Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Budowa Ośrodka Radioterapii wraz z przebudową części istniejącego budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i modernizacją części elewacji na terenie zlokalizowanym przy ulicy Toruńskiej 7 w Kaliszu.

Numer zamówienia:

/149/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 13.01.2012
EZ/319/ 2012



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 149/2011 Budowa Ośrodka Radioterapii wraz z przebudową części istniejącego budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i modernizacją części elewacji na terenie zlokalizowanym przy ulicy Toruńskiej 7 w Kaliszu w podziale na dwa zadania:


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
W związku z toczącym się postępowaniem na budowę Ośrodka Radioterapii w Kaliszu zwracam się z prośbą o ostateczne potwierdzenie wymagań dot. personelu technicznego odpowiedzialnego za realizację zamówienia.
Zgodnie z § 3 pkt 3 lit. l Wykonawca zapewni stosowną kadrę i nadzór z wymaganymi uprawnieniami, tj. kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych.
Czy zgodnie z w/w zapisem z wzoru umowy Wykonawca – wykazując dysponowanie kierownikami w tych trzech specjalnościach - spełni warunek udziału w postępowaniu jaki został określony w pkt IV ppkt 1, ppkt 1.8 SIWZ?

ODPOWIEDŹ
Tak. Dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu należy wykazać, iż Wykonawca dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane wymagane dla objęcia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych.

PYTANIE
DOTYCZY GAZÓW MEDYCZNYCH

Czy Zamawiający dopuści zastosowanie podatku VAT 8% w ofercie na instalację gazów medycznych i pozwoli na określenie ceny ofertowej w rozbiciu na elementy robót objęte stawką 23 % i 8%
Cena netto (instalacja gazów medycznych) ……..zł
Stawka VAT (instalacja gazów medycznych) 8%
Cena netto (zadanie budowlano-instalacyjne) ……..zł
Stawka VAT (zadanie budowlano-instalacyjne) 23%
Cena netto na wykonanie zadania (ogółem) …………zł
Cena brutto na wykonanie zadania (ogółem) …………zł
Systemy rurociągowe dla gazów medycznych są wyrobem medycznym podlegającym zgłoszeniu do Rejestru Wyrobów Medycznych w oparciu o Dyrektywę Medyczną Unii Europejskiej 93/42/EEC. Oznacza to, że dostawa instalacji gazów medycznych (systemu rurociągowego dla gazów medycznych) uznanych za wyrób medyczny podlega opodatkowaniu stawką w wysokości 8% (na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o VAT). Możliwość przedstawienia ceny oferty z wyszczególnieniem dwóch stawek VAT pozwoli na zmniejszenie kosztów zadania inwestycyjnego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie zmienia zapisów SIWZ. Do porównania ofert będzie brana ostateczna całkowita wartość brutto przedmiotu zamówienia- w tym przypadku robót budowlanych.

PYTANIE
DOTYCZY GAZÓW MEDYCZNYCH
Zgodnie z Ustawą o Wyrobach Medycznych z dnia 20.05.2010 (Dz.U. nr 107 poz. 679 z 2010r.) oraz Dyrektywą Medyczną 93/42/EWG i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30.04.2004 (Dz. U. nr 100 poz 1027 § 3) "System rurociągowy do gazów medycznych" jest wyrobem medycznym klasy IIb, reguła 2.9.11.12 , i jak każdy wyrób medyczny, aby mógł być wprowadzony do używania, zgodnie art. 11 Ustawy o Wyrobach Medycznych musi być oznaczony znakiem CE i zgodnie z art. 58 Ustawy o Wyrobach Medycznych musi być zgłoszony do Rejestru Wyrobów Medycznych. Czy Zamawiający żąda przedstawienia w ofercie przetargowej certyfikatu CE i Wpisu do Rejestru Wyrobów Medycznych dla instalacji gazów medycznych?

ODPOWIEDŹ
Zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r. (Dz.U. nr 107
poz. 679) Zamawiający przy pierwszym odbiorze częściowym w skład którego
będą wchodziły elementy instalacji gazów medycznych będzie żądał
przedstawienia certyfiaktu CE i wpisu do Rejestru Wyrobów Medycznych dla
instalacji gazów medycznych.

PYTANIE
W załączniku nr 2.1 do SIWZ, którym jest Umowa w §5 Zamawiający zapisał, że Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie kosztorysowe, natomiast w SIWZ w punkcie 3.4 Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe. Prosimy o jednoznaczne określenie sposobu wynagrodzenia (kosztorysowe czy ryczałtowe).
ODPOWIEDŹ
Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy. Zamawiający poprawił odpowiedni zapis we wzorze umowy, zgodnie z odpowiedzią na pytania opublikowaną w dniu 29.12.2011 r.

PYTANIE
W związku z tym, iż Zamawiający w dokumentacji technicznej umieszcza nazwy producentów i typy urządzeń, co narusza przepisy art. 29 ust. 1, 2, 3 oraz art. 7 ust. 1,2,3. ustawy Prawo Zamówień Publicznych, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści zastosowanie urządzeń równoważnych?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza oferty równoważne. Zastosowane materiały i urządzenia muszą być porównywalne o parametrach nie gorszych niż ujęto w projekcie.

PYTANIE
W dokumentacji brak szczegółowego projektu sygnalizacji źródeł. Prosimy o potwierdzenie, że sygnalizatory źródeł SSZZ będą montowane w miejscach wskazanych na rysunku gazów medycznych nr GM2 „Rzut piwnic”.
ODPOWIEDŹ
Sygnalizatory źródeł SSZZ będą montowane w korytarzu oddziału I p. przy SZKA

PYTANIE
W przedmiarze gazów medycznych zaniżono ilość złączek, trójników oraz połączeń lutowanych. Prosimy o potwierdzenie, że w ofercie należy wycenić powyższe materiały zgodnie z projektem instalacji gazów medycznych.
ODPOWIEDŹ
Wycenić zgodnie z projektem wykonawczym instalacji gazów medycznych.

PYTANIE
W przedmiarze gazów medycznych zaniżono ilość przebić. Prosimy o potwierdzenie, że w ofercie należy wycenić powyższe prace zgodnie z projektem instalacji gazów medycznych.
ODPOWIEDŹ
Wycenić zgodnie z projektem wykonawczym instalacji gazów medycznych.

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że e pozycji 54 przedmiaru gazów medycznych „Przeprowadzenie prób poprawności działania instalacji gazów medycznych zgodnie z obowiązująca normą” należy wycenić próby nie ujęte w dziale 1 (pozycje 31-34), czyli:
- próba wytrzymałości mechanicznej - pierwsze 30 m
- próba wytrzymałości mechanicznej - nast. 30 m
- próba krzyżowa i przeszkód w przepływie
- próba na ciśnienie do 0,5 MPa - pierwsze 30 m
- próba na ciśnienie do 0,5 MPa - nast. 30 m
- próba szczelności zaworów
- kontrola funkcjonowania punktów poboru
- sprawdzenie przepustowości instalacji
- sprawdzenie kontroli i awarii instalacji
- sprawdzenie tożsamości gazu
- rozruch sprężarkowni
-rozruch stacji próżni

ODPOWIEDŹ
Należy wycenić próby

PYTANIE
Na rysunku nr GM1 „Rzut 1 piętra” znajduje się gabinet diagnostyczno zabiegowy nr 1/27Od, w którym zamontowano panel przyłóżkowy. Prosimy o potwierdzenie, że wyposażenie technologiczne panelu w gabinecie nr 1/27Od jest takie samo jak dla paneli w pokojach łóżkowych.

ODPOWIEDŹ
Zgodnie z projektem wykonawczym instalacji gazów medycznych.

PYTANIE
Na rysunku technologii nr A4T „Rzut 1 piętra” w gabinecie diagnostyczno zabiegowym nr 1/27Od przy panelu przyłóżkowym znajduje się lampa zabiegowa. Czy lampę halogenową do badań należy wycenić w cenie panelu przyłóżkowego?
ODPOWIEDŹ
Lampę zabiegową należy wycenić osobno.

PYTANIE
Na rysunku technologii nr A4T „Rzut 1 piętra” w izolatce nr 1/30Od narysowano panel przyłóżkowy poziomy, natomiast na rysunku nr GM1 „Rzut 1 piętra” w izolatce znajduje się panel przyłóżkowy pionowy. Prosimy o potwierdzenie, że ze względu na usytuowanie panelu między oknami należy wycenić panel pionowy dla izolatki.
ODPOWIEDŹ
Zgodnie z projektem wykonawczym instalacji gazów medycznych

PYTANIE
W przedmiarze gazów medycznych i w pozycjach 28, 29 znajdują się zestawy przyłóżkowe instalacji elektryczno-gazowej poziome, natomiast w przedmiarze elektrycznym w pozycji 67 znajdują się „lampy przyłóżkowe FAMOR z oświetl., gniazdami i gniazdami gazów med.”. Prosimy o potwierdzenie, że są to te same elementy wyposażenia i należy wycenić je tylko w przedmiarze gazów medycznych. Prosimy o wykreślenie z przedmiaru elektryki lamp przyłóżkowych.
ODPOWIEDŹ
Panele nadłóżkowe na jedno stanowisko powinny być wycenione po stronie gazów medycznych i wyposażone w:
a) gazy medyczne (1 x tlen, 1 x próżnia, 1 x sprężone powietrze),
b) gniazda elektryczne 3 szt. (dwa obwody),
c) gniazda telefoniczne + komputerowe (2 x RJ45),
d) gniazdo do podłączenia przycisku instalacji przywoławczej,
e) oświetlenie ogólne - lampa jarzeniowa 2 x 36 W,
f) oświetlenie miejscowe - lampa jarzeniowa 18 W,
g) oświetlenie nocne dla pacjenta 5W (7W, 15W),
h) gniazda ekwipotencjalne.
Należy wykreślić z przedmiaru elektryki lampy przyłóżkowe.

PYTANIE
W przedmiarze gazów medycznych w pozycji 27 znajduje się zestaw przyłóżkowy instalacji elektryczno-gazowej pionowy. W dokumentacji brak wyposażenia dla paneli pionowych. Prosimy o podanie wyposażenia technologicznego dla paneli pionowych.
ODPOWIEDŹ
Panele nadłóżkowe na jedno stanowisko powinny być wycenione po stronie gazów medycznych i wyposażone w:
a) gazy medyczne (1 x tlen, 1 x próżnia, 1 x sprężone powietrze),
b) gniazda elektryczne 3 szt. (dwa obwody),
c) gniazda telefoniczne + komputerowe (2 x RJ45),
d) gniazdo do podłączenia przycisku instalacji przywoławczej,
e) oświetlenie ogólne - lampa jarzeniowa 2 x 36 W,
f) oświetlenie miejscowe - lampa jarzeniowa 18 W,
g) oświetlenie nocne dla pacjenta 5W (7W, 15W),
h) gniazda ekwipotencjalne.
Należy wykreślić z przedmiaru elektryki lampy przyłóżkowe.

PYTANIE
W projekcie wykonawczym ośrodka radioterapii w punkcie 4.1 Technologia oddziału onkologicznego zapisano: „Na Oddziale projektuje się gazy medyczne: tlen, próżnię i sprężone powietrze, po 1 gnieździe przy każdym łóżku i min. 3 punkty na sali z fotelami.” Prosimy o potwierdzenie, że w ofercie należy wycenić dla Sali podawania cytostatyków nr 1/04Od panele pionowe wyposażone w punkty poboru (3xO, 3xA, 3xV).
ODPOWIEDŹ
Zgodnie z projektem wykonawczym instalacji gazów medycznych

PYTANIE
Jeśli w ofercie dla Sali podawania cytostatyków nr 1/04Od należy wycenić panele pionowe wyposażone w punkty poboru (3xO, 3xA, 3xV), to prosimy o potwierdzenie, że punkty poboru należy ująć w próbach instalacji gazów medycznych.
ODPOWIEDŹ
Według poprzednich odpowiedzi: należy wycenić próby, zgodnie z projektem wykonawczym instalacji gazów medycznych.

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że podłączenie elektryczne paneli oraz pomiary elektryczne paneli leżą po stronie branży elektrycznej.
ODPOWIEDŹ
Podłączenie elektryczne paneli oraz pomiary elektryczne leżą po stronie branży elektrycznej

PYTANIE
Jaką pojemność ma mieć zbiornik, na którym będą posadowione agregaty sprężarkowe?
ODPOWIEDŹ
Pojemność zbiornika ca 400 litrów

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że rozprowadzenie instalacji elektrycznej wraz z podłączeniem elektrycznym urządzeń i szafy zasilającej w sprężarkowni wykona branża elektryczna.
ODPOWIEDŹ
Rozprowadzenie instalacji elektrycznej będzie wykonane zgodnie z dokumentacją przez wykonawcę robót elektrycznych. Zasilanie sprężarek będzie zgodnie z dokumentacją zakończone gniazdami z wyłącznikami na ścianie.
Uwaga
Wykonanie oprzewodowania obwodów zasilających, sterowniczych oraz automatyki leży w zakresie dostawy tych urządzeń przez wykonawcę, zgodnie z dokumentacją teczka 3.6. strona 7

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że szafę zasilającą w sprężarkowni należy wycenić w branży elektrycznej.

ODPOWIEDŹ
Zgodnie z dokumentacją projektową jak i kosztorysem, rozdzielnice RSP, RPR łącznie z ich zasilaniem wykona wykonawca robót elektrycznych

PYTANIE
DOTYCZY GAZÓW MEDYCZNYCH
W SIWZ w punkcie 1.3 Zamawiający określa okres rękojmi na min. 60 miesięcy. Okres związania wykonawcy rękojmią, zgodnie z art. 568 k.c. dla budynków wynosi trzy lata (36 miesięcy) i jest określony przez ustawodawcę. Określenie przez Zamawiającego okresu rękojmi nie pociąga za sobą skutku prawnego, w związku z powyższym wnosimy o zmianę punktu 1.3 w następującym brzmieniu:
„Udzielą min. 60 miesięcznego okresu gwarancji i 36 miesięcznej rękojmi na wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia (…)”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający pozostawia zapis w dotychczasowym brzmieniu w zakresie dotyczącym rękojmi na okres 60 miesięcy. Art. 568 KC określa okres związania rękojmią dla budynków na 3 lata, jednakże zgodnie z art. 558 KC stronom przysługuje prawo umownego modyfikowania zasad dotyczących rękojmi, w tym tez okresu jej obowiązywania.

PYTANIE
Prosimy o wyjaśnienie warunku spełnienia udziału w postępowaniu przetargowym
dotyczącego:
wykonania …(..)co najmniej pięć robót budowlanych w obiektach użyteczności
publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co
najmniej jedną robotę budowlaną w zamkniętych placówkach służby zdrowia o
wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem
robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia – szpital, budynek szpitalny
(..) W szczególności prosimy o doprecyzowanie pojęcia :budynek szpitalny? Czy
należy pod tym pojęciem rozumieć np. przychodnię, budynek znajdujący się na terenie
szpitala?
Jednocześnie informujemy ze postawienie warunku dotyczącego ZREALIZOWANIA
PRAC BUDOWLANYCH NA ZAMKNIETEJ PLACÓWCE SŁUŻBY ZDROWIA bardzo
zawęża grono oferentów , choć w rzeczywistości prace do wykonania niczym nie
różnią się pomiędzy wykonywanymi na obiekcie zamkniętym czy tez otwartym służby zdrowia . Oczywistym jest wymóg wykonania prac na obiekcie służby zdrowia, gdyż
wykonane roboty spełniać musza ostrzejsze przepisy zarówno technologiczne jak i
odbiorowe. Jednak wykonanie prac na obiekcie służby zdrowia , który ma charakter
otwarty( np. przychodnie, obiekty szpitalne pobytu tzw jednodniowego) czy tez
zamknięty nie różni się niczym poza szczególnym wyposażeniem ( będącym poza
zakresem niniejszego zadania).
Wnioskujemy więc o zmianę wymogu SIWZ przytoczonego powyżej na:
„…(..)co najmniej pięć robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o
łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną
robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć
milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia ..(..)



ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisów SIWZ. Zapis części IV. Pkt. 1.4 otrzymuje brzmienie:
1.4 Wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięć robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, opisu zrealizowanych robót oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót. Wykonanie każdej z robót musi być potwierdzone referencją od inwestora potwierdzającą, że roboty te wykonane zostały z należytą starannością załącznik nr 6 do specyfikacji.

W związku z powyższym W części V pkt. 2.1 otrzymuje brzmienie:

2.1. Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięciu robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót. Wykonanie każdej z robót musi być potwierdzone referencją od inwestora potwierdzającą, że roboty te wykonane zostały z należytą starannością

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że przedmiotem niniejszego postępowania nie jest wyposażenie budynku szpitala.

ODPOWIEDŹ
Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest wyposażenie budynku szpitala. Rzuty technologiczne podane są w celach pomocniczych. Elementy typu: biurka, krzesła, zabudowa meblowa, komputery, łóżka chorych, podajniki ręczników, dozowniki płynów, specjalistyczne wyposażenie apteki, itp. – nie podlegają wycenie.
Stała zabudowa na rzutach budowlanych, jak zlewozmywaki, brodziki, umywalki, blaty granitowe itp. – podlega wycenie.

PYTANIE
W kosztorysie na roboty budowlane nie ma robót związanych z zakresu wykonania przegród z barytobetonu. Prosimy o informację czy Zamawiający rezygnuje z tego zakresu prac czy też każdy z Wykonawców ma we własnym zakresie wyliczyć niezbędną ilość barytobetonu do wykonania zgodnie z projektem.
ODPOWIEDŹ
W przedmiarze na roboty budowlane nr 5.2.1. w pozycjach nr 36, 37, 48 są ujęte roboty związane z wykonaniem przegród z barytobetonu. Przedmiar w pliku PDF podany był poprawnie, natomiast plik ATH posiada zerowe ilości. Wobec powyższego, w dniu dzisiejszym publikujemy poprawny plik ATH


PYTANIE
W udzielonych odpowiedziach EZ/_9497_/2011 z dnia 2011-12-28 na pytanie jednego z oferentów „… Prosimy o potwierdzenie, że każda – z co najmniej jednej roboty budowlanej wykonanej w zamkniętych placówkach służby zdrowia odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia – szpital, budynek szpitalny – ma mieć wartość co najmniej dziesięć milionów złotych” Zamawiający odpowiedział „TAK”. Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie przez słowo „TAK” ponieważ pytanie tegoż oferenta zostało zadane w sposób niejednoznaczny i chaotyczny, ponieważ co znaczy sformułowanie „każda – z co najmniej jednej” ?

Według oferenta pierwotnie opisany w SIWZ warunek był jasny i nie budził żadnych wątpliwości.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający precyzuje:
Zapis części IV. Pkt. 1.4 otrzymuje brzmienie:
1.4 Wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięć robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, opisu zrealizowanych robót oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót. Wykonanie każdej z robót musi być potwierdzone referencją od inwestora potwierdzającą, że roboty te wykonane zostały z należytą starannością załącznik nr 6 do specyfikacji.

W związku z powyższym W części V pkt. 2.1 otrzymuje brzmienie:

Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięciu robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót. Wykonanie każdej z robót musi być potwierdzone referencją od inwestora potwierdzającą, że roboty te wykonane zostały z należytą starannością

PYTANIE
Czy warunek w zakresie wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony przez Oferenta, który przedstawi zrealizowanie wszystkich 5 robót budowlanych w zamkniętych placówkach służby zdrowia o łącznej wartości ponad 40 milionów PLN w tym tylko jedna z tych robót będzie o wartości ponad 10 milionów PLN ?
ODPOWIEDŹ
Odpowiedź w tym zakresie została podana powyżej.
Dla zobrazowania Zamawiający przytacza jeszcze raz wymagany warunek.

Zapis części IV. Pkt. 1.4 otrzymuje brzmienie:
1.4 Wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięć robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, opisu zrealizowanych robót oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót. Wykonanie każdej z robót musi być potwierdzone referencją od inwestora potwierdzającą, że roboty te wykonane zostały z należytą starannością załącznik nr 6 do specyfikacji.

W związku z powyższym W części V pkt. 2.1 otrzymuje brzmienie:

Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięciu robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót. Wykonanie każdej z robót musi być potwierdzone referencją od inwestora potwierdzającą, że roboty te wykonane zostały z należytą starannością

PYTANIE
We wzorze umowy w § 5 p.1 i 2 zostało zapisane m.in., że:

„Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie kosztorysowe za realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych sporządzonych przez Wykonawcę (…)” oraz „Wynagrodzenie (…) odpowiada zakresowi robót budowlanych, który jest niezbędny do wykonania całości przedmiotu zamówienia (…)”;
podczas gdy w SIWZ, w p. 3.4. zapisano, że wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy.

Prosimy o wyjaśnienie jaki charakter ma wynagrodzenie, czy kosztorysowy z ceną maksymalną, jak zapisano we wzorze umowy, czy też ryczałtowy jak mówi o tym SIWZ.
ODPOWIEDŹ
Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy. Zamawiający poprawił odpowiedni zapis we wzorze umowy, zgodnie z odpowiedzią na pytania opublikowaną w dniu 29.12.2011 r.

PYTANIE
Dodatkowo prosimy o:

wprowadzenie do wzoru umowy w § 3 p.1 dodatkowego podpunktu e) o treści: „Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy w dniu podpisania niniejszej umowy niezbędne do realizacji zamówienia dokumenty: projekt budowlany z pozwoleniem na budowę oraz projekt wykonawczy” oraz podpunktu f) o treści: „Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru autorskiego.”


ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzoru umowy w § 3 p.1 dodatkowego podpunktu e) o treści: „Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy w dniu podpisania niniejszej umowy niezbędne do realizacji zamówienia dokumenty: projekt budowlany z pozwoleniem na budowę oraz projekt wykonawczy. W przypadku przekazania Wykonawcy egzemplarza oryginalnego projektu budowlanego, stanowi on depozyt, który kierownik budowy winien przechować w stanie kompletnym i nie uszkodzonym, a po zakończeniu robót zwrócić Zamawiającemu” oraz podpunktu f) o treści: „Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru autorskiego.”

PYTANIE

Ponadto prosimy o wyjaśnienie:

Czy na Oferencie spoczywa jakakolwiek odpowiedzialność za projekt wykonawczy stanowiący podstawę realizacji ?
ODPOWIEDŹ
Projekt wykonawczy dostarcza Zamawiający. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek opracowania projektów warsztatowych w zakresie niezbędnym do wykonania niektórych elementów konstrukcji stalowej. Zgodnie z zapisem w projekcie wykonawczym konstrukcji: „Zakres projektów warsztatowych obejmuje podkonstrukcje urządzeń instalacyjnych, świetlików, zadaszeń nad wejściami, wiaty szklanej zadaszenia podjazdu dla karetek, itp.” Konieczność opracowania projektu warsztatowego przez Wykonawcę zaznaczono w przedmiarze robót m.in. dla pozycji: 65, 67, 68, 159, 160.

PYTANIE
Czy konieczność robót rozbiórkowych, zamiennych czy dodatkowych wynikająca z poniższych powodów będzie mogła stanowić podstawę ewentualnej zmiany wynagrodzenia i czasu realizacji:
- niezgodności rzeczywistego stanu geologii terenu w obrębie posadowienia obiektu ze stanem opisanym w projekcie
- zmiany norm i przepisów w trakcie realizacji robót na podstawie zatwierdzonego projektu
- błędnych obliczeń statycznych konstrukcji,
ODPOWIEDŹ
Wymienione wyżej przypadki należą do sytuacji, których nie można było wcześniej przewidzieć, a o których mówi art. 13 ust. 3 umowy. Zgodnie z zapisem powyższego artykułu, sytuacje takie mogą stanowić podstawę do zmiany umowy, w formie aneksu dotyczącego czasu realizacji robót. Jeśli zachodzić będzie konieczność wykonania robót nie objętych umową ale niezbędnych dla realizacji zamówienia podstawowego, Zamawiający udzieli Wykonawcy zamówienia z wolnej ręki na wykonanie takich robót.

PYTANIE

Ponadto we wzorze umowy w § 3 p.2 b zostało zapisane, że do obowiązków Wykonawcy należy „Prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy w zakresie umożliwiającym uzyskanie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie oraz użytkowanie tych obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem” dlatego prosimy o odpowiedź na poniższe pytania:

1. Czy fakt odmowy wydania pozwolenia na użytkowanie spowodowany błędem projektowym obciąża Wykonawcę tak jak błąd realizacji przedmiotu umowy z winy Wykonawcy?
Odpowiedź:
Jeżeli nastąpi odmowa wydania pozwolenia na użytkowanie spowodowana wyłącznie błędem projektowym, to fakt taki nie obciąża Wykonawcy.
2. Czy zalecenia komisji wydającej zgodę na użytkowanie wynikające z potrzeby naprawienia błędów projektowych Wykonawca będzie wykonywał odpłatnie i poza terminem umownym?
Odpowiedź:
W przypadku konieczności spełnienia dodatkowych zaleceń komisji wydającej zgodę na użytkowanie, a wynikających wyłącznie z potrzeby naprawienia błędów projektowych, Wykonawca będzie wykonywał takie roboty odpłatnie i poza terminem umownym.
3. Czy czas na czynności administracyjne związane z wydaniem zgody na użytkowanie, w tym na czynność związane z realizacją zaleceń komisji, a wynikających z potrzeby naprawienia błędów projektowych, mieści się w czasie umownym realizacji zadania?
Odpowiedź: Nie.
4. Czy Zamawiający przewiduje udział Wykonawcy w czynnościach związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie?
Odpowiedź: Tak.

PYTANIE
W nawiązaniu do udzielonej przez Zamawiającego odpowiedzi na pytanie nr 6 str. 3 z dnia 28.12.2011 r., prosimy o zamieszczenie przez Zamawiającego „załącznika nr 1 do SIWZ” z uwzględnieniem zmian zawartych w odpowiedzi.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zamieszcza treść załącznika jako załącznik do niniejszego dokumentu.

PYTANIE
Zgodnie z art. 26. ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W związku z przytoczonym artykułem prosimy o informacje, jakie dokumenty (łącznie z pisemnym zobowiązaniem podmiotu) należy dołączyć do oferty, w przypadku, gdy Wykonawca będzie korzystał z wiedzy i doświadczenia innego podmiotu.

ODPOWIEDŹ
Do oferty należy dołączyć oświadczenie o dysponowaniu wiedzą, doświadczeniem i potencjałem technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych wraz z pisemnym zobowiązaniem podmiotu/podmiotów trzecich do oddania Wykonawcy do dyspozycji określonych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

PYTANIE
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o rysunki szczegółowe bunkra zgodnie z informacją na rysunku K3 „Rzut parteru” PW/TOM 2.
ODPOWIEDŹ
Powyższe informacje są zawarte na rysunkach K5A, K5B, K5C

PYTANIE
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o szczegółowe rysunki następujących elementów konstrukcyjnych: P.9.1, P.9.2, P.9.3, P.9.4, P.9.5.

ODPOWIEDŹ
Powyższe informacje są zawarte na rysunkach K5A, K5B, K5C

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że beton ciężki w ścianach bunkra należy przyjąć przez całą wysokość ścian

ODPOWIEDŹ
TAK, cała wysokość ścian w wydzielonej strefie, na rysunkach K5A, K5B, K5C

PYTANIE
Prosimy o informację czy wyposażenie (stoły, krzesła, łózka itp.) pokazane na rysunkach architektury wchodzi w zakres oferty. Jeśli tak to prosimy o uzupełnienie dokumentacji o wykaz wyposażenia, które należy wycenić oraz o specyfikacje techniczne tego wyposażenia.

ODPOWIEDŹ
NIE, przedmiotem niniejszego postępowania nie jest wyposażenie budynku szpitala.

PYTANIE
Dotyczy instalacji gazów medycznych: czy panele nadłóżkowe są przedmiotem przetargu? Jeśli tak, to proszę o podanie ich parametrów techniczno-funkcjonalnych umożliwiających dokładną wycenę.

ODPOWIEDŹ
Panele nadłóżkowe na jedno stanowisko powinny być wycenione po stronie gazów medycznych i wyposażone w:
a) gazy medyczne (1 x tlen, 1 x próżnia, 1 x sprężone powietrze),
b) gniazda elektryczne 3 szt. (dwa obwody),
c) gniazda telefoniczne + komputerowe (2 x RJ45),
d) gniazdo do podłączenia przycisku instalacji przywoławczej,
e) oświetlenie ogólne - lampa jarzeniowa 2 x 36 W,
f) oświetlenie miejscowe - lampa jarzeniowa 18 W,
g) oświetlenie nocne dla pacjenta 5W (7W, 15W),
h) gniazda ekwipotencjalne.
Należy wykreślić z przedmiaru elektryki lampy przyłóżkowe.

PYTANIE
W nawiązaniu do odpowiedzi z dnia 28.12.2011 r., pyt. 3 dot. kadry, że Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczenia, że osoby przewidziane do wykonania zamówienia posiadają uprawnienia wymagane przepisami prawa, prosimy o korektę uwagi do załącznika nr 5 do SIWZ, poprzez zastąpienie słów „……szt. dokumentów stwierdzających” słowem „oświadczenie”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia słowo „….szt. dokumentów stwierdzających” słowem oświadczenie.
Prawidłowa treść załącznika załączona zostaje do niniejszego pisma.

PYTANIE

W nawiązaniu do § 3 ust. 3 podpunkt „c” projektu umowy, wnioskujemy o uszczegółowienie lub wyjaśnienie, o jakie interesy Zamawiającego chodzi? Zapisy pozostają ogólne.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia zapis z interesy na prawa.

PYTANIE

W nawiązaniu do §5 ust. 10 projektu umowy, wnioskujemy o wprowadzenie możliwości dokonania przelewu wierzytelności (bez konieczności uzyskania każdorazowej zgody Zamawiającemu) dokonanej na rzecz instytucji finansowych, z usług których korzysta Wykonawca. Zmiana ta spowodowana jest tym, że możliwość cesji na rzecz instytucji finansowych ułatwi finansowanie realizacji przedmiotowego zamówienia, co z kolei może przełożyć się na obniżenie ceny ofertowej.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie zmienia zapisów par. 5 ust. 10 projektu umowy. Uzyskanie zgody Zamawiającego na zmianę wierzyciela jest konieczne z uwagi na przewidziane artykułem 44 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej wymóg uzyskania dla zmiany wierzyciela Zamawiającego zgody organu założycielskiego.

PYTANIE

W nawiązaniu do §6 ust. 2 pkt 2.3.2 podpunkt „c” projektu umowy wnioskujemy o doprecyzowanie zapisów podpunktu „c”, w związku z faktem, iż pozostaje on niespójny z podpunktem „b” powyżej, w treści którego mowa jest jedynie o wykonaniu ponownym wadliwych elementów, a nie całego przedmiotu umowy. Wskazujemy, iż zapisy o umownym prawie do odstąpienia, mogą zostać uznane za nieważne, z uwagi na brak zastrzeżonego terminu na wykonanie prawa do odstąpienia (art. 395 k.c.)

ODPOWIEDŹ
Brzmienie zapisów paragrafu nr 6 ust. 2 pkt. 2.3.2 lit b i c są spójne. Zapis lit. B dotyczy bowiem prawa żądania przez Zamawiającego powtórnego wykonania wadliwie wykonanego elementu, natomiast zapis litery c dotyczy sytuacji nie wykonania przedmiotu umowy po raz drugi tj. po zastosowaniu trybu określonego literą b.
Nadto dla wyjaśnienia, iż termin na złożenie oświadczenia woli, co do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego określony został w paragrafie 8 ust. 1.



PYTANIE

W nawiązaniu do §6 ust. 3 pkt 3.3 projektu umowy wnioskujemy o wykreślenie zapisów o prawie do odmowy dokonania odbioru, w przypadku wadliwego wykonania prac. Stwierdzenie wad w toku czynności odbiorowych, stanowi podstawę do zastosowania regulacji z podpunktu 2 (obniżenie wynagrodzenia, ponowne wykonanie).

ODPOWIEDŹ
Zapis paragrafu 6 ust. 3 pkt. 3.3 jest spójny z zapisem pkt. 3.2. Stosownie do regulacji z punktu 3.2 ( zobowiązanie Wykonawcy do usunięcia wad) skutkuje prawem Zamawiającego do odmowy dokonania odbioru.

PYTANIE

W nawiązaniu §7 ust. 1 podpunkt „c” projektu umowy wnosimy o dokonanie modyfikacji zapisów i wprowadzenie kary jedynie za zwłokę w oddaniu przedmiotu odbioru końcowego. Wskazać należy, iż kara umowna jest rodzajem odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania umowy. Przesłanką odszkodowania pozostaje zaistnienie szkody po stronie Zamawiającego. Wskazać należy, iż Zamawiający nie poniesie żadnej szkody, w przypadku niedochowania terminów odbiorów częściowych (dokonywane będą co miesiąc), tym bardziej w przypadku dochowania terminu odbioru końcowego.

ODPOWIEDŹ
Kara umowna przewidziana być może w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań o charakterze niepieniężnym niewykonanie części przedmiotu umowy w terminie tą umową określonym stanowi takie niewykonanie i może być obwarowane nałożeniem kary umownej.

PYTANIE

W nawiązaniu §7 ust. 3 projektu umowy, wnioskujemy o wprowadzenie uprawnienia dla obu stron w zakresie możliwości dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, o którym mowa w ust. 3 par. 7 wzoru umowy. W związku z faktem, iż kara umowna, jaka przysługuje Wykonawcy na podstawie zapisów umowy (1% wartości wynagrodzenia w związku z odstąpieniem), pozostaje rażąco niska, w stosunku do analogicznej kary zastrzeżonej na rzecz Zamawiającego, przedmiotowe zapisy stanowią wyraz braku równowagi praw i obowiązków stron.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie uprawnienia dla obu stron w zakresie możliwości dochodzenia odszkodowania uzupełniającego.

PYTANIE

W nawiązaniu §8 ust. 1 podpunkt „f” projektu umowy wnioskujemy o modyfikację treści podpunktu „f”, w zakresie sformułowania „zajęcia majątku” poprzez dodanie na
jego końcu następujących słów: „które może mieć realny wpływ na realizację niniejszej umowy”. Zmiana ta uzasadniona jest okolicznością, że nie każde zajęcie majątku Wykonawcy może mieć wpływ na prawidłową realizację przedmiotowego zamówienia, dlatego też nie każde zajęcie powinno być przesłanką do odstąpienia od umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dodaje w §8 ust. 1 podpunkt „f” projektu umowy zapis „które może mieć realny wpływ na realizację niniejszej umowy”

PYTANIE

W nawiązaniu § 8 ust. 2 projektu umowy, wnioskujemy o dodanie zapisów w zakresie terminu na złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy – który biegnie od momentu dowiedzenia się przez Wykonawcę o okolicznościach uzasadniających odstąpienie (analogicznie, jak w § 8 ust. 1). Przyjmuje się bowiem w orzecznictwie, iż w treści zapisów o umownym prawie do odstąpienia, winien być zawarty termin na złożenie oświadczenia (art. 395 k.c.). W przeciwnym wypadku, zapisy uznane mogą pozostawać za sprzeczne z obowiązującymi przepisami i nieważne.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę.

PYTANIE

W nawiązaniu § 8 ust. 4 podpunkt „d” oraz ust. 5 projektu umowy, wnioskujemy o zmianę zapisów w ten sposób, by obowiązek odebrania robót wykonanych do dnia odstąpienia i zapłaty za nie (rozliczenia Zamawiającego z Wykonawcą), pozostawało niezależne od przyczyn odstąpienia. Zasadne pozostaje, by strony dokonały rozliczenia wykonanych prac, również w przypadku, gdy odstąpienie nastąpi z przyczyn, za które odpowiada wykonawca.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wykreśla z par. 8 ust. 4 pkt. d zapis „ jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada,” oraz dodaje się pkt. f.
Zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia.

PYTANIE

W nawiązaniu §9 ust. 3 projektu umowy, wnioskujemy o zmianę w treści umowy poprzez wskazanie, iż termin usunięcia wady będzie każdorazowo uzgadniany między stronami – po stwierdzeniu wady i zbadaniu jej. Jednostronne wyznaczanie terminu przez Zamawiającego – na który to termin Wykonawca nie ma wpływu – pozostaje niezasadne i stanowi wyraz braku równowagi stron umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.
Brak porozumienia co do terminu usunięcia wad sparaliżuje inwestycje. Zamawiający wyznacza termin z uwzględnieniem technicznych możliwości usunięcia wad w tym terminie.

PYTANIE
W nawiązaniu do pkt. IV p.pkt. 1.8. SIWZ, prosimy o określenie jakich kierowników branżowych należy przedłożyć w wykazie osób.



ODPOWIEDŹ
Dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu należy wykazać, iż Wykonawca dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane wymagane dla objęcia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych

PYTANIE

Prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o rzuty i przekroje budynku portierni.

ODPOWIEDŹ
Rzuty i przekrój budynku portierni znajdują się na rysunku nr A23 dostępnym w formatach DWG i PDF

PYTANIE

Prosimy o udostępnienie rysunków zestawień stali dla konstrukcji stalowej schodów zlokalizowanych w piwnicy, w pomieszczeniu -1/16 nowo projektowanego budynku radioterapii.

ODPOWIEDŹ
Schody stalowe w piwnicy w pom. -1/16 ze spocznikiem i balustradą,
ażurowe, szer.120 cm (min. szer. w świetle 110 cm ze względów
użytkowych), stopnie 8 x wys.20 cm x szer.25 cm, spocznik 90 x 120 cm.
Zabezpieczenie p.poż. klasy R30. Powyższe informacje znajdują się w projekcie.
Projekt wykonawczy nie obejmuje rysunków warsztatowych, w tym rysunku
schodów technicznych. W przedmiarze robót opisano pozycję 189, STB2.7
wycena indywidualna, Dostawa i montaż schodów stalowych technicznych
piwnicy (pom. nr -1/16), H = 1,6m, z balustradą stalową, R30.

PYTANIE
Prosimy o informację czy wyposażenie APTEKI CYTOSTATKÓW wymienione w załączniku numer 5 do opisu architektury i technologii „Przebudowy części istniejącego Budynku Głównego Szpitala na Oddział Onkologiczny z Apteką Cytostatków” wchodzi w zakres oferty. Jeśli tak to prosimy o uzupełnienie dokumentacji o dokładne parametry tego wyposażenia.

ODPOWIEDŹ
NIE, przedmiotem niniejszego postępowania nie jest wyposażenie budynku szpitala.

PYTANIE
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o załącznik numer 4 „Ekspertyza kominiarska wykonana przez Spółdzielnię Pracy kominiarzy w Kaliszu dla Oddziału Onkologicznego” do opisu architektury i technologii „Przebudowy części istniejącego Budynku Głównego Szpitala na Oddział Onkologiczny z Apteką Cytostatków”.

ODPOWIEDŹ
W dniu dzisiejszym publikujemy plik ze skanem ekspertyzy kominiarskiej.


PYTANIE
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o parametry techniczne podnośnika towarowego przewidzianego w Aptece Cytostatków.

ODPOWIEDŹ
Wskazane w projekcie miejsce lokalizacji podnośnika należy traktować jako opcję do ewentualnego wykorzystania przez użytkownika. W ramach niniejszego zamówienia nie należy wyceniać tego podnośnika.

PYTANIE
Proszę o potwierdzenie, że prawidłową i obowiązującą nazwą zadania, którą należy zastosować m.in. w pełnomocnictwach i w przypadku wystawianiu gwarancji przetargowych jest:
„Budowa Ośrodka Radioterapii wraz z przebudową części istniejącego budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i modernizacją części elewacji na terenie zlokalizowanym przy ulicy Toruńskiej 7 w Kaliszu”
ODPOWIEDŹ
TAK.

PYTANIE
Czy montaż i dostawa paneli nadłóżkowych z pkt poboru gazów medycznych są objęte postępowaniem przetargowym? Jeżeli tak, prosimy o podanie parametrów techniczno-funkcjonalnych wspomnianych paneli.
ODPOWIEDŹ
Dostawa i montaż paneli nadłóżkowych są objęte zamówieniem. Parametry elektryczne paneli medycznych określono w teczce 3.6, tom 3 instalacji elektrycznych, rys. E6. Panele nadłóżkowe na jedno stanowisko powinny być wycenione po stronie gazów medycznych i wyposażone w:
a) gazy medyczne (1 x tlen, 1 x próżnia, 1 x sprężone powietrze),
b) gniazda elektryczne 3 szt. (dwa obwody),
c) gniazda telefoniczne + komputerowe (2 x RJ45),
d) gniazdo do podłączenia przycisku instalacji przywoławczej,
e) oświetlenie ogólne - lampa jarzeniowa 2 x 36 W,
f) oświetlenie miejscowe - lampa jarzeniowa 18 W,
g) oświetlenie nocne dla pacjenta 5W (7W, 15W),
h) gniazda ekwipotencjalne.
Należy wykreślić z przedmiaru elektryki lampy przyłóżkowe.
PYTANIE
Czy Inwestor przewiduje nadrzędny system zarządzania budynkiem z serwerem BMS/SMS?

ODPOWIEDŹ
W projekcie nadrzędny system zarządzania budynkiem nie jest przewidziany

PYTANIE
Czy w dostawie GW powinny zostać uwzględnione miejscowe aparaty telefoniczne oraz centrala telefoniczna?

ODPOWIEDŹ
Realizacja obejmuje jedynie wykonanie kanalizacji kablowej według projektu przyłącza telekomunikacyjnego TP SA. Dostawa centrali telefonicznej i aparatów telefonicznych będzie przedmiotem osobnego postępowania.

PYTANIE
Czy w dostawie GW powinny zostać uwzględnione urządzenia aktywne dla instalacja okablowania strukturalnego, czy tylko osprzęt pasywny?

ODPOWIEDŹ
Zarówno projekt jak i kosztorysy obejmują urządzenia aktywne dla instalacji okablowania strukturalnego (projekt branża teletechnika strona 1 i 2 tabeli 1 „Zestawienie podstawowych materiałów” pozycje przełącznik HP 5406ZL, moduł GBIC 3COM, przełącznik 3COM 4500G, przełącznik HP Procurve 2610)

PYTANIE
. Czy dla systemu SSWiN należy przewidzieć dostawę i montaż kontaktronów (drzwiowych / okiennych)?

ODPOWIEDŹ
Czujki magnetyczne MSA-LSN C4W (13 szt.) przewidziano w projekcie dla drzwi wskazanych na rzutach i schematach (rysunki PW/TOM2 T2 i T3).

PYTANIE
Co oznaczają przekreślenia pętli dozorowych systemu SAP na rys. PW/TOM2 T7 ?

ODPOWIEDŹ
Rys. PW/TOM2 T7 według Inwestora nie zawiera przekreśleń.

PYTANIE
Czy w przypadku KD można zastosować zworę elektromagnetyczną w zamian za elektrozaczep rewersyjny?
ODPOWIEDŹ
Wymagane jest zastosowanie przewidzianych w projekcie elektrozaczepów rewersyjnych, co implikuje stosowanie w przejściach kontrolowanych kompletu drzwi-futryna dostosowanego do takich elektrozaczepów.

PYTANIE
Czy system CCTV ma być wykonany jako analogowy, czy w technologii IP?

ODPOWIEDŹ
System monitoringu wizyjnego CCTV ma być wykonany zgodnie z projektem w technologii cyfrowej.

PYTANIE
Na rysunkach teletechniki nie zaznaczono lokalizacji gniazd RJ45 okablowania strukturalnego. Czy należy je uwzględnić w ofercie?




ODPOWIEDŹ
Projekt i kosztorysy obejmują w odpowiedniej ilości gniazda RJ45 w „Zestawieniu elementów gniazd końcowych” . Ich lokalizacje zaznaczono na rysunkach PW/TOM2 T1, T2, T3 i T5.

PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że wadium wniesione nie w pieniądzu powinno mieć określoną nazwę przetargu jak poniżej:
"Przetarg nieograniczony nr 149/2011 – BUDOWA OŚRODKA RADIOTERAPII W KALISZU"

ODPOWIEDŹ
Zamawiający ustala treść wadium wniesionego nie w pieniądzu na poniższy zapis:
Budowa Ośrodka Radioterapii wraz z przebudową części istniejącego budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i modernizacją części elewacji na terenie zlokalizowanym przy ulicy Toruńskiej 7 w Kaliszu

W związku ze zmiana zapisów i modyfikacją SIWZ Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 10.02.2012 do godz.12.00
Otwarcie ofert w dniu 10.02.2012 o godz. 12.30.





Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. lecznictwa



dr n. med. Józef Mazurek



















Załącznik nr 1 do specyfikacji


................................................................
(Pieczęć firmowa)


FORMULARZ OFERTOWY


1. Dane oferenta:
Pełna nazwa oferenta, adres, telefon, fax, województwo
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NIP............................................................................................................................
REGON.....................................................................................................................
email-to: ………………………………
Osoba do kontaktu: ______________________________tel_________________
2. Przedmiot oferty:
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3. Cena oferty:
Kalkulacja ryczałtowa dla poszczególnych elementów zamówienia i sposób wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi załącznik do oferty.
Oferujemy wykonanie zamówienia za kwotę:
............................................................zł netto, słownie:...................................................................................................................
.............................................................zł brutto, słownie:....................................................................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości .................................%.

W tym:
Pakiet nr I
............................................................zł netto, słownie:...................................................................................................................
............................................................zł brutto, słownie:....................................................................................................................

Pakiet nr II
............................................................zł netto, słownie:...................................................................................................................
.............................................................zł brutto, słownie:....................................................................................................................
4. Wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ.
Dla wykazania wiarygodności ekonomicznej i technicznej naszej firmy oraz doświadczenia i praktyki w zakresie stanowiącym przedmiot niniejszego przetargu, przedkładamy następujące oświadczenia i dokumenty:
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Oświadczamy że:
5.1. Zapoznaliśmy się z dokumentacja projektową, lokalizacją placu budowy, stanem obiektów przewidzianych do rozbiórki, pomieszczeń przewidzianych do modernizacji, wymogami specyfikacji, projektem umowy oraz warunkami płatności i przyjmujemy je bez zastrzeżeń.
5.2. Roboty wykonamy w terminie:
Pakiet nr I........................................................................
Pakiet nr II …………………………………………………..
5.3. Uważamy się za związanych ofertą przez okres 60 dni kalendarzowych od daty otwarcia ofert.
5.4. Informacje znajdujące się na stronach nr .............................. stanowią tajemnicę firmy w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w związku z czym nie mogą być ujawnione.
5.5. W przypadku wygrania przetargu zobowiązujemy się do podpisania umowy przed upływem terminu związania ofertą.
6. Warunki płatności.
Termin zapłaty w ciągu. 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego.
7. Udzielamy........................gwarancji i ………………………..rękojmi na wykonane roboty budowlane. Gwarancja na zainstalowane urządzenia nie może być krótsza niż 24 miesiące od odbioru końcowego.
8. Jednocześnie oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej żadnych uwag.
9. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy, której treść zawiera SIWZ, w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.
10. Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z .......................... stron.




________dnia______________ __________________________________
Podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta













Załącznik nr 5 do specyfikacji
……………………………………...
(Pieczęć Wykonawcy/ Wykonawców)

Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.

Lp. Imię i nazwisko Wykształcenie
i uprawnienia Doświadczenie Stanowisko pełnione w związku z realizacją przedmiotu zamówienia Zakres wykonywanych czynności
1.
2.
3.
Itd.


Uwaga:
* Wykonawca załącza do przedmiotowego wykazu oświadczenie iż zgodnie z zapisami SIWZ, osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia i zaświadczenia – vide pkt. V podpunkt B 2).

.








..........................,dn.................... ………………………………………………
Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy

« Powrót do szczegółów zamówienia