Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Budowa Ośrodka Radioterapii wraz z przebudową części istniejącego budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i modernizacją części elewacji na terenie zlokalizowanym przy ulicy Toruńskiej 7 w Kaliszu.

Numer zamówienia:

/149/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania 28-12-2011

Poznań, dnia 2011-12-28
EZ/__9497___/ 2011



wg rozdzielnika:
Do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 149/2011 Budowa Ośrodka Radioterapii wraz z przebudową części istniejącego budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego i modernizacją części elewacji na terenie zlokalizowanym przy ulicy Toruńskiej 7 w Kaliszu w podziale na dwa zadania


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

PYTANIA firmy………

PYTANIE 1.
Zgodnie z zapisami Ogłoszenia oraz SIWZ o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy: „Wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z należytą starannością, co najmniej pięć robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym, co najmniej jedną robotę budowlaną w zamkniętych placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia – szpital, budynek szpitalny – z podaniem ich wartości, opisu zrealizowanych robót oraz daty i miejsca wykonania, potwierdzając ten fakt złożonym wykazem robót”
Prosimy o potwierdzenie, że każda – z co najmniej jednej roboty budowlanej wykonanej w zamkniętych placówkach służby zdrowia odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia - szpital, budynek szpitalny – ma mieć wartość co najmniej dziesięć milionów złotych
Odpowiedź: TAK.

PYTANIE 2.
Zgodnie z zapisami Ogłoszenia oraz SIWZ o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, których obroty za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum 100 milionów PLN.
Na potwierdzenie możliwości okazania się powyższym Zamawiający zażądał:
„Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum dwadzieścia milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”
Prosimy o sprostowanie powyższego.
Odpowiedź: Zmienia się zapisy specyfikacji - pkt. V. 1.5 SIWZ

Jest: „Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum dwadzieścia milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”
Winno być: „Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum sto milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”

PYTANIE 3.
Zamawiający w SIWZ określa formę wynagrodzenia jako ryczałt a wzory umów określają ją jako wynagrodzenie kosztorysowe. Prosimy o wyjaśnienie oraz o ewentualne sprostowanie.

Odpowiedź: Forma wynagrodzenia jest ryczałtowa. Poprawia się zapisy specyfikacji w §5 ust.1 we wzorach umów, który uzyskuje obecnie brzmienie:
„Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych sporządzonych przez Wykonawcę, stanowiących integralną część niniejszej umowy, w wysokości:
Netto…………………………… złotych (słownie ………………….. złotych),
Brutto ………………………….. złotych (słownie ………………….. złotych),
w tym podatek VAT w wysokości na dzień podpisania niniejszej umowy 23% oraz kwocie ………… złotych (słownie ………………….. złotych).”
Kosztorys ofertowy jest dokumentem pomocniczym przy ustaleniu zakresu przedmiotu zamówienia. Jednocześnie poszczególne pozycje kosztorysu ofertowego stanowią podstawę do rozliczeń z Wykonawcą przy odbiorach częściowych.
PYTANIE 4.
Zamawiający przewiduje, że w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT zmianie ulegnie również wynagrodzenie Wykonawcy. Prosimy o doprecyzowanie po, której stronie będą leżały koszty takiej zmiany. Czy zmianie ulegnie wynagrodzenie Wykonawcy określone brutto czy netto?

Odpowiedź: W przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT wynagrodzenie netto pozostaje bez zmian, zmienia się brutto.

PYTANIE 5.
Prosimy o potwierdzenie, że przedmiar udostępniony przez Zamawiającego jest jedynie pomocniczy oraz, że tym samy kosztorys uproszczony jaki należy załączyć do oferty może zawierać dodatkowe pozycje, których przedmiar nie zawiera, które są niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania prac.
Odpowiedź: TAK.

PYTANIE 6.
Zamawiający oczekuje od Wykonawców udzielania gwarancji na przedmiot umowy na okres 60 miesięcy liczonych od dnia odbioru końcowego. Zamawiający nie rozróżnił w powyższym zapisie gwarancji na wykonanie robót budowlanych oraz zamontowanych urządzeń. Należy wskazać, producenci urządzeń, które należy zastosować przy przedmiotowym zamówieniu, udzielają terminów gwarancji krótszych niż oczekiwane przez Zamawiającego. W związku z powyższym prosimy o przeredagowanie powyższego zapisu w taki sposób, aby uwzględnić w nim możliwość udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości na urządzenia na okres wyznaczony przez ich producentów z zastrzeżeniem aby okres ten nie był krótszy niż np. 24 miesiące od dnia odbioru przedmiotu umowy przez Zamawiającego.

Odpowiedź: Tak, dokonuje się zmiany zapisów SIWZ - w § 9 ust.1 umowy i w specyfikacji pkt. IV.1.3:

W umowie § 9 ust.1.
Jest:
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu …………… miesięcznej gwarancji i okres ………………………rękojmi na wykonane roboty, o których mowa w § 1 umowy, licząc ich początek od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
Winno być:
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu …………… miesięcznej gwarancji i okres ………………………rękojmi na wykonane roboty, o których mowa w § 1 umowy, licząc ich początek od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Gwarancja i rękojmia na zainstalowane urządzenia nie może być krótsza niż 24 miesiące liczone od odbioru końcowego.

w specyfikacji pkt. IV.1.3
jest: 1.3. Udzielą min. 60 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi na wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia, potwierdzając to złożonym oświadczeniem o treści zawartej w pkt. 7 Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji.

winno być: 1.3. Udzielą min. 60 miesięcznego okresu gwarancji i rękojmi na wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia, potwierdzając to złożonym oświadczeniem o treści zawartej w pkt. 7 Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji. Gwarancja i rękojmia na zainstalowane urządzenia nie może być krótsza niż 24 miesiące liczone od odbioru końcowego.

PYTANIE 7.
Zgodnie z wzorem umowy § 3 ust. 3 a) Wykonawca będzie zobowiązany do pisemnego uzgodnienia harmonogramu z Zamawiającym. Prosimy o wyjaśnienie, w jakim zakresie Zamawiający będzie ingerował w harmonogram stworzony przez Wykonawcę.

Odpowiedź: w zakresie jego szczegółowości i ewentualnej propozycji przyspieszenia niektórych robót koniecznych do prawidłowego funkcjonowania istniejącego szpitala.

--------------------------------------------------------------------------------------------
PYTANIA firmy…………..

PYTANIE 1.
W rozdziale IV pkt. 1.4 SIWZ w zakresie warunku wiedzy i doświadczenia Zamawiający określił że Wykonawca powinien się legitymować wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, co najmniej pięciu robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości, co najmniej czterdzieści milionów PLN, w tym co najmniej jedną robotę budowlaną w zamkniętych placówkach służby zdrowia o wartości, co najmniej dziesięć milionów złotych odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia – szpital, budynek szpitalny.
Prosimy o potwierdzenie że pod pojęciem „…odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia – szpital, budynek szpitalny.” należy rozumieć wykonanie robót budowlanych, których przedmiotem zamówienia były roboty podlegające rygorom ochrony radiologicznej wykonane w obiekcie szpitalnym tj. budynkach radioterapii.
Taka interpretacja jest jedyna, słuszna i trafna, bo chyba nikomu posiadającemu elementarną wiedzę na temat promieniowania nie należy tłumaczyć jak bardzo jest ono niebezpieczne i jakie skutki może powodować przyjecie nadmiernej dawki promieniowania. W związku z tym nasuwa się pytanie czy Wykonawca który nigdy nie zrealizował obiektu radiologicznego (a obiekt objęty niniejszym postępowaniem zdecydowanie jest takim obiektem) jest w stanie zrealizować taki obiekt i zapewnić jego prawidłowe funkcjonowanie oraz bezpieczeństwo ludzi narażonych na możliwość nadmiernego promieniowania.
Do takich wniosków doszli również inni zamawiający ogłaszający postępowania przetargowe na realizacje budynków radioterapii, np.
a) Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego w ogłoszonym postępowaniu przetargowym na „Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Zakładu Teleradioterapii w Legnicy” jako filii Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu” wymagał aby Wykonawcy posiadali między innymi doświadczenie w wykonaniu przynajmniej jednego obiektu budowlanego (kubaturowego), posiadającego elementy konstrukcyjne wykonane z barytobetonu, których objętość jest nie mniejsza niż 60 m3. Wymóg ten jednoznacznie potwierdza że Wykonawca musiał wykazać że wykonał osłony radiologiczne z barytobetonu w ilości porównywalnej do tych zawartych w przedmiotowym postępowaniu.
b) Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej w ogłoszonym postępowaniu przetargowym na „Budowę budynku 3 kondygnacyjnego, o kubaturze 9771,18m³, powierzchni użytkowej
1688,8m², powierzchni zabudowy 1227,7m² mieszczącego 3 bunkry dla Działu Radioterapii, Wymagało wykazania się wykonaniem roboty budowlanej w zakresie obiektów odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, podlegających rygorom ochrony radiologicznej.
Odpowiedź: Nie, Zamawiającego nie zgadza się na te ograniczenia. Każdego obowiązują normy, które powinny być spełnione, a nie jest to żadna trudność. Nie wymaga się, aby firma i kierownik budowy mieli doświadczenie w realizacjach z barytobetonu. Takie kryterium tworzy zamkniętą grupę potencjalnych wykonawców, a zarazem wyklucza inne firmy, które również posiadają wystarczający potencjał techniczny. Technologia wykonania na placu budowy elementów monolitycznych z barytobetonu nie różni się zasadniczo od wykonywania zwykłego żelbetu. Główny ciężar odpowiedzialności spoczywa tutaj na wytwórni mieszanki barytobetonowej, czyli na podwykonawcy z terenu Poznania lub okolic.

PYTANIE 2.
Prosimy o rozszerzenie pkt. 1.8 rozdziału IV SIWZ dotyczącego osób przewidzianych do realizacji zamówienia. W obecnej formie Zamawiający nie stawia żadnych warunków odnośnie kadry technicznej, a przecież to kadra (a dokładnie Kierownik Budowy) gwarantuje prawidłową realizację zamówienia w myśl zasady „Firmę tworzą ludzie”.
Prosimy o wprowadzenie wymogu odnośnie Kierownika Budowy aby legitymował się wykonaniem jako Kierownik Budowy przynajmniej jednej budowy, której przedmiotem były roboty budowlane w budynkach radioterapii. Bo tylko Kierownik Budowy, który zrealizował budynek z osłonami radiologicznymi ma odpowiednią wiedze i doświadczenie aby dopilnować prawidłowej realizacji zadania a w szczególności prawidłowy montaż osłon radiologicznych.
Do takich wniosków doszli również inni zamawiający ogłaszający postępowania przetargowe na realizacje budynków radioterapii, np.
a) Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego w ogłoszonym postępowaniu przetargowym na „Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Zakładu Teleradioterapii w Legnicy” jako filii Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu” wymagał aby Wykonawcy dysponowali osobą na stanowisko Kierownika Budowy posiadającego doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami budowlanymi obejmującymi wykonanie przynajmniej jednego obiektu budowlanego (kubaturowego), posiadającego elementy konstrukcyjne wykonane z barytobetonu, których objętość była nie mniejsza niż 60 m3.

Odpowiedź: - analogicznie jak w pytaniu powyżej - Nie, Zamawiającego nie zgadza się na te ograniczenia. Każdego obowiązują normy, które powinny być spełnione, a nie jest to żadna trudność. Nie wymaga się, aby firma i kierownik budowy mieli doświadczenie w realizacjach z barytobetonu. Takie kryterium tworzy zamkniętą grupę potencjalnych wykonawców, a zarazem wyklucza inne firmy, które również posiadają wystarczający potencjał techniczny. Technologia wykonania na placu budowy elementów monolitycznych z barytobetonu nie różni się zasadniczo od wykonywania zwykłego żelbetu. Główny ciężar odpowiedzialności spoczywa tutaj na wytwórni mieszanki barytobetonowej, czyli na podwykonawcy z terenu Poznania lub okolic.

PYTANIE 3.
W rozdziale IV pkt. 1.8 SIWZ Zamawiający wymaga załączenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe kadry technicznej oraz zaświadczeń o przynależności do odpowiednich izb budowlanych.
Informujemy, iż Zamawiający nie ma prawa żądać wnioskowanych dokumentów. Zamawiający może jedynie wymagać załączenia oświadczenia że osoby przewidziane do wykonania zamówienia posiadają uprawnienia wymagane przepisami Prawa.
Odpowiedź: TAK, dopuszcza się złożenie oświadczenia, że osoby przewidziane do wykonania zamówienia posiadają uprawnienia wymagane przepisami Prawa.

PYTANIE 4.
W rozdziale II pkt. 5 SIWZ Zamawiający zamieścił informację że w przypadku zmiany stawki VAT zmianie ulegnie wynagrodzenie umowne. Prosimy o potwierdzenie że mianie ulegnie kwota brutto.
Odpowiedź: TAK - w przypadku zmiany stawki VAT zmianie ulegnie kwota brutto.
PYTANIE 5.
Prosimy o potwierdzenie że w Rozdziale IV pkt. 1.6 SIWZ chodziło Zamawiającemu wyłącznie o polisę OC (deliktową). Polskie Prawo Ubezpieczeniowe nie przewiduje polisy „deliktowo – kontraktowej” ponieważ są to dwie różne polisy. Ponadto polisę kontraktową zawiera się na konkretny kontrakt a więc już po wyborze Wykonawcy.
Odpowiedź: TAK, Zamawiający potwierdza że chodzi o polisę OC deliktową.

PYTANIE 6
W rozdziale V pkt. 1.5 SIWZ wystąpił błąd i sprzeczność z treścią ogłoszenia jak i z pkt. 1.7 rozdziału IV SIWZ.
W treści ogłoszenia jak i w rozdziale IV pkt. 1.7 SIWZ Zamawiający wymaga obrotu za ostatni rok obrachunkowy w wysokości 100 000 000,00 zł, natomiast w przedmiotowym punkcie tj. 1.5 rozdziału V, Zamawiający wymaga dokumentów z dwóch lat obrotowych i w wysokości zaledwie 20 000 000,00 zł.
Prosimy o dokonanie stosownej korekty w rozdziale V pkt. 1.5 SIWZ.
Odpowiedź: Tak wystąpił błąd, zmienia się zapisy specyfikacji - pkt. V. 1.5 SIWZ

Jest: „Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum dwadzieścia milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”
Winno być: „Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum sto milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”

PYTANIE 7.
W rozdziale IV pkt. 1.7 SIWZ Zamawiający określił że Wykonawca musi posiadać obrót za ostatni rok obrachunkowy działalności min. 100 milionów PLN.
W związku z faktem że oferta ma być składana w roku 2012 prosimy o doprecyzowanie o który rok chodzi 2010 czy 2011 ?.
Jednocześnie informujemy że w przypadku roku 2011 nie będzie możliwości przedstawienia sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat, gdyż zgodnie z Prawem na ich sporządzenie Firmy mają czas do końca marca. Za rok 2011 będzie jedynie możliwość przedstawienia „Sprawozdania F-01”
Odpowiedź: W rozdziale IV pkt. 1.7 SIWZ poprawia się j/n:
Jest:
1.7. Obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum 100 milionów PLN.
Winno być:
1.7 Obroty wykonawcy za ostatni pełen rok obrachunkowy działalności stanowią minimum 100 milionów PLN.
Na potwierdzenie powyższego Oferent winien przedstawić bilans za 2010 r. i sprawozdanie F-01 za rok 2011.

PYTANIA firmy………

PYTANIE 1.
Dotyczy pkt 3.4. SIWZ
W treści przywołanej części SIWZ Zamawiający jednoznacznie wskazał, iż w przedmiotowym postępowaniu obowiązuje wynagrodzenia ryczałtowe oraz, że w związku z powyższym przedmiary robót a w konsekwencji kosztorys ofertowy mają jedynie charakter pomocniczy przy opisie przedmiotu zamienia.
Jednocześnie należy wskazać, iż w treści propozycji umowy Zamawiający definiuje wynagrodzenia wykonawcy jako kosztorysowe.
Wobec powyższego prosimy o potwierdzenie, iż w ramach niniejszego postępowania obowiązuje wynagrodzenie ryczałtowe oraz że w związku z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia kosztorys ofertowy jest dokumentem pomocniczym przy ustaleniu zakresu przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Forma wynagrodzenia jest ryczałtowa. Poprawia się zapisy specyfikacji w §5 ust.1 we wzorach umów, który uzyskuje obecnie brzmienie:
„Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych sporządzonych przez Wykonawcę, stanowiących integralną część niniejszej umowy, w wysokości:
Netto…………………………… złotych (słownie ………………….. złotych),
Brutto ………………………….. złotych (słownie ………………….. złotych),
w tym podatek VAT w wysokości na dzień podpisania niniejszej umowy 23% oraz kwocie ………… złotych (słownie ………………….. złotych).”
Kosztorys ofertowy jest dokumentem pomocniczym przy ustaleniu zakresu przedmiotu zamówienia. Jednocześnie poszczególne pozycje kosztorysu ofertowego stanowią podstawę do rozliczeń z Wykonawcą przy odbiorach częściowych.

PYTANIE 2.
Prosimy o potwierdzenie, iż wykonawca uprawniony jest do wstrzymania robót w sytuacji, w której Zamawiający będzie się opóźniał z zapłatą wynagrodzenia powyżej 14 dni liczonych od dnia wymagalności danej faktury. Ponadto zwracamy się wnioskiem o potwierdzenie, iż wykonawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w następujących przypadkach :
a) Zamawiający opóźnia się z zapłatą wynagrodzenia powyżej 30 dni,
b) Zamawiający odmawia bez podania przyczyny przeprowadzenia odbiorów przedmiotu niniejszej umowy,
c) zostanie ogłoszona upadłość Zamawiającego, zostanie otwarte dla niego postępowanie układowe lub ogłosi on likwidację przedsiębiorstwa,
d) zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Zamawiającego,
e) jeżeli roboty nie mogą być rozpoczęte lub roboty zostały wstrzymane w trakcie realizacji z przyczyn nie leżących po stronie Generalnego Wykonawcy i nie są kontynuowane przez okres przekraczający 30 dni

Odpowiedź:
Ad a) NIE - jest to sprzeczne z § 8 ust. 2 a. w którym jest termin cyt: „..co najmniej 3 miesięcy”.
Ad b) TAK
Ad c) TAK
Ad d) TAK
Ad d) TAK – pod warunkiem zapisu „3 miesiące”:
„jeżeli roboty nie mogą być rozpoczęte lub roboty zostały wstrzymane w trakcie realizacji z przyczyn nie leżących po stronie Generalnego Wykonawcy i nie są kontynuowane przez okres przekraczający 3 miesiące.”


PYTANIE 3.
Prosimy o potwierdzenie, iż termin realizacji zadania ulegnie zmianie w następujących przypadkach:
a) Z przyczyn spowodowanych przez innych Wykonawców zatrudnionych na bezpośrednie zlecenie Zamawiającego
b) Wprowadzenia przez Zamawiającego robót dodatkowych i zamiennych mogących mieć wpływ na termin realizacji,
c) niedotrzymania przez Zamawiającego terminów realizacji zobowiązań określonych w niniejszej umowie,
d) wstrzymania robót wskutek decyzji Zamawiającego, decyzji władz, które nie dotyczą błędnego sposobu prowadzenia robót czy naruszania przepisów przez Wykonawcę,
e) wystąpienia w trakcie wykonywania robót kolizji sieci mediów, warunków gruntowych lub innych przeszkód które nie wynikają z dostarczonej Wykonawcy przez Zamawiającego dokumentacji technicznej,
f) wstrzymania robót przez Wykonawcę w następstwie pozostawania przez Zamawiającego w opóźnieniu z zapłatą wynagrodzenia powyżej 14 dni od dnia płatności faktury.

Odpowiedź: Nie, wszystkie powyższe okoliczności mieszczą się w zakresie § 4 umowy.
Jednocześnie informujemy, iż dokonuje się zmiany zapisów umowy w § 4 ust 2. pkt a.
Jest:
2. Terminy ustalone w ust. 1 ulegają przesunięciu w przypadku:
a) Przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego.

Winno być:
2. Terminy ustalone w ust. 1 ulegają przesunięciu w przypadku:
a) Przestojów i opóźnień z przyczyn za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający oraz zawinionych przez Zamawiającego.

PYTANIE 4
Dotyczy pkt. 3.4. SIWZ
W związku z tym, iż udostępnione przedmiary mają jedynie charakter pomocniczy, prosimy o potwierdzenie, iż wykonawca opracowując kosztorys ofertowy jest uprawniony do zmiany tych przedmiarów, w szczególności poprzez odpowiednią zmianę ilości robót przewidzianych w poszczególnych pozycjach przedmiaru oraz poprzez dopisanie do przedmiaru nowych pozycji w odniesieniu do elementów nie ujętych w przedmiarze a koniecznych zdaniem wykonawcy do wykonania przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: TAK.

PYTANIE 5.
Dotyczy rozdziału VI pkt. 11 SIWZ
W przywołanym zapisie SIWZ Zamawiający wskazał, iż udzieli wyjaśnień oferentom najpóźniej na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. W tym miejscy zwracamy uwagę, iż mając na uwadze szacowaną wartość zadania, zgodnie z informacją zawartą w ogłoszeniu o zamówieniu oraz na tytułowej stronie SIWZ, przedmiotowe zamówienie zostało ogłoszone w trybie przewidzianym dla zamówień publicznych o wartości powyżej 4.845.000,00 Euro. W związku z powyższym na podstawie art. 38 ust 1 pkt 1 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający zobowiązany jest do udzielenia wyjaśnień oferentom niezwłocznie, lecz nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert.
Odpowiedź: TAK 6 dni. Zmienia się zapis specyfikacji w pkt. VI pkt 11.
Jest:
11. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 – pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.

Winno być:
11. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: na 6 dni przed upływem terminu składania ofert – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 – pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.

____________________________________________________________
Pytanie firmy…….

PYTANIE 1.
Zgodnie z SIWZ Wykonawca ma wykazać się za ostatni rok obrachunkowy obrotami minimum 100 mln zł. Wykonawca szacuje, iż przedmiotowa inwestycja będzie znacznie poniżej wymaganej przez Zamawiającego wartości obrotów. Posiadanie przez Wykonawcę obrotu w wysokości 100 mln zł za ostatni rok obrotowy jest warunkiem nieadekwatnym do wielkości przedmiotu zamówienia. Wnosimy o zmianę tego zapisu z :
- posiadanie przez Wykonawcę obrotów za ostatni rok obrachunkowy działalności minimum 100 000 000 PLN
Na
- posiadanie przez Wykonawcę średniorocznych obrotów za ostatnie trzy lata obrachunkowe minimum 100 000 000 PLN.
Odpowiedź: Tak, zamawiający wyraża zgodę. Powyższe powinno być udokumentowane złożeniem w ofercie bilansu za ostatnie 3 lata (w przypadku roku 2011 sprawozdaniem F-01)

Pytanie firmy…………

PYTANIE 1. ….. który z zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia postępowania jak wyżej jest prawidłowy:
a) zawarty w Rozdz. IV pkt. 1.7 i określający warunek obrotów wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności na poziomie minimum 100 mln złotych;
czy może
b) zawarty w Rozdziale V pkt. 1.5 i określający warunek obrotów wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności na poziomie minimum 20 mln złotych;
Z udostępnionych materiałów przetargowych możemy się jedynie domyślać, że adekwatnym do wielkości zamówienia i prawidłowym jest zapis ujęty w Rozdz. V pkt. 1.5, jednakże dla skorygowania nieścisłości we wskazanych powyżej zapisach SIWZ prosimy o jednoznaczną odpowiedź.
Odpowiedź:
Tak wystąpił błąd, zmienia się zapisy specyfikacji - pkt. V. 1.5 SIWZ

Jest: „Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum dwadzieścia milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”
Winno być: „Kopię sprawozdania finansowego - bilansu oraz rachunku zysków i strat za ostatnie dwa lata lub – jeśli Wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzania bilansu – informację określającą obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem, wykazujący, iż obroty wykonawcy za ostatni rok obrachunkowy działalności stanowią minimum sto milionów złotych. W przypadku, gdy podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości Wykonawca winien załączyć opinię o badanym sprawozdaniu finansowym.”
Dodatkowa uwaga!
Tekst jednolity umowy po zmianach zostanie opublikowany w formacie WORD na stronie www.wco.pl w zakładce: szpital/ogłoszenia/zamówienia publiczne/nr zamówienia 149/2011.

Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia