Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa systemu do zatapiania materiału w parafinie.

Numer zamówienia:

350/10/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

wybór oferty

Poznań, dnia 2012-03-29
EZ/350/10/2012/10/ …424...


Wg rozdzielnika
Do wszystkich zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne

Dotyczy: przetargu nieograniczonego - Zakup i dostawa systemu do zatapiania materiału w parafinie. [350/10/2012]


WYBÓR OFERT.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w wyniku przeprowadzonego postępowania na Dostawę systemu do zatapiania w parafinie została wybrana oferta najkorzystniejsza spełniająca wymogi specyfikacji.

Wybrano ofertę: OLYMPUS POLSKA Sp z o.o.
Ul. Suwak 3 02-676 Warszawa
Cena oferty 36000,00 netto 38880,00 brutto. Warunki gwarancji - 24 m-ce. Termin realizacji - 8 tygodni. Uzyskane punkty w ocenie ofert – 100%. Wpłynęły 4 oferty, odrzucono 1 ofertę.

Złożone oferty i ocena.
Nr oferty Nazwa Oferenta/Wykonawcy Cena netto i brutto
Termin wykonania Termin gwarancji
Termin płatności Ocena wg kryterium cena 100%
1 Hygeco Polska sp z o.o.
Ul. Partyzantów 34
05-092 Łomianki 36.800,00 netto
39744,00 brutto Do 6 tyg. 24 miesiące 30 dni 98
2 Elektro Med Grzegorz Palkowski
ul. Zabierzowska 11
32-005 Niepolomice, 39800,00 netto
42984,00 brutto 8 tyg. 24 miesiące 30 dni 91
3 Mar-Four
Marcin Siekierski
Ul. Swojska 4
91-342 Łódź 32495,00 netto
35094,60 brutto Do 8 tyg. 24 miesiące
30 dni Oferta odrzucona
*uzasadnienie poniżej
4 OLYMPUS POLSKA Sp. z o.o.
Ul. Suwak 3
02-676 Warszawa 36000,00 netto
38880,00 brutto 8 tyg. 24 miesiące 30 dni 100 oferta wybrana.

* uzasadnienie odrzucenia oferty Mar-Four – Zamawiający wymagał zaoferowania urządzenia, które powinno składać się z 2 lub 3 modułów , każdy pod kontrolą centralnego programatora, natomiast oferta Mar-Four przedstawiła urządzenie nie posiadające centralnego programatora; zaoferowane urządzenie składa się z trzech niezależnych modułów, każdy z własnym programatorem.
Dodatkowo złożone wyjaśnienie oferty nie potwierdza, iż urządzenie jest zgodne z wymaganiami Zamawiającego.
Podstawa prawna: Art. 89. 1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3;

Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Wybranego Wykonawcę prosimy o przygotowanie umowy wg wzoru zawartego w SIWZ.
Wyznacza się datę zawarcia umowy w dniu 06-04-2012 r.
Umowa dostępna w formie elektronicznej na wniosek wysłany na e-mailto: zaopatrzenie@wco.pl



Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna













Proszę o potwierdzenie otrzymania treści pisma nr fax 61/ 88 50 698.

Potwierdzam otrzymanie pisma - informacji o wyborze ofert w postępowaniu Dotyczy: przetargu nieograniczonego - Zakup i dostawa systemu do zatapiania materiału w parafinie. [350/10/2012]

_______________________________________
Data, pieczątka i podpis


Przygotował Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia Katarzyna Witkowska tel. 61/88 50 643


UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 350.10/2012

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) w dniu _____________ pomiędzy:

Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/ prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:

§ 1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/10/2012 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.).
2. Chwilą zawarcia niniejszej umowy jest moment jej podpisania przez ostatnią ze stron.
3. Wykonawca, oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Urządzeń,
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia były fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.

§ 2
Wykonawca oświadcza, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymienione w art. 22 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych i nie zachodzą w stosunku do niego przesłanki wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wymienione w art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest Zakup i dostawa systemu do zatapiania materiału w parafinie opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanych w niniejszej umowie „Urządzeniami” oraz świadczenie usług polegających na przeszkoleniu personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzeń.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy Urządzeń (obejmującego wniesienie Urządzeń w miejsce wskazane przez Zamawiającego, instalację i uruchomienie Urządzeń oraz sprawdzenie poprawności instalacji Urządzeń) w sposób zgodny z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia _________ – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy, stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Urządzeniami, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Termin realizacji. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży, dostawy, montażu i uruchomienia Urządzeń w terminie __________________ od dnia zawarcia niniejszej umowy.
5. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Urządzeń własnym transportem i na własny koszt i ryzyko w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że dostarczone Zamawiającemu Urządzenia będą fabrycznie nowe i wolne od wad fizycznych i prawnych.
7. Koszt ubezpieczenia Urządzeń na czas transportu oraz od momentu dostawy Urządzeń do siedziby Zamawiającego do chwili zakończenia ich montażu i podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu ponosi Wykonawca.
8. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Urządzeń ma prawo do zbadania, czy są one zgodne z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
9. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Urządzeń niezbędne do ich prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim, w tym w szczególności instrukcje obsługi oraz dokumenty gwarancyjne Urządzeń oraz wszelkie dokumenty dotyczące Urządzeń niezbędne do zabezpieczenia Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami ze strony osób trzecich z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej, w tym w szczególności praw autorskich, patentowych, praw ochronnych na znak towarowy, licencji oraz inne dokumenty wyszczególnione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Urządzeń.
10. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzeń strony podpiszą protokół odbioru Urządzeń. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzeń, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 7 dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Urządzeń zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
11. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu są:
- ze strony Wykonawcy: ___________________________________________,
- ze strony Zamawiającego: dr Matthew Ibbs - Zakład Patologii Nowotworów tel 61/ 88 50 807
W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w niniejszym paragrafie każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
12. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzeń nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
13. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zamówieniem.
14. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 3 miesięcy od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej.
15. Przy podpisaniu protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, które zostanie zrealizowane nie później niż w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu odbioru.
16. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Urządzenia przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta danego Urządzenia lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
17. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu:
a. wliczone w cenę Urządzeń pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Urządzenia,
b. przystąpienie do naprawy gwarancyjnej w siedzibie Zamawiającego niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili powiadomienia (telefonicznie, faxem lub e-mailowo) o wykryciu wady Urządzenia. W razie, gdyby termin wskazany w zdaniu poprzedzającym upływał w dniu wolnym od pracy, Wykonawca zobowiązany będzie do przystąpienia do naprawy gwarancyjnej nie później niż do godziny 14 pierwszego dnia roboczego następującego po upływie terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,1 % całkowitej wartości netto Urządzeń, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,
c. dokonanie naprawy Urządzenia w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia, z zastrzeżeniem postanowień pkt. d. niniejszego ustępu,
d. w razie konieczności dokonania naprawy Urządzenia poza siedzibą Zamawiającego lub jeżeli z przyczyn technicznych nie jest możliwe dokonanie naprawy Urządzenia w terminie wskazanym w pkt. c. niniejszego ustępu – dokonanie naprawy w terminie 5 dni roboczych od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia, a w razie konieczności sprowadzenia części niezbędnych do dokowania naprawy spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia,
e. w razie nieusunięcia wady Urządzenia w terminie wskazanym w pkt. c. lub d. niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się do Wykonawcy wymiany Urządzenia na nowe lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,1 % całkowitej wartości netto Urządzeń, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia,
f. w przypadku naprawy trwającej dłużej niż 5 dni roboczych od chwili przystąpienia do naprawy gwarancyjnej – dostarczenie urządzenia zastępczego, o parametrach nie gorszych od naprawianego Urządzenia,
g. okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Urządzenia, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia,
h. w przypadku, gdy wada Urządzenia nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej Urządzenia wada Urządzenia nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Urządzenie na nowe,
i. jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni Urządzenie na nowe.
18. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnego wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Urządzenia, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
19. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 12 miesięcy od chwili wydania Urządzenia Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.

§ 4
1. Całkowita wartość Urządzeń, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Urządzeń wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowi zarazem łączną cenę ich sprzedaży, a także dostawy i montażu oraz świadczenia usług przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzeń i nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie lub montażu Urządzeń, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5 % całkowitej wartości netto Urządzeń, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego w § 3 ust. 4 niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Urządzeń lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10 % całkowitej wartości netto Urządzeń, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b) niniejszego ustępu,
d) naruszenia zobowiązania opisanego w § 1 ust. 3 pkt c) niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej lub podzespołu Urządzenia, niespełniającej warunków opisanych w § 1 ust. 3 pkt c) niniejszej umowy,
e) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 3 ust. 9 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 5 % wartości Urządzeń netto, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % wartości Urządzeń netto, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją one wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy, przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odmówić przyjęcia Urządzenia i/lub odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie lub montażu któregokolwiek Urządzenia będzie przekraczać 10 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 6
1. Zapłata za zamówione i dostarczone Urządzenia nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
2. Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru Urządzeń, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.

§ 7
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ___________________, tel. _______________________,
oraz
ze strony Zamawiającego – dr Matthew Ibbs - Zakład Patologii Nowotworów tel 61/ 88 50 807
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 8
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty Urządzeń przechodzi na Zamawiającego z chwilą zakończenia montażu Urządzeń przez Wykonawcę.

§ 9
1. Z zastrzeżeniem postanowienia § 3 ust. 14 niniejszej umowy, Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Istotne zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, niedających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.




Wykonawca: Zamawiający:


____________________ ____________________

« Powrót do szczegółów zamówienia