując się do zaproponowanych przez wykonawcę zmian, należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na treść § 10 ust. 4 projektu umowy, zgodnie z którą zmiany umowy mogą mieć miejsce, w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku stanowiącego przedmiot zmówienia sprzętu danego rodzaju. W takiej sytuacji wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia podobnego sprzętu, o nie gorszych parametrach. W odniesieniu do kwestii zmian kursu walut lub cen producenta trzeba stwierdzić, że tego typu okoliczności stanowią normalny element ryzyka związany z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wykonawca podejmując decyzję o udziale w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego powinien być świadomy możliwości wystąpienia takich okoliczności w przyszłości. Z kolei w interesie zamawiającego leży zapewnienie stałych dostaw sprzętu po tej samej cenie.

Pytanie 14
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie w §4 ust. 9 : ?
Odp. Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 7 ust. 2 w ten sposób, że uchyla jego dotychczasową treść i nadaje mu nowe, następujące brzmienie:

„§ 7 ust. 2 Wykonawca nie może, bez uprzedniego uzyskania zgody wyrażonej w trybie art. 54 ust. 5 Ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. 112, poz. 654), przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy, na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.”

Powyższe postanowienie wskazuje wymóg ustawowy, którego niespełnienie powoduje nieważność czynności prawej, a w związku z tym jego zawarcie w umowie należy uznać za celowe.
Jednocześnie zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy, sposób, że uchyla treść § 4 ust. 9.

Pytanie 15 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę w §6 ust. 1 c) : 5% łącznej wartości netto Sprzętu , którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy , o której mowa w §4 ust. 1 niniejszej umowy” na „5% wartości niezrealizowanej części umowy” ?

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia. W związku z tym zamawiający musi zapewnić sobie możliwość elastycznego i szybkiego reagowania w przypadku niewywiązywanie się przez Wykonawcę ze zobowiązań umownych, a przede wszystkim w przypadku nieuzasadnionego zerwania umowy, polegającego w szczególności na zaprzestaniu przez wykonawcę sprzedaży i dostarczania lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień umowy, która będzie łączyć zamawiającego z wykonawcą.
Możliwość taką daje prawo do kar umownych w przypadku nieuzasadnionego zerwania umowy. Wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego, a także konsekwencjami niedotrzymania tych wymogów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz.
Należy zauważyć, że podstawa naliczania kar umownych w przypadku określonym w § 6 ust. 1 a) -b), mianowicie w przypadku opóźnienia w dostawie, oznaczona jako odpowiedni procent od „niezrealizowanej wartości netto przedmiotu” różni się od podstawy naliczania kar umownych w przypadku nieuzasadnionego zerwania umowy (§ 6 ust. 1c – „łączna wartość netto przedmiotu”), bowiem konsekwencje wynikające z zerwania umowy są dla zamawiającego dalej idące aniżeli konsekwencje wynikające z opóźnienia dostawy sprzętu. Zamawiający przewidując taki przypadek, musi zabezpieczyć swoje interesy, w szczególności zapewniając sobie np. środki finansowe na zapewnienie zorganizowania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

W świetle powyższych uwag zmiana wysokości kary łącznej poprzez określenie innej podstawy do naliczania kar łącznych („łączna wartość netto przedmiotu” zamiast „niezrealizowana wartość netto przedmiotu”) nie znajduje uzasadnienia.


Pytanie 16
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie w § 6 ust. 3 : ?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 3 w sposób zaproponowany przez wykonawcę, tj. poprzez jego wykreślenie.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego. W takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Możliwość potrącenia kary umownej z należnością przysługującą wykonawcy jest najprostszym i najszybszym z punktu widzenia zamawiającego sposobem rozliczenia wzajemnych należności. Należy ponadto wskazać, iż możliwość potrącenia wzajemnych należności wynika również z przepisów art. 498 i nast. Kodeksu cywilnego, zmiana umowy w tym zakresie nie miałaby istotnego wpływu na uprawnienie zamawiającego do dokonania potrącenia.

Pytanie 17
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie w § 7 ust. 3 : ?
Odp. Zamawiający informuje, że w załączniku numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy nie istnieje jednostka redakcyjna oznaczona jako §7 ust. 3.

Pytanie 18
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 14 w powiązaniu z SIWZ, rozdział III punkt 3, podpunkt 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zwiększenie czasu na rozpatrzenie reklamacji z 5 dni do 7 dni roboczych od dnia dostarczenia urządzenia do autoryzowanego serwisu (w okresie gwarancji przesyłką kurierką na koszt Wykonawcy).
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 14 i ust. 15 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Kwestionowany przez wykonawcę zapis dotyczy w istocie jedynie reklamacji jakościowych. W razie niedostarczenia przez wykonawcę odpowiedniej ilości sprzętu, wykonawca zobowiązany będzie bowiem do niezwłocznego uwzględnienia złożonej przez zamawiającego reklamacji i dostarczenia brakującej ilości zamówionego sprzętu, ponieważ sytuacja taka stanowić będzie zarazem niewykonanie zobowiązania do dostawy zamówionego sprzętu w ustalonym przez strony terminie, co zgodnie z postanowieniem § 6 ust. 1 pkt a) i b), pociąga za sobą zobowiązanie do zapłaty kary umownej. W razie zaś dostarczenia sprzętu w ilości zgodnej z zamówieniem wykonawca nie będzie zobligowany do uzupełnienia jego ilości, bowiem jego zobowiązanie będzie wykonane w sposób prawidłowy – w takiej sytuacji zaktualizuje się jedynie opisane w § 3 ust. 14 zobowiązanie do rozpatrzenia reklamacji. W zakresie reklamacji jakościowych interes zamawiającego wymaga, by były one rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, albowiem dostarczenie sprzętu niewłaściwej jakości grozi istotnym utrudnieniem w udzielaniu przez zamawiającego świadczeń zdrowotnych, co może pociągać za sobą powstanie po jego stronie szkody. A zatem zobowiązanie wykonawcy do wymiany wadliwego sprzętu na nowy wolny od wad ma podstawowe znaczenie dla zabezpieczenia interesów zamawiającego w zakresie prawidłowego wykonania umowy, co przesądza o niemożności uwzględnienia żądania wykonawcy.
Ponadto, w ocenie zamawiającego okres czasu przewidziany do rozpatrzenia reklamacji (5 dni roboczych od dnia jej zgłoszenia przez zamawiającego) oraz czas przewidziany na dostarczenie sprzętu wolnego od wad (3 dni robocze od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji lub od dnia wydania ekspertyzy potwierdzającej zasadność reklamacji) jest wystarczający dla zabezpieczenia z jednej strony interesów zamawiającego (polegających na konieczności zapewnienia jak najszybszego otrzymania wolnego od wad sprzętu) oraz wykonawcy (poprzez przyznanie mu czasu na zbadanie kwestionowanych przez zamawiającego towarów oraz możliwość wystąpienia o ich zbadanie do właściwej instytucji w razie odmowy uwzględnienia reklamacji). Z uwagi na powyższe zamawiający uznaje zaproponowany przez wykonawcę terminy – odpowiednio 7 i 5 dni za zbyt długie, co przesądza o konieczności uznania wniosku wykonawcy za niezasadny.

Pytanie 19
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu na wymianę wadliwego sprzętu na sprzęt wolny od wad z 3 dni roboczych do 5 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji lub od dnia wydania ekspertyzy?
Odp. Odpowiedź na pytanie 19 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 18.


Pytanie 20
Dotyczy wzoru umowy § 6 ust. 1a)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 0,2% na 0,1%?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się między innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może powstanie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.

Pytanie 21
Dotyczy wzoru umowy § 6 ust. 1 b)
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 0,5% na 0,1%?
Odp. Odpowiedź na pytanie 21 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 20


Pytanie 22
Dotyczy wzoru umowy § 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie w § 7 ustępu o następującej treści:
„W przypadku zwłoki w płatności (każdorazowo wystawionej faktury) powyżej 14 dni od momentu wymagalności należności za dostarczony asortyment, Wykonawca ma prawo do wstrzymania realizacji następnych zamówień”.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy poprzez dodanie zaproponowanego przez wykonawcę postanowienia.

Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia w pierwszej kolejności możliwości świadczenia usług z zakresu ochrony zdrowia. Niewątpliwie wiąże się z tym konieczność zapewnienia terminowych dostaw niezbędnego sprzętu. W związku z powyższym zamawiający nie może wyrazić zgody na uzależnienie wykonywania przez wykonawcę jego zobowiązania do dostarczania sprzętu od wykonania zobowiązania zamawiającego do zapłaty należności wynikających z umowy. Należy przy tym wskazać, iż w razie zaistnienia takiej konieczności wykonawca może dochodzić roszczeń o zapłatę w postępowaniu sądowym, co wystarczająco zabezpiecza jego interesy.


Pytanie 23
Dotyczy wzoru umowy § 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie dodatkowego ustępu o następującej treści:
„Wykonawca ma prawo potrącać wymagalne odsetki ustawowe z uiszczonych przez Zamawiającego należności (jeżeli płatność nastąpiła po terminie wskazanym w § 7 ust. 1 za dostarczony towar). Wykonawca poinformuje o wartości naliczonych odsetek wystawiając odpowiednią notę obciążeniową. Zamawiający zostanie wezwany do uregulowania płatności w wysokości równej skalkulowanego potrącenia”.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy poprzez dodanie zaproponowanego przez wykonawcę postanowienia.
Zgodnie z art. 498 § 1 Kodeksu cywilnego potrącenia można dokonać, gdy dwie strony jednocześnie są dłużnikami i wierzycielami względem siebie, jeżeli przedmiotem obu wierzytelności są pieniądze lub rzeczy tej samej jakości oznaczone tylko co do gatunku, a obie wierzytelności są wymagalne i mogą być dochodzone przed sądem lub innym organem państwowym. Analiza treści proponowanego przez wykonawcę zapisu wskazuje na to, że w istocie nie dotyczy ono możliwości dokonania potrącenia.
Na marginesie można wskazać, że w stosunku jaki będzie łączyć zamawiającego z wykonawcą na podstawie przedmiotowej umowy, wierzytelności pieniężne, co do zasady, przysługiwać będą jedynie wykonawcy. W innym przypadku uprawnienie do ich potrącenia przysługiwać będzie wykonawcy na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów prawa (art. 498 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
Nadto Zamawiający zwraca uwagę, że w niniejszym przypadku Wykonawca nie będzie potrącał wymagalnych odsetek lecz co najwyżej, stosownie do art. 451 k.c., zliczał wypłacane mu wynagrodzenie na jeden z długów, w tym przypadku dług wynikający z opóźnienia w wypłacie wynagrodzenia w postaci konieczności uiszczenia odsetek ustawowych.

Pytanie 24
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji czy wobec Zamawiającego nie została wszczęta likwidacja, czy Zamawiający nie przekształca się w spółkę prawa handlowego.
Odp. Zgodnie z art. 38 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień dotyczących treści siwz. Zadane przez wykonawcę pytanie nie dotyczy treści siwz, a w związku z powyższym zamawiający uchyla się od udzielania na nie odpowiedzi. Jednocześnie wypada zaznaczyć, iż zamawiający jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej podlega obowiązkowi wpisu do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego. Wskazany rejestr jest jawny i zamieszczane są w nim informacje dotyczące likwidacji oraz przekształceń samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Ponadto zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 6 pkt 3) Ustawy – Prawo upadłościowe i naprawcze nie można ogłosić upadłości samodzielnego publicznego zakładu zdrowia.

Pytanie 25 Pakiet IV:
Prosimy o doprecyzowanie rodzaju fartuchów, gdyż Zamawiający jednoznacznie nie sprecyzował czy wymaga fartuchów standardowych do zwykłych zabiegów chirurgicznych czy jednak fartuchów
ze wzmocnieniami barierowymi w części przedniej i na rękawach do dłuższych zabiegów z użyciem płynów?
Odp. Zamawiający wymaga w pak. IV złożenia oferty na fartuchy standardowe bez wzmocnień.

Pytanie 26 Pakiet IV:
Czy Zamawiający dopuści fartuchy o poniższych parametrach:
Fartuch chirurgiczny niebieski wykonany z miękkiej polipropylenowej włókniny o gramaturze 35 g/m²
i przeznaczony do zabiegów z małą ilością płynów. Konstrukcja fartucha umożliwia dokładne zakrycie brzucha, pleców i rąk chirurga. Troki wszyte wewnątrz i na zewnątrz wyrobu umożliwiają założenie fartucha najpierw na „brudno”, a potem na „czysto”. Obszerne rękawy typu raglan nie ograniczają ruchów chirurga
i są zakończone niepylącym, poliestrowym i bezszwowym mankietem. Szwy zszyte ultradźwiękowo tworzą dodatkową barierę dla płynów, a specjalny kartonik umożliwia wiązanie fartucha w sposób aseptyczny.
Gramatura: 35g/m2; odporność na przenikanie cieczy m.in: 51,3 cm H2O; wytrzymałość
na rozerwanie (wypychanie): min. 119 kPA.
Do fartuchów dołączone są 2 chłonne ściereczki do rąk w rozmiarze 20 x 40cm wykonane z włókniny
o gramaturze min. 40 g/m2.
Fartuch owinięty jest w papier krepowy do zabezpieczenia przed przypadkowym zabrudzeniem.
Odp. Tak Zamawiający dopuszcza.


Pytanie 27 Pakiet XI:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie serwet prostych z włóknin laminowanych dwuwarstwowych nieprzemakalnych w rozmiarach:
- 90 x 130cm w zamian za 90 x 110cm?
- 45 x 75cm w zamian za 50 x 60cm?
W obu tych serwetach taśma lepna znajduje się na krótszym boku serwety.
Zaoferowane serwety posiadają poniższe parametry:
- odporność na penetrację płynów: min. 1780mm
- wytrzymałość na rozrywanie (wypychanie): min. 115 kPa.
Odp. Specyfika wykonywanych zabiegów wymaga użycia serwety z taśmą lepną na dłuższym boku. Dłuższa powierzchnia lepna zapewnia optymalne utrzymanie serwety w obrębie pola operacyjnego . Serweta z taśma lepną na krótszym boku nie zapewni prawidłowego obłożenia pola operacyjnego. Ponadto podtrzymane są wymagania parametru nieprzemakalności i rozrywalności.

Pytanie28
Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odp. Tak

Pytanie29
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 6 ust. 1 lit. a) i b) wzoru umowy słowa „opóźnienia” zostały zastąpione słowem „zwłoki”?
Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez Wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez Wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności Wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania kar umownych od wykonawcy opóźniającego się ze spełnieniem swojego świadczenia. Zamawiający wyjaśnia, iż stosownie do treści art. 473 k.c. dłużnik może w drodze umowy przyjąć na siebie odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. Innymi słowy, przepisy prawa nie wykluczają przyjęcia przez Wykonawcę odpowiedzialności na zasadzie ryzyka za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie zobowiązania, którym bez wątpienia jest opóźnienie w dostarczeniu zamówionych wyrobów. Wskazać należy, iż z uwagi na specyfikę działalności prowadzonej przez Zamawiającego w jego interesie leży zapewnienie sobie nieprzerwanych dostaw wyrobów i sprzętu koniecznego do prawidłowego wykonywania świadczonych przezeń świadczeń medycznych na rzecz pacjentów onkologicznych. Z powyższych względów Zamawiający nie może przejmować na siebie ryzyka niewykonania lub niewłaściwego wykonania umowy przez Wykonawcę nawet z powodu okoliczności za które nie ponosi on odpowiedzialności.


Pytanie 30
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 6 ust. 1 lit. c) wzoru umowy słowa „łącznej wartości netto Sprzętu” zostały zastąpione słowami „łącznej wartości netto niedostarczonego Sprzętu”?
Uzasadnione jest aby kara umowna była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części kara umowna mogłaby okazać się niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara mogłaby być uznana za rażąco wygórowaną w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania kar umownych od wykonawcy opóźniającego się ze spełnieniem swojego świadczenia. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Ponadto powiązanie wysokości kary umownej z wartością niedostarczonego przedmiotu zamówienia może prowadzić (przy niewielkiej jej wartości) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do terminowego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością urządzeń objętych umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów zamawiającego.

Pytanie 31
O jakich zdarzeniach losowych oraz nieszczęśliwych wypadkach jest mowa w § 9 ust. 1 wzoru umowy? Czy Zamawiający zgadza się aby w § 9 ust. 1 wzoru umowy przed słowami „zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków” dodać słowa „zawinionych przez Wykonawcę”.
Kodeksowym standardem odpowiedzialności za niewykonanie i nienależyte wykonanie umowy jest, zgodnie z art. 472 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność na zasadzie winy. Nie ma uzasadnienia rozszerzenie odpowiedzialności wykonawcy również na niezależne od niego zdarzenia i wypadki.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1.
Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia wyrobów objętych zamówieniem publicznym w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść ust. 2 § 9, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru przedmiotu zamówienia przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

Pytanie 32 Pakiet IV
Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie sterylnego pełnoochronnego fartucha chirurgicznego w kolorze niebieskim wykonany z włókniny trójwarstwowej typu SMS. U góry i z tyłu zapinany na rzep, rękawy wykończone mankietem o długości o 9 cm, troki łączone kartonikiem. Sposób złożenia i konstrukcja pozwala na aplikację fartucha zapewniającą zachowanie sterylności zarówno z przodu jak i z tyłu operatora. Opakowanie zawiera ściereczkę wykonana z włókniny absorpcyjnej typu SPUNLACE o wym.40x40 cm. Fartuch zawinięty w serwetę włókninową zabezpieczającą przed przypadkowym zabrudzeniem w trakcie otwierania. Fartuch sterylny, pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Parametry włókniny:
Włóknina trójwarstwowa typu SMS o gramaturze 35g/m2 nieprzemakalność 32 cm H2O. Wytrzymałość na rozerwanie (wypychanie) 50 kPa. Paroprzepuszczalność 2600 g/m2/24h
ściereczka – włóknina absorpcyjna typu SPUNLACE o gramaturze 35g/m2

Wymogi formalne:
Dowodem spełnienia/potwierdzenia w/w parametrów krytycznych oraz pozostałych, będących wymogiem normy PN - EN 13795 1- 3 będzie dołączenie karty danych technicznych.
W celu zweryfikowania zgodności oferowanych wyrobów z opisem przedmiotu zamówienia, należy dostarczyć 6 szt. próbek

Odp. Stosowanie fartuchów odpornych na przenikanie cieczy oraz wytrzymałych na rozrywanie może zmniejszyć narazenie personelu operacyjnego na krwiopochodne czynniki infekcyjne przenoszone przez krew i płyny ustrojowe. Dlatego Zamawiający wymaga odpowiedniej barierowości i nie dopuszcza fartuchów o przemakalności 32 mmH2O i wytrzymałości na rozrywanie 50kPa.

Pytanie 33
Czy w pakiecie I zamawiający dopuści port, którego korpus wykonany jest z biokompatybilnego tworzywa sztucznego, komora lekowa z tytanu, membrana wytrzymuje minimum 1500 wkłuć, a wszystkie pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odp. Zamawiający dopuszcza proponowany port.

Pytanie 34, Dotyczy Pakietu I :
Czy Zamawiający dopuści do postępowania przetargowego w pakiecie I tytanowy port żylny dla dorosłych o masie 12,5 gram. Wsokość portu 13,5 mm. Objętość wewnętrzna komory 0,7 ml. Port wykonanny z tytanu. Membrana o średnicy 12 – 12,5 mm wytrzymująca min. 2000 wkłuć. Cewnik silikonowy o dlugości 660 mm, z zaznaczonymi odstępami co 1 cm. Średnica wewnętrzna cewnika 1,4 mm, średnica zewnętrzna cewnika 2,4 mm. W zestawie znajdują się akcesoria do wszczepienia portu. Port sterylny pakowany pojedyńczo, jednorazowego użytku. Na każdym opakowaniu nr serii i daty ważności. Okres ważności min. 12 m-cy. Broszura informacyjna dla pacjenta w języku polskim + paszport. Skład zestawu wprowadzającego wchodzi:igła wprowadzjąca, rozszerzadło i prowadnica typu „J”, tunelizator, prowadnica rozrywalna, igła do portu z drenem w rozmiarze
20G/1”, igła do płukania portu 22Ga w zestawie.
Uzasadnienie:
Mamy nadzieję, iż Zamawiający ustosunkuje się pozytywnie do naszego pytania i dopuści oferowany przez nas produkt. Tym bardziej że kryterium wyboru stanowi 100% cena więc dopuszczenie naszej oferty pozwoli Zamawiającemu na wybór korzystniejszej cenowo oferty i oszczędność publicznych środków.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 35 Czy w Pakiecie nr I Zamawiający wymaga zaoferowania portów żylnych niskoprolilowych dla dorosłych pozwajających na podanie kontrastu z prędkością 5ml/sec przy ciśnieniu kontrastu do 300PSI w badaniu tomografii komputerowej "CT"?
Odp. Nie. Zamawiający nie wymaga.

Pytanie 36 Czy w Pakiecie nr I Zamawiający dopuszcza zaoferowanie portów żylnych niskoprofilowych dla dorosłych o wadze 11,8 g i objętości komory 0,6ml z membraną o średnicy 12,7mm wytrzymującą 2000 wkłuć i cewnikiem silikonowym nie wymagającym stosowania heparyny o długości 50cm i średnicy zewnętrzej 8Fr z trójdzielną zastawką hemostatyczną w części distalnej cewnika?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 37 Czy w Pakiecie nr II pozycja 2.2 Zamawiający dopuszcza zaoferowanie igły do portów z drenem o długosci 20G/12,5mm w miejsce wymaganej igły 20G/17 mm?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza igły dł. 12,5mm, ponieważ jest ona zbyt krótka dla dorosłego pacjenta.

Pytanie 38 Czy w Pakiecie nr II pozycja 2.2 Zamawiający dopuszcza zaoferowanie igły do portów z drenem o długości 20G/20mm w miejsce wymaganej igły 20G/17 mm?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę długości, ponieważ zamieścił już igłę długości 20mm w pak. II poz. 2.2.

Pytanie 39 Czy w Pakiecie nr II pozycja 2.2 zaoferowane igły do portów z drenem powinny posiadać możliwość podania kontrastu z prędkością 5ml/sec przy ciśnieniu kontrastu do 300PSI w badaniu tomografii komputerowej "CT"?
Odp. Zamawiający nie wymaga.

Pytanie 40 Czy w Pakiecie nr I Zamawiający dopuszcza zaoferowanie portów żylnych niskoprofilowych dla dorosłych wykonanych z materiału konstrukcyjnego Delrin z dnem komory zbrojonym tytanem. Waga portu 11,8 g i objętość komory 0,6ml z membraną o średnicy 12,7mm wytrzymującą 2000 wkłuć i cewnikiem silikonowym nie wymagającym stosowania heparyny o długości 50cm i średnicy zewnętrznej 8Fr z trójdzielną zastawką hemostatyczną w części distalnej cewnika?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 41 Dotyczy pakietu nr I
Czy Zamawiający dopuści port żylny o masie 10gr, wysokości 14,7mm, z membraną o średnicy 11,4mm wytrzymującą do 1500 wkłuć, cewnikiem wykonanym ze specjalnego materiału na bazie poliuretanu (pozwalającego na zachowanie większej sztywności w trakcie wprowadzania cewnika, ułatwiając wprowadzanie w porównaniu z cewnikiem silikonowym, oraz zwiększającego swoją miękkość po ogrzaniu do temperatury ciała pacjenta, osiągając parametry cewników silikonowych, zwiększając komfort i bezpieczeństwo pacjenta)?
Odp. Nie, negatywna odpowiedź na zadane pytanie spowodowana jest faktem iż zarówno objętość komory jak i średnica membrany jest nieakceptowana przez nas z powodu specyfiki leczenia pacjentów onkologicznych w szpitalu WCO.

Pytanie 42 Czy Zamawiający dopuści port masie 4,8gr, wysokości 11,5mm, z tytanową komorą o objętości 0,3ml, z membraną o średnicy 9,5mm wytrzymującą do 1500 wkłuć, cewnikiem wykonanym ze specjalnego materiału na bazie poliuretanu (pozwalającego na zachowanie większej sztywności w trakcie wprowadzania cewnika, ułatwiając wprowadzanie w porównaniu z cewnikiem silikonowym, oraz zwiększającego swoją miękkość po ogrzaniu do temperatury ciała pacjenta, osiągając parametry cewników silikonowych, zwiększając komfort i bezpieczeństwo pacjenta)?
Odp. Odpowiedź na pytanie 42 zawarta jest w odpowiedzi na ptranie 41

Pytanie 43 Dotyczy pakietu nr II (poz 2.1, 2.2)
Czy zamawiający dopuści do przetargu igły o długościach: 5/8”, 3/4” i 1” będące odpowiednikami długości metrycznych: 17mm, 20mm, 25mm, (rzeczywiste różnice w długości są mniejsze od 1mm i wynikają z przyjętego przez określonego producenta zaokrąglenia)?
Odp. Tak Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 44, Dotyczy Pakietu I :
Czy zamawiający wymaga aby oferowany port był wykonany w całości z tytanu?
Odp. Zgodnie z zapisem podanym w siwz Zamawiający wymaga tytanowej komory portu.

Pytanie 45, Dotyczy Pakietu I :
Czy Zamawiający dopuści do postępowania przetargowego w pakiecie I plastikowy port żylny dla dorosłych z cewnikiem silikonowym 9,6 Fr (wew/zew
1,5/3,2 mm) długość 760 mm, waga 6,5 gram, objętość komory 0,6 ml, średnica membrany 12,7 mm, z zestawem wprowadzającym zawierającym port, cewnik, igłę wprowadzającą 18Ga, rozszerzadło, prowadnica, tunelizator, 2 strzykawki, igła do portu z drenem 20Ga/1”, igła do płukania portu 22Ga
Uzasadnienie:
Nasza firma oferuje wysokiej jakości porty plastikowe amerykańskiej produkcji. Dopuszczenie nas do przetargu pozwoli Zamawiającemu na większy wybór, a przy tak dużej ilości przedmiotu zamówienia umożliwi znaczną oszczędność środków finansowych.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza proponowanego portu, ponieważ silikonowy cewnik jest znacznie grubszy od wymaganego w SIWZ.


Zamawiający modyfikuje niniejszym odpowiedź na pytanie nr 4 w piśmie nr EZ/7668/2011 z dnia 20.10.2011r i wprowadza nowy zapis dotyczący odpowiedzi na pytanie Pytanie 4
Pakiet nr 4:Poz. nr 1
Prosimy o dopuszczenie jednorazowych jałowych fartuchów chirurgicznych SMMS PP polipropylen) pełnobarierowy zgodny z EN 13795 1-3. Gramatura minimum 40g/m2, nieprzemakalność 34,7 cm H2O.
Rękaw zakończony elastycznym mankietem z dzianiny. Tylne części fartucha zachodzą na siebie. Umiejscowienie troków w specjalnym kartoniku umożliwia zawiązanie ich zgodnie z procedurami postępowania aseptycznego – zachowanie pełnej sterylności tylnej części fartucha. Szwy wykonane techniką ultradźwiękową.
W opakowaniu znajdują się ściereczki o wymiarze 33 x 33 cm.
Zestaw owinięty w papier krepowy zabezpieczający przed przypadkowym zabrudzeniem w trakcie otwierania. Na opakowaniu znajduje się jedna naklejka samoprzylepna.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza fartuchów ze wzmocnieniami (pełno barierowych), ponieważ były one przedmiotem wcześniejszego postępowania.

Zmiana siwz nie powoduje zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu , w związku z tym zamawiający nie przedłuża terminu składania i otwarcia ofert.

W załączeniu tekst jednolity projektu umowy, uwzględniający wprowadzone odpowiedziami na pytania, zmiany.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia