Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/26/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 14.05.2012
EZ/350/26/2012/637



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/26/2012 Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Pakiet I
2. Kleszcze endoskopowe
Czy Zamawiający wyodrębni jako osobny pakiet poz. 2 kleszcze endoskopowe?
Czy Zamawiający dopuści kleszcze o śr. 2,3 mm, do kanału roboczego 2,8mm długość szczypczyki 230 cm i 160 cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ, wymaga kleszczy o śr. 2,4 mm o zwiększonej pojemności łopatek, ma to zasadnicze znaczenie w chorobach nowotworowych, umożliwia pobranie więcej dużych wycinków. Ze względu iż Zamawiający nie dopuszcza oferowanych kleszczy nie wyraża zgody na ich wydzielenie z pakietu.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę cen jednostkowych podczas trwania umowy ze względu na udokumentowaną zmianę cen u producenta? Wprowadzenie takiej zmiany będzie możliwe wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgodny przez Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający przewidział okoliczności, w których istnieje możliwość zmiany ceny w § 4 ust. 3 wzoru umowy. Jeżeli zatem zmiana cen będzie miała nastąpić z przyczyn wskazanych ww. postanowieniu to zamawiający nie będzie badał czy zmiana ta wywołana jest jedynie z powodu współpracy na linii zamawiający- wykonawca czy wynika ze stosunków zobowiązaniowych pomiędzy wykonawca a jego dostawcami lub innymi partnerami handlowymi. W związku z powyższym zamawiający nie dopuszcza, aby zmiana cen u producenta była samodzielną, odrębna od wskazanych w § 4 ust. 3 wzoru umowy podstawą do zmiany cen.

PYTANIE
Prosimy o odstąpienie od wymogu posiadania przez oferowany produkt nazw i opisów w języku polskim i dopuszczenie produktów oznaczonych zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010roku zgodnie z art. 14 pkt. 1, 2 (wyroby przeznaczone do używania na terenie RP mogą mieć oznakowania i instrukcje wyrażone za pomocą zharmonizowanych symboli, rozpoznawalnych kodów i być w języku angielskim dla profesjonalnych użytkowników, a za takich uznaje się placówki zdrowia w tym szpitale)
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga opisów w języku polskim. Zatrudniany personel nie ma stawianego wymogu znajomości języka angielskiego.






Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna




















Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia