Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa systemu zamkniętego pobierania krwi, mikrometody do pobierania krwi włośniczkowej, sprzętu jednorazowego użytku oraz dzierżawę automatycznego czytnika szybkości opadania krwinek czerwonych (OB) typu logarytmicznego

Numer zamówienia:

350/75/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

wybór ofert

Poznań, dnia 2012-07-20
EZ/350/75/2012/983


Wg rozdzielnika: Do wszystkich uczestników postępowania

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego Dostawa systemu zamkniętego pobierania krwi, mikrometody do pobierania krwi włośniczkowej, sprzętu jednorazowego użytku oraz dzierżawę automatycznego czytnika szybkości opadania krwinek czerwonych (OB) typu logarytmicznego [350/75/2012]

Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej- Curie z siedzibą w Poznaniu niniejszym informuje, iż w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego art. 39 PZP na dostawę systemu zamkniętego pobierania krwi, mikrometody do pobierania krwi włośniczkowej, sprzętu jednorazowego użytku oraz dzierżawę automatycznego czytnika szybkości opadania krwinek czerwonych (OB) typu logarytmicznego dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej, spełniającej wymogi specyfikacji:
Sarstedt sp. z o.o.
Blizne Łaszczyńskiego
Ul. Warszawska 25
05 082 Stare Babice

Cena oferty netto 549.971,20 / brutto 594.715,90 w tym:
- dostawa sprzętu systemu zamkniętego netto 547571,20 / brutto 591763,90
- dzierżawa aparatu do badań netto 2400,00 / brutto 2952,00 .
Termin płatności 30 dni. Termin gwarancji 6 m-cy.
Termin realizacji:
• Umowa na 48 m-cy
• Dostawy sukcesywne – do 4 dni roboczych.
• Dostawa urządzenia (do użytku w ramach dzierżawy) do 4 tygodni od daty zawarcia umowy.
Wpłynęła 1 oferta , odrzucono O 0fert.
Wykaz złożonych ofert i punktacja wg kryterium „cena 100%”.



Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena Termin wykonania Warunki płatności Ocena oferty
1. Sarstedt sp. z o.o.
Blizne Łaszczyńskiego
Ul. Warszawska 25
05 082 Stare Babice
netto 549.971,20 brutto 594.715,90 Dostawy sukcesywne – do 4 dni roboczych.
Dostawa urządzenia (do użytku w ramach dzierżawy) do 4 tygodni od daty zawarcia umowy.
30 dni 100pkt- oferta wybrana


Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Wybranego Wykonawcę prosimy o przygotowanie umowy wg wzoru zawartego w specyfikacji
Wyznacza się datę zawarcia umowy na dzień 25-07-2012 r.
Umowa dostępna elektronicznie na wniosek przesłany na emailto: zaopatrzenie@wco.pl



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna








Potwierdzam odbiór korespondencji stanowiącej wybór oferty – przetarg 75 /2012 system zamknięty pobierania krwi.

Data……………………………………… podpis i pieczątka………….……………………….

Przygotował: Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia Katarzyna Witkowska tel 61/ 88 50 643



UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 350/75/2012

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm) w dniu ______________ pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;

reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
.............................................................................................................,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako: _______________________________________, zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ................................................................................................. (nr kodu ………..).
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

została zawarta umowa o następującej treści:


§1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/75/2012 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.).
2. Chwilą zawarcia niniejszej umowy jest moment podpisania jej przez ostatnią ze stron.

§ 2
1. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a) posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b) wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Odczynników oraz wydzierżawianiem i serwisowaniem Urządzenia.
c) zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Urządzenia będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest:
a. sprzedaż i dostawa, w okresie 48 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy systemu zamkniętego pobierania krwi, mikrometody do pobierania krwi włośniczkowej, sprzętu jednorazowego użytku, opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia zwanych w dalszej części niniejszej umowy „systemem”,
b. dzierżawa i świadczenie usług w zakresie serwisowania automatycznego czytnika szybkości opadania krwinek czerwonych (OB) typu logarytmicznego zwanego w dalszej części „Urządzeniem” lub „Przedmiotem Dzierżawy”,
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy systemu zamkniętego pobierania krwi, mikrometody do pobierania krwi włośniczkowej, sprzętu jednorazowego użytku, w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ___________ – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy,
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Urządzeniem i systemem, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających z niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy systemu:
a. sukcesywnie w terminie 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia telefonicznie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
b. w dni robocze w godz. od 8:00 do 15:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do składania zamówień bez ograniczeń, co do ilości zamawianego systemu oraz częstotliwości dostaw, z zastrzeżeniem nieprzekraczania łącznej ilości Odczynników objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania systemu na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. W przypadku powierzenia usługi transportowej podmiotom, o których mowa w art. 23 lub w art. 36 ust. 4 i 5 Ustawy – Prawo zamówień publicznych, Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania tych podmiotów, jak za działania lub zaniechania własne.
7. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionego systemu, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczany przez Wykonawcę system oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
8. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć terminowe dostawy również w przypadku braku zamówionych przez Zamawiającego asortymentu w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danego asortymentu lub w przypadku, gdy dany asortyment został wycofane z obrotu.
9. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy asortyment systemu w terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu kwotę stanowiącą równowartość różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonego w terminie przez Wykonawcę asortymentu, a łącznym kosztem wykonania przez Zamawiającego badań w innej jednostce wykonującej takie badania wraz z kosztami transportu, przy czym badania te zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Badaniami Interwencyjnymi”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kwoty, o której mowa w zdaniu poprednim w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej wykonanie przez Zamawiającego Badań Interwencyjnych.
10. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe dostarczanych asortymentów nie będą, w okresie na jaki została zawarta niniejsza umowa, gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
11. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał asortyment systemu o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 3 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy asortymentu systemu z terminem ważności krótszym niż 3 miesiące od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
12. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanych przez Wykonawcę asortymentu systemu jest równy określonemu przez producenta okresowi przydatności do stosowania.
13. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych asortymentów. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w przeciągu 7 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych asortymentów systemu, o którym mowa w ust. 12 niniejszego paragrafu.
14. W razie stwierdzenia, że dostarczany system posiada wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwych asortymentów na asortyment wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
15. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 13 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do odstąpienia od niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w § 7 ust. 1 pkt c) niniejszej umowy.
16. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości asortymentów dostarczonych przez Wykonawcę oraz ich zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
17. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego asortymentu systemu i żądania ich wymiany na wolne od wad w przypadku:
a. dostarczenia asortymentu systemu niewłaściwej jakości lub niezgodnych z wymogami, o których mowa w ust. 16 niniejszego paragrafu,
b. dostarczenia asortymentu systemu niezgodnych z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.
18. Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonego przez Wykonawcę asortymentu systemu, w przypadku ich dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem, w szczególności w przypadku wcześniejszego wykonania Badań Interwencyjnych.
19. Po dostarczeniu zamówionego asortymentu, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo-asortymentowym i jakościowym, dostarczonych Odczynników. Strony zgodnie postanawiają, iż pozytywny wynik badania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie jest równoznaczny z uznaniem, iż zamówiony asortyment systemu został dostarczony w ilościach zgodnych z zamówieniem, o którym mowa w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu.
20. Po przyjęciu dostarczonych asortymentów systemu, Zamawiający w miarę możliwości rozpakowuje dostarczoną partię. W trakcie czynności rozpakowywania Zamawiający dokonuje badania ilościowo – asortymentowego, jak również sprawdzenia, czy dostarczona partia jest wolna od widocznych wad fizycznych lub jakościowych. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
21. Dostarczane przez Wykonawcę asortymenty systemu winny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
22. Wykonawca wraz z dostawa zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
23. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Do odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

§ 4
1. Całkowita wartość systemu, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena), zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:............................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie..............................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
2. Całkowita wartość systemu i dzierżawy , (łączna cena), zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:............................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie..............................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
3. Wykonawca gwarantuje stałość cen przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu.
4. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a. zmiany stawki podatku VAT obejmującej system, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b. zmian cen urzędowych,
c. zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących asortyment importowany.
5. Zmiany wartości (cen) wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 4 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 4 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 4 pkt. a)-c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości.
6. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 5
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamówienia jedynie części systemu objętych postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Okres obowiązywania niniejszej umowy wynosi 48 miesięcy od dnia jej podpisania.


§ 6
1. Wykonawca (Wydzierżawiający) oświadcza, że:
a. jest właścicielem Urządzenia - aparatu - automatycznego czytnika, model/typ …….., rok produkcji ……….., o nr seryjnym …….,
b. Urządzenie jest w pełni sprawne, znajduje się w należytym stanie technicznym, przydatnym do umówionego użytku, bez jakichkolwiek wad i usterek powodujących niemożliwość z jego korzystania i posiada wszystkie właściwości oraz parametry techniczne, o których zapewnił Wykonawca w złożonej przez siebie ofercie,
c. Urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
2. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się oddać Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiot Dzierżawy do używania i pobierania pożytków przez okres 48 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy, a Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu z tytułu dzierżawy.
3. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia Urządzenia na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego (Dzierżawcy), w Poznaniu ul. Garbary 15 i wydania go Zamawiającemu (Dzierżawcy), w terminie _______ tygodni od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do dostarczenia wszelkich dokumentów dotyczących Urządzenia, niezbędnych do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzonych w języku polskim, w tym w szczególności instrukcji obsługi, dokumentów gwarancyjnych Urządzenia oraz innych wymaganych dokumentów potwierdzających, iż Urządzenie zostało wprowadzone do obrotu na terytorium RP, zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy) Urządzenia.
5. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzenia strony podpiszą protokół odbioru Urządzenia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego (Dzierżawcę) uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzenia, strony podpiszą protokół rozbieżności, w którym wskazane zostaną uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego (Dzierżawcę), a także sposób i termin ich usunięcia przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego), nie dłuższy jednakże niż ____ dni od dnia podpisania protokołu rozbieżności. Po usunięciu wszelkich nieprawidłowości przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) strony podpiszą protokół odbioru ostatecznego Urządzenia.
6. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru oraz protokołu rozbieżności, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu są:
a. ze strony Wykonawcy (Wydzierżawiającego): __________________________
b. ze strony Zamawiającego (Dzierżawcy): dr n. med. Ewa Leporowska – Kierownik Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej, tel. 61/88 50 660
7. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru oraz protokołu rozbieżności, wymienionych w ust. 6 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
8. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ofercie złożonej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego).
9. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
10. Po dostarczeniu przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) Urządzenia, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie ___________ od dnia dostarczenia Urządzenia.
11. Z tytułu dzierżawy Urządzenia Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu miesięcznego dzierżawy w wysokości _________ PLN (słownie: ________________________) netto, _________ PLN (słownie: ________________________) brutto.
12. Czynsz dzierżawy, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu płatny będzie z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy) faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT.
13. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
14. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia na rzecz Zamawiającego (Dzierżawcy) usług polegających na konserwacji, diagnostyce oraz dokonywaniu napraw niezbędnych do prawidłowego działania Urządzenia oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających ich prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
15. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do niezwłocznego usuwania wszelkich wad i usterek Urządzenia.
16. W przypadku, gdy wady i usterki Urządzenia nie zostaną usunięte w ciągu 24 godzin od powiadomienia o ich wystąpieniu, Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu kwotę stanowiącą równowartość kosztów wykonanych przez Zamawiającego badań w innej jednostce, wykonującej takie badania wraz z kosztami transportu.
17. Strony zgodnie postanawiają, że czynsz dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający (Dzierżawca) nie mógł korzystać z Przedmiotu Dzierżawy.

§ 7
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie zamówionego asortymentu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,5% wartości niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Odczynników lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15 % łącznej wartości netto systemu, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, wskazanej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. c) niniejszego ustępu,
d) naruszenia zobowiązania opisanego w § 2 ust. 2 pkt. c) niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej wartości wymienionej części zamiennej lub podzespołu Urządzenia, nie spełniającej warunków opisanych w § 2 ust. 2 pkt. c) niniejszej umowy,
e) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 4 niniejszej umowy w terminie wskazanym w § 6 ust. 4 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto asortymentu systemu, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, wskazanej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 4 niniejszej umowy pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 10 % wartości łącznej wartości netto asortymentu systemu, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, wskazanej w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszystkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy:
a) opóźnienie w dostawie zamówionego asortymentu systemu będzie przekraczać 5 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy lub
b) opóźnienie w wydaniu Urządzenia będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 6 ust. 3 niniejszej umowy,
c) opóźnienie w przeszkoleniu pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia ustalonego przez strony na podstawie § 6 ust. 10 niniejszej umowy.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
6. Kary umowne, o których mowa w ust. 1 pkt. a) i b) niniejszego paragrafu będą naliczane do dnia wykonania Badań Interwencyjnych, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty, o której mowa w § 3 ust. 9 niniejszej umowy.

§ 8
Zapłata ceny sprzedaży zamówionych i dostarczonego asortymentu systemu nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, po spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.

§ 9
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – dr n. med. Ewa Leporowska – Kierownik Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej – tel. 61/88 50 660
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 10
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego do chwili odebrania przez Zamawiającego dostarczonych przez Wykonawcę asortymentów, w tym w szczególności logistyczny proces dostarczenia w miejsce wskazane przez Zamawiającego.

§ 11
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o wyrobach medycznych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Strony zgodnie postanawiają że w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku danego rodzaju asortymentu dopuszczalna będzie zmiana umowy polegająca na zmianie tego rodzaju asortymentu na inny o parametrach nie gorszych niż wskazane w ofercie złożonej przez Wykonawcę. W razie dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu poprzedzającym cena sprzedaży nowych asortymentu nie ulegnie zmianie.
4. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy w zakresie innym niż opisany w ust. 3 niniejszego paragrafu mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
6. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
7. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
8. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

Zamawiający: Wykonawca :


…………………………… ………………………………

« Powrót do szczegółów zamówienia