Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/145/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + przesunięcie termiu składania i otwarcia ofert.

Poznań, 05.12.2011r

EZ/ 8843/2011



Wg rozdzielnika


Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 145/2011 na świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.


Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje iż udziela niniejszym odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków:

Pytanie 1. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.5
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez dokładne wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli poprzez określenie: "Wykonawca zapewni dostępność akcesoriów sprzedanych aparatów telefonicznych przez okres obowiązywania umowy" i czy może oznacza to, iż Wykonawca ma dla Zamawiającego utrzymywać na magazynie akcesoria do sprzedawanych terminali pomimo ich wycofania ze sprzedaży np. w roku 2013 ?
Zapis powyższy jest niejasny, wnosimy o dokładne wyjaśnienie.

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że zapis pkt III. 5, zdanie ostatnie SIWZ („Wykonawca zapewni dostępność akcesoriów sprzedanych aparatów telefonicznych przez okres obowiązywania zgodnie z cennikiem dla ofert biznesowych.”), oznacza, że Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia Zamawiającemu przez okres obowiązywania umowy wiodącej, możliwości nabycia akcesoriów do aparatów telefonicznych będących przedmiotem zamówienia publicznego (w szczególności baterii i ładowarek), niezależnie od faktycznego wycofania ich ze sprzedaży. Zamawiający musi mieć możliwość uzupełnienia ewentualnych braków (spowodowanych np. zdarzeniami losowymi) w zakresie podstawowych akcesoriów do posiadanych aparatów telefonicznych. Pozbawienie go tego uprawnienia może, w skrajnym przypadku, skutkować niemożnością korzystania z posiadanych terminali.





Pytanie 2. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.17
Wnosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na zapewnienie abonamentów w formie pakietów złotówek w wysokości równej ilości wymaganych minut pomnożonych przez oferowaną stawkę za minutę.

W takim wypadku, każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, roaming, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy. Informujemy, iż taki sposób rozliczania będzie korzystniejszy dla Zamawiającego, gdyż uniknie sytuacji, gdy opłaty z tytułu innych zdarzeń niż połaczenia głosowe będą naliczane dodatkowo, pomimo niewykorzystania środków z puli abonamentowej.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę siwz w sposób zaproponowany przez Wykonawcę i zmienia system rozliczeń z abonamentów minutowych na złotówkowe, w takim przypadku każde zdarzenie tj. połączenie głosowe, SMS, MMS, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy.
Zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. III. 9.h siwz aktywacja roamingu winna być oferowana bezpłatnie.


W związku z tym pkt. III - Opis przedmiotu zamówienia i XII - Kryteria oceny ofert oraz formularz ofertowy przyjmują teraz nową treść:

III. Opis przedmiotu zamówienia.

Świadczenie usług telefonicznych - telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Nomenklatura: wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych
64212000-5 - Usługi telefonii komórkowej,
32250000-0 - Telefony komórkowe.


W ramach świadczenia usług obejmujących przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:

1. Świadczenia usług telekomunikacyjnych – telefonii komórkowej zapewniających m.in. łączność głosową, tekstową (SMS), multimedialną (MMS) i internetową.
2. Przejęciu 43 numerów telefonów Zamawiającego funkcjonujących w sieci telefonii komórkowej operatora ORANGE i włączenia ich do sieci Wykonawcy w sposób zapewniający ciągłość łączności telefonicznej, w tym:
- numery telefonów Zamawiającego zostaną zachowane, a ich przeniesienie do sieci Wykonawcy nastąpi po wygaśnięciu dotychczasowych umów i usług bez ponoszenia w tym zakresie kosztów przez Zamawiającego.
- aktywacji przenoszonych numerów w sieci Wykonawcy towarzyszy proporcjonalna do tych aktywacji dostawa nowych aparatów telefonicznych, których minimalne parametry zostały określone w SIWZ.
3. Dostawy fabrycznie nowych aparatów telefonicznych – 43 szt. Wraz z aktywnymi kartami SIM dla dotychczasowych numerów. Dostawa nowych aparatów telefonicznych winna nastąpić w terminie co najmniej 10 dni roboczych przed uruchomieniem usługi.
4. W celu usprawnienia komunikacji między stronami umowy Wykonawca ustali z Zamawiającym kod lub inne dane, niezbędne do komunikowania się z operatorem.


5. W okresie dwóch lat od udzielenia zamówienia podstawowego Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. Wskazane zamówienie uzupełniające nastąpi tylko w sytuacji, gdy w okresie do 15 stycznia 2014 r. konieczne będzie zwiększenie zakresu liczby nowych aktywacji wraz z telefonami w tym: Wykonawca zapewni możliwość zakupienia nowych kart SIM wraz z nowymi aparatami telefonicznymi na warunkach określonych w umowie zawartej z Zamawiającym. Wykonawca zapewni dostępność akcesoriów sprzedanych aparatów telefonicznych przez okres obowiązywania zgodnie z cennikiem dla ofert biznesowych.
6. Wyznaczenia stałego „Opiekuna Zamawiającego” dyspozycyjnego przez cały okres trwania umowy do bieżących kontaktów z wyznaczonym pracownikiem Zamawiającego.
7. Udziela gwarancji w ramach której:
a. okres gwarancji będzie liczony od dnia dostawy danego aparatu telefonicznego. Gwarancja na dostarczone aparaty telefoniczne wraz z kartami SIM będzie wynosić: 24 miesiące dla terminali (przy czym dla terminali produkowanych przez Blackberry – 12 miesiące), 12 miesiące dla akcesoriów, 6 miesięcy dla baterii, 90 dni dla nośników pamięci),
b. Wykonawca zapewnia pełną obsługę serwisową telefonów komórkowych w okresie gwarancji zapewniającej Zamawiającemu utrzymanie ciągłości usług świadczonych przez Wykonawcę na zasadach określonych poniżej:
 po telefonicznym powiadomieniu o awarii lub uszkodzeniu aparatu telefonicznego niezwłoczny przyjazd „Opiekuna Zamawiającego”, stwierdzenie usterki i odebrania sprzętu celem jego oddania do serwisu,
 na czas oddania do serwisu Wykonawca przekaże Zamawiającemu zastępczy aparat telefoniczny podobnej klasy, co serwisowany,
 w terminie 14 dni roboczych od dnia odbioru uszkodzonego sprzętu z siedziby Zamawiającego Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie elektronicznej lub za pomocą faksu o stwierdzonych usterkach i przewidywanych kosztach naprawy. Decyzję w sprawie dalszych działań w w/w zakresie podejmuje Zamawiający,
 ocena stanu technicznego sprzętu – aparatu/ów telefonicznego/ych oraz naprawa sprzętu w okresie i na zasadach ustalonych w gwarancji będzie dokonywania bezpłatnie,
 zwrot naprawionego sprzętu – aparatu/ów telefonicznego/ych nastąpi w terminie 30 dni do dnia odbioru z siedziby Zamawiającego.
c. w pozostałym zakresie zasady gwarancji udzielanej przez Wykonawcę będą tożsame z zasadami gwarancji określonymi przez producenta danego telefonu, chyba że producent danego telefonu nie udziela gwarancji na ten telefon – w takim przypadku Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność na zasadach określonych w umowie wiodącej.
8. Bezpłatnej aktywacji przejmowanych i nowych numerów telefonicznych w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
9. Bezpłatnego zarządzania usługami dodatkowymi na kartach SIM:
a. usługa zastrzeżenia numeru CLIR,
b. identyfikacja numeru dzwoniącego CLIP, w przypadku gdy nie jest on zastrzeżony,
c. zawieszanie połączeń,
d. dezaktywacja kart na wypadek kradzieży,
e. wydawanie duplikatów kart SIM,
f. ponowne włączenie kart SIM,
g. blokada połączeń z numerami specjalnymi – tzn. taryfikowanymi wg cen wyższych niż standardowa opłata za połączenia biznesowe,
h. aktywacja roamingu.
10. Umożliwienia bezpłatnego korzystania z informacji o kwocie pozostałej do wykorzystania w ramach limitu złotówek w danym okresie rozliczeniowym oraz zapewnienia bezpłatnej automatycznej informacji o kwocie pozostałej do wykorzystania w ramach limitu złotówek w danym okresie rozliczeniowym w przypadku zbliżania się do końca limitu.
11. Bezpłatnego korzystania i odsłuchiwania „poczty głosowej” na terenie Polski.
12 Umożliwienia przechodzenia niewykorzystanych minut połączeń w ramach limitu określonego dla danej opłaty miesięcznej na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będą one wykorzystywane w pierwszej kolejności. Okres rozliczeniowy - 1 miesiąc kalendarzowy.
13. Określenia jednej stawki za minutę połączenia w zależności od kierowania połączeń: 1) do wszystkich sieci, 2) w ramach sieci firmowej.
14. Ratyfikowania czasu połączeń w cyklu, co 1 sekundę począwszy od pierwszej sekundy, bez opłat za inicjowanie połączeń – dotyczy wyłącznie połączeń głosowych krajowych.
15. Ratyfikowania transmisji danych maksymalnie ca 100 kB.
16. Bezpłatnego przekazywania bilingów w formie elektronicznej na koniec każdego miesięcznego okresu rozliczeniowego.
17. Świadczenie usług telefonii komórkowej w oparciu o 2 rodzaje opłat miesięcznych, a mianowicie:
a) Opłata miesięczna nr 1, przy założeniu, iż liczba minut do wykorzystania do wszystkich sieci ( komórkowych i stacjonarnych) wynosi minimum 80 minut w cenie opłaty miesięcznej nr 1 (wysokość opłaty miesięcznej nr 1 powinna być równa iloczynowi stawki za 1 minutę połączenia i liczby minut do wykorzystania w ramach opłaty abonamentowej, nie mniejszej niż 80).
Każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy.
Po wykorzystaniu limitu złotówek wchodzącego w zakres opłaty miesięcznej nr 1, opłaty za połączenia telefoniczne będą naliczane wg stawek określonych w ofercie Wykonawcy, obowiązujących przez cały czas trwania umowy. Opłaty za pozostałe usługi telekomunikacyjne świadczone przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego (poza połączeniami głosowymi) będą jednakowe niezależnie od tego czy wykorzystywane będą w ramach limitu złotówek czy po jego wyczerpaniu. Opłata miesięczna nr 1 będzie miała zastosowanie do 38 przejmowanych aktywacji.

b) Opłata miesięczna nr 2, przy założeniu, iż liczba minut do wykorzystania do wszystkich sieci (komórkowych i stacjonarnych) wynosi minimum 1000 minut w cenie opłaty miesięcznej nr 2 (wysokość opłaty miesięcznej nr 2 powinna być równa iloczynowi stawki za 1 minutę połączenia i liczby minut do wykorzystania w ramach opłaty abonamentowej, nie mniejszej niż 1000).
Po wykorzystaniu limitu złotówek wchodzącego w zakres opłaty miesięcznej nr 1, opłaty za połączenia telefoniczne będą naliczane wg stawek określonych w ofercie Wykonawcy, obowiązujących przez cały czas trwania umowy. Opłaty za pozostałe usługi telekomunikacyjne świadczone przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego (poza połączeniami głosowymi) będą jednakowe niezależnie od tego czy wykorzystywane będą w ramach limitu złotówek czy po jego wyczerpaniu. Opłata miesięczna nr 2 będzie miała zastosowania do 5 przejmowanych aktywacji.

Każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej (limitu złotówek) wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy.


Szacunkowe zestawienie połączeń wykonywanych przez Zamawiającego w ciągu ostatnich 12 miesięcy ilustruje poniższe zestawienie:
Rodzaj połączeń telefonicznych Czas połączeń w minutach

Razem połączenia w ramach ustalonych limitów do wszystkich sieci stacjonarnych i komórkowych + połączenia poza limitami
70.939 minut

18. Wykonawca dostarczy aparaty telefoniczne wybrane przez Zamawiającego spośród telefonów dostępnych w ofercie Wykonawcy .
19. Minimalne parametry techniczne aparatów telefonicznych
a) w zakresie ustalonej opłaty miesięcznej nr 1. :
- praca w zakresach: EGSM 900/GSM 1800/1900,
- czas rozmowy bez ponownego ładowania baterii min. 300 min.,
- czas czuwania bez ponownego ładowania baterii min.300 godz., antena wewnętrzna,
- kolorowy wyświetlacz,
- alarm wibracyjny,
- funkcja blokady klawiatury i blokady telefonu,
- wbudowana funkcja umożliwiająca tworzenie profilu użytkownika,
- wbudowana książka telefoniczna,
- możliwość przypisywania dzwonków do grupy osób,
- możliwość podłączenia telefonu do komputera kablem USB,
- obsługa technologii Bluetooth v2,0,
- możliwość podłączenia telefonu do samochodowego zestawu głośnomówiącego,
- instrukcja obsługi w języku polskim, ładowarka standard, telefon z baterią w zestawie,
- wbudowany aparat cyfrowy,
- trwała obudowa o podwyższonej odporności na czynniki zewnętrzne,
b) w zakresie opłaty nr 2. – aparaty iPhone 4
- system: GSM 850/900/1800/1900 MHz ,
- procesor 1GHz
- czas czuwania 300 godz.,
- czas rozmów 840 min,
- pamięć wewnętrzna 32 GB,
- UMTS
- system operacyjny ; iOS4,
- procesor 1 GHz Apple A4
- kolorowy wyświetlacz, ekran dotykowy,
- wyświetlacz Multi- Otuch (Retina),
- rozdzielczość wyświetlacza 960 x 640 pikseli,
- ilość kolorów 16 milionów,
- wbudowany aparat, 5 megapikseli,
- odtwarzacz Wideo,
- odtwarzacz MP3,
- połączenia Wideo,
- Wysyłanie wiadomości SMS, wysyłanie grupowe SMS
- SIM Application Toolkit,
- E-mail,
- Video MMS,
- MMS,
- słownik T9,
- wbudowany modem, transmisja danych i faksów, GPRS, EDGE, bluetooth, HSDPA
7,2, HSUPA 5,76
- kabel USB , wbudowany port USB,
- alarm wibracyjny,
- rozbudowana książka telefoniczna, podział książki na grupy,
- przypisywanie dzwonka do dzwoniącego, wyciszenie dzwonka, dzwonki
polifoniczne,
- blokada klawiatury, blokada telefonu, blokada Menu,
- identyfikacja rozmówcy, przekazywanie rozmów, przełączanie pomiędzy
rozmowami,
połączenia konferencyjne, rejestr połączeń nieodebranych, połączenia oczekujące,
funkcja głośnego mówienia, wyciszanie mikrofonu skrócone wybieranie, głosowe
wybieranie numerów,
- wirtualna klawiatura QWERTY,
- kalkulator, kalendarz, zegar, data, przypominanie o spotkaniu, organizer, stoper,
timer, budzik,
- synchronizacja z Microsoft Outlook,
- blokada Menu, blokada telefonu,
- wbudowany moduł GPS z aktualną licencją na okres trwania umowy,
- instrukcja obsługi w języku polskim.

Ponadto Zamawiający wymaga by:
1. Wszystkie jednostkowe umowy podlegały rozwiązaniu z dniem zakończenia Umowy
Wiodącej tj. do dnia 15 stycznia 2014 r.
2. Ceny pozostałych usług, w tym przede wszystkim: smsów, mmsów, przesyłu i odbioru
danych, połączeń międzynarodowych w eurotaryfie po wyczerpaniu limitu złotówek w ramach opłaty abonamentowej oraz innych usług niewyspecyfikowanych w SIWZ, nie były wyższe od cen ujętych w standardowym cenniku biznesowym obowiązującym na dzień składania ofert, które nie ulegną zmianie przez okres trwania umowy. Wraz z ofertą należy przedłożyć ww. cennik.


XII.Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.
Kryteria: (opis kryterium/ i jego znaczenie (wag):

A) Cena abonamentu 1+2____________________________________________ 70%
B) Cena połączeń jednostkowych ______________________________________15%
W tym w ramach oceny B Cen połączeń jednostkowych:
1) Cena za 1 min połączeń głosowych naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s do operatorów krajowych w ramach limitu abonamentowego (limitu złotówek) -15%
2) Cena za 1 min połączeń głosowych naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s w ramach sieci firmowej w ramach limitu abonamentowego (limitu złotówek) -15%

3) Cena za 1 SMS w ramach sieci firmowej – 10%
4) Cena za 1 SMS krajowy – 10%
5) Cena za 1 MMS w ramach sieci firmowej – 10%
6) Cena za 1 MMS krajowy – 10%
7) Cena za 1 pakiet przesłanych/odebranych danych (100kB GPRS) – 10%
8) Cena za minutę połączenia naliczanego w czasie rzeczywistym 1s/1s
po przekroczeniu limitów abonamentowych, w ramach sieci firmowej - 10%
9) Cena za minutę połączenia naliczanego w czasie rzeczywistym 1s/1s
po przekroczeniu limitów abonamentowych, do wszystkich sieci (komórkowych
i stacjonarnych) - 10%
C) Cena telefonów aktywowanych w ramach opłaty 1 i 2______________________15%

--------------------------------------------
Razem 100%

A) Ilość punktów w kryterium „cena abonamentu 1+2” zostanie wyliczona wg wzoru:

Cena minimalna z ofert ważnych
A = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty

A – ilość uzyskanych punktów w kryterium „cena abonamentu 1 + 2”

Przy ocenie wysokości zaproponowanej ceny wykonania przedmiotu zamówienia najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto – oferta najkorzystniejsza (art. 2 pkt.5 w zw. z art. 91 ustawy). Oferta o najniższej cenie brutto otrzyma 70 punktów, pozostałym ofertą przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.



B) Ilość punktów w kryterium „cena połączeń” zostanie wyliczona wg wzoru:


Ilość przyznanych punktów ocenianej oferty
(suma punktów poł. jednostkowych)
B = ----------------------------------------------------------------------------------------- x waga x 100
Maksymalna ilość punktów przyznana ofercie wybranej z ofert ważnych
(suma punktów poł. jednostkowych)

B- ilość uzyskanych punktów w kryterium „cena połączeń jednostkowych”

Opis sposobu obliczenia ilości punktów przy kryterium „cena połączeń jednostkowych”

W kryterium B) „cena połączeń jednostkowych” oceniane będą ceny określone w załączniku nr 1 do specyfikacji w tabeli B. Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 15 punktów lub odpowiednio mniej w zależności o cen wskazanych przez Wykonawcę w załączniku nr 1 w kolumnie 4 „cena jednostkowa brutto”.
Ocena kryterium zostanie dokonana przez członków komisji przetargowej na podstawie danych zawartych w załączniku nr 1 Tabela B w kolumnie 4 „cena jednostkowa brutto”

B1) Cena każdej z 8 pozycji określonych w tabeli B załącznika nr 1 do siwz zostanie porównana wg wzoru uzyskując tzw. „małe punkty”:
Cena minimalna z ofert ważnych
B1(n) = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty
B1(n) – ilość uzyskanych punktów w kryterium „cena połączeń jednostkowych”
Uzyskane dla każdej z 8 pozycji „małe punkty” zostaną zsumowane a następnie porównane wg wzoru podanego w pkt. XII. B
C) Ilość punktów w kryterium „cena aparatów telefonicznych” zostanie wyliczona wg wzoru:

Cena minimalna z ofert ważnych
C = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty

C – ilość uzyskanych punktów w kryterium „cena aparatów telefonicznych”

Przy ocenie wysokości zaproponowanej ceny wykonania przedmiotu zamówienia najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto – oferta najkorzystniejsza (art. 2 pkt.5 w zw. z art. 91 ustawy). Oferta o najniższej cenie brutto otrzyma 15 punktów, pozostałym ofertą przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.
Ocena końcowa oferty.
Ocenę końcowa oferty stanowić będzie suma punktów A+ B + C przyznanych danej ofercie we wszystkich kryteriach oceny oferty, wskazanych w pkt. XII specyfikacji, a mianowicie: w kryterium Cena abonamentu 1+2, Cena połączeń jednostkowych i Cena telefonów aktywowanych w ramach opłaty 1 i 2.


Zmieniony Formularz ofertowy jest załącznikiem do niniejszego pisma i obowiązuje przy składaniu ofert.



Pytanie 3. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.16
Informujemy, iż Wykonawca jako firma promująca działania ekologiczne, stara się nakłaniać swoich Klientów do rezygnacji z nadmiernej ilości drukowanego papieru poprzez zapewnienie rachunku szczegółowego (comiesięcznego billingu) w formie elektronicznej.

Wnosimy o wykreślenie z SIWZ wymogu billingu w formie papierowej oraz wyrażenie zgody na wysyłanie billingu w formie elektronicznej. Jednocześnie zapewniamy, że faktura VAT będzie wysyłana w formie papierowej.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę pkt III. 16 SIWZ w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia: „Bezpłatnego przekazywania bilingów w formie papierowej oraz bezpłatnych bilingów w formie elektronicznej na żądanie Zamawiającego”.

Wprowadza następujący zapis:
„Bezpłatnego przekazywania bilingów w formie elektronicznej na koniec każdego miesięcznego okresu rozliczeniowego”.

Pytanie 4. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11
Wnosimy o doprecyzowanie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 poprzez określenie iż okres gwarancji dla terminali wyniesie 24 miesiące, dla akcesoriów 12 miesięcy, dla baterii 6 miesięcy, dla nośników pamięci 90 dni (tzn. dla kart pamięci), z wyłączeniem produktów marki Apple (firma Apple nie udziela gwarancji na swoje produkty na terenie Polski) oraz z wyłączeniem produktów marki Blackberry (firma RIM udziela gwarancji tylko na okres 12 miesięcy).
Takie okresy gwarancji określają producenci tychże terminali. Wykonawca nie może sam wydłużyć tych terminów, gdyż to nie on określa warunki ewentualnych napraw (koszty napraw leżą po stronie producenta sprzętu jako gwaranta), a na etapie składania ofert nie można oszacować ilości napraw i ewentualnych kosztów z nich wynikających.
Zapisy w obecnym brzmieniu nakazują Wykonawcy bezpłatne naprawy przez całe 2 lata niezależnie, czy gwarancja już wygasła czy nie, jednocześnie narażając Wykonawcę na możliwe straty finansowe.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 4 ust. 11 projektu umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia:
„Wykonawca udziela gwarancji jakości na Telefony na warunkach nie gorszych niż oferowane przez producenta danego Telefonu, z zastrzeżeniem postanowień niniejszej umowy, przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta danego Telefonu lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.”
Wprowadza następujący zapis:
„ 11. Wykonawca udziela gwarancji jakości na następujących warunkach:
a) dla terminali – na okres 24 miesięcy, przy czym dla terminali produkowanych przez Blackberry – na okres 12 miesięcy,
b) dla akcesoriów – 12 miesięcy,
c) dla baterii – 6 miesięcy,
d) dla nośników pamięci – 90 dni.”

Jednocześnie Zamawiający zmienia pkt III 7a SIWZ w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia

a. „okres gwarancji będzie liczony od dnia dostawy danego aparatu telefonicznego. Gwarancja na dostarczone aparaty telefoniczne wraz z kartami SIM będzie wynosić minimum 24 miesiące na warunkach określonych przez producenta.”

Wprowadza następujący zapis:
a. „ okres gwarancji będzie liczony od dnia dostawy danego aparatu telefonicznego. Gwarancja na dostarczone aparaty telefoniczne wraz z kartami SIM będzie wynosić: 24 miesiące dla terminali (przy czym dla terminali produkowanych przez Blackberry – 12 miesiące), 12 miesiące dla akcesoriów, 6 miesięcy dla baterii, 90 dni dla nośników pamięci.”

Zamawiający nie wyraża zgody na nieobejmowanie gwarancją produktów marki Apple.


Pytanie 5. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 g)
Ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dla Zamawiającego dokumenty gwarancyjne producenta, zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta terminali i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?

Wykonawca nie może wymieniać terminali, narażając się na koszty w przypadku gdy procedura gwarancyjna nie zostanie wyczerpana, a producenci terminali najczęściej określają podstawę wymiany terminala po wystąpieniu 3 dokładnie takich samych usterek.

Odpowiedź
Uwzględniając interesy wykonawców, zamawiający wyraża zgodę na to, aby wykonawca ponosił wobec zamawiającego odpowiedzialność z tytułu udzielonej gwarancji na zasadach określonych przez producenta aparatów telefonicznych i akcesoriów do tych aparatów, poza przypadkiem, gdy producent nie udziela gwarancji na swoje produkty – w takiej bowiem sytuacji wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji na zasadach opisanych w umowie łączącej wykonawcę z zamawiającym.
Zamawiający jednocześnie podkreśla, że niezależnie od tego, iż w stosunkach pomiędzy zamawiającym i wykonawcą zastosowanie znajdują zasady gwarancji udzielanych przez producenta danego terminalu, wobec zamawiającego to wykonawca, a nie producent terminala jest gwarantem i to wykonawca ponosi wobec zamawiającego odpowiedzialność z tytułu gwarancji. Wykonawca uprawniony jest przy tym do dochodzenia roszczeń regresowych od producenta terminalu.

W związku z powyższym Zamawiający zmienia treść § 4 projektu umowy poprzez dodanie do niego ust. 15 o poniższym brzmieniu:

„15. Zasady gwarancji udzielanej przez Wykonawcę, określone w ust. 12 niniejszego paragrafu znajdują zastosowanie jedynie w przypadku, gdy producent danego Telefonu nie udziela gwarancji na ten Telefon. W pozostałych przypadkach, Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu gwarancji na zasadach określonych przez producenta danego Telefonu. Jednocześnie strony zgodnie oświadczają, że w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym gwarantem w stosunku do Zamawiającego jest Wykonawca.”

W związku z powyższym zmianie ulega równiez treść § 4 ust. 12 pkt g) projektu umowy na poniższy:
„g) w przypadku, gdy wada Telefonu nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 3-krotnej naprawy gwarancyjnej Telefonu wada Telefonu nie zostanie usunięta, Wykonawca zobowiązany jest wymienić dany Telefon na nowy.”


Pytanie 6. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 h)
Wnosimy o wykreślenie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 h) jako narażającego Wykonawcę na straty finansowe.
Informujemy, iż Wykonawca nie może wymieniać terminala na nowy za każdym razem gdy pojawią się wady fizyczne, czyli np. uszkodzenia wynikające z niezgodnego z gwarancją użytkowania terminala. Uważamy, że przedmiotowy zapis SIWZ stawia Wykonawców w pozycji dyskryminowanej.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie punktu h) z treści § 4 ust. 12 projektu umowy

Pytanie 7. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez dokładne wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli w zapisie Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3 ?
Wnosimy o wyjaśnienie o jakiej waloryzacji jest tu mowa ?

Odpowiedź
Zamawiający miał na myśli, iż cena aparatów komórkowych, którą Zamawiający będzie musiał zapłacić Wykonawcy nie ulegnie zmianie w stosunku do ceny przedstawionej przez Wykonawcę w ofercie cenowej.

Pytanie 8. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 4 i ust 8
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na fakt, że zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych, z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT.

W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 23 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia ?

Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona.

Jednocześnie podkreślam tutaj bezsporny fakt, że postępowanie Zamawiającego i Wykonawców zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych, nie może powodować jednocześnie konfliktu z innymi obowiązującymi ustawami, takimi jak Prawo telekomunikacyjne, czy też ustawa o podatku od towarów i usług.

Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 5 ust. 4 oraz § 5 ust.8 Umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Zamawiający nie wyraża zgody na rozpoczęcie biegu 30- dniowego terminu płatności od dnia wystawienia faktury. Wprawdzie zgodnie z art.19 ust.13 pkt 1) lit. b Ustawy o podatku od towarów i usług obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych, jednakże na mocy art.103 ust. 1 wskazanej ustawy podatnik (w tym przypadku wykonawca) obowiązany jest do zapłaty podatku od towarów i usług w terminie 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy (a więc w którym upłynął 30-dniowy termin płatności liczony od dnia doręczenia faktury) Wykonawca, aby posiąść wiedzę o terminie doręczenia faktury zamawiającemu, a zarazem terminie jej płatności może przesłać fakturę za potwierdzeniem odbioru, zamawiający nie widzi też przeszkód jeśli chodzi o przesłanie wykonawcy potwierdzenia doręczenia faktury faksem lub pocztą elektroniczną.
Należy ponadto podkreślić, iż obowiązek podatkowy obciąża wykonawcę jako podmiot świadczący usługi, nie ma zaś żadnych przeszkód prawnych do uiszczenia przez wykonawcę kwoty podatku wynikającej z wystawionej przez wykonawcę faktury (z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych będących przedmiotem umowy między wykonawcą a zamawiającym) przed powstaniem obowiązku podatkowego.

Pytanie 9. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na kwestię, czy Zamawiający od swoich dłużników akceptuje datę płatności jako datę obciążenia rachunku bankowego tych dłużników, a nie datę wpływu środków na swoje konto ?

Zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego uznanie zapłaty należności następuje z chwilą postawienia środków pieniężnych do dyspozycji wierzyciela, czyli w tej sytuacji Wykonawcy. Zapis Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11 w bieżącej formie w ocenie Wykonawcy stoi w sprzeczności z wyżej wymienionym artykułem 454 § 1 Kodeksu Cywilnego.

W związku z powyższym bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ poprzez określenie, iż za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

Kodeks Cywilny pozwala na inne formy uregulowań pomiędzy stronami, tylko w przypadku uzgodnienia stanowisk pomiedzy stronami umowy. Wykonawca nie wyraża zgody na określenie daty płatności jako daty obciążenia rachunku Zamawiającego, a w przypadku pozostawienia zapisu w obecnym brzmieniu nie będzie można mówić o uzgodnieniu stanowisk pomiędzy stronami, gdyż jedna strona (Zamawiający) narzuci Wykonawcy sposób spełnienia świadczenia.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 5 ust. 11 projektu umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia:
„Strony zgodnie postanawiają, iż datą zapłaty wszelkich należności przysługujących Wykonawcy na podstawie postanowień niniejszej umowy, jak i Umów Indywidualnych jest dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.”

Wprowadza następujący zapis:
„Strony zgodnie postanawiają, iż datą zapłaty wszelkich należności przysługujących Wykonawcy na podstawie postanowień niniejszej umowy, jak i Umów Indywidualnych jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.”

Pytanie 10. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Wnosimy o doprecyzowanie SIWZ i zapisanie, iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).

Informujemy, iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co miałoby miejsce w przypadku pozostawienia tego zapisu o swobodnym naliczaniu kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody aby Wykonawca ustosunkował się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 9 załącznika numer 4 do SIWZ stanowiącego projekt umowy w ten sposób, że dodaje do § 9 ust. 6, o następującej treści:
„6.Warunkiem żądania przez Zamawiającego zapłaty przez Wykonawcę kar umownych, o których mowa w
1. ust. 1 pkt a) i c) niniejszego paragrafu,
2. ust. 1 pkt b) niniejszego paragrafu w zakresie kary umownej za zaprzestanie świadczenia przez Wykonawcę usług telekomunikacyjnych,
jest uprzednie zakończeniu procedury reklamacyjnej, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej, przez co strony rozumieją udzielenie przez Wykonawcę odpowiedzi na reklamację lub bezskuteczny upływ terminu do udzielenia reklamacji, o którym mowa w § 7 ust. 1 wskazanego wyżej rozporządzenia.”

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej określa:
1) warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za:
a) niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu przez jednostki, o których mowa w art. 81 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne,
b) niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,
c) niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,
d) nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej,
2) tryb postępowania reklamacyjnego.

Ponieważ pozostałe kary umowne uregulowane w § 9 ust. 1 załącznika numer 4 do SIWZ stanowiącego projekt umowy, zastrzeżone zostały na wypadek niewykonania przez Wykonawcę zobowiązań nieobjętych dyspozycją przepisów przedmiotowego rozporządzenia, nie jest możliwe uzależnienie żądania zapłaty tych kar umownych przez Zamawiającego od zakończenia procedury reklamacyjnej przewidzianej przepisami wskazanego rozporządzenia.


Pytanie 11. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d)
Bardzo proszę Zamawiającego o modyfikację treści SIWZ poprzez wykreślenie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d) jako zbyt restrykcyjnego.

Określenie kary w wysokości 1000 zł za przekazanie telefonu zastępczego o niejasno sformułowanych gorszych parametrach, czyli np. terminala który po prostu „nie spodoba" się Zamawiającemu, uznajemy za uciążliwy warunek umowy.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 9 ust. 1 pkt d) w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia:
„d) niedostarczenia Zamawiającemu telefonu zastępczego, o którym mowa w § 4 ust. 12 pkt c) niniejszej umowy lub dostarczenia telefonu zastępczego o parametrach gorszych niż parametry Telefonu objętego świadczeniem Usług, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1.000 zł ( jeden tysiąc 00/100)”

wprowadza następujący zapis:
„d) niedostarczenia Zamawiającemu telefonu zastępczego, o którym mowa w § 4 ust. 12 pkt c) niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 800 zł ( osiemset złotych, 00/100)”


Pytanie 12. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d)
W przypadku braku zgody Zamawiającego na usunięcie z SIWZ zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d) o co Wykonawca występuje do Zamawiającego w zapytaniu nr 11, Wykonawca zwraca się do Zamawiającego o dodanie do SIWZ, wzoru Umowy zapisu, iż w przypadku zwrotu terminala zastępczego w jakikolwiek sposób uszkodzonego lub w stanie pogorszonym w stosunku do stanu w jakim został on przekazany Zamawiającemu, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości 2 000 PLN (słownie: dwa tysiące i 0/100 złotych) jako zwrot wartości terminala, którego Wykonawca nie będzie mógł już wykorzystać do udostępnienia innym Zamawiającym.

Odpowiedź
Zamawiający wyraził zgodę na zmianę treści § 9 ust. 1 pkt d) projektu umowy. W związku z powyższym Zamawiający nie widzi podstaw do zmiany załącznika nr 4 do SIWZ stanowiącego wzór umowy w sposób zaproponowany przez Wykonawcę. W razie uszkodzenia lub zniszczenia telefonu zastępczego Wykonawca może dochodzić od Zamawiającego odszkodowania na zasadach ogólnych.

Pytanie 13. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapewnienie równości Stron umowy i określenie równych lub porównywalnych kar dla obu Stron umowy za niewywiązywanie się z postanowień umowy.
Wykonawca stoi na stanowisku, że obecne zapisy są dla niego dyskryminujące.

Odpowiedź
Żaden przepis prawa nie zobowiązuje zamawiającego do identycznego traktowania stron umowy o zamówienie publiczne, w szczególności w zakresie kar umownych obciążających strony, zatem brak równoprawności stron, na który powołuje się wykonawca nie może stanowić podstawy zmiany treści projektu umowy zgodnie z jego żądaniem. Należy nadto wskazać, iż kwestionowany zapis zgodny jest z podstawową dla prawa cywilnego zasadą swobody umów wyrażoną w art. 3531 Kodeksu cywilnego (znajdującym zastosowanie do umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania w związku z treścią art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych), zgodnie z którym strony mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż zastrzeżenie kary umownej na rzecz jednej tylko ze stron nie sprzeciwia się właściwości stosunku prawnego, jaki łączy strony umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, ani przepisowi ustawy, ani też zasadom współżycia społecznego. Ponadto wskazać należy, że zobowiązania Zamawiającego mają w przeważającej większości charakter pieniężny, i w związku z dyspozycją art. 483 § 1 Kodeksu cywilnego, nie mogą zostać zabezpieczone karami umownymi. W przypadku zwłoki Zamawiającego w zapłacie, Wykonawca może domagać się odsetek ustawowych oraz naprawienia szkody na zasadach ogólnych, na podstawie art. 481 Kodeksu cywilnego.

Pytanie 14. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 10

Wnosimy o modyfikację SIWZ poprzez wykreślenie zapisów dot. możliwości wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron. Pozostawienie zapisów w obecnym brzmieniu może być z punktu widzenia kalkulacji oferty bardzo niekorzystne. Wyjaśniamy, że umowa jest zawierana na czas określony. Umowy zawierane na czas określony zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które jeżeli są wykonywane należycie, to powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa.

W przypadku braku akceptacji powyższego wnosimy o dodanie do SIWZ, wzoru umowy następującego zapisu:
„W sytuacji rozwiązywania Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych (rezygnacji z aktywacji), Zamawiający będzie miał obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę kwoty równej wartości przyznanych ulg w stosunku do standardowej oferty oraz ulg na zakup sprzętu, pomniejszoną o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych do dnia jej rozwiązania”.

Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę § 10 projektu umowy. Opisane w § 9 ust. 4 projektu umowy, uprawnienie Zamawiającego do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym, zapewnia Zamawiającemu zabezpieczenie jego podstawowych interesów (w tym w szczególności otrzymania świadczenia w terminie, ochrony przed nieuzasadnionym zerwaniem umowy). Podkreślenia także wymaga fakt, iż podstawy do wypowiedzenia umowy są ściśle określone i dotyczą przypadków rażącego naruszenia jej postanowień przez Wykonawcę. Zatem jeżeli Wykonawca będzie wykonywał swoje zobowiązania w sposób prawidłowy, nie zaistnieje niebezpieczeństwo wypowiedzenia umowy przez Zamawiającego.




Pytanie 15. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na powiększenie puli terminali o jeden terminal z każdej grupy (razem 2 szt. terminali), które pozostaną w dyspozycji Zamawiającego jako serwisowe, na czas ewentualnych napraw terminali z podstawowej puli ?

W przypadku braku zgody Zamawiającego, Wykonawca wnosi o doprecyzowanie, iż ewentualne zapewnienie terminali zastępczych dotyczy tylko sytuacji gdy naprawa odbywa się w ramach gwarancji.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na przekazanie mu przez Wykonawcę 2 dodatkowych telefonów komórkowych (po jednym z każdej z grup wskazanych w punkcie III podpunkt 18 litery a) i b) SIWZ), które przeznaczone będą do wykorzystania jako telefony zastępcze na czas ewentualnej naprawy telefonów sprzedanych przez Wykonawcę.

Pytanie 16. Zapytanie dot. SIWZ

Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ i wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie dodatkowych formularzy aktywacji tych usług telekomunikacyjnych, których dostarczenia wymaga w ramach przetargu oraz wszelkich innych których może wymagać w trakcie realizacji umowy i przedmiotu zamówienia ?
Informujemy, iż wewnętrzne procedury Wykonawcy wymagają oddzielnych i pisemnych zleceń aktywacji tychże usług, podpisanych przez zlecającego, w tym przypadku, Zamawiającego.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie dodatkowych formularzy aktywacji.

Pytanie 17. Zapytanie dot. SIWZ
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu i wyrażenie zgody na udostępnienie Wykonawcy, wybranemu w wyniku tego postepowania, fotokopii lub co najmniej odpisów dokumentów formalnych Zamawiającego (NIP, REGON, KRS lub Statut) oraz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (dowód osobisty i pełnomocnictwo, ew. inne).
Informujemy, iż procedury w sieciach operatorów wymagają załączenia formalnych dokumentów do podpisanych druków Umów, dla zachowania ich ważności. Brak zgody na niniejsze uniemożliwi zawarcie Umowy każdemu Wykonawcy, a zatem uczyni udział w niniejszym postępowaniu bezcelowym, jeżeli nie będzie można w jego konsekwencji zawrzeć Umowy wiążącej dla obu Stron.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na udostępnienie Wykonawcy, przy podpisaniu umowy:
1. fotokopii decyzji o nadaniu Zamawiającemu numeru NIP,
2. fotokopii decyzji o nadaniu Zamawiającemu numeru REGON,
3. fotokopii odpisu aktualnego z rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego dotyczącego Zamawiającego,
4. fotokopii dowodów osobistych osób upoważnionych do podpisania przedmiotowych umów
5. fotokopii pełnomocnictwa do zawarcia umowy.

Pytanie 18. Zapytanie dot. SIWZ, Formularza Ofertowego
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu poprzez zapisanie, iż wszelkie ceny, których podania wymaga Zamawiający w Formularzu Ofertowym dotyczą połączeń w ruchu krajowym.




Odpowiedź
Zamawiający zwraca uwagę, że w punkcie B Formularza ofertowego wyraźnie jest wskazane, że „Wszystkie ceny połączeń dotyczą wyłącznie połączeń w ruchu krajowym”.

Pytanie 19. Pytanie Pkt 7a
Warunki gwarancji są określone przez Producenta nie przez Wykonawcę;
24 msc na aparaty,
12 msc na akcesoria,
6 msc na baterie,
Proszę o informacje czy zamawiający akceptuje takie warunki gwarancyjne ?

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 4 ust. 11 projektu umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia:
„Wykonawca udziela gwarancji jakości na Telefony na warunkach nie gorszych niż oferowane przez producenta danego Telefonu, z zastrzeżeniem postanowień niniejszej umowy, przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta danego Telefonu lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.”
Wprowadza następujący zapis:
„ 11. Wykonawca udziela gwarancji jakości na następujących warunkach:
e) dla terminali – na okres 24 miesięcy, przy czym dla terminali produkowanych przez Blackberry – na okres 12 miesięcy,
f) dla akcesoriów – 12 miesięcy,
g) dla baterii – 6 miesięcy,
h) dla nośników pamięci – 90 dn,.
licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru”

Jednocześnie Zamawiający zmienia pkt III 7a SIWZ w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia

b. „okres gwarancji będzie liczony od dnia dostawy danego aparatu telefonicznego. Gwarancja na dostarczone aparaty telefoniczne wraz z kartami SIM będzie wynosić minimum 24 miesiące na warunkach określonych przez producenta.”

Wprowadza następujący zapis:
b. „ okres gwarancji będzie liczony od dnia wydania Zamawiającemu danego aparatu telefonicznego, akcesorium, baterii lub nośnika pamięci. Gwarancja na dostarczone aparaty telefoniczne wraz z kartami SIM będzie wynosić: 24 miesiące dla terminali (przy czym dla terminali produkowanych przez Blackberry – 12 miesiące), 12 miesiące dla akcesoriów, 6 miesięcy dla baterii, 90 dni dla nośników pamięci.”

Pytanie 20: Dotyczy punkt 9
Zarządzanie usługami dodatkowymi wymienionymi w tym punkcie odbywa się poprzez złożenie dyspozycji dedykowanemu do obsługi firmy konsultantowi . Czy taki sposób zarządzania usługami dodatkowymi jest przez Zamawiającego akceptowalny .


Odpowiedź
Zamawiający oświadcza, że akceptuje proponowany przez Wykonawcę sposób zarządzania usługami dodatkowymi wymienionymi w części III punkt 9 SIWZ, pod warunkiem że zarządzanie nie będzie związane z naliczaniem dodatkowych opłat.

Pytanie 21
Czy zamawiający dopuszcza wariant przechodzenia niewykorzystanych minut z bieżącego cyklu rozliczeniowego tylko na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będą one wykorzystywane w pierwszej kolejności w cyklu rozliczeniowym następującym po cyklu rozliczeniowym, w którym nabyto do nich prawo

Odpowiedź
Zamawiający dopuszcza wariant przechodzenia niewykorzystanych minut z bieżącego cyklu rozliczeniowego tylko na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będą one wykorzystywane w pierwszej kolejności w cyklu rozliczeniowym po cyklu rozliczeniowym, w którym nabyto do nich prawo.
Zmianie ulega pkt III 12 SIWZ o dotychczasowym brzmieniu:
„ 12. Umożliwienia przechodzenia niewykorzystanych minut połączeń w ramach limitu
określonego dla danej opłaty miesięcznej na kolejne okresy rozliczeniowe oraz ich
kumulowanie w okresie nie krótszym niż 3 okresy rozliczeniowe. Okres rozliczeniowy
– 1 miesiąc kalendarzowy.”

który otrzymuje brzmienie:
„ 12. Umożliwienia przechodzenia niewykorzystanych minut połączeń w ramach limitu określonego dla danej opłaty miesięcznej na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będą one wykorzystywane w pierwszej kolejności. Okres rozliczeniowy - 1 miesiąc kalendarzowy”.

Zmianie ulega także § 3 pkt 7 ppkt f. o dotychczasowym brzmieniu:
„§ 3 pkt 7 ppkt f. włączonego w opłatę abonamentową umożliwienia przechodzenia niewykorzystanych w danym okresie rozliczeniowym (przez co strony rozumieją 1 miesiąc) bezpłatnych minut wliczonych w abonament na kolejne okresy rozliczeniowe oraz ich kumulowanie w okresie nie krótszym niż 3 okresy rozliczeniowe”


który otrzymuje brzmienie:

„§ 3 pkt 7 ppkt f. włączonego w opłatę abonamentową umożliwienia przechodzenia niewykorzystanych w danym okresie rozliczeniowym (przez co strony rozumieją 1 miesiąc) bezpłatnych minut wliczonych w abonament na kolejny okresy rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będą one wykorzystywane w pierwszej kolejności w cyklu rozliczeniowym po cyklu rozliczeniowym, w którym nabyto do nich prawo.”

Pytanie 22 UMOWA Par 9 ust. 3
Kary umowne mogą zostać naliczone i rozliczone po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego. Zamawiający musi dopuścić ustawową drogę reklamacji, tak aby zapisy umowy zgodne były z ustawą Prawo telekomunikacyjne. Wykonawca powinien mieć zapewnioną możliwość przedstawienia swojej argumentacji i dowodów, tak żeby naliczenie kar umownych miało miejsce tylko i wyłącznie w sytuacjach zawinionych przez wykonawcę.

Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 9 załącznika numer 4 do SIWZ stanowiącego projekt umowy w ten sposób, że dodaje do § 9 ust. 6, o następującej treści:
„6.Warunkiem żądania przez Zamawiającego zapłaty przez Wykonawcę kar umownych, o których mowa w
a) ust. 1 pkt a) i c) niniejszego paragrafu,
b) ust. 1 pkt b) niniejszego paragrafu w zakresie kary umownej za zaprzestanie świadczenia przez Wykonawcę usług telekomunikacyjnych,
jest uprzednie zakończeniu procedury reklamacyjnej, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej, przez co strony rozumieją udzielenie przez Wykonawcę odpowiedzi na reklamację lub bezskuteczny upływ terminu do udzielenia reklamacji, o którym mowa w § 7 ust. 1 wskazanego wyżej rozporządzenia.”

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej określa:
3) warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za:
a) niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu przez jednostki, o których mowa w art. 81 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne,
b) niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,
c) niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,
d) nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej,
4) tryb postępowania reklamacyjnego.

Ponieważ pozostałe kary umowne uregulowane w § 9 ust. 1 załącznika numer 4 do SIWZ stanowiącego projekt umowy, zastrzeżone zostały na wypadek niewykonania przez Wykonawcę zobowiązań nieobjętych dyspozycją przepisów przedmiotowego rozporządzenia, nie jest możliwe uzależnienie żądania zapłaty tych kar umownych przez Zamawiającego od zakończenia procedury reklamacyjnej przewidzianej przepisami wskazanego rozporządzenia.

Pytanie 23
Co należy wpisać w formularzu ofertowym, jeśli Wykonawca oferuje bezpłatnie jakąś usługę? Czy Zamawiający dopuszcza wpisanie w formularzu ofertowym ceny jednostkowej netto „0”? I czy w związku z tym dla takiej pozycji może zostać wpisana wartość brutto „0”?

Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza wskazanie w formularzu ofertowym ceny jednostkowej wynoszącej 0 zł netto, w takim przypadku cena jednostkowa brutto wynosić winna również 0 zł.

Pytanie 24 Umowa Par 5 ust. 4 i 8
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury i od tej daty powinien być liczony termin płatności faktury. Czy zamawiający akceptuje 21 dniowy termin płatności od daty wystawienia faktury ?

Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 5 ust. 4 oraz § 5 ust.8 Umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Zamawiający nie wyraża zgody na rozpoczęcie biegu 30- dniowego terminu płatności od dnia wystawienia faktury. Wprawdzie zgodnie z art.19 ust.13 pkt 1) lit. b Ustawy o podatku od towarów i usług obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych, jednakże na mocy art.103 ust. 1 wskazanej ustawy podatnik (w tym przypadku wykonawca) obowiązany jest do zapłaty podatku od towarów i usług w terminie 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy (a więc w którym upłynął 30-dniowy termin płatności liczony od dnia doręczenia faktury) Wykonawca, aby posiąść wiedzę o terminie doręczenia faktury zamawiającemu, a zarazem terminie jej płatności może przesłać fakturę za potwierdzeniem odbioru, zamawiający nie widzi też przeszkód jeśli chodzi o przesłanie wykonawcy potwierdzenia doręczenia faktury faksem lub pocztą elektroniczną.
Należy ponadto podkreślić, iż obowiązek podatkowy obciąża wykonawcę jako podmiot świadczący usługi, nie ma zaś żadnych przeszkód prawnych do uiszczenia przez wykonawcę kwoty podatku wynikającej z wystawionej przez wykonawcę faktury (z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych będących przedmiotem umowy między wykonawcą a zamawiającym) przed powstaniem obowiązku podatkowego.

Pytanie 25: Zapytanie dotyczy rozwiązań alternatywnych, dotyczących Państwa przetargu.
Czy w ogóle dopuszczają Państwo rozwiązania alternatywne, dla Państwa przetargu?

Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza rozwiązań alternatywnych. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego powinny być składne tylko oferty spełniające warunki określone w siwz. Ewentualne zróżnicowanie ofert w zakresie proponowanych rozwiązań, w szczególności w sytuacji ich niezgodności z wymogami zawartymi w siwz uniemożliwi ich obiektywne porównanie.

Jeśli tak:
Pytanie 26
Czy opłata aktywacyjna za przyłączenie numerów do nowego operatora mogłaby wynosić 1 PLN (1,23 PLN z VAT)? Zamiast sugerowanej przez Państwa w specyfikacji – braku tejże.

Odp. W odniesieniu do odpowiedzi na pytanie 25 Zamawiający podtrzymuje wymóg aby połączenie numerów do nowego operatora odbyło się bez ponoszenia przez niego kosztów.

Pytanie 27.
Czy dopuszcza się odstąpienie od warunku przechodzenia minut na kolejne miesiące, w zamian za znaczne zwiększenie maksymalnej ilości minut, jaką uzyskamy z proponowanej przez naszą sieć aktywacji, w stosunku do minimalnego zapotrzebowania uściślonego w Państwa przetargu? Sugerowane przez nas rozwiązanie zwiększyłoby maksymalną liczbę minut na niskich abonamentach ponad dwukrotnie, a na wyższych około półtorakrotnie.

Odp. Nie. Dopuszczenie zwiększenia maksymalnej ilości minut uniemożliwiłby porównanie ofert składanych przez poszczególnych Wykonawców – patrz również odpowiedź na pytanie 24.


Pytanie 28.
Czy dopuszcza się zastąpienie sugerowanych w specyfikacji przetargu telefonów iPhone 4G, telefonami innymi, o podobnych czy też zbliżonych parametrach? (z uwagi na brak gwarancji pozyskania od producenta tychże telefonów w najbliższym czasie)

Odp. Zamawiający podtrzymuje swoje wymagania dotyczące telefonów iPhone 4.

W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania prowadzące do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 07.12.2011r
na dzień 09-12-2011r – składanie oferty do godz. 9.00i otwarcie ofert o godz. 10.00


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna


















Załącznik nr 1 do specyfikacji
................................................................
(Pieczęć Wykonawcy/ Wykonawców)
FORMULARZ OFERTOWY

Dane Wykonawcy:
Pełna nazwa Wykonawcy, adres, telefon, fax ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
adres
ul....................................................................................................................................................
Miejscowość, kod pocztowy ……………………………………………………………………….
telefon............................................................................................................................................
fax..................................................................................................................................................
NIP................................................................................................................................................
REGON.........................................................................................................................................
Email.............................................................................................................................................

Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania.................................................................................................................................
tel...................................................................................................................................................

OFERTA
Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest: Świadczenie usług telefonicznych - telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.


My niżej podpisani
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działając w imieniu i na rzecz
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

1. Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: świadczenie usług telefonicznych -telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

2. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wypełnionym formularzem cenowym za kwotę w sumie :
Cena netto ............................. PLN,
Słownie netto:.......................................................................................................................
Cena brutto ............................ PLN,
Słownie brutto: …………………………….....................................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.
w tym:

A. Koszt opłat miesięcznych wg zestawienia:
Lp. Rodzaj
opłaty Ilość nowych aktywacji Cena netto jednej opłaty w cyklu miesięcznym zaoferowane dla jednej nowej aktywacji
zł. Ilość minut do wykorzystania w ramach jednej opłaty miesięcznej do wszystkich sieci (komórkowych, stacjonarnych) Całkowita wartość netto opłat za nowe aktywacje w okresie 24 miesięcy
zł.
(3) x (4) x 24
Wartość podatku VAT
zł.
Całkowita wartość brutto opłat za nowe aktywacje w okresie 24 miesięcy
zł.

(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8)
1. Opłata miesięczna nr 1
38 80 min
2. Opłata miesięczna nr 2 5 1000min
Suma wierszy 1, 2 __ __


A Łączny koszt wszystkich opłat miesięcznych (nr 1 i 2) w okresie 24 miesięcy za cenę oferowaną brutto ………………..PLN (słownie ………………PLN), tj. za cenę oferowaną netto ………………PLN + podatek VAT (……%), w kwocie …………………..PLN.



B. Koszt jednostkowy dla usług:
Lp. Rodzaj
usługi Cena jednostkowa
netto
Cena jednostkowa
brutto

(1) (2) (3) (4)
1 Cena za 1 min poł. głosowych do operatorów krajowych, w ramach abonamentu naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s
2 Cena za 1 min poł. głosowych w ramach sieci firmowej, w ramach abonamentu, naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s
2 Cena za SMS w ramach sieci firmowej
3 Cena za 1 SMS krajowy
4 Cena za 1 MMS w ramach sieci firmowej
5 Cena za 1 MMS krajowy
6 Cena za 1 pakiet przesłania/odebrania 100kB GPRS
7. Koszt połączenia głosowego do wszystkich sieci (komórkowych i stacjonarnych) po przekroczeniu limitów w ramach opłaty abonamentowej, naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s
8. Koszt połączenia w ramach sieci firmowej, po przekroczeniu limitów w ramach opłaty abonamentowej, naliczanych w czasie rzeczywistym 1s/1s
9 Suma
Wszystkie ceny połączeń dotyczą wyłącznie połączeń w ruchu krajowym.



C. Cena aparatów telefonicznych:
L.p. Rodzaj aparatu Cena netto
(1 szt.) zł. VAT
% Cena brutto
(1 szt.) zł. Wartość netto
zł. Wartość VAT
zł. Wartość brutto
zł.
(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8)

1 Telefon aktywowany w ramach opłaty abonamentowej 1
2 Telefon aktywowany w ramach opłaty abonamentowej 2
3 Suma poz. 1 i 2
Niedopuszczalne jest określanie przez Wykonawców cen aparatów poprzez wskazanie 0 PLN.

CC = Łączny koszt dostawy 43 telefonów za cenę ofertową brutto .................... PLN (słownie ……. PLN, tj. za cenę ofertowa netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN, w tym cena za:
a) 38 telefonów brutto ……...PLN, netto ………..PLN, VAT …………PLN
b) 5 telefonów brutto ……. ….PLN, netto ………..PLN, VAT …………PLN

UWAGA: Sumę wartości punktów A + B + C należy wpisać do pkt. 2 niniejszego formularza – cena ta zostanie przyjęta do oceny oferty.

3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej zasadami postępowania, nie wnosimy do niej zastrzeżeń, posiadamy wszystkie informacje niezbędne do przygotowania oferty i wykonania przedmiotu zamówienia.
4. Uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5. Akceptuję/my/ projekt umowy i w razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
6. Udzielę gwarancji na dostarczone aparaty telefoniczne na okres ……… miesięcy (nie krótszy niż 24 miesiące).
7. Oświadczam/y/, że wszystkie złożone przez nas dokumenty są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
8. Oświadczam/y/, że wszystkie wymagane w niniejszym postępowaniu oświadczenia i dokumenty złożyłem/liśmy/ ze świadomością odpowiedzialności karnej za składnie fałszywych oświadczeń w celu uzyskania korzyści majątkowych (zamówienia publicznego).
9. Oświadczam/y/, iż jestem/śmy/ upoważniony/upoważnieni do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej łącznej cenie oferty.
10. Zapewniam/y/, że oferowana przez nas przedmiot zamówienia posiada stosowne dokumenty dopuszczające je do obrotu na terenie RP.
11. Oświadczam/y/, że akceptujemy 30 dniowy termin zapłaty, liczony od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury, stwierdzającej wykonanie danej usługi lub dostawy w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
12. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymagań okresowych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do oferty załączamy:
a) …………………………………………………………………………………………
b) …………………………………………………………………………………………
c) …………………………………………………………………………………………
itd.
Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ....................... stron.

........................,dn................. ………………………………………………
(Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do
składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy)

« Powrót do szczegółów zamówienia