Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Usługi serwisowe wraz z nadzorem autorskim systemu informatycznego Eskulap Administracja (Impuls) w Wielkopolskim Centrum Onkologii.

Numer zamówienia:

/131/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania- zmiana terminu

Poznań, dnia 07.11.2011
EZ/8102/ 2011

Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 131/2011 Usługi serwisowe wraz z nadzorem autorskim systemu informatycznego Eskulap Administracja (Impuls) w Wielkopolskim Centrum Onkologii

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
SIWZ, załącznik nr 5 (Wzór Umowy) § 11[ODPOWIEDZIALNOŚĆ]: Zwracamy się z uprzejmym pytaniem czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie punktów o następującej treści:
• Odpowiedzialność USŁUGODAWCY za szkody ograniczona jest do strat i nie obejmuje utraconych korzyści USŁUGOBIORCY.
• Całkowita odpowiedzialność odszkodowawcza USŁUGODAWCY wobec USŁUGOBIORCY bez względu na podstawę prawną roszczenia (tj. zarówno z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jak i z tytułu czynu niedozwolonego) ograniczona jest do wartości Umowy, tj. dwunastokrotności kwoty wynagrodzenia miesięcznego brutto USŁUGODAWCY określonego w § 5 ust. 2 Umowy.
• Powyższe ograniczenie w zakresie odpowiedzialności USŁUGODAWCY, nie obowiązuje w wypadku powstania szkody w wyniku winy umyślnej USŁUGODAWCY.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 11 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów wykonania usług objętych zamówieniem publicznym, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania kar umownych od wykonawcy opóźniającego się ze spełnieniem swojego świadczenia. Podkreślenia wymaga, iż oprogramowanie, którego dotyczą usługi będące przedmiotem zamówienia publicznego ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania Zamawiającego, w szczególności na płaszczyźnie ekonomicznej (m. in. zapłata wierzytelności, wypłaty wynagrodzeń, zawieranie kontraktów z NFZ itp.). W związku z powyższym nieprawidłowe funkcjonowanie przedmiotowego oprogramowania może narazić Zamawiającego na daleko idące szkody zarówno w zakresie rzeczywistych strat, jak i utraconych korzyści.
Zamawiający zobowiązany jest do zabezpieczenia swoich interesów, w tym interesów ekonomicznych. Zobowiązanie do zapłaty kary umownej powstaje jedynie w razie niewykonania przez wykonawcę zobowiązania niepieniężnego – w takiej sytuacji zamawiającemu muszą przysługiwać instrumenty prawne pozwalające na sprawne i szybkie wyegzekwowanie przysługującej mu należności. Nie ma nadto żadnej podstawy do limitowania wysokości kary umownej, w szczególności uwzględniając skutki, jakie dla Zamawiającego może mieć niewykonanie zobowiązania przez Wykonawcę.

PYTANIE
SIWZ, załącznik nr 5 (Wzór Umowy) § 12 [ZACHOWANIE POUFNOŚCI] PKT. 15 :
Zamawiający zamieścił zapis: „Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt. 2) Ustawy o ochronie danych osobowych”. Zwracamy uwagę, iż prawdopodobnie chodziło Zamawiającemu o odwołanie do art. 17 pkt. 2. Prosimy o korektę w tym zakresie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający podaje definicję przetwarzania danych:
2) przetwarzaniu danych – rozumie się przez to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych, "W związku z tym korekta nie jest zasadna.

PYTANIE
§ 15 [KARY UMOWNE], Zamawiający umieścił zapis: „W razie naruszenia zakazu, o którym mowa w § 13 ust. 1 zd. 2 Umowy, USŁUGODAWCA zapłaci na rzecz USŁUGOBIORCY karę umowną w wysokości _________ zł (słownie: ____________________złotych) za każdy przypadek naruszenia” natomiast nigdzie nie określił wysokości w. wym. kary. Prosimy o podanie wartości, co umożliwi uwzględnienie wysokości ubezpieczenia umowy w ofercie lub o wykreślenie zapisu.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis § 13 ust. 1 zd. 2 umowy:
W razie naruszenia zakazu, o którym mowa w § 13 ust. 1 zd. 2 Umowy, USŁUGODAWCA zapłaci na rzecz USŁUGOBIORCY karę umowną w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia




PYTANIE
SIWZ, załącznik nr 1 (Formularz Ofertowy) pkt. c) Zamawiający wymaga podania ceny za godzinę usług uzupełniających. Prosimy o doprecyzowanie czy Zamawiający miał na myśli godzinę pracy Konsultanta w odniesieniu do posiadanych przez Zamawiającego modułów?


ODPOWIEDŹ
Zamawiający miał na myśli godzinę pracy Konsultanta w odniesieniu do
posiadanych przez Zamawiającego modułów w ramach usług uzupełniających.


W związku z udzielonymi odpowiedziami Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert.

Składanie ofert do dnia 10.11.2011 do godz. 09.00.
Otwarcie ofert w dniu 10.11.2011r. o godz.10.00


Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. lecznictwa



dr n. med. Józef Mazurek


Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia