Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników, materiałów kontrolnych i materiałów zużywalnych do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzania badań z ww zakresu.

Numer zamówienia:

350/5/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 26.01.2012r
EZ/350/5/2012/430/1


Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu.

Dotyczy przetargu nieograniczonego zakup i dostawa odczynników, materiałów kontrolnych i materiałów zużywalnych do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzania badań z ww zakresu.
Nr 350/5/2012
Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do ww przetargu, na które Zamawiający udzielił poniższych odpowiedzi:
Pytanie 1
Czy w pkt. III ppkt. 2.1 SIWZ „Okres przydatności do użycia krwinek wzorcowych i surowic: min. 4 miesiące od daty dostawy“ Zamawiający omyłkowo podał termin wynoszący 4 m-ce?
Odp. Okres przydatności do użycia krwinek wzorcowych i surowic: min. 4 tygodnie od daty dostawy.

Pytanie 2
W pkt. III ppkt. 2.4 prosimy o wydłużenie terminu naprawy do 72 godz. oraz dopisanie wymogu, aby Oferent zaoferował aparat posiadający w pełni automatyczny back-up lub drugi analizator stanowiący back-up.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na wydłużenie terminu naprawy do 72 godzin ze względów medycznych i nie stawia wymogu zaoferowania drugiego w pełni automatycznego analizatora jako back-up. Czas reakcji serwisu - 3 doby, w przypadku analizatora wykonującego badania z grupy badań cito, od których zależy bezpieczeństwo zdrowia i życia pacjenta jest zbyt długi dla potrzeb Zamawiającego.

Pytanie 3
Czy Zamawiający dopuści dostawy wszystkich odczynników wg harmonogramu dostaw?
Odp. Zamawiający dopuszcza dostawę wszystkich odczynników według harmonogramu dostaw. Do dnia podpisania umowy Oferent przedstawi harmonogram dostaw, który będzie załącznikiem do umowy.

W związku z powyższym Zamawiający modyfikuje zapis w pkt. IV.3.a siwz oraz w §3 ust. 4a projektu umowy, które przyjmuje teraz nowe brzmienia:

pkt. IV.3.a siwz
3. termin dostaw: a) odczynniki i materiały zużywalne w ciągu 5 dni od złożenia pisemnego zamówienia przez Zamawiającego/ lub wg harmonogramu

§3 ust. 4a projektu umowy
a) Sukcesywnie: odczynniki i materiały zużywalne w ciągu 5 dni od złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej/lub wg harmonogramu stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej umowy.

Pytanie 4
Prosimy o doprecyzowanie terminu ważności dostarczanych odczynników, gdyż w pkt. II ppkt. 13.1 siwz, formularzu ofertowym oraz projekcie Umowy Zamawiający określa 3 miesięczny okres ważności, a w pkt. III ppkt. 2.1 – 4 miesiące od daty dostawy.
Odp. Zamawiający doprecyzowuje termin ważności odczynników – w pkt. II.13.1 oraz w projekcie umowy §3 ust. 11 - termin ważności winien wynosić 4 miesiące.
Zmodyfikowany formularz ofertowy zawierający powyższą zmianę jest załącznikiem do niniejszego pisma.

Pytanie 5
Czy Zamawiający dopuści termin załatwienia reklamacji wynoszący 14 dni, co podyktowane jest procedurą Producenta?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza, pod warunkiem zapewnienia utrzymania ciągłości pracy.

Pytanie 6
Prosimy o zmianę zapisu w §6 pkt.13 z: „Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy” na : ” Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego netto, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy z zastrzeżeniem §4 pkt. 3.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 13 w sposób postulowany przez wykonawcę.
Wykonawca zwraca uwagę, że § 4 ust. 3 dotyczy wyłącznie odczynników. Jednocześnie uwzględniając interes wykonawcy zamawiający uchyla dotychczasową treść § 6 ust.13 w jego miejsce wprowadzają nowy, następujący zapis:
§ 6 ust. 13 „Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy, za wyjątkiem zmiany stawki podatku VAT obejmującej dzierżawę Urządzenia. W takim przypadku postanowienia § 4 ust. 3 pkt a) oraz § 4 ust. 4 niniejszej umowy stosuje się odpowiednio.”
Pytanie 7
Czy Zamawiający dopuści możliwość zaokrąglenia oferowanych odczynników i mikrokart do pełnych opakowań lub dopuści ich podanie z dokładnością do 2 miejsc po przecinku?
Odp. Zamawiający dopuszcza możliwość zaokrąglenia oferowanych odczynników i kart do pełnych opakowań.


Pytanie 8
Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie analizatora dokonującego jednostronnego odczytu karty? Oferowana przez nas metoda wykonywania badań immunotransfuzjologicznych jest wysoce zaawansowana technologicznie i nie wymaga dwustronnego odczytu karty.
Jednocześnie informujemy, iż wymagany w SIWZ „obustronny podgląd kolumienek reakcyjnych” (warunki graniczne dla urządzenia do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej – Lp. 3) wskazuje na konkretny system, jedynego na rynku Wykonawcy, a tym samym narusza art. 29 ust. 2 oraz art. 7 ust. 1 ustawy PZP, ograniczając krąg potencjalnych Wykonawców mogących ubiegać się o udzielenie Zamówienia publicznego.
Odp. Zamawiający dopuszcza analizator dokonujący jednostronnego odczytu karty.
Pytanie 9
Prosimy o wykreślenie pkt. 10 w zał. 7 lub jego zmianę na: Minimalna wysokość słupa cieczy badanego materiału niezbędna do wykonania badań gwarantująca prawidłowe wykonanie - 1,5 cm. Powyższe podyktowane jest tym, iż w zależności od średnicy probówki określona przez Zamawiającego objętość materiału i tak może nie być wystarczająca do wykonania badania.
Odp. Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i wykreśla pkt. 10 w zał. nr 7 do siwz.
Pytanie 10
Czy Zamawiający w podanych szacunkowych ilościach wykonywanych badań uwzględnił również karty, odczynniki i materiały zużywalne do wykonywania codziennej kontroli czy też należy je doliczyć? Jest to ilość w znaczący sposób rzutująca na wartość oferty. Prosimy o doprecyzowanie.
Odp. Zamawiający w podanych szacunkowych ilościach wykonywanych badań nie uwzględnił kart., odczynników i materiałów zużywalnych do wykonywania codziennej kontroli. Ilości te należy doliczyć.

Pytanie 11
Czy Zamawiający wymaga, aby odczynnik wykrywający kategorię DVI był naniesiony na kolumienki przez producenta, co zapewnia gwarancję i pełną walidację metody?
Odp. Zamawiający dopuszcza odczynnik wykrywający kategorię antygenu DVI naniesiony na kolumienki przez producenta.

Pytanie 12
Czy Zamawiający wymaga doliczenia kart i odczynników do systemu manualnego back-up do oznaczania grupy krwi na 2 różnych klonach odczynników anty-A, anty-B oraz na 2 różnych klonach odczynnika anty-D (zgodnie z przepisami IHiT)?
Odp. Zamawiający wymaga takich samych odczynników i kart do systemu manualnego back-up, w związku z czym nie wymaga to specjalnego doliczenia dodatkowej ilości odczynników i materiałów zużywalnych.

Pytanie 13
Zwracamy uwagę, iż przygotowanie roboczej zawiesiny krwinek poza pokładem analizatora (pkt. 12 zał. 7) eliminuje takie badanie, jako badanie wykonane w pełni automatyczne. Zasadą badań w pełni automatycznych jest brak ingerencji „operatora” w proces badania. Zatem, np. wykonując badanie grupy Krwi z zawiesiny roboczej krwinek przygotowanej poza pokładem analizatora należy to badanie wykonać 2 razy dwoma seriami odczynników anty-A, anty-B i anty-D pochodzącymi z 2 klonów, Prosimy o doprecyzowanie tego punktu wymagań.
Odp. Doświadczenia związane z wykonywaniem badań immunotransfuzjologicznych wymagają w niektórych sytuacjach przygotowania zawiesiny krwinek badanych, dlatego Zamawiający wymaga takiej możliwości i podtrzymuje warunki SIWZ.

Pytanie 14
Czy Zamawiający dopuści dostawę Instrukcji obsługi analizatora w języku polskim na płycie CD/DVD?
Odp. Zamawiający dopuszcza dostawę Instrukcji obsługi analizatora w języku polskim na płycie CD/DVD.

Pytanie 15
Czy Zamawiający wymaga od oferenta zapewnienia udziału w zewnątrzlaboratoryjnej międzynarodowej kontroli jakości 4 razy w roku (zgodnie z Ustawą)?
Odp. Zamawiający nie wymaga od Oferenta zapewnienia udziału w zewnątrzlaboratoryjnej, międzynarodowej kontroli jakości 4 razy w roku. Według wiedzy Zamawiającego nie ma zapisu w żadnej z Ustaw dotyczącego konieczności udziału w kontroli międzynarodowej.

Pytanie 16
Czy Zamawiający wymaga pokojowej temp. przechowywania kart (18-25 st. C), co eliminuje konieczność posiadania wolnej przestrzeni magazynowej w warunkach chłodni?
Odp. Zamawiający dopuszcza przechowywanie kart w temperaturze pokojowej (18-25 st. C).

Pytanie 17
Czy Zamawiający wymaga, aby transport kart i odczynników, a w szczególności krwinek wzorcowych odbywał się w warunkach, w których temp. transportu jest monitorowana, a wydruk z monitoringu stanowi załącznik do oferty, co daje Zamawiającemu gwarancję otrzymania w pełni wartościowych odczynników?
Odp. Zamawiający dopuszcza, aby transport kart, odczynników i krwinek wzorcowych odbywał
się w warunkach, w których temp. transportu jest monitorowana.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia