Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

350/18/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 29.02.2012
EZ/350/18/2012/250



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/18/2012 Zakup i dostawa LEKÓW


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie w pakiecie 29 pozycja 1 diety Survimed OPD w opakowaniu EasyBag 500ml?

ODPOWIEDŹ
TAK.

PYTANIE
W związku, iż dostępne na rynku polskim produkty do żywienia dojelitowego mają średnio 12-miesięczny okres przydatności od momentu wyprodukowania w fabryce, prosimy Państwa o uwzględnienie specyfiki produktów dojelitowych pod kątem terminu ważności i zaakceptowanie dostawy produktów do żywienia dojelitowego z terminem ważności nie krótszym niż połowa terminu ważności dla danego produktu? Dotyczy pakietu 29.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający akceptuje dostawę z terminem nie krótszym niż połowa terminu ważności dla danego produktu.

PYTANIE
Prosimy o wydłużenie terminu dostawy do 4 dni roboczych od momentu otrzymania zamówienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w zakresie okresu terminu dostawy. Zamawiany asortyment stanowi niezbędny element działalności szpitala- ratowania życia pacjentów. Zamawiane leki są niezbędne do kontynuacji działalności leczniczej a co za tym idzie konieczne jest zachowanie ciągłości dostaw.

PYTANIE
Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 10 dni roboczych od momentu ich zgłoszenia wykonawcy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu rozpatrywania reklamacji.

PYTANIE
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §4 ust. 1 wzoru umowy w następujący sposób: Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych – jednakże niewykorzystana część nie może przekraczać 20% wartości umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 4 ust. 1 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Wykonawca, podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, postępuje w sposób świadomy, uwzględniając miedzy innymi warunki określone przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym także dotyczące możliwości niewykorzystania całej ilości asortymentu objętego siwz. Zamawiający nie jest bowiem w stanie przewidzieć w sposób precyzyjny zapotrzebowania na leki będące przedmiotem zamówienia publicznego na okres 24 miesięcy. Możliwe jest w związku z powyższym, iż niemożliwe do wcześniejszego przewidzenia zmniejszenie ich zużycia spowoduje, iż nie zostanie wykorzystany cała ilość wskazana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W takim przypadku, aby uniknąć konieczności przeprowadzania kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia okresu obowiązywania umowy (co wynika także z dyspozycji art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych zakazującego dokonywania zmian w treści umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, o ile możliwość dokonania takiej zmiany nie zostały przewidziane w siwz). Oczywiste jest przy tym, iż dokonanie takiej zmiany uzależnione jest od złożenia zgodnych oświadczeń woli przez obie strony umowy, Na marginesie należy nadto zauważyć, iż wykonawcy przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i składając ofertę winni, kalkulując proponowaną cenę, uwzględnić w niej także ponoszone przez siebie ryzyko gospodarcze, w tym także związane z przewidzianą przez zamawiającego w siwz możliwością niewykorzystania całej ilości leków stanowiących przedmiot zamówienia publicznego.


PYTANIE
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust. 2 wzoru umowy w następujący sposób: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”


ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 6 ust. 2 w sposób zaproponowany przez wykonawcę.
Zamawiający nie widzi uzasadnienia dla wyłączenia zakazu dokonywania przelewu wierzytelności przysługujących wykonawcy wobec zamawiającego na rzecz podmiotów trzecich. W razie nieuiszczenia należności przez zamawiającego wykonawcy przysługuje prawo dochodzenia ich na drodze sądowej, co niewątpliwie zabezpiecza w sposób wystarczający jego interesy. Wykonawcy w razie opóźnienia się przez zamawiającego z zapłatą należności przysługują także, na podstawie at. 481 § 1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, odsetki ustawowe. Natomiast uzależnienie możliwości dokonania cesji wierzytelności od wyrażenia zgody przez dłużnika (tu: zamawiającego) dopuszczalne jest z mocy art. 509 §1 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 139 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych. W ocenie zamawiającego przedmiotowe postanowienie jest stosowane powszechnie i w żadnym razie nie można uznać go za nadmiernie uciążliwe.


PYTANIE
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §5 ust 1 wzoru umowy w następujący sposób:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % dostawy niezrealizowanej w terminie, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu


ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis paragrafu 5 ust. 1 umowy.
Poniżej zamieszczona zostaje prawidłowa treść:
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki lub opóźnienia w dostawie zamówionych Leków Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % dostawy niezrealizowanej w terminie, za każdy dzień zwłoki lub opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Leków lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Leków, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w lit. b) niniejszego ustępu








Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna



















Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia