Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa nici chirurgicznych, staplerów i rozszywaczy.

Numer zamówienia:

350/92/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 21.09.2012
EZ/350/92/2012/1211



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/92/2012 Zakup i dostawa nici chirurgicznych, staplerów i rozszywaczy dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Dnia 7 września br. Zamawiający udzielił odpowiedzi na pytania wykonawców. Na złożone przez naszą firmę dnia 9 sierpnia br. pytanie o treści: „Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający w pakiecie nr 3 poz. 5 oraz 12 wymaga igły okrągłej lub igły okrągłej rozwarstwiającej typu VISI – BLACK czy Igły okrągłej typu VISI - BLACK lub igły okrągłej rozwarstwiającej typu VISI – BLACK?” Zamawiający udzielił odpowiedzi „Zamawiający podtrzymuje zapisy Specyfikacji w zakresie ww. pozycji pozostawiając opis bez zmian.”
Pragniemy zauważyć, iż udzielona przez Zamawiającego odpowiedź w żaden sposób nie wyjaśnia naszych wątpliwości. W przypadku jeśli Zamawiający w w/w pozycjach dopuszcza tylko i wyłącznie igłę typu VISI-BLACK zwracamy się w prośbą o wykreślenie tych pozycji do osobnego zadania.
Jak wynika z ogólnodostępnych materiałów informacyjnych producentów działających na polskim rynku, nici chirurgiczne posiadające igłę typu VISI-BLACK oferuje tylko jeden producent firma Johnson&Johnson. Co prawda Zamawiający przy opisie pozycji zawarł sformułowanie „typu”, jednak nie zmienia to faktu, iż tylko jeden wykonawca jest w stanie spełnić wymagania Zamawiającego, gdyż żaden z innych producentów nie posiada igieł czarnych o wymaganych w tym postępowaniu parametrach. Dodatkowo należy zauważyć, iż ilość saszetek jaką zamierza zamówić Zamawiający z pozycji w których wymagana jest igła VISI-BLACK jest znikoma w porównaniu z cała wartością pakietu. W związku z powyższym pozostawienie w/w pozycji w zadaniu nr 3 byłoby nie tylko nierozsądne, ale i sprzeczne z ustawą Prawo Zamówień Publicznych w zakresie naruszenia zasad uczciwej konkurencji.
Dodatkowo zwracamy się z prośbą o wyłączenie z zadania nr 3 dodanej przez Zamawiającego dnia 7 września pozycji nr 13. Dodana przez Zamawiającego pozycja również znajduje się tylko i wyłącznie w ofercie firmy Johnson & Johnson.


Podsumowując zwracamy się z prośbą o wyłączenie pakietu nr 3 pozycji nr 5,12 oraz 13 do osobnego pakietu producenckiego. Wymienione pozycje znajdują się w ofercie tylko jednego producenta, a ich pozostawienie w pakiecie nr 3 UNIEMOŻLIWIA dostęp do uzyskania Zamówienia innym producentom/dystrybutorom szwów chirurgicznych.
Ponadto pragniemy zauważyć, iż łączna liczna saszetek z tych pozycji wynosi 644, i jest znikoma w porównaniu z wielkością całego pakietu nr 3.
Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż w żaden sposób nie kwestionujemy konieczności obecności w/w pozycji w toczącym się postępowaniu. Dlatego to zwracamy się w prośbą o utworzenie z nich osobnego pakietu, a nie o całkowite usunięcie. Takie rozwiązanie będzie korzystne dla Zamawiającego, gdyż umożliwi zaspokojenie jego potrzeb, a tym samym zezwoli innym wykonawcom na złożenie ważnej oferty w zakresie pakietu nr 3 , co zdecydowanie zaostrzy konkurencję cenową. Należy przy tym zauważyć, iż kryterium cenowe w tym postępowaniu wynosi aż 70%, co pokazuje jak ważne jest dla Zamawiającego udzielnie Zamówienia po jak najkorzystniejszej cenie.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający precyzuje odpowiedź na zadane pytanie: Informujemy, iż w tej pozycji nie wymaga się igły czarnej. Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z zapisem określonym w SIWZ:
„ Zamawiający wymaga dostarczenia szwów od jednego producenta w ramach danego pakietu, celem zachowania jedności szwów przy każdym zabiegu. W związku z powyższym zamawiający nie będzie wydzielał pojedynczych pozycji.

PYTANIE
Czy Zamawiający w Pakiecie nr 3 poz.13 dopuści szew endoskopowy z igłą typu narta okrągła o długości 23mm z aplikatorem, długość nitki 120cm, grubość nici 2/0?
Wymagany przez Zamawiającego szew w znaczący sposób ogranicza możliwość konkurencji w tym Pakiecie – zaproponowany przez naszą firmę szew w tej pozycji jest szwem równoważnym.
W przypadku negatywnej odpowiedzi zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wydzielenie pozycji nr 13 do osobnego Pakietu.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza igły typu narta, dopuszcza natomiast szew endoskopowy ½ koła z aplika torem, igła 26mm.
. Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z zapisem określonym w SIWZ:
„ Zamawiający wymaga dostarczenia szwów od jednego producenta w ramach danego pakietu, celem zachowania jedności szwów przy każdym zabiegu. W związku z powyższym zamawiający nie będzie wydzielał pojedynczych pozycji.


UWAGA:
Powyższe stanowi modyfikacje zapisów SIWZ
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszej korekty.
Jednocześnie Zamawiający koryguje treść załącznika nr 3. Poniżej przesyłamy skorygowany załącznik.














Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna
























Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

Załącznik nr 3 do specyfikacji
---------------------------------------------
(pieczęć Wykonawcy)

OŚWIADCZENIE
Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na:
……………………………………………………………………………………………………
Oświadczamy, że brak jest podstaw do wykluczenia nas na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zgodnie z którym z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1 wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
1a. wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy.
2 wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3 wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4 osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5 spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6 spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7 spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8 osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9 podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10 wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
11 wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.




..........................,dn.................... ………………………………………………
Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy






Załącznik nr 3A do specyfikacji
(pieczęć wykonawcy )

OŚWIADCZENIE o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na:
____________________________________________

Składam/my w imieniu firmy:
……………………………………………………………………………………………

oświadczenie, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 w związku z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. że:
1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
2. posiadamy wiedzę i doświadczenie,
3. dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4. spełniamy warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej

..........................,dn....................
…………………………………………
Podpisy osoby/osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy

« Powrót do szczegółów zamówienia