Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

/158/2011

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 11.01.2012 r

EZ/ 266 /2011


Wg rozdzielnika

Dotyczy przetargu nieograniczonego nr 158/2011 na zakup i dostawę sprzętu medycznego
Sterylnego jednorazowego użytku.

Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielone zostały odpowiedzi

Pytanie 1
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie nr 1 poz. 2 zaoferowanie rękawic chirurgicznych bezpudrowych z wewnętrzna warstwą polimerową, z przeznaczeniem do chirurgii, spełniające pozostałe wymagania SIWZ?
Odp.: Tak, Zamawiający dopuszcza rękawice z wewnętrzną warstwą rękawic zawierająca polimer.

Pytanie 2
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §5 ust. 1 wzoru umowy w następujący sposób: Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych – jednakże niewykorzystana część nie może przekraczać 20% wartości umowy.
Odp.: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 5 ust. 1 projektu umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia wprowadza następujący zapis:

Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy- Prawo zamówień publicznych.

Pytanie 3
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §4 ust. 9 oraz §7 ust. 2 wzoru umowy w następujący sposób: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
Odp.: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 4 ust. 9 i § 7 ust. 2 projektu umowy w sposób zaproponowany przez wykonawcę. Przede wszystkim, zamawiający zwraca uwagę, że czynność prawna mająca na celu dokonanie zmiany wierzyciela ( w tym dokonanie przelewu wierzytelności) Zamawiającego, będącego samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, bez uzyskania uprzedniej zgody wyrażonej przez podmiot tworzący Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej Curie, jest nieważna. W związku z tym, wymóg uzyskania zgody jest wymagany przez ustawę, a nie stanowi jedynie zastrzeżenia umownego.

Zamawiający zmienia załącznik nr 6 do SIWZ, stanowiący projekt umowy, w następujący sposób:
- usuwa się zapis § 7 ust. 2 (ze względu na oczywistą omyłkę pisarską polegającą na powtórzeniu tej samej treści w § 4 ust. 9 i § 7 ust. 2 projektu umowy),
- natomiast w miejsce dotychczasowego zapisu § 4 ust. 9 projektu umowy:

„Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.”

Wprowadza się następujący zapis:

„Wykonawca nie może, bez uprzedniego uzyskania zgody wyrażonej w trybie art. 54 ust. 5 Ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. 112, poz. 654), przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy, na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.”

Pytanie 4
Dotyczy §9 wzoru umowy - Prosimy o wykreślenie ww. paragrafu w całości, gdyż zapis ten jest byt ogólny. Zamawiający nie może kształtować treści umów w sposób sprzeczny z prawem poprzez rozszerzanie odpowiedzialności na Wykonawcę w wypadku zaistnienia nieprecyzyjnie określonych sytuacji. Wykonawca w postępowaniu o zamówienia publiczne może odpowiadać za swoje działania wyłącznie na zasadach ustawowych, a przez sam fakt dostarczenia wyrobu medycznego taka odpowiedzialność na niego nie przechodzi.
Odp.: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie wykreślenia zeń § 9 ust. 1 i 2.
Wykonawca jako podmiot zobowiązany do dostarczenia objętego zamówieniem publicznym sprzętu medycznego w miejsce wskazane przez zamawiającego musi ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione podczas wykonywania przezeń swojego zobowiązania zarówno przez osoby trzecie, jak i samego zamawiającego. Jest to normalne ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Należy także zwrócić uwagę na treść § 9 ust. 2, zgodnie z którym opisane ryzyko obciąża wykonawcę do momentu dokonania odbioru sprzętu medycznego przez zamawiającego, w związku z czym zasadniczo wykonawca odpowiada wyłącznie za swoje działania oraz sposób wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Nie ma zatem podstaw, aby tę odpowiedzialność przerzucić na jakikolwiek inny podmiot, w szczególności na zamawiającego. Nie ma także podstaw do wyłączenia odpowiedzialności wykonawcy w powyższym zakresie.

Pytanie 5
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust 1 wzoru umowy w następujący sposób:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % dostawy niezrealizowanej w terminie, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu

Odp. Zamawiający wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 częściowo w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

W związku z powyższym, Zamawiający zmienia treść załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 w ten sposób, że w miejsce dotychczasowej treści:

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) pierwszego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) drugiego opóźnienia w dostawie oraz każdego kolejnego opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
c) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
d) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt c) niniejszego ustępu

wprowadza następujący zapis:

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % niezrealizowanej części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu.

Jednocześnie, w celu dostosowania odniesień do zmienionej numeracji w § 6 ust. 1 projektu umowy, Zamawiający zmienia:
• treść § 6 ust. 7 projektu umowy, w sposób, że nadaje mu nowe następujące brzmienie:

7. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt a) będą naliczane do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionego i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę Sprzętu u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, o której mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.

• treść § 3 ust. 16 projektu umowy, w sposób, że nadaje mu nowe następujące brzmienie:

16. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 14 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 6 ust. 1 pkt b) niniejszej umowy.

Pytanie 6
Czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy i doda w §6 ust. 1 pkt. a),b): „jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanej części zamówienia oraz w §5 ust. 1 pkt. c),d) ustanowi wysokość kar umownych z tytułu odstąpienia od umowy liczonych od wartości niezrealizowanej części umowy?

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 6 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt a)-b) oraz c)-d) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania od pozostającego w zwłoce ze spełnieniem świadczenia wykonawcy kar umownych. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy.
W ocenie Zamawiającego nie ma też podstaw do zmiany kwestionowanych postanowień poprzez wprowadzenie maksymalnego limitu wysokości kar umownych. Jej podstawową funkcją jest dyscyplinowanie wykonawcy, który zawarł umowę w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do wykonania swoich zobowiązań wynikających z tejże umowy w sposób całkowicie z nią zgodny, w tym w szczególności z zachowaniem terminów wskazanych w umowie. Zwiększanie kary umownej za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu świadczenia przez wykonawcę służy przyspieszeniu działania wykonawcy i zmniejszeniu opóźnienia w wykonaniu świadczenia o istotnym dla zamawiającego znaczeniu.
Ponadto powiązanie wysokości kary umownej z wartością niedostarczonego przedmiotu zamówienia może prowadzić (przy niewielkiej jej wartości) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do terminowego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością urządzeń objętych umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów Zamawiającego.

Pytanie 7
SIWZ rozdz. III pkt. 2 ppkt. 2.2
Czy Zamawiający uzna za wystarczające dla spełnienia warunku potwierdzenia złożenia dokumentów w Urzędzie Rejestracji, przedłożenie kserokopii druków listu poleconego wraz ze „zwrotką” z Urzędu oraz kserokopii rachunku potwierdzającego dokonanie opłaty rejestracyjnej?
Odp. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia kserokopii (poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) dokumentów złożonych/ przesłanych listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do Urzędu Rejestracji, wraz ze zwrotką z Urzędu Rejestracji, oraz kserokopii rachunku potwierdzającego dokonanie opłaty rejestracyjnej.

Pytanie 8
Projekt umowy - §4 ust. 3
Prosimy o rozważenie dopuszczenia zmiany cen obowiązujących strony umowy w następujących przypadkach: 1) udokumentowana zmiana cen producenta, 2) istotna zmiana kursów walut, np. o co najmniej 10% w stosunku do kursu z dnia upływu terminu składania ofert (wg tabeli NBP). W przypadku pozostawienia zapisu o niezmienności cen, z uwagi na długi okres obowiązywania umowy i związaną z nim niepewność co do dalszego rozwoju wypadków - możliwy wzrost kosztów realizacji zamówienia, wykonawcy mogą asekuracyjnie zawyżać ceny ofert. W tych okolicznościach pozostawienie zapisu o stałości cen w całym okresie obowiązywania umowy nie służy interesom Zamawiającego. Ponadto w obecnej, niestabilnej sytuacji gospodarczej w Polsce i na rynkach międzynarodowych (m. in. duże skoki kursów walut), niedopuszczenie zmiany umowy w ww. przypadkach sprawi, że wykonawca będzie obciążony ponadprzeciętnym ryzykiem ekonomicznych związanym z realizacją kontraktu, wykraczającym poza zwykłe ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej.

Odp. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści § 4 ust. 3 projektu umowy, w ten sposób, że dodaje się punkty e) i f).
W związku z powyższym, w miejsce § 4 ust. 3 projektu umowy o dotychczasowym brzmieniu, wprowadza się następujący zapis:

3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Sprzętu wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Sprzęt, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Sprzętu ,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Sprzęt importowany,
d) zastosowania waloryzacji cen na podstawie postanowień ust. 5-8 niniejszego paragrafu, z tym, że waloryzacja nie może nastąpić wcześniej niż przed upływem 12 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy,
e) uzasadnionych zmian wprowadzonych przez producentów Sprzętu, pod warunkiem, iż zostanie ona poprzedzona pisemnym oświadczeniem, które producent danego Sprzętu złoży Zamawiającemu, a zmiana ta nie będzie przewyższać 5 % pierwotnej ceny Sprzętu,
f) zmian kursu waluty powyżej 10% w stosunku do kursu tejże waluty obowiązującego w dniu zawarcia niniejszej umowy, zgodnie z tabelą kursów walut publikowaną przez NBP, w przypadku sprzętu importowanego.

Oraz dodaje się w § 4 projektu umowy ustęp 10

10. Zmiany wartości (cen) Sprzętu wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 lit. e) i f) niniejszego paragrafu mogą być dokonane na pisemny wniosek Wykonawcy przesłany Zamawiającemu przynajmniej z czternastodniowym wyprzedzeniem i każdorazowo wymagają pisemnej zgody Zamawiającego. Zmiany wartości (cen) Sprzętu wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 lit. e) i f) niniejszego paragrafu obowiązują od dnia podpisania przez obie strony aneksu do niniejszej umowy.

Pytanie 9
Projekt umowy - §5 ust. 1
Prosimy o określenie minimalnego zakresu zamówienia, to znaczy takiego, do realizacji którego Zamawiający będzie zobowiązany, np. w procencie wartości pełnego zakresu zamówienia. Niedopuszczalnym jest opisywanie zamówienia bez wskazania tej jego części, której realizacja będzie pewna, a nie opcjonalna. Takie stanowisko znajduje potwierdzenie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO/UZP 22/07, KIO/UZP 1447/10, KIO/UZP 2376/10) oraz jest zgodne ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych (Opinia prawna: "Prawo opcji" w ustawie Prawo zamówień publicznych - Informator Urzędu zamówień publicznych Nr 4/2011, str. 16-19 - dostępny do pobrania w wersji elektronicznej na stronie UZP).
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 5 ust. 1 projektu umowy w ten sposób, że w miejsce dotychczasowego brzmienia wprowadza następujący zapis:

Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do zamówienia co najmniej 20% ilości asortymentu Sprzętu wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, o ile nie wystąpią okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy- Prawo zamówień publicznych.

Pytanie 10
Projekt umowy - §5 ust. 2, 3, 4
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dodanie zapisu, że ewentualne przedłużenie okresu obowiązywania umowy po jej zakończeniu może zostać dokonane po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści § 5 projektu umowy w sposób zaproponowany przez Wykonawcę, ponieważ w ust. 4 wyraźnie zostało wskazane, że „ewentualne przedłużenie okresu obowiązywania umowy dokonane będzie w formie aneksu.” Aneks, aby wszedł w życie, musi zostać podpisany przez obie strony przedmiotowej umowy, a zatem ewentualne przedłużenie okresu obowiązywania umowy może zostać dokonane jedynie po wyrażeniu zgody zarówno przez Wykonawcę, jak i Zamawiającego.

Pytanie 11
Projekt umowy - §6 ust. 1 lit. c) i d)
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o zmianę kary umownej na 5% wartości netto sprzętu, którego dostawy nie zostały zrealizowane.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 1 pkt c) i d) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania kar umownych od wykonawcy opóźniającego się ze spełnieniem swojego świadczenia. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie Zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Ponadto powiązanie wysokości kary umownej z wartością niedostarczonego przedmiotu zamówienia może prowadzić (przy niewielkiej jej wartości) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do terminowego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością urządzeń objętych umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów Zamawiającego.

Pytanie 12
Pakiet nr IV poz. 1, 2; pakiet nr V poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu złożenia próbek w ww. pakietach w celu oceny jakości, zwłaszcza, że Zamawiający nie podał jakie kryteria będą oceniane oraz zgodnie z SIWZ jedynym kryterium wyboru ofert w niniejszym postępowaniu jest cena.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie od wymogu złożenia próbek w pakietach objętych przedmiotowym zamówieniem.
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą próbek wyrobów będących przedmiotem zamówienia (w przypadku pakietów nr IV i V – rękawic chirurgicznych), ze względu na konieczność dokonania przez Zamawiającego oceny rękawic pod względem spełnienia kryteriów wskazanych w załączników nr 7 do SIWZ „ Opis przedmiotu zamówienia”.
Stwierdzenie przez Zamawiającego niespełnienia przez zaoferowane przez danego wykonawcę wyroby kryteriów wskazanych w SIWZ (w szczególności w załączniku nr 7 do SIWZ) skutkować będzie odrzuceniem oferty.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia