Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Numer zamówienia:

/145/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Informacja o pytaniach + przesunięcie terminu składania otwarcia ofert

Poznań, dn. 24.11.2011 r

EZ/ ………../2011


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 145/2011 na świadczenie usług telefonicznych- telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu.

Wielkopolskie Centrum Onkologii, informuje że wpłynęły niżej podane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do wymienionego w tytule przetargu:

1. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.5
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez dokładne wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli poprzez określenie: "Wykonawca zapewni dostępność akcesoriów sprzedanych aparatów telefonicznych przez okres obowiązywania umowy" i czy może oznacza to, iż Wykonawca ma dla Zamawiającego utrzymywać na magazynie akcesoria do sprzedawanych terminali pomimo ich wycofania ze sprzedaży np. w roku 2013 ?
Zapis powyższy jest niejasny, wnosimy o dokładne wyjaśnienie.

2. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.17
Wnosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na zapewnienie abonamentów w formie pakietów złotówek w wysokości równej ilości wymaganych minut pomnożonych przez oferowaną stawkę za minutę.
W takim wypadku, każde zdarzenie tj. minuta połączenia głosowego, SMS, MMS, roaming, transmisja danych, połączenia międzynarodowe itd. będą pomniejszały wartość pakietu z opłaty abonamentowej wg stawek wynikających z oferty Wykonawcy. Informujemy, iż taki sposób rozliczania będzie korzystniejszy dla Zamawiającego, gdyż uniknie sytuacji, gdy opłaty z tytułu innych zdarzeń niż połaczenia głosowe będą naliczane dodatkowo, pomimo niewykorzystania środków z puli abonamentowej.

3. Zapytanie dot. SIWZ, pkt. III.16
Informujemy, iż Wykonawca jako firma promująca działania ekologiczne, stara się nakłaniać swoich Klientów do rezygnacji z nadmiernej ilości drukowanego papieru poprzez zapewnienie rachunku szczegółowego (comiesięcznego billingu) w formie elektronicznej.
Wnosimy o wykreślenie z SIWZ wymogu billingu w formie papierowej oraz wyrażenie zgody na wysyłanie billingu w formie elektronicznej. Jednocześnie zapewniamy, że faktura VAT będzie wysyłana w formie papierowej.

4. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11
Wnosimy o doprecyzowanie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 poprzez określenie iż okres gwarancji dla terminali wyniesie 24 miesiące, dla akcesoriów 12 miesięcy, dla baterii 6 miesięcy, dla nośników pamięci 90 dni (tzn. dla kart pamięci), z wyłączeniem produktów marki Apple (firma Apple nie udziela gwarancji na swoje produkty na terenie Polski) oraz z wyłączeniem produktów marki Blackberry (firma RIM udziela gwarancji tylko na okres 12 miesięcy).
Takie okresy gwarancji określają producenci tychże terminali. Wykonawca nie może sam wydłużyć tych terminów, gdyż to nie on określa warunki ewentualnych napraw (koszty napraw leżą po stronie producenta sprzętu jako gwaranta), a na etapie składania ofert nie można oszacować ilości napraw i ewentualnych kosztów z nich wynikających.
Zapisy w obecnym brzmieniu nakazują Wykonawcy bezpłatne naprawy przez całe 2 lata niezależnie, czy gwarancja już wygasła czy nie, jednocześnie narażając Wykonawcę na możliwe straty finansowe.

5. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 g)
Ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dla Zamawiającego dokumenty gwarancyjne producenta, zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta terminali i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?
Wykonawca nie może wymieniać terminali, narażąjąc się na koszty w przypadku gdy procedura gwarancyjna nie zostanie wyczerpana, a producenci terminali najczęściej określają podstawę wymiany terminala po wystąpieniu 3 dokładnie takich samych usterek.

6. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 h)
Wnosimy o wykreślenie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 4 ust 11 h) jako narażającego Wykonawcę na straty finansowe.
Informujemy, iż Wykonawca nie może wymieniać terminala na nowy za każdym razem gdy pojawią się wady fizyczne, czyli np. uszkodzenia wynikające z niezgodnego z gwarancją użytkowania terminala. Uważamy, że przedmiotowy zapis SIWZ stawia Wykonawców w pozycji dyskryminowanej.

7. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez dokładne wyjaśnienie, co Zamawiający miał na myśli w zapisie Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 3 ?
Wnosimy o wyjaśnienie o jakiej waloryzacji jest tu mowa ?

8. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 4 i ust 8
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na fakt, że zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych, z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT.

W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania faktury na co najmniej 23 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia ?

Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona.

Jednocześnie podkreślam tutaj bezsporny fakt, że postępowanie Zamawiającego i Wykonawców zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych, nie może powodować jednocześnie konfliktu z innymi obowiązującymi ustawami, takimi jak Prawo telekomunikacyjne, czy też ustawa o podatku od towarów i usług.

9. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11
Pragnę zwrócić uwagę Zamawiającego na kwestię, czy Zamawiający od swoich dłużników akceptuje datę płatności jako datę obciążenia rachunku bankowego tych dłużników, a nie datę wpływu środków na swoje konto ?
Zgodnie z art. 454 § 1 Kodeksu Cywilnego uznanie zapłaty należności następuje z chwilą postawienia środków pieniężnych do dyspozycji wierzyciela, czyli w tej sytuacji Wykonawcy. Zapis Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 5 ust 11 w bieżącej formie w ocenie Wykonawcy stoi w sprzeczności z wyżej wymienionym artykułem 454 § 1 Kodeksu Cywilnego.

W związku z powyższym bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ poprzez określenie, iż za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

Kodeks Cywilny pozwala na inne formy uregulowań pomiędzy stronami, tylko w przypadku uzgodnienia stanowisk pomiedzy stronami umowy. Wykonawca nie wyraża zgody na określenie daty płatności jako daty obciążenia rachunku Zamawiającego, a w przypadku pozostawienia zapisu w obecnym brzmieniu nie będzie można mówić o uzgodnieniu stanowisk pomiędzy stronami, gdyż jedna strona (Zamawiający) narzuci Wykonawcy sposób spełnienia świadczenia.

10. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Wnosimy o doprecyzowanie SIWZ i zapisanie, iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).
Informujemy, iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co miałoby miejsce w przypadku pozostawienia tego zapisu o swobodnym naliczaniu kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody aby Wykonawca ustosunkował się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

11. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d)
Bardzo proszę Zamawiającego o modyfikację treści SIWZ poprzez wykreślenie zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d) jako zbyt restrykcyjnego.
Określenie kary w wysokości 1000 zł za przekazanie telefonu zastępczego o niejasno sformułowanych gorszych parametrach, czyli np. terminala który po prostu „nie spodoba" się Zamawiającemu, uznajemy za uciążliwy warunek umowy.

12. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d)
W przypadku braku zgody Zamawiającego na usunięcie z SIWZ zapisu Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9 ust 1 d) o co Wykonawca występuje do Zamawiającego w zapytaniu nr 11, Wykonawca zwraca się do Zamawiającego o dodanie do SIWZ, wzoru Umowy zapisu, iż w przypadku zwrotu terminala zastępczego w jakikolwiek sposób uszkodzonego lub w stanie pogorszonym w stosunku do stanu w jakim został on przekazany Zamawiającemu, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości 2 000 PLN (słownie: dwa tysiące i 0/100 złotych) jako zwrot wartości terminala, którego Wykonawca nie będzie mógł już wykorzystać do udostępnienia innym Zamawiającym.

13. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 9
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez zapewnienie równości Stron umowy i określenie równych lub porównywalnych kar dla obu Stron umowy za niewywiązywanie się z postanowień umowy.
Wykonawca stoi na stanowisku, że obecne zapisy są dla niego dyskryminujące.



14. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa, § 10
Wnosimy o modyfikację SIWZ poprzez wykreślenie zapisów dot. możliwości wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron. Pozostawienie zapisów w obecnym brzmieniu może być z punktu widzenia kalkulacji oferty bardzo niekorzystne. Wyjaśniamy, że umowa jest zawierana na czas określony. Umowy zawierane na czas określony zostały przez ustawodawcę skonstruowane jako źródło zobowiązań o charakterze trwałym, które jeżeli są wykonywane należycie, to powinny istnieć aż do upływu terminu, na jaki zawarta została umowa.

W przypadku braku akceptacji powyższego wnosimy o dodanie do SIWZ, wzoru umowy następującego zapisu:
„W sytuacji rozwiązywania Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych (rezygnacji z aktywacji), Zamawiający będzie miał obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę kwoty równej wartości przyznanych ulg w stosunku do standardowej oferty oraz ulg na zakup sprzętu, pomniejszoną o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych do dnia jej rozwiązania”.

15. Zapytanie dot. Załącznika nr 4 do SIWZ, tj. Umowa

Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie SIWZ poprzez wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na powiększenie puli terminali o jeden terminal z każdej grupy (razem 2 szt. terminali), które pozostaną w dyspozycji Zamawiającego jako serwisowe, na czas ewentualnych napraw terminali z podstawowej puli ?
W przypadku braku zgody Zamawiającego, Wykonawca wnosi o doprecyzowanie, iż ewentualne zapewnienie terminali zastępczych dotyczy tylko sytuacji gdy naprawa odbywa się w ramach gwarancji.

16. Zapytanie dot. SIWZ
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie treści SIWZ i wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie dodatkowych formularzy aktywacji tych usług telekomunikacyjnych, których dostarczenia wymaga w ramach przetargu oraz wszelkich innych których może wymagać w trakcie realizacji umowy i przedmiotu zamówienia ?
Informujemy, iż wewnętrzne procedury Wykonawcy wymagają oddzielnych i pisemnych zleceń aktywacji tychże usług, podpisanych przez zlecającego, w tym przypadku, Zamawiającego.

17. Zapytanie dot. SIWZ
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu i wyrażenie zgody na udostępnienie Wykonawcy, wybranemu w wyniku tego postepowania, fotokopii lub co najmniej odpisów dokumentów formalnych Zamawiającego (NIP, REGON, KRS lub Statut) oraz osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego (dowód osobisty i pełnomocnictwo, ew. inne).
Informujemy, iż procedury w sieciach operatorów wymagają załączenia formalnych dokumentów do podpisanych druków Umów, dla zachowania ich ważności. Brak zgody na niniejsze uniemożliwi zawarcie Umowy każdemu Wykonawcy, a zatem uczyni udział w niniejszym postępowaniu bezcelowym, jeżeli nie będzie można w jego konsekwencji zawrzeć Umowy wiążącej dla obu Stron.

18. Zapytanie dot. SIWZ, Formularza Ofertowego
Bardzo proszę Zamawiającego o doprecyzowanie zapisów SIWZ w przetargu poprzez zapisanie, iż wszelkie ceny, których podania wymaga Zamawiający w Formularzu Ofertowym dotyczą połączeń w ruchu krajowym.



19. Pytanie
Pkt 7a Warunki gwarancji są określone przez Producenta nie przez Wykonawcę;
24 msc na aparaty,
12 msc na akcesoria,
6 msc na baterie,
Proszę o informacje czy zamawiający akceptuje takie warunki gwarancyjne ?

20.Pytanie:
Dotyczy punkt 9
Zarządzanie usługami dodatkowymi wymienionymi w tym punkcie odbywa się poprzez złożenie dyspozycji dedykowanemu do obsługi firmy konsultantowi . Czy taki sposób zarządzania usługami dodatkowymi jest przez Zamawiającego akceptowalny .

21. Pytanie
Czy zamawiający dopuszcza wariant przechodzenia niewykorzystanych minut z bieżącego cyklu rozliczeniowego tylko na kolejny cykl rozliczeniowy, z zastrzeżeniem, że będą one wykorzystywane w pierwszej kolejności w cyklu rozliczeniowym następującym po cyklu rozliczeniowym, w którym nabyto do nich prawo

22. Pytanie
UMOWA Par 9 ust. 3
Kary umowne mogą zostać naliczone i rozliczone po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego. Zamawiający musi dopuścić ustawową drogę reklamacji, tak aby zapisy umowy zgodne były z ustawą Prawo telekomunikacyjne. Wykonawca powinien mieć zapewnioną możliwość przedstawienia swojej argumentacji i dowodów, tak żeby naliczenie kar umownych miało miejsce tylko i wyłącznie w sytuacjach zawinionych przez wykonawcę.
• Co należy wpisać w formularzu ofertowym, jeśli Wykonawca oferuje bezpłatnie jakąś usługę? Czy Zamawiający dopuszcza wpisanie w formularzu ofertowym ceny jednostkowej netto „0”? I czy w związku z tym dla takiej pozycji może zostać wpisana wartość brutto „0”?

23. Pytanie : Umowa Par 5 ust. 4 i 8
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury i od tej daty powinien być liczony termin płatności faktury. Czy zamawiający akceptuje 21 dniowy termin płatności od daty wystawienia faktury ?

24 Pytanie : Zapytanie dotyczy rozwiązań alternatywnych, dotyczących Państwa przetargu.
Czy w ogóle dopuszczają Państwo rozwiązania alternatywne, dla Państwa przetargu?

25. Pytanie: Jeśli tak:
Czy opłata aktywacyjna za przyłączenie numerów do nowego operatora mogłaby wynosić 1 PLN (1,23 PLN z VAT)? Zamiast sugerowanej przez Państwa w specyfikacji – braku tejże.

26. Pytanie
Czy dopuszcza się odstąpienie od warunku przechodzenia minut na kolejne miesiące, w zamian za znaczne zwiększenie maksymalnej ilości minut, jaką uzyskamy z proponowanej przez naszą sieć aktywacji, w stosunku do minimalnego zapotrzebowania uściślonego w Państwa przetargu? Sugerowane przez nas rozwiązanie zwiększyłoby maksymalną liczbę minut na niskich abonamentach ponad dwukrotnie, a na wyższych około półtorakrotnie.




27. Pytanie
Czy dopuszcza się zastąpienie sugerowanych w specyfikacji przetargu telefonów iPhone 4G, telefonami innymi, o podobnych czy też zbliżonych parametrach? (z uwagi na brak gwarancji pozyskania od producenta tychże telefonów w najbliższym czasie)

W związku z przygotowywaniem odpowiedzi na pytania przez użytkownika, przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 28.11.2011r na dzień 02.12.2011 –składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert – o godz. 11.00.
Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia