Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/134/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Informacja o złożonych pytaniach do siwz

Poznań, dn. 25.10.2011 r

EZ/ 7807/2011



Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 134/2011 na świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Pytanie nr 1:
Rozdział III pkt 11
Czy zamawiający dopuszcza wariant przechodzenia niewykorzystanego pakietu z bieżącego cyklu rozliczeniowego tylko na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będzie on wykorzystywany w pierwszej kolejności w cyklu rozliczeniowym następującym po cyklu rozliczeniowym, w którym nabyto do niego prawo

Pytanie nr 2:
Rozdział III pkt 13
Prośba o doprecyzowanie zapisu , że chodzi o połączenia głosowe krajowe na terenie kraju;
Czy zamawiający wyraża zgodę, aby połączenia międzynarodowe oraz roamingowe taryfikowane były zgodnie z cennikiem operatora?
Pytanie nr 3 :
Rozdział III pkt 16
Prośba o informacje czy wymienialność jest konieczna? Czy nie wystarczy ze będzie pakiet kwotowy i z niego będą schodziły odpowiednio SMS/MMS??
Pytanie nr 4 :
UMOWA
Par 5 ust. 4
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury i od tej daty powinien być liczony termin płatności faktury. Czy zamawiający akceptuje 30 dniowy termin płatności od daty wystawienia faktury

• Co należy wpisać w formularzu ofertowym, jeśli Wykonawca oferuje bezpłatnie jakąś usługę? Czy Zamawiający dopuszcza wpisanie w formularzu ofertowym ceny jednostkowej netto „0”? I czy w związku z tym dla takiej pozycji może zostać wpisana wartość brutto „0”?
• PTC nalicza VAT od poszczególnych pozycji, czyli stawka VAT naliczana jest od sumarycznej wartości zdarzeń w konkretnej usłudze czyli np. pod pozycja SMS - Jeśli Klient prześle 1000 SMS-ów – podatek VAT będziemy naliczali po zsumowaniu kwoty netto wszytkich SMS-ow; w związku z tym, ze zdarzają się reklamacje w tym temacie należy to doprecyzować

5. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.5
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli poprzez określenie: "Wykonawca zapewni dostępność akcesoriów sprzedanych aparatów telefonicznych przez okres obowiązywania umowy"?
Czy oznacza to, iż Wykonawca ma dla Zamawiającego utrzymywać na magazynie akcesoria do sprzedawanych terminali pomimo ich wycofania ze sprzedaży np. w roku 2013?
Zapis powyższy jest niejasny, wnosimy o dokładne wyjaśnienie.

6. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.7.b tiret trzeci
Ponieważ to nie Wykonawca wykonuje naprawy gwarancyjne, a jedynie przekazuje je do wykonania do autoryzowanych serwisów producentów, Wykonawca nie może zagwarantować zachowania wymaganych w SIWZ terminów, gdyż autoryzowane serwisy terminali są oddzielnymi podmiotami, na których działanie (ich wewnętrzne procedury) Wykonawca nie ma wpływu.
Wnosimy o wykreślenie zapisu SIWZ, pkt III.7.b tiret trzeci jako niemożliwego do spełnienia przez jakiegokolwiek Wykonawcę.

7. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.7.b tiret czwarty
Informujemy, iż wszelkie ekspertyzy dla napraw niepodlegających gwarancji są odpłatne i Wykonawca nie może pokrywać ich kosztów. Opłat takich nie można skalkulować w ofercie, nie znając ich wysokości oraz ilości takich zdarzeń w trakcie trwania umowy. Zapis w bieżącej formie naraża każdego Wykonawcę na prawdopodobieństwo strat finansowych.
Wnosimy o modyfikację SIWZ, iż zapis dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy dany aparat posiada ważną kartę gwarancyjną producenta, a naprawa będzie wykonywana w ramach gwarancji.

8. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.9.b
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapisanie, iż wymagane jest zapewnienie identyfikacji numeru, ale tylko gdy nie jest on zastrzeżony przez dzwoniącego.

9. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.11
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapisanie, iż bezpłatne odsłuchiwanie poczty zapewnione zostanie na terenie Polski.

10. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.11 (drugi punkt o numerze 11)
Wnosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na zapewnienie abonamentów w formie pakietów złotówek w wysokości równej ilości wymaganych minut pomnożonych przez oferowaną stawkę za minutę.

W takim wypadku, każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, roaming, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy. Informujemy, iż taki sposób rozliczania będzie korzystniejszy dla Zamawiającego, gdyż uniknie sytuacji, gdy opłaty z tytułu innych zdarzeń niż połaczenia głosowe będą naliczane dodatkowo, pomimo niewykorzystania środków z puli abonamentowej.

11. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III.11 (drugi punkt o numerze 11)
Informujemy, iż podany tu sposób wymienności minut na SMS może narazić Wykonawców na straty finansowe, gdy zaproponują stawkę za połączenia niższą niż 0,24 PLN. Wyjaśniamy iż obecnie ustaloną opłatą za zakończnie połączenia w sieciach ruchomych dotyczącą SMS jest 0,08 PLN, a wymagany przelicznik „1 minuta = 3 SMS” powoduje, iż Zamawiający wymaga aby minuta połączenia kosztowała nie mniej niż 0,24 PLN. Czy taki był zamysł Zamawiającego?
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z propozycją modyfikacji SIWZ i wykreślenie proporcji wymiany minut za SMS, oraz o wyrażenie zgody na sposób zapewnienia abonamentów w formie pakietów złotówek o którym mowa w zapytaniu nr 6 w niniejszym piśmie.

12. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 15
Informujemy, iż Wykonawca jako firma promująca działania ekologiczne, stara się zachęcać swoich Klientów do rezygnacji z nadmiernej ilości drukowanego papieru poprzez zapewnienie rachunku szczegółowego (comiesięcznego billingu) w formie elektronicznej.
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z propozycją modyfikacji SIWZ i wykreślenie wymogu zapewnienia billingu w formie papierowej oraz wyrażenie zgody na wysyłanie billingu w formie elektronicznej, a jednocześnie zapewniam, że faktura VAT będzie wysyłana w formie papierowej.

13. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 16 a i b
Wnosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na zapewnienie abonamentów w formie pakietów złotówek w wysokości równej ilości wymaganych minut pomnożonych przez oferowaną stawkę za minutę.
W takim wypadku, każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, roaming, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy. Informujemy, iż taki sposób rozliczania będzie korzystniejszy dla Zamawiającego, gdyż uniknie sytuacji, gdy opłaty z tytułu innych zdarzeń niż połaczenia głosowe będą naliczane dodatkowo, pomimo niewykorzystania środków z puli abonamentowej.

14. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 18 a
Informujemy, iż obecnie produkowane terminale nie posiadają już łączy IrDA.
Aktualnie stosowane są w terminalach połączenia typu Bluetooth, Wi-Fi lub kablowe z interfejsem USB.
Wnosimy zatem o wykreślenie z SIWZ wymogu zapewnienia łączy IrDA.


15. Zapytanie dot. SIWZ, pkt III. 18 a
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, o podłączeniu do jakiego zestawu głośnomówiącego jest mowa w SIWZ, pkt III. 18 a ?
Wnosimy o wyjaśnienie i pełne doprecyzowanie specyfikacji technicznej telefonu.

16. Zapytanie dot. Załącznika nr 1 do SIWZ, Cena CA
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Wykonawca dobrze rozumie, iż ma podać łączną cenę (sumę) jednego abonamentu typu 1 oraz jednego abonamentu typu 2 ?
Zgodnie z opisem kolumny (4) Wykonawca ma podać jedną opłatę w cyklu miesięcznym, pomimo tego, iż numerów telefonicznych będzie odpowiednio 38 oraz 5. Niezrozumiałym dla nas pozostaje takie kryterium, skoro każdego z tych abonamentów będzie różna ilość, a okres świadczenia usług to 24 miesiące - zatem wartość oferty wynikająca z formularza ofertowego nie przedstawi wartości całego zamówienia. Wnosimy o doprecyzowanie i wyjaśnienie zapisów Załącznik nr 1 do SIWZ.

17. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 3
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, co Zamawiający rozumie pod pojęciem: "w miejsce wskazane przez Zamawiającego" ?
Skoro siedziba Zamawiającego jest w Poznaniu, a Wykonawca ma wyznaczyć jednego opiekuna do bieżącej obsługi Zamawiającego, to Zamawiający nie może mu wyznaczyć zadania dostarczenia jednego terminala na drugi koniec Polski, gdyż musiałby pokryć koszty takiej podróży służbowej, a na etapie składania ofert nie można określić ilości takich podróży i kosztów.
Wnosimy o wykreślenie zapisu Załącznik nr 1 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 3 i określenie, iż terminale i karty sim będą dostarczane do siedziby Zamawiającego.

18. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 oraz ust 12 a)
Wnosimy o doprecyzowanie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 oraz ust 12 a) poprzez określenie iż okres gwarancji dla terminali wyniesie 24 miesiące, dla akcesoriów 12 miesięcy, dla baterii 6 miesięcy, dla nośników pamięci 90 dni (tzn. dla kart pamięci), z wyłączeniem produktów marki Apple (firma Apple nie udziela gwarancji na swoje produkty na terenie Polski) oraz z wyłączeniem produktów marki Blackberry (firma RIM udziela gwarancji tylko na okres 12 miesięcy).
Takie okresy gwarancji określają producenci tychże terminali. Wykonawca nie może sam wydłużyć tych terminów, gdyż to nie on określa warunki ewentualnych napraw (koszty napraw leżą po stronie producenta sprzętu jako gwaranta), a na etapie składania ofert nie można oszacować ilości napraw i ewentualnych kosztów z nich wynikających.
Zapisy w obecnym brzmieniu nakazują Wykonawcy bezpłatne naprawy przez całe 2 lata niezależnie, czy gwarancja już wygasła czy nie, jednocześnie narażając Wykonawcę na możliwe straty finansowe.

19. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 g)
Ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dokumenty gwarancyjne producenta, zwracam się z zapytaniem do Zamawiającego, czy dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?
Wykonawca nie może wymieniać terminali, narażąjąc się na koszty w przypadku gdy procedura gwarancyjna nie zostanie wyczerpana, a producenci najczęściej określają podstawę wymiany terminala po wystąpieniu 3 dokładnie usterek w tym samym zakresie.

20. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 h)
Wnosimy o wykreślenie z SIWZ zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 h) jako narażającego Wykonawcę na straty finansowe.
Informujemy, iż Wykonawca nie może wymieniać terminala na nowy za każdym razem, gdy pojawią się wady fizyczne, np. uszkodzenia wynikające z niezgodnego z gwarancją użytkowania terminala przez Użytkownika.
Zapis Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 12 h) stawia Wykonawców w pozycji dyskryminowanej i stąd wnosimy o jego wykreślenie z SIWZ.

21. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli w zapisie Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3 ?
Wnosimy o wyjasnienie o jakiej waloryzacji jest tu mowa ?

22. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 4 i ust 8
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na fakt, że zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych – z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT.
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 23 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia ?
Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona.
Jednocześnie podkreślam tutaj bezsporny fakt, że postępowanie Zamawiającego i Wykonawców zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych, nie może powodować jednocześnie konfliktu z innymi obowiązującymi ustawami, takimi jak Prawo telekomunikacyjne, czy też ustawa o podatku od towarów i usług.

23. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na kwestię, czy Zamawiający od swoich dłużników akceptuje datę płatności jako datę obciążenia rachunku bankowego tych dłużników, a nie datę wpływu środków na swoje konto ?
Zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego uznanie zapłaty należności następuje z chwilą postawienia środków pieniężnych do dyspozycji wierzyciela, czyli w tej sytuacji Wykonawcy. Zapis Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11 w bieżącej formie w ocenie Wykonawcy stoi w sprzeczności z wyżej wymienionym artykułem 454 § 1 Kodeksu Cywilnego.
W związku z powyższym bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ poprzez określenie, iż za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.
Kodeks Cywilny pozwala na inne formy uregulowań pomiędzy stronami, tylko w przypadku uzgodnienia stanowisk pomiedzy stronami umowy. Wykonawca nie wyraża zgody na określenie daty płatności jako daty obciążenia rachunku Zamawiającego, a w przypadku pozostawienia zapisu w obecnym brzmieniu nie będzie można mówić o uzgodnieniu stanowisk pomiędzy stronami, gdyż jedna strona (Zamawiający) narzuci Wykonawcy sposób spełnienia świadczenia.

24. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Wnosimy o doprecyzowanie SIWZ i zapisanie, iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).
Informujemy, iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co miałoby miejsce w przypadku pozostawienia tego zapisu o swobodnym naliczaniu kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody aby Wykonawca ustosunkował się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

25. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d)
Bardzo proszę Zamawiającego o modyfikację treści SIWZ poprzez wykreślenie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d) jako zbyt restrykcyjnego.
Określenie kary w wysokości 1000 zł za przekazanie telefonu zastępczego o niejasno sformułowanych gorszych parametrach, czyli np. terminala który po prostu „nie spodoba" się Zamawiającemu, uznajemy za uciążliwy warunek umowy.

26. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapewnienie równości Stron umowy i określenie równych lub porównywalnych kar dla obu Stron umowy za niewywiązywanie się z postanowień.
Wykonawca stoi na stanowisku, że obecne zapisy są dla niego dyskryminujące.

27. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 10
Wnosimy o wykreślenie zapisów dot. możliwości wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron. Pozostawienie zapisów w obecnym brzmieniu może być z punktu widzenia kalkulacji oferty bardzo niekorzystne. Wyjaśniamy, że umowa jest zawierana na czas określony. Umowy zawierane na czas określony zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które jeżeli są wykonywane należycie, to powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa.
W przypadku braku akceptacji powyższego wnosimy o dodanie do umowy nastepującego zapisu:
„W sytuacji rozwiązywania Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych (rezygnacji z aktywacji), Zamawiający będzie miał obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę kwoty równej wartości przyznanych ulg w stosunku do standardowej oferty oraz przyznanych ulg na zakup sprzętu, pomniejszoną o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych do dnia jej rozwiązania”.

28. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na drukach umów zapewnionych przez Wykonawcę, które stanowić będą integralną część umowy przetargowej przygotowanej zgodnie z zapisami Załącznika nr 4 do SIWZ po wnioskowanych modyfikacjach i doprecyzowaniach ?
Informujemy, iż Wykonawca stosuje druki umów 4 częściowe, z których 3 części podpisywane są w momencie zawierania umowy (wyszczególnione tu są warunki na których zawierana jest umowa oraz dane stron zawierających umowę), część 4 (tzw Bon Aktywacyjny) jest dostarczana razem z terminalami i jest podstawą do uruchomienia kart sim. Terminale dostarczane są na koszt Wykonawcy firmą kurierską, która dla potwierdzenia wywiązania się z dostawy przed Wykonawcą musi posiadać podpisany przez Zamawiającego Bon Aktywacyjny. Wnosimy o zgodę na zastosowanie powyższego rozwiązania.

29. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na powiększenie puli terminali o jeden z każdej grupy (razem 2 szt.), które pozostaną w dyspozycji Zamawiającego jako serwisowe, na czas ewentualnych napraw terminali z podstawowej puli ?
W przypadku braku zgody wnosimy o doprecyzowanie SIWZ, iż ewentualne zapewnienie terminali zastępczych dotyczy tylko sytuacji, gdy naprawa odbywa się w ramach gwarancji.

30. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę wartości umowy w przypadku urzędowej zmiany wysokości podatku VAT? Wnosimy o doprecyzowanie, iż w takim przypadku zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia Wykonawcy brutto, natomiast wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian.

31. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ i wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie dodatkowych formularzy aktywacji tych usług telekomunikacyjnych, których dostarczenia wymaga w ramach przetargu oraz wszelkich innych których może wymagać w trakcie realizacji umowy i przedmiotu zamówienia ?
Informujemy, iż wewnętrzne procedury Wykonawcy wymagają oddzielnych i pisemnych zleceń aktywacji tychże usług, podpisanych przez zlecającego, w tym przypadku, Zamawiającego.

32. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ poprzez dodanie do treści Załącznika nr 4 do SIWZ tj. Umowy, zapisu następującej treści:
Zamawiający nie ma prawa bez zgody Wykonawcy za pomocą kart sim, działających w sieci Wykonawcy, kierować do sieci Wykonawcy ruchu z sieci innych operatorów komórkowych i stacjonarnych, uzyskując z tego tytułu bezpośrednio bądź pośrednio korzyści majątkowe. Zamawiający nie ma również prawa, bez zgody Wykonawcy, udostępniać innym podmiotom usług telekomunikacyjnych świadczonych przez Wykonawcę. Ewentualna zgoda Wykonawcy na powyższe powinna być udokumentowana sporządzeniem stosownego aneksu do umowy, pod warunkiem, iż postanowienia tego aneksu będą zgodne z ustawą Prawo Telekomunikacyjne.

33. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu i wyrażenie zgody na udostępnienie Wykonawcy, wybranemu w wyniku tego postepowania, fotokopii lub co najmniej odpisów dokumentów formalnych Zamawiającego (NIP, REGON, KRS lub Statut) oraz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (dowód osobisty i pełnomocnictwo, ew. inne).
Informujemy, iż procedury w sieciach operatorów wymagają załączenia formalnych dokumentów do podpisanych druków Umów, dla zachowania ich ważności. Brak zgody na niniejsze uniemożliwi zawarcie Umowy każdemu Wykonawcy, a zatem uczyni udział w niniejszym postępowaniu bezcelowym, jeżeli nie będzie można w jego konsekwencji zawrzeć Umowy wiążącej dla obu Stron.

34. Zapytanie dot. Załącznika nr 1 do SIWZ
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu poprzez zapisanie, iż wszelkie ceny, których podania wymaga Zamawiający w Formularzu Ofertowym dotyczą połączeń w ruchu krajowym.

35. Zapytanie dot. SIWZ pkt III.5
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ i wyjaśnienie, na jakich warunkach będą zakupywane dodatkowe karty sim?
Ponieważ na etapie składania ofert żaden Wykonawca nie może przewidzieć daty aktywacji dodatkowej karty, a zatem nie może określić okresu trwania umowy dla tych kart, a więc Wykonawca nie może poprawnie skalkulować oferty nie narażając się na straty finansowe.
Wnosimy o określenie, iż dodatkowe karty sim Wykonawca będzie dostarczał na warunkach zgodnie z zaproponowanymi stawkami w formularzu ofertowym z wyłączeniem ceny terminala, którego cena będzie ustalana w momencie realizacji takiego zamówienia w oparciu o czas pozostały do zakończenia umowy głównej, czy inaczej umowy wiodącej.

Zamawiający informuje, że w związku z dużą ilością pytań do siwz i koniecznością przygotowania odpowiedzi, informacja o udzielonych odpowiedziach zostanie przesłana niezwłocznie – oddzielnym pismem.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa

dr n. med. J.Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia