Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego.

Numer zamówienia:

/121/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

unieważnienie postepowania

Poznań, dnia 2011-09-20
EZ/___6875______/2011



Wg rozdzielnik: do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne


Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 121/2011 - NAPRAWA I KONSERWACJA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO.


UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA

Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) Ustawy – Prawo zamówień publicznych (zwanej także UZP), w związku z art. 146 ust. 6 UZP, w związku z art. 58 § 1 Kodeksu cywilnego Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 121/2011, którego przedmiotem jest naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego.

UZASADNIENIE

Zamawiający, w SIWZ do przetargu nieograniczonego nr 121/2011, określił termin składania ofert na dzień 16 września 2011 roku. Ogłoszenie o w/w zamówieniu zostało zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 9 września 2011 roku.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 UZP, w przypadku gdy przedmiotem zamówienia jest dostawa lub usługi, termin na składanie ofert nie może być krótszy niż 7 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 Ustawy – Prawo Zamówień Publicznych, dzień w którym upływa termin składnia ofert w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest również dniem ich otwarcia. Należy zatem przyjąć, iż zgodnie z zasadami obliczania terminów ujętymi w art. 111 Kodeksu cywilnego, między dniem ogłoszenia a dniem otwarcia ofert musi upłynąć siedem pełnych dób. W konsekwencji, skoro dniem ogłoszenia był dzień 9 września 2011 roku, to zgodnie z przytoczoną regulacją, otwarcie ofert mogłoby najwcześniej nastąpić w dniu 17 września 2011 roku.
W niniejszym postępowaniu termin dzień otwarcia ofert został wyznaczony na dzień 16 września 2011 roku, zatem był niezgodny z wymogami stawianymi przez przepisy UZP.

W związku z powyższym postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego należało unieważnić na podstawie art. 94 ust. 1 pkt. 7) UZP w zw. z art. 146 ust. 6 UZP w zw. z art. 58 § 1 Kodeksu cywilnego, jako że przedmiotowe postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zawarcie w niniejszym postępowaniu umowy mogłoby stanowić podstawę do wniesienia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych powództwa o jej unieważnienie, na podstawie art. 146 ust. 6 UZP (dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania).
Należy mieć na uwadze, że niezgodne z przepisami UZP określenie terminu składania ofert, mogło spowodować, że, ze względu na krótszy niż wymagany przez ustawodawcę termin składania ofert, nie wszyscy wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu mogli przygotować i złożyć ofertę, co mogło mieć wpływ na wynik postępowania.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w najbliższym czasie przeprowadzony zostanie kolejne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na naprawę i konserwacje sprzętu komputerowego.

Informacja dodatkowa:
Złożone do niniejszego postępowania oferty nie zostały otwarte w dniu 16 września 2011 ponieważ powyższy błąd został dostrzeżony przed godziną otwarcia ofert. Zamknięte koperty z ofertami zostają (w stanie nienaruszonym) przechowywane w Dziale zamówień publicznych w niniejszym postepowaniu. Na życzenie uczestników Zamawiajacy zwróci ofertę do Wykonawcy .



Z poważaniem,

______________________

« Powrót do szczegółów zamówienia