Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji w systemie VRF w układzie 9 jednostek wewnętrznych podłączonych do 1 jednostki zewnętrznej.

Numer zamówienia:

350/57/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

Skorygowany załacznik nr 3 Projekt umowy

Załącznik nr 3 do specyfikacji

UMOWA 350/57/2012

Zawarta w Poznaniu, dnia ………… roku, pomiędzy:

Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, (61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
zwanym dalej „Zamawiającym”,
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
mgr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
a firmą
Zakład Budowlany Mirbud, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez __________________ pod numerem _____________, z siedzibą w Rogoźno ( 64-610) ul. Czarnkowska 13a/1, numer NIP 784-102-59-82 oraz numer REGON 630664666
zwanym dalej „Wykonawcą”


§ 1.
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/57/2012
2. Umowa nie jest dotknięta wadami, o których mowa w art. 22 i 24 cytowanej ustawy.
3. Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
4. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 zgodnie z opisem zawartym w niniejszej umowie oraz zgodnie z:
a) warunkami technicznymi wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.),
b) wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy, a w przypadku ich braku z aktów prawnych wyszczególnionych w art. 30 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655).




§ 2.
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest wykonanie robót budowlanych: zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji w systemie VRF w układzie 9 jednostek wewnętrznych podłączonych do 1 jednostki zewnętrznej na I, II i III piętrze budynku WCO w Poznaniu, przy ul. Garbary 15; szczegółowy wykaz prac będących przedmiotem niniejszej umowy, wskazany został w kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik numer 1 do niniejszej umowy, stanowiący jej integralną część.
2. Wykonawca oświadcza, że zna i akceptuje warunki realizacji robót budowlanych będących przedmiotem umowy, a w szczególności zapoznał się z warunkami technicznymi i lokalizacją lokalu, w którym przeprowadzane będą roboty budowlane oraz założeniami i oczekiwaniami Zamawiającego, co do standardu i jakości realizowanych robót budowlanych,
3. Wykonawca może powierzyć wykonywanie prac będących przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom wyłącznie za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie. Zatrudnienie wskazanych przez Wykonawcę podwykonawców nie może w żaden sposób skutkować powiększeniem kwoty wynagrodzenia Wykonawcy ponad kwotę określoną w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
4. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców, jak za działania lub zaniechania własne.
5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić właściwą koordynację robót powierzonych poszczególnym podwykonawcom.
6. Zamawiający może żądać w uzasadnionych przypadkach od Wykonawcy rozwiązania umowy z jego podwykonawcą i zmiany podmiotu wykonującego dany zakres robót, nawet jeśli wcześniej wyraził zgodę na zawarcie umowy z tym podwykonawcą. Zapisy umowy Wykonawcy z Podwykonawcą powinny przewidywać możliwość rozwiązania umowy na żądanie Zamawiającego bez powstania jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych względem Zamawiającego. Zamawiający zobowiązany jest do uzasadnienia swego żądania.


§ 3.
1. Do obowiązków Zamawiającego należy:
a. wprowadzenie Wykonawcy na obiekt objęty przedmiotem umowy w ciągu siedmiu dni od dnia zawarcia niniejszej umowy,
b. wskazanie i udostępnianie punktów poboru energii elektrycznej i wody do celów objętych przedmiotem umowy,
c. wyznaczenie inspektorów nadzoru inwestorskiego,
d. dokonywanie odbiorów robót budowlanych na zasadach określonych w § 6 niniejszej umowy.
2. Do obowiązków Wykonawcy należy:
a. wykonanie robót budowlanych, będących przedmiotem niniejszej umowy zgodnie z postanowieniami niniejszej umową, przepisami prawa, zasadami sztuki budowlanej, Polskimi Normami oraz wskazówkami i zaleceniami inspektorów nadzoru wyznaczonych przez Zamawiającego.
b. Wykonania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, w szczególności:
- projektu wykonawczego instalacji
- protokołów prób szczelności rurociągów i instalacji
- protokołów pomiaru hałasu
- protokołów pomiaru jakości izolacji oraz skuteczności zerowania lub uziemienia instalacji
i urządzeń
- protokoły pomiaru skuteczności klimatyzacji
- protokoły rozruchu urządzeń
- instrukcje obsługi i dokumentację techniczno-ruchową
- protokół szkolenia personelu i obsługi

c. stosowania, przy realizacji przedmiotu umowy, jedynie wyrobów/materiałów budowlanych dopuszczonych do używania w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
d. dostarczenia atestów certyfikatów, świadectw jakości itp. na materiały i wyroby budowlane wykorzystywane przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy.
3. Ponadto, do obowiązków Wykonawcy należy:
a. wykonanie robót budowlanych, objętych przedmiotem umowy w sposób nie naruszający interesów Zamawiającego i osób trzecich,
b. współpraca ze służbami technicznymi Zamawiającego,
c. przygotowanie wykonanych robót budowlanych do odbioru przez Zamawiającego,
d. zgłoszenie wykonanych robót budowlanych do odbioru,
e. zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami,
f. zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych,
g. utrzymanie porządku na placu budowy i w czasie realizacji prac,
h. likwidacja zaplecza własnego Wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu prac.

§ 4.

1. Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych, będących przedmiotem niniejszej umowy w dniu ............ roku i zakończenia ich wykonywania do dnia ..............
2. Terminy rozpoczęcia i zakończenia wykonywania robót budowlanych wskazane w ust. 1 niniejszego paragrafu ulegają przesunięciu w przypadku:
a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego – o okres tych przestojów i opóźnień,
b) wystąpienia okoliczności o charakterze siły wyższej mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót – przez okres występowania tych okoliczności.
c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót – przez okres występowania tych okoliczności
3. W razie wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, strony ustalą na piśmie nowe terminy rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania robót budowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy.
§ 5.

1. Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych sporządzonych przez Wykonawcę, stanowiących integralną część niniejszej umowy, w wysokości:
netto ………………….. złotych (słownie: ……………………………………. złotych),
brutto ………………..…złotych (słownie ……………….……...…………….. złotych),
w tym podatek VAT w wysokości …..……
oraz kwocie ………………… złotych (słownie …………………………….. złotych).
w tym podatek VAT w wysokości 23% Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu umowy płatne będzie po wykonaniu przez Wykonawcę całości robót budowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy, co potwierdzone zostanie protokołem odbioru końcowego
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę na fakturze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu.
3. Za datę zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
4. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 6.

1. Odbiór końcowy robót budowlanych dokonany zostanie w terminie 3 dni od dnia poinformowania Zamawiającego przez Wykonawcę na piśmie o wykonaniu całości robót budowlanych będących przedmiotem niniejszej umowy i gotowości do przeprowadzenia odbioru końcowego
2. Dokonanie odbioru końcowego stwierdzone zostanie protokołem odbioru. Protokół z odbioru stanowić będzie podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT obejmującą wynagrodzenie, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
3. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszystkich wad, stwierdzonych w protokole odbioru na własny koszt w terminie określonym w protokole odbioru.
4. Przed podpisaniem protokołu odbioru robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą, o której mowa w §2 ust. 3 pkt. b niniejszej umowy.



§ 7.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane, będące przedmiotem niniejszej umowy, przy czym okres obowiązywania gwarancji i rękojmi rozpoczyna bieg od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
2. W ramach gwarancji i rękojmi, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu - Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia bezpłatnie wszystkich wad fizycznych robót budowlanych, będących przedmiotem niniejszej umowy oraz :
a. w okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zapewni nieodpłatnie serwis zainstalowanych urządzeń, obejmujący wymagane okresowe przeglądy, czyszczenie, konserwację. Zamawiający wymaga minimum dwóch przeglądów w ciągu roku, tj. wiosna i jesień –
b. w przypadku nie dokonania naprawy ww. określonych terminach wymiana wadliwego egzemplarza sprzętu na nowy o parametrach nie gorszych niż uszkodzony, bez dodatkowych opłat.
c. wymiana urządzeń w okresie gwarancji na nowe w przypadku 3 awarii uniemożliwiających ich eksploatację w pełnym zakresie funkcjonalnym.
d. w przypadku wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy lub wymiany podzespołu obowiązywać będą warunki gwarancji i serwisu, wynikające ze złożonej oferty
e. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego sprzętu.
3. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej:
- w okresie realizacji umowy,
- w okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi.

§ 8.
1. Do bezpośredniej współpracy w ramach wykonania niniejszej umowy upoważnieni są:
a. ze strony Wykonawcy ………………………………………….
b. ze strony Zamawiającego: Andrzej Kaczmarek
2. W razie zmiany danych osób wymienionych w ust. 1 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz inne obowiązujące przepisy prawa.

§ 9.
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy – Prawo budowlane.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
4. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Zamawiający: Wykonawca:

« Powrót do szczegółów zamówienia