Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa i montaż Systemu radiochirurgii dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

350/81/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

wybór ofert

Poznań, dnia 18-09-2012
EZ/350/81/2012/___1198____


Do uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

Dotyczy: przetargu nieograniczonego Zakup, dostawa i montaż Systemu radiochirurgii dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii [350/81/2012]

WYBÓR OFERT.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w wyniku przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne na zakup, dostawę i montaż Systemu Radiochirurgii została wybrana oferta spełniająca wymagania SIWZ :
Konsorcjum firm TMS Sp z o.o. i 2Quart Med. B.V.
Lider TMS Sp z o.o.
Ul. Wiertnicza 84 02-952 Warszawa
i
Uczestnik 2Quart Med BV
P.O. Box 641740AB SCHAGEN
Netherlands Ul. Mezenhof 83

Cena oferty netto USD 7.125.000,- brutto USD 7.695.000,-

Termin gwarancji 12 m-cy. Termin realizacji: a) Dostawa urządzenia do dnia 7 grudnia 2012 b) Zamontowanie do dnia 15 lutego 2012 c) Uruchomienie, przeprowadzenie testów i przeszkolenie pracowników w miejscu instalacji 31 marca 2013.
Ocena oferty wg kryterium oceny ofert:
- Cena 80% - oferta uzyskała = 80 %
- Ocena parametrów technicznych 20% - oferta uzyskała 70 pkt [max 80 pkt] = 17,5 %
Razem oferta uzyskała 97,5 %.
Wpłynęła 1 oferta, odrzucono 0 ofert.

Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Podpisanie umowy odbędzie się dnia 21 września 2012 r. o godz. 10.00.
Zapraszamy do Sali Konferencyjnej p.3071 - III Piętro.

Warunkiem podpisania umowy jest wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia przed określonym wyżej terminem.

W załączeniu przesyłamy treść umowy wg wzoru zawartego w specyfikacji. Prosimy uprzejmie o wypełnienie danych firmy oraz danych z oferty i odesłanie do Zamawiającego w celu przygotowania gotowych egzemplarzy do podpisu na dzień spotkania.

Zamawiający wnosi o wskazanie osób, które będą podpisywać umowę i prawne umocowanie tych osób oraz Umowy Konsorcjum, która reguluje warunki współpracy.


Z poważaniem,
Z-ca dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna














Prosimy o potwierdzenie odbioru niniejszego pisma.




UMOWA przetargu nieograniczonego nr EZ/350/81/2012

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) w dniu __________________ pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę – Z-cę Dyrektora ok. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską – Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w ..................................................................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:

§1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr EZ/350/81/2012 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
3. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w ok. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
4. Wykonawca oświadcza, że:
1. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
2. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się sprzedażą i dostawą Sprzętu,
3. zobowiązuje się do zapewnienia, aby wszelkie wymieniane na podstawie postanowień niniejszej umowy, części zamienne Sprzętu będą fabrycznie nowe, oryginalne i dobrej jakości.
4. Sprzęt jest wolny od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
§ 2
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest zakup, dostawa i montaż SYSTEMU RADIOCHIRURGII dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii opisanego szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanego w dalszej części niniejszej umowy „Sprzętem”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dostawy Sprzętu w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Sprzętem, który jest wolny od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów ok. Pozwalające na wykonywanie wszelkich zobowiązań wynikających niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
4. Wykonawca zobowiązuje się do poniższych terminów realizacji:
• Dostawa urządzenia do dnia ………………….. – co potwierdzone będzie obustronnie podpisanym protokołem zdawczo-odbiorczym dostawy.
• Zamontowanie do dnia …………………………... co potwierdzone będzie obustronnie podpisanym protokołem montażu
• Uruchomienie, przeprowadzenie testów i przeszkolenie pracowników w miejscu instalacji do dnia …………………………. co potwierdzone będzie obustronnie podpisanym protokołem odbioru końcowego.
• Szczegóły dotyczące powyższych terminów pracy należy ustalić telefonicznie z Zamawiającym z p. mgr Agnieszką Skrobałą Z-cą Kierownika Pracowni Planowania Teleradioterapii, Zakład Fizyki Medycznej tel. 61/88 50 553

5. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Sprzętu na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowej dostawy Sprzętu, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczony przez Wykonawcę Sprzęt oznaczony będzie zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
7. Wykonawca zobowiązuje do dokonania montażu dostarczonego Sprzętu obejmującego w szczególności:
a) dostawę, transport, wniesienie Sprzętu w miejsce wskazane przez Zamawiającego,
b) instalację i uruchomienie Sprzętu,
c) sprawdzenie poprawności instalacji Sprzętu,
d) przeprowadzenie testu sprawności,
8. Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji Sprzętu
9. Przeszkolenie odbywać się będzie w miejscu montażu przedmiotu umowy oraz po wdrożeniu do eksploatacji klinicznej w ramach szkoleń zagranicznych, których termin i miejsce będzie przedmiotem obustronnych uzgodnień
10. Wykonawca zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe dostarczonego Sprzętu nie będą gorsze niż określone w ofercie złożonej przez Wykonawcę.
11. Wykonawca gwarantuje, że dostarczy Sprzęt o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem produkcji – nie wcześniejszym niż w 2012 roku, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonego Sprzętu. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Sprzętu z terminem produkcji odmiennym od wskazanego w zdaniu poprzedzającym, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
12. Zamawiający w chwili dokonania odbioru Sprzętu ma prawo do zbadania, czy jest on zgodny z postanowieniami niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załączonymi dokumentami.
13. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wszelkie dokumenty dotyczące Sprzętu niezbędne do jego prawidłowej eksploatacji, sporządzone w języku polskim, w tym w szczególności:
a) instrukcję obsługi Sprzętu,
b) dokument gwarancyjny,
c) dokument określający zasady świadczenia usług przez autoryzowany serwis w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
d) wykaz autoryzowanych punktów serwisowych
nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu Sprzętu.
14. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Sprzętu strony podpiszą końcowy protokół odbioru Sprzętu. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Sprzętu, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 3 dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Sprzętu zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.
15. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru są:
ze strony Wykonawcy: ________________________________________
ze strony Zamawiającego: ________________________________________
16. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w ust. 16 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
17. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Sprzętu i żądania wymiany na Sprzęt wolny od wad w przypadku:
a) dostarczenia Sprzętu niewłaściwej jakości lub
b) dostarczenia Sprzętu niezgodnego z zapotrzebowaniem lub niespełniającego warunków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ofercie złożonej przez Wykonawcę lub niniejszej umowie
18. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia Sprzętu dostarczonego z opóźnieniem.
19. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego sprzętu lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, po bezskutecznym upływie 30 dniowego terminu wyznaczonego Wykonawcy do usunięcia wad wskazanych przez Zamawiającego, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 3 miesięcy od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o której mowa powyżej.
20. Wykonawca udziela …… m-cy gwarancji i rękojmi jakości na Sprzęt przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta Sprzętu lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu odbioru.
21. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu
a) wliczone w cenę Sprzętu pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Sprzętu
b) dokonanie naprawy Sprzętu w siedzibie Zamawiającego lub, w razie zaistnienia takiej konieczności, także poza jego siedzibą, przy użyciu sprzętu stanowiącego własność Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od chwili zawiadomienia o niesprawności sprzętu
c) w razie konieczności dokonania naprawy Sprzętu poza siedzibą Zamawiającego lub jeżeli z przyczyn technicznych nie jest możliwe dokonanie naprawy Sprzętu w terminie wskazanym w niniejszym ustępie – dokonanie naprawy w terminie 14 dni roboczych od chwili zawiadomienia serwisu o niesprawności sprzętu
d) w razie nieusunięcia wady Sprzętu we wskazanym terminie Zamawiający będzie domagał się od Wykonawcy usunięcia wady poprzez wymianę wadliwego elementu lub wymieni przedmiot zamówienia na nowy.
e) okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy Sprzętu, liczony od momentu powiadomienia o wykryciu jego wady do momentu jej usunięcia.
f) w przypadku, gdy wada Sprzętu nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 3/trzy-krotnej naprawy gwarancyjnej Sprzętu wada Sprzętu nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Sprzęt na nowy.
g) jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Sprzętu, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni Sprzęt na nowy.
22. Wykonawca gwarantuje w okresie obowiązywania gwarancji 95% sprawności sprzętu. Przez sprawność sprzętu w 95% należy rozumieć, że czas przestoju urządzenia nie przekroczy 18 dni. W przypadku, gdy liczba dni przestoju przekroczy 18 dni Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 0,1 % ceny brutto określonej w
§ 4 ust1 za każdy dodatkowy dzień przestoju.
23. W razie kolizji postanowień niniejszej umowy z postanowieniami dokumentu gwarancyjnej wydanego przez Wykonawcę lub przez producenta Sprzętu, rozstrzygające znaczenie będą miały postanowienia niniejszej umowy.
24. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi …. miesięcy od chwili podpisania końcowego protokołu odbioru.

§ 3
1. Wykonawca oświadcza, że będzie przestrzegał postanowień Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 Nr 133 poz.833, z póź. zm.) i zobowiązuje się do zachowania w poufności wszelkich danych osobowych z którymi się zapozna w trakcie realizacji niniejszej umowy.
2. Wykonawca oświadcza, że system informatyczny, w którym zostaną zainstalowane dane osobowe otrzymane od Zamawiającego spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
3. Wykonawca wydaje w formie pisemnej w dwóch egzemplarzach oświadczenia o zachowaniu w tajemnicy pozyskanych danych osobowych i przekazuje Zamawiającemu podpisane oświadczenia w jednym egzemplarzu oraz listę osób upoważnionych. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego aktualizowania listy i oświadczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
4. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli zachowania poufności danych osobowych przez Wykonawcę, a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez żądanie udzielenia przez Wykonawcę pisemnych wyjaśnień.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień w zakresie zachowania w poufności danych osobowych.
6. Każdorazowe przekazanie Wykonawcy Sprzętu zawierającego dane osobowe nastąpi na podstawie protokołu lub karty potwierdzających wydanie Sprzętu sporządzonym w dwóch egzemplarza po jednym dla każdej ze stron.
7. Każdorazowy zwrot Zamawiającemu Sprzętu zawierającego dane osobowe nastąpi na podstawie protokołu lub karty potwierdzających wydanie Sprzętu sporządzonym w dwóch egzemplarza po jednym dla każdej ze stron.
8. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego z systemu informatycznego (programów, urządzeń, narzędzi, nośników) w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia wykonywania wszystkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy.
9. Postanowienia niniejszego paragrafu obowiązują przez czas trwania niniejszej umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu.

§ 4
1. Całkowita wartość Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Sprzętu), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:................................. (słownie:..................................................................................................................),
brutto:...............................
(słownie...................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... .
2. Strony zgodnie postanawiają, iż wartość Sprzętu wskazana w ust. 1 niniejszego paragrafu, stanowiąca zarazem łączną cenę jego sprzedaży, a także dostawy i montażu nie będzie podlegać jakiejkolwiek waloryzacji.
3. Zapłata ceny za sprzedany, dostarczony i zamontowany Sprzęt nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie:
I faktura – w wysokości 75% wartości przedmiotu zamówienia, płatna w terminie 28 dni po otrzymaniu faktury przez Zamawiającego wystawionej po dokonanej dostawie przedmiotu zamówienia i po przyjęciu i podpisaniu PROTOKOŁU ZDAWCZO – ODBIORCZEGO dostawy,
II faktura – pozostała kwota 10% wartości przedmiotu zamówienia, wystawiona po zamontowaniu urządzenia, jego uruchomieniu i przeszkoleniu pracowników w miejscu instalacji - potwierdzonego obustronnie podpisanym protokołem montażu - płatna do 28 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.
III faktura – pozostała kwota 15% wartości przedmiotu zamówienia wystawiona po uruchomieniu i przeszkoleniu pracowników, przeprowadzeniu testów w miejscu instalacji - potwierdzone obustronnie podpisanym protokołem końcowego odbioru - płatna do 28 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.

4. Zapłata nastąpi w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
5. Podstawą wystawienia faktur przez Wykonawcę będzie podpisanie w/w protokołów odbioru.
6. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
7. W przypadku uchybienia terminowi płatności którejkolwiek z rat o okres dłuższy niż 60 dni, licząc od dnia wymagalności raty lub zapłacenia w tym terminie raty w niepełnej wysokości strony ustalają, że pozostała część długu staje się w całości wymagalna poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia przez Wykonawcę.
Przez pozostałą część długu, należy rozumieć kwotę niespłaconych należności przypadających na kolejne raty płatności określone w harmonogramie płatności.
§ 5
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % całkowitej wartości brutto Sprzętu za każdy dzień opóźnienia licząc od każdego z terminów określonych w § 2 ust. 4 niniejszej umowy,
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności niedostarczenie przez Wykonawcę Sprzętu lub zaprzestanie wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 20 % całkowitej wartości netto Sprzętu.
c) odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b) niniejszego ustępu
d) niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 14 niniejszej umowy w wymaganym terminie Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 0,1 % wartości Sprzętu, którego dotyczą niedostarczone dokumenty, zaś w razie niedostarczenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa pomimo wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, Wykonawca zapłaci ponadto na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości równej 20 % wartości Sprzętu, którego dotyczą niedostarczone dokumenty.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należności Wykonawcy przysługujących mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie Sprzętu będzie przekraczać 10 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 4 niniejszej umowy. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od umowy może być złożone w terminie 30 dni od powstania okoliczności stanowiących podstawę odstąpienia.
5. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 6
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – _________________________________________________
oraz
ze strony Zamawiającego – ______________________________________________

2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 7
1. Strony zgodnie postanawiają, że Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Zamawiającego oraz jakiekolwiek osoby trzecie, powstałe w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, w tym także spowodowane zaistnieniem zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków.
2. Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas od dnia podpisania umowy do podpisania obustronnie protokołu odbioru końcowego.
3. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć umowę ubezpieczenia przedmiotu umowy do pełnej wysokości określonej w § 4 ust. 1 z terminem obowiązywania od dnia dostawy do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.

§ 8
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy służące pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
2. Zabezpieczenie wnosi się najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
3. Zabezpieczenie ustala się w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w niniejszej umowie.
4. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w wysokości 70 % jego wartości w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane.
5. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości wynosi 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota, ta jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.

§ 9
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o wyrobach medycznych, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej.
5. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w 2/dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po 1/jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

Zamawiający: Wykonawca

« Powrót do szczegółów zamówienia