Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa narzędzi chirurgicznych

Numer zamówienia:

/136/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

UMOWA w WORD

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 136/2011

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu …………….. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:


§1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 136/2011 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2
1. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Urządzeń,
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzeń będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.
d) Urządzenia są wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.


§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż i dostawa …………………………….. Narzędzia objęte zakresem przedmiotowym niniejszej umowy zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Narzędziami”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy Narzędzi w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ………….. – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Narzędziami, który są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Narzędzi:
a. w terminie: do ……. tygodni wg oferty) od daty podpisania umowy
b. w dzień roboczy w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Narzędzi na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tych podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowej dostawy Narzędzi, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczone przez Wykonawcę Narzędzia oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
7. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe dostarczonych Narzędzi nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
8. Wykonawca gwarantuje, że dostarczy Narzędzia o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem produkcji – nie wcześniejszym niż 2011 rok, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Narzędzi. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Narzędzi z terminem produkcji odmiennym od wskazanego w zdaniu poprzedzającym, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
9. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Narzędzi ma prawo do zbadania, czy są one zgodne z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
10. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Narzędzi niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim, w tym w szczególności:
a. instrukcję obsługi Sprzętu,
b. dokument gwarancyjny,
c. dokument określający zasady świadczenia usług przez autoryzowany serwis w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
d. wykaz autoryzowanych punktów serwisowych
nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Narzędzi.
11. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonych Narzędzi i żądania wymiany na Narzędzia wolne od wad w przypadku:
a. dostarczenia Narzędzi niewłaściwej jakości lub
b. dostarczenia Narzędzi niezgodnych z zapotrzebowaniem lub niespełniających warunków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ofercie złożonej przez Wykonawcę lub niniejszej umowie.
12. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia Narzędzi dostarczonych z opóźnieniem.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonych Narzędzi lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 3 miesięcy od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej.
14. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Narzędzia przez okres 36 miesięcy licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
15. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu
a. wliczone w cenę Narzędzi pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Narzędzi,
b. przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 36 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Sprzętu. W razie, gdyby termin wskazany w zdaniu poprzedzającym upływał w dniu wolnym od pracy, Wykonawca zobowiązany będzie do przystąpienia do naprawy gwarancyjnej nie później niż do godziny 14 pierwszego dnia roboczego następującego po upływie terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 1 % wartości netto urządzenia podlegającego gwarancji, za każdy dzień opóźnienia
c. dokonanie naprawy przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej, z zastrzeżeniem postanowień pkt. d. niniejszego ustępu
d. w razie nieusunięcia wady Narzędzia w terminie wskazanym w pkt. c. niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się do Wykonawcy wymiany Narzędzia na nowe lub zapłaty kary umownej w wysokości 1 % całkowitej wartości netto urządzenia podlegającego gwarancji, za każdy dzień opóźnienia.
e. w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 14 dni od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej – dostarczenie urządzenia zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Narzędzia.
f. okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Narzędzia, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia.
g. w przypadku, gdy wada Narzędzia nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej Narzędzia wada Narzędzia nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Urządzenie na nowe.
h. jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Narzędzia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni Narzędzie na nowe.
16. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnej wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Narzędzia, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
17. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 12 miesięcy od chwili wydania Narzędzia Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.




§ 4
1. Całkowita wartość Narzędzi, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Narzędzi), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie .............. PLN.
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Urządzeń wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedane i dostarczone Narzędzia nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
4. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% „całkowitej wartości netto Narzędzi”, o której mowa w §4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Narzędzi lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 20 % całkowitej wartości netto Narzędzi, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b) niniejszego ustępu
d) naruszenia zobowiązania opisanego w § 1 ust. 3 pkt c) niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej Narzędzi, nie spełniającej warunków opisanych w § 1 ust. 3 pkt c) niniejszej umowy,
e) niedostarczenia Zamawiającemu urządzenia zastępczego, o którym mowa w § 3 ust. 15 pkt f) niniejszej umowy lub dostarczenia urządzenia zastępczego o parametrach gorszych niż parametry naprawianego Narzędzia, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych),
f) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 3 ust. 10 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % wartości Narzędzi, którego dotyczą niedostarczone dokumenty, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 40 % wartości Narzędzi, którego dotyczą niedostarczone dokumenty.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie Narzędzi będzie przekraczać 10 dni roboczych od ostatniego dnia terminu określonego w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 6
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – _________________________, tel. _______________________,e-mail:_________________________
oraz
ze strony Zamawiającego – – _________________________, tel. _______________________,e-mail:_________________________
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 7
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonych przez Wykonawcę Narzędzi, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia Narzędzi w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

§ 8
1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy
5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
6. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
7. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

Zamawiający: Wykonawca :

« Powrót do szczegółów zamówienia