Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku i niesterylnego wielorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

/132/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn.28.10.2011 r

EZ/ 7890/2011


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 132/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
Sterylnego jednorazowego użytku i niesterylnego wielorazowego użytku.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie 1 Czy Zamawiający dopuści w pakiecie V, Poz 1
Zgłębnik nosowo-żołądkowy; poliuretanowy; dł. 110cm; widoczny w rtg; znaczniki głębokości co 1cm; port dystalny sztywny z czterema otworami bocznymi, pokryty warstwą hydromerową w celu łatwiejszej aplikacji; obciążnik 5g; łącznik Y z zatyczkami; rozm.: 10Fr; niesterylny?
Odp. Zamawiający wymaga zgłębników bezwzględnie sterylnych, ponieważ zakładane one są pacjentom podczas zabiegów operacyjnych.

Pytanie 2 Czy Zamawiający dopuści w pakiecie V, Poz 2
Zgłębnik nosowo-żołądkowy; poliuretanowy; dł. 110cm; widoczny w rtg; znaczniki głębokości co 1cm; port dystalny sztywny z czterema otworami bocznymi, pokryty warstwą hydromerową w celu łatwiejszej aplikacji; obciążnik 5g; z mandrynem wprowadzającym; łącznik Y z zatyczkami; rozm.: 12Fr; niesterylny?
Odp. Zamawiający wymaga zgłębników bezwzględnie sterylnych, ponieważ zakładane one są pacjentom podczas zabiegów operacyjnych

Pytanie 3 Czy Zamawiający dopuści w pakiecie V, Poz 3
Zgłębnik nosowo-żołądkowy; poliuretanowy; dł. 140cm; widoczny w rtg; znaczniki głębokości co 1cm; port dystalny sztywny z dwoma otworami bocznymi, pokryty warstwą hydromerową; obciążnik 7g; z mandrynem wprowadzającym; łącznik Y z zatyczkami; rozm.: 8Fr; niesterylny?
Odp. Zamawiający wymaga zgłębników bezwzględnie sterylnych, ponieważ zakładane one są pacjentom podczas zabiegów operacyjnych

Pytanie 4 Czy Zamawiający zgodzi się na wyłączenie pozycji nr 3 z pakietu nr X i utworzenie osobnego pakietu?
Wyłączenie to pozwoli na założenie większej ilości ofert a także na zaoferowanie korzystniejszej oferty cenowej.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę i wydziela z pakietu X pozycję 3 tworząc z niej nowy pakiet XVIII.
Informacje odnośnie wymaganego wadium do zmodyfikowanych pakietów X i XVIII zawarte są w dalszej części pisma.

Pytanie 5 Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie z pakietu XIII pozycji nr.2 i utworzenie z niej osobnego pakietu. Pozwoli to naszej firmie na złożenie konkurencyjnej oferty na wysokiej klasy zestawy do wkłuć centralnych.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę - wyłącza z pakietu XIII pozycję 2 i tworzy z niej nowy pakiet XVII.
Informacje odnośnie wymaganego wadium do zmodyfikowanych pakietów XIII i XVII zawarte są w dalszej części pisma.

Pytanie 6 Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie w pakiecie XIII w pozycji nr.2 zestawu do kaniulacji żył centralnych składającego się z: 3-światłowego cewnika 7Fr/20cm z powłoką antybakteryjną (chlorheksydyna, sulfadiazyna srebra), igły punkcyjnej 18Ga/6,35 cm, prowadnika, strzykawki z otworem w tłoku 5 ml, rozszerzadła, skrzydełek mocujących i igły do kontroli ciśnienia. Zestaw jednorazowy, sterylny, pakowany pojedynczo. Na każdym pojedynczym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 7 Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 10 dni roboczych od momentu ich zgłoszenia wykonawcy.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 3 ust. 14 w sposób proponowany przez wykonawcę (przedłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 10 dni roboczych). Sprzęt objęty zamówieniem publicznym ma duże znaczenie dla działalności prowadzonej przez zamawiającego jako placówkę ochrony zdrowia, specjalizującą się w leczeniu chorób nowotworowych, w związku z czym istnieje konieczność zabezpieczenia maksymalnego skrócenia postępowania reklamacyjnego w razie stwierdzenia wadliwości sprzętu przez zamawiającego. Podobnie jak w odniesieniu do terminu dostawy sprzętu wskazać należy, że to do zamawiającego należy uprawnienie do określania warunków realizacji zamówienia publicznego w sposób odpowiadający jego usprawiedliwionym potrzebom. Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów. Jeśli zatem dany podmiot ma wątpliwości czy jest w stanie sprostać warunkom określonym w siwz, powinien powstrzymać się od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub podjąć działania w celu zapewnienia sobie możliwości wypełnienia zobowiązań określonych przez zamawiającego w siwz. Niezależnie nadto od procedur obowiązujących u poszczególnych wykonawców, zamawiający pozostaje na stanowisku, iż wyznaczony termin 5 dni roboczych jest wystarczający do rozpatrzenia zasadności złożonej przez zamawiającego reklamacji.

Pytanie 8 Prosimy Zamawiającego o modyfikację §5 ust. 1 wzoru umowy w następujący sposób: Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych – jednakże niewykorzystana część nie może przekraczać 20% wartości umowy.
Odp. Zamawiający, uwzględniając słuszny interes wykonawców, wyraża zgodę na zmianę załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1.
Jednocześnie Zamawiający nie zgadza się na zmianę treści § 5 ust. 1 projektu umowy w formie zaproponowanej przez zadającego pytanie, poprzez dopisanie do dotychczasowej treści w/w paragrafu zdania: „jednakże niewykorzystana część nie może przekraczać 20% wartości umowy”, ponieważ Zamawiający nie może zobowiązać się do zamówienia zbyt dużej ilości sprzętu medycznego (80%), biorąc pod uwagę różnorodność i zmiany zapotrzebowań na przedmiot przetargu.
W związku z powyższym zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:
„Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”

wprowadza następujący zapis:

„Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazane w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.”

Pytanie 9 Prosimy Zamawiającego o modyfikację §4 ust. 9 oraz §7 ust. 2 wzoru umowy w następujący sposób: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 4 ust. 9 i § 7 ust. 2 projektu umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Przede wszystkim, zamawiający zwraca uwagę, że czynność prawna mająca na celu dokonanie zmiany wierzyciela ( w tym dokonanie przelewu wierzytelności) Zamawiającego, będącego samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, bez uzyskania uprzedniej zgody wyrażonej przez podmiot tworzący Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej Curie, jest nieważna. W związku z tym, wymóg uzyskania zgody jest wymagany przez ustawę, a nie stanowi jedynie zastrzeżenia umownego.

Zamawiający zmienia załącznik nr 6 do SIWZ, stanowiący projekt umowy, w następujący sposób:
- usuwa się zapis § 4 ust. 9 (ze względu na oczywistą omyłkę pisarską polegającą na powtórzeniu tej samej treści w § 4 ust. 9 i § 7 ust. 2 projektu umowy),
- natomiast w miejsce dotychczasowego zapisu § 7 ust. 2 projektu umowy:
„Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.”

Wprowadza się następujący zapis:
„Wykonawca nie może, bez uprzedniego uzyskania zgody wyrażonej w trybie art. 54 ust. 5 Ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. 112, poz. 654), przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy, na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.”

Pytanie 10 Dotyczy §9 wzoru umowy - Prosimy o wykreślenie ww. paragrafu w całości, gdyż zapis ten jest byt ogólny. Zamawiający nie może kształtować treści umów w sposób sprzeczny z prawem poprzez rozszerzanie odpowiedzialności na Wykonawcę w wypadku zaistnienia nieprecyzyjnie określonych sytuacji. Wykonawca w postępowaniu o zamówienia publiczne może odpowiadać za swoje działania wyłącznie na zasadach ustawowych, a przez sam fakt dostarczenia wyrobu medycznego taka odpowiedzialność na niego nie przechodzi.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1 i 2.
Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść § 9 ust. 2, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

Pytanie 11 Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust 1 wzoru umowy w następujący sposób:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % dostawy niezrealizowanej w terminie, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu
Odp.
Zamawiający wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 częściowo w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

W związku z powyższym, Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu


wprowadza następujący zapis:

2. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu.


W związku z wyłączeniem poz. 2 z pakietu XIII i utworzeniem nowego pakietu XVII oraz poz. 3 z pakietu X i utworzeniem pakietu XVIII – Zamawiający określa kwoty wadium jakie należy wnieść przy składaniu oferty na ww pakiety: pakiet XIII - 4464,00 PLN., pakiet XVII – 3296,00 PLN, pakiet X – 601,50PLN i XVIII – 1000PLN; kwota wadium na całość zamówienia wynosi 57 590,60zł.

Zmiana siwz mimo, iż powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu , nie powoduje zmiany terminu składania i otwarcia ofert, ponieważ termin składania ofert jest dłuższy niż 22 dni od dnia przekazania niniejszej zmiany ogłoszenia Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich – w trybie przetargu nieograniczonego.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa

dr n. med. J.Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia