Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

350/84/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 31.08.2012r
EZ/350/84/2012/1102


Wg rozdzielnika

Dot. przetargu nieograniczonego nr 350/84/2012 na zakup i dostawę sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły pytania do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udzielił następujących odpowiedzi:

PYTANIA

1. dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wymaga aby na fakturze, dostarczanej wraz z zamówionym towarem, znajdowały się takie informacje jak nr serii i data ważności ?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wymaga aby na fakturze dostarczonej wraz z zamówionym towarem znajdowały się takie informacje jak numer serii i data ważności, zgodnie z wymaganiami zawartymi w ustawie o wyrobach medycznych.

2. dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej, które nakłada obowiązek na wykonawcę powiadamiania zamawiającego o wszelkich wycofanych, wstrzymanych w obrocie produktach ?
Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga. Powyższe nie dotyczy wyrobów objętych przetargiem.

3. dotyczy SIWZ :
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę urzędowej stawki VAT w związku z jej planowaną zmianą, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cenna brutto, cena netto pozostanie bez zmian?
Odpowiedź: Zamawiający wskazuje, iż możliwość dokonania zmiany we wskazanym przypadku została przewidziana w § 4 ust. 3 lit. a) projektu umowy.

4. dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wymaga aby dostawy towaru do siedziby Zamawiającego odbywały się odpowiednimi środkami transportu, czyli autami wyposażonymi w zabudowy typu „izoterma” posiadającymi możliwość ogrzewania lub chłodzenia przewożonego asortymentu ?
Odpowiedź: Dostawy winny być dokonywane w sposób jaki jest wymagany dla przedmiotów objętych zamówieniem, tak aby właściwości przedmiotu umowy nie uległy zmianie bądź uszkodzeniu. Zmawiający podkreśla przy tym, iż to na wykonawcach ciąży obowiązek należytej realizacji dostaw, w związku z czym ryzyko związane z zastosowaniem niewłaściwego środka transportu również obciąża wykonawców.



5. dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę cen jednostkowych podczas trwania umowy ze względu na udokumentowaną zmianę cen u producenta? Wprowadzenie takiej zmiany będzie możliwe wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgodny przez Zamawiającego.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Ewentualne ryzyko zmiany ceny u producenta winno być brane pod uwagę przy sporządzaniu ofert przez wykonawców. Dopuszczenie zmiany zaproponowanej przez wykonawcę doprowadziłoby bowiem do naruszenia zasad postępowań o udzielenie zamówień publicznych tj. zasady równości, uczciwej konkurencji i przejrzystości postępowań. Późniejsza zmiana ceny skutkowałaby bowiem brakiem pewności wykonawców co do rzeczywistych wartości składanych ofert oraz ich nieporównywalności.

6. Pakiet 7 poz. 1
Czy Zamawiający ma na myśli strzykawki dwuczęściowe z rozszerzoną skalą?

W przypadki odpowiedzi negatywnej zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie takowych strzykawek.
Odpowiedź. Zamawiajacy ma na myśli strzykawki injekcyjne wyposażone w standardowe oznakowanie skali (czyli o całkowitej długości skali w zakresie tolerancji dla pojemności nominalnej), zatem zgodnie z normą PN – EN ISO 7886-1 dotyczącą strzykawek injekcyjnych jednorazowego użytku. Zamawiający podtrzymuje zapis siwz i wymaga strzykawki o standardowej skali z zachowaniem pozostałych wymogów siwz.

7. Pakiet 5, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści filtr bakteryjno- wirusowy z wydzielonym wymiennikiem ciepła i wilgoci wykonanym z pianki polimerowej, elektrostatyczny, mikrobiologicznie czysty o filtracji bakteryjnej 99,999% i wirusowej min 99,99%, przestrzeni martwej 55 ml, objętości oddechowej 300- 1500 ml, wydajności nawilżenia min 36,8 mg H2O/l powietrza, masie 28g, bez PCV i lateksu. posiadający port Luer-Lock z zintegrowanym koreczkiem, nie wymagającym dodatkowego portu do jego mocowania?
Odpowiedź. Zamawiający nie dopuszcza filtra z syntetycznym wymiennikiem ciepła i wilgoci wykonanym z pianki polimerowej, ponieważ WCO pracuje na filtrach w których wymiennik ciepła i wilgoci wykonany jest z naturalnych materiałów – celulozy, o lepszych właściwościach kumulacji ciepła i wilgoci. Ponadto zaproponowany filtr jest mikrobiologicznie czysty z Zamawiający stawia wymóg sterylności, celem prowadzenia profilaktyki przeciwzakażeniowej na oddziałach szpitalnych.

8. Pakiet 5, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści filtr oddechowy, elektrostatyczny, bez wymiennika ciepła i wilgoci, mikrobiologicznie czysty. Filtracja bakteryjna min. 99,999% i wirusowa min 99,99%. Przestrzeń martwa 30ml, objętość oddechowa 100- 1500ml, masa 23g ;bez PCV. Posiadający port Luer-Lock z przymocowanym koreczkiem?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ i wymaga filtrów sterylnych ( profilaktyka przeciwzakażeniowa na oddziałach szpitalnych)

9. Pakiet 5, pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści układ oddechowy wykonany z EVA, o długości 180cm, zawierający 2 pułapki wodne, łącznik Y oraz łącznik kątowy z portem Luer- Lock, mikrobiologicznie czysty?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga sterylnych obwodów oddechowych z odłączalnym łącznikiem Y. Wymóg sterylności na oddziale IOM ( pacjenci przewlekle wentylowani).

10. Pakiet 5, pozycja 4
Czy Zamawiający dopuści filtr oddechowy, mechaniczny (harmonijkowy membranowy) z wydzielonym wymiennikiem ciepła i wilgoci wykonanym z pianki polimerowej, mikrobiologicznie czysty, o filtracji bakteryjno-wirusowej min. 99,9999%, przestrzeni martwej 55ml, objętości oddechowej 300- 1500 ml, masie max 40g, wydajności nawilżenia 34,2 mg H2O/l; utracie wilgoci 9,8mg H2O/ L powietrza; okrągły, bez PCV i lateksu, posiadający port Luer-Lock z zintegrowanym koreczkiem, pakowany pojedynczo?
Odpowiedź Zaoferowany filtr cechuje się niską skutecznością filtracji, jest niesterylny, z wymiennikiem ciepła i wilgoci z syntetycznego materiału – pianki polimerowej. Zamawiający wymaga filtrów sterylnych z warstwą celulozowego wymiennika ciepła i wilgoci ( profilaktyka przeciwzakażeniowa na oddziałach szpitalnych)

11. Dotyczy pakietu nr 17:
Czy w celu zwiększenia konkurencyjności Zamawiający zgodzi się na wydzielenie z pakietu pozycji nr.1: Zestawu do szynowania wewnętrznego moczowodów – prosty, parametry bez zmian?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę pod warunkiem spełnienia pozostałych wymogów SIWZ.

12 . Pakiet 27 1.Zestaw do cewnikowania żył centralnych metodą Selingera
Czy Zamawiający dopuści zestaw o następującym składzie: Zestaw do wkłuć centralnych, zestaw do cewnikowania żył centralnych metodą Seldiingera z cewnikiem trójkanałowym antybakteryjny. Cewnik wykonano z poliuretanu z poliheksanidem metakrylatu ( z chemicznie wbudowaną substancją czynną biquanid- zapewniający ochronę przed kolonizacją bakterii i mający charakter hydrofilny), 7F, rozmiar 16/18/18 długości 20cm z na stałe zintegrowaną możliwością wprowadzenia prowadnika bez konieczności rozłączenia igły ze strzykawką oraz z zastawkami zabezpieczającymi przed wnikaniem powietrza do systemu i wypływem krwi. W zestawie prowadnica niklowo-tytanowa odporna na załamania?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga zestawu do wkłuć centralnych, który posiada cewnik wykonany z poliuretanu i jest pokryty 2 – składnikową powłoką antybakteryjną w postaci chlorheksydyny i sulfadiazyny srebra. Powłoka taka ma potwierdzenie kliniczne i sprawdzone działanie antybakteryjne i antygrzybicze. Chlorheksydyna rozszerza kanały jonowe błony komórkowej, dzięki czemu jony srebra mogą zahamować replikację bakterii, oddziaływując na DNA bakterii. Te zabezpieczenia są istotnie ważne w leczeniu pacjentów onkologicznych, aby uniknąć zakażeń. Powłoka antybakteryjna daje ochronę na 21 dni.

13. Czy w celu miarkowania kar umownych zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów par. 6 i doda w ust. 1 pkr. A, b zdanie: nie więcej niż 10% wartości opóźnionej dostawy?
Odpowiedź: Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody za dokonanie wskazanej zmiany. Kary umowne zostały określone na odpowiednim, niewygórowanym poziomi i ich modyfikacja we wskazany sposób spowodowałaby, iż ochrona Zamawiającego byłaby iluzoryczna i pozwalała wykonawcom na nadużycia wynikające z opłacalności braku terminowej realizacji dostaw. Działanie takie w związku z profilem działalności Zamawiajacego - działalność lecznicza - jest niedopuszczalne i konieczne jest zapewnienie przez Zamwiającego maksymalnej ochrony swoim pacjentom, w tym przez odpowiednie motywowanie wykonawców do terminowych dostaw.

14. Paragraf 3
Niniejszym wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie w § 3 zapisu o następującej treści:
„Zamówienie jest ważne jeżeli posiada numer klienta i kody produktów”
Prosimy o uwzględnienie w/w zapisu w treści umowy ponieważ nieczytelne zamówienia znacznie opóźniają dostawę produktów ważnych dla zdrowia i życia.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. Warunki i sposób dokonywania zamówień przewidziany został w projekcie umowy i jest taki sam dla wszystkich potencjalnych wykonawców. W związku z tym nie będzie on zmieniany dla potrzeb tylko jednego z nich. Ponadto z uwagi na leczniczy profil działalności Zamawiającego dokonywanie zamówień musi przebiegać szybko i bez zbędnych utrudnień formalnych.

15. Paragraf 3 ustęp 9
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie niniejszego punktu z umowy.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wskazanego ustępu z umowy, gdy zabezpiecza on terminowość dostaw dla Zamawiającego.

16. Paragraf 3 ustęp 10
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w ust. 4 pkt a) niniejszego paragrafu (………. dni roboczych od momentu złożenia zamówienia faxem lub telefonicznie) zamówionego Sprzętu zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Sprzętu u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Kary umowne mają dyscyplinować wykonawców i zapewnić Zamawiającemu ciągłość dostaw. W związku z tym pierwotny zapis będzie dla Zamawiającego korzystniejszy i skuteczniejszy.

17. Paragraf 2 ustęp 17
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji, w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Sprzętu dostarczonego przez Wykonawcę oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Wykonawcę w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Jeżeli wykonawca będzie dostarczał materiały niezgodne z zamówieniem, to musi liczyć się z koniecznością pokrycia kosztów wykrycia takiej nieprawidłowości. Ma to na celu zapewnienie maksymalnej ochrony pacjentów zamawiającego.

18. Paragraf 6 ustęp 3
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu na „Zamawiający ma prawo wykonywać potrącenia kary umownej wynikającej z §6 niniejszej umowy z wierzytelności wzajemnych, tylko w przypadku, gdy zostały one naliczone zgodnie umową oraz zatwierdzone w formie pisemnej przez obie strony”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Post6anowienie umowne odpowiada instytucji potrącenia przewidzianej w Kodeksie cywilnym. Natomiast zaproponowane przez wykonawcę brzmienie postanowienia umownego ograniczałyby możliwości Zamawiającego w dokonywaniu potrąceń, co jest niecelowe i niekorzystne dla Zamawiającego.

19. Paragraf 9
Niniejszym Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie niniejszego punktu z umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Zgodnie z art. 473 KC dłużnik może przez umowę przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. W związku z profilem działalności Zamawiającego i ryzykiem ewentualnych powikłań i nienależytych interakcji związanych z dostawami materiałów objętych zamówieniem celowe jest zachowanie wskazanego postanowienia.

20. Czy Zamawiający w pakiecie 27 wymaga zestawu do wkłuć centralnych zakładanego metodą Seldingera w skład którego wchodzi: igła punkcyjna 18 Ga/6,35 cm, prowadnik typu „J” umieszczony w osłonce, 3-światłowy cewnik 7Fr/20cm wykonany z poliuretanu i pokryty na zewnątrz powłoką antybakteryjną [chlorheksydyna,sulfadiazyna srebra] zakończony miękką końcówką, widoczny w promieniach RTG z centymetrowym znacznikiem głębokości, strzykawka z otworem w tłoku 5ml, rozszerzadło, skrzydełka mocujące, igła do kontroli ciśnienia. Zestaw jednorazowy, sterylny, pakowany pojedynczo. Na każdym pojedynczym opakowaniu nadruk nr. serii, data ważności.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający wymaga zestawu do wkłuć centralnych z dwu składnikową powłoką antybakteryjną.


21. Prosimy Zamawiającego o wydłużenie terminu rozpatrywania reklamacji do 10 dni roboczych od momentu ich zgłoszenia wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody, ponieważ 10 dniowy termin rozpatrywania reklamacji jest niegodny z jego potrzebami.

22. Prosimy Zamawiającego o wykreślenie z §3 ust. 7 wzoru umowy, ponieważ procedury Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej mają zastosowanie jedynie do dostaw produktów leczniczych dokonywanych przez hurtownie farmaceutyczne. Procedury Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej określają zasady utrzymania właściwego stanu technicznego i sanitarnego lokalu hurtowni farmaceutycznej, przechowywania produktów leczniczych, transportu i załadunku produktów leczniczych oraz prawidłowego prowadzenia hurtowni farmaceutycznej, a także zasady i tryb przyjmowania oraz wydawania produktów leczniczych. Wykonawcy nie prowadzący działalności w formie hurtowni farmaceutycznej nie mają obowiązku stosowania się do powyższych zasad.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wskazanego postanowienia. Wynika z niego bowiem sposób dokonywania dostawy i tylko w tym zakresie ma on zastosowanie do Wykonawców, którzy jednocześnie nie zostają zobowiązani do spełniania wymogów podmiotowych stawianych hurtowniom farmaceutycznym.

23. Prosimy Zamawiającego o modyfikację §3 ust. 10 wzoru umowy w następujący sposób: W przypadku braku z jakichkolwiek przyczyn produktów stanowiących przedmiot zamówienia, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, dostarczając za jego zgodą ich pełny odpowiednik lub umożliwi zakup niezrealizowanej dostawy u innego wskazanego przez Wykonawcę podmiotu zobowiązując się do pokrycia ewentualnej różnicy ceny wynikającej z takiego zakupu.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę, gdyż nie wnosi ona nic nowego do aktualnego brzmienia wskazanego postanowienia.

24. Prosimy Zamawiającego o modyfikację §5 ust. 1 wzoru umowy w następujący sposób: Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej ilości asortymentu – przedmiotu umowy, w szczególności w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 145 Ustawy – Prawo zamówień publicznych – jednakże niewykorzystana część nie może przekraczać 20% wartości umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę, gdyż zgodnie z innymi postanowieniami umowy (np. § 3 ust. 1 i 2) realizacja dostaw następować będzie sukcesywnie zgodnie z zamówieniami odpowiadającymi zapotrzebowaniu Zamawiającego. Z uwagi na leczniczy charakter materiałów objętych zamówieniem nie jest możliwe dokładne określenie zapotrzebowania przez Zamawiającego, a co za tym idzie nie jest celowe wprowadzanie zaproponowanych przez wykonawcę ograniczeń.

25. Prosimy Zamawiającego o modyfikację §7 ust. 2 wzoru umowy w następujący sposób: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę.


26. Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust 1 wzoru umowy w następujący sposób:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionego Sprzętu Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % dostawy niezrealizowanej w terminie, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 pkt a) niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % łącznej wartości netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt b) niniejszego ustępu.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Kary umowne przewidziane przez Zamawiającego mają w szczególności zabezpieczać interesy zarówno Zamawiającego jak i jego pacjentów, co skutkuje tym, iż mają służyć do mobilizowania wykonawców do należytej realizacji umowy.



27. Pakiet 6, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści dren wykonany z silikonu o szerokości 10mm, długości 500mm?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Nie dopuszcza drenu o długości 50cm, ponieważ dren o takiej długości nie będzie przydatny na oddziałach WCO.

28. Pakiet 6, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści marker w kolorze granatowym?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

29. Pakiet 8, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw z trzema igłami 14, 16 i 19G o długości 80mm lub z igłą Veressa
15G x 100mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

30. Pakiet 8, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści zestaw z trzema igłami 14, 16 i 19G o długości 80mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

31. Pakiet 13, poz. 1
Zwracam się z prośbą o wyłączenie pozycji i utworzenie osobnego pakietu Państwa zgoda pozwoli na złożenie konkurencyjnej oferty dla większej liczby uczestników.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę i z pozycji 1 pakietu 13 tworzy się nowy pakiet nr 33. W związku z tym wartość wadium w pakiecie 13 wynosi - 394,44 PLN i w pakiecie 33 na kwotę 55,56 PLN.
Kwota wadium na całość przedmiotu zamówienia nie ulega zmianie i wynosi 31 967,56PLN.

32. Pakiet 13, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści igłę o rozmiarze 22G/90mm bez prowadnicy oraz igłę 27G/120mm zamiast 26G/115mm?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza igły do znieczulań podpajęczynówkowych bez prowadnicy.
Uzasadnienie:
1. Prowadnica usztywnia cienką igłę punkcyjną ( ułatwia wprowadzenie igły do ciała chorego)
2. Prowadnica zapobiega przedostawaniu się do światła igły tkanek napotkanych podczas procesu nakłuwania.
3. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ i wymaga igły w rozmiarze 26 G/ 115 mm, dłuższe nie będą przydatne.

33. Pakiet 14, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści dren o długości 210cm oraz średnicy wewnętrznej 5,6mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

34. Pakiet 14, poz. 2
Zwracam się z prośbą o wyłączenie pozycji i utworzenie osobnego pakietu Państwa zgoda pozwoli na złożenie konkurencyjnej oferty dla większej liczby uczestników.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający wyraża zgodę i z pozycji 2 pakietu 14 tworzy się nowy pakiet nr 32. W związku z tym wartość wadium w pakiecie 14 wynosi - 296,30PLN i w pakiecie 32 na kwotę 143,33PLN. Kwota wadium na całość przedmiotu zamówienia nie ulega zmianie i wynosi 31 967,56PLN.

35. Pakiet 18, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści igłę z filtrem hydrofobowym 0,1 µm bez zastawki, sterylizowany tlenkiem etylenu?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ, wymaga igłę z filtrem 0,22 um oraz z zastawką i płaską powierzchnią do łatwej dezynfekcji ze względu na bezpieczeństwo w przygotowaniu leków cytostatycznych. Opisana igła z filtrem 0,1 um bez zastawki nie będzie spełniała swojego zadania i pożądanego wymogu Zamawiającego w procesie przygotowania leku cytostatycznego.

36. Pakiet 18, poz. 2
Zwracam się z prośbą o wyłączenie pozycji i utworzenie osobnego pakietu Państwa zgoda pozwoli na złożenie konkurencyjnej oferty dla większej liczby uczestników.
Odpowiedź: Zamawiający pozostawia pakiet bez zmian ze względu na pełną kompatybilność obu produktów, a co za tym idzie bezpieczny proces przygotowywania lekow cytostatycznych.

37. Pakiet 23, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści wymazówkę w probówce o średnicy 12mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

38. Pakiet 25, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści cewnik Ch10/400mm zamiast Ch10/600mm ?
Odpowiedź:Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ i nie dopuszcza cewnika krótszego ze względu na profil leczenia pacjentów w WCO.

39. Pakiet 26, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści cewnik z balonem 5-10ml?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.


40. Pakiet 28, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści łącznik luer-lock / luer o długości 22mm?
Odpowiedź; Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Zamawiający wymaga dostarczenia próbki wraz z ofertą celem weryfikacji.

41. Pytanie Do umowy:
Czy w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, Zamawiający przewiduje możliwość podpisania z jednym wykonawcą oddzielnych umów na poszczególne pakiety?
W razie udzielenia na powyższe pytanie odpowiedzi odmownej, w związku z dopuszczeniem przez zamawiającego możliwości składania ofert częściowych na każdy z pakietów z osobna, uprzejmie prosimy o wyrażenie przez Zamawiającego zgody na wprowadzenie w treści umowy obejmującej wszystkie pakiety, w ramach których konkretnemu wykonawcy zostało udzielone zamówienie, poniższego zapisu: „Realizacja każdego z pakietów z osobna ma charakter samodzielnego zobowiązania stron”.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie z jenym Wykonawcą oddzielnych umów na poszczególne pakiety. Mając na uwadze interes Wykonawcy i jednocześnie możliwość składania ofert częściowych Zamawiający wprowadza w § 3 ust. 1 ostatniego zdanie o treści „Realizacja każdego z pakietów ma charakter samodzielnego zobowiązania stron”.

42. Pytanie do umowy
Prosimy Zamawiającego o zmianę treści § 6 ust.1 pkt. C na :” Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umowy w przypadku nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Sprzętu lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 % niezrealizowanej części zamówienia netto Sprzętu, którego sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Kary umowne maja dyscyplinować wykonawców, a zaproponowana zmiana może prowadzić do sytuacji, gdy wykonawcom pod koniec terminu realizacji umowy będzie opłacało się zaprzestać realizację umowy.

43. Pytanie do umowy
Prosimy Zamawiającego o wpisanie dodatkowego ust. 8 w § 6 Projektu Umowy o poniższej treści: „Wykonawcy przysługuje prawo wypowiedzenia umowy za 3 tygodniowym okresem wypowiedzenia, dokonanego na piśmie, w razie zaistnienia istotnych okoliczności, np. podwyższenia przez producenta ceny towaru objętego umową, zaprzestanie produkcji towaru objętego umową przez producenta z jednoczesnym obowiązkiem zapłaty przez wykonawcę kary umownej na rzecz Zamawiającego w wysokości 2 % od wartości netto niezrealizowanej części umowy”?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dodanie zaproponowanego postanowienia. Zgodnie z § 3 ust. 8 i 9 Wykonawca jest bowiem zobowiązany do:
1. zabezpieczenia terminowych dostaw zamówionego Sprzętu, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami. Dostarczany przez Wykonawcę Sprzęt oznaczone będą zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa.
2. zabezpieczenia terminowych dostaw również w przypadku braku zamówionego przez Zamawiającego Sprzętu w magazynie Wykonawcy, za wyjątkiem sytuacji zaprzestania przez producenta produkcji danego Sprzętu lub w przypadku, gdy dany Sprzęt został wycofany z obrotu.

Mając powyższe na uwadze wskazujemy, że podwyższenie cen przez producenta nie może obciążać Zamawiającego i winien być to element brany pod uwagę przez wykonawców przy kalkulacji cen. Natomiast zaprzestanie produkcji i brak na rynku produktów objętych przedmiotem niniejszej umowy stanowić może podstawę do odstąpienia od niniejszej umowy zgodnie z zasadami wynikającymi z Kodeksu cywilnego.

44. Pytanie do umowy
Prosimy Zamawiającego na zmianę treści § 6, ust.9 na zapis: „Dopuszcza się zmianę cen spowodowaną zmianą cen producenta, zmianą kursu walut oraz zmiana wskaźnika inflacji ogłoszonego przez GUS oraz urzędową zmianą stawek VAT”.
Odpowiedź: We wzorze umowy nie ma § 6 ust. 9. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż kwestie zmiany cen uregulowane zostały w § 4 ust. 3 umowy.

45. PYTANIA DO SIWZ
1.Czy Zamawiający w razie wątpliwości co do zgodności zaoferowanego sprzętu z zapisami SIWZ Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców do złożenia katalogów?
Odpowiedź: Zamawiający wymaga złożenia katalogów/broszur/folderów w języku polskim potwierdzające parametry techniczne zaoferowanego sprzętu na etapie składania ofert – zgodnie z pkt. VI.B.3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

46. PAKIET 2 poz.1
1. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie sterylnej rurki intubacyjnej do zabiegów laserowych w rozmiarze 4; 5; 6; 7; 8, z oznaczeniem rozmiaru na opakowaniu, korpusie rurki oraz łączniku 15 mm, wykonanych z miękkiego termoplastycznego materiału, z podwójną warstwą ochronną złożoną z folii metalowej oraz warstwy Merocel pochłaniającej promienie lasera, rurka do zabiegów z użyciem szerokiego spektrum laserów typu : CO2, KTP, Ar+, Nd/YAG.
2. Czy Zamawiający oczekuje rurki z dwoma mankietami uszczelniającymi typu jeden w drugim
3. Czy Zamawiający oczekuje by dreny do uszczelnienia mankietów były rozdzielone i posiadały baloniki kontrolne w różnych kolorach odpowiadających kolorowi mankietu?

Odpowiedź:
1. Nie, Zamawiający wymaga rurek laserowych w rozmiarach połówkowych, wykonanych w całości ze stali nierdzewnej zapewniających najwyższą odporność na laser.
2. Nie, Zamawiający oczekuje rurek zaopatrzonych w dwa odrębne mankiety w celu zapewnienia optymalnego uszczelnienia tchawicy.
3. Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązania ale nie wymaga.

47. PAKIET 2 poz.2
1.Prosimy o dopuszczenie rurki bez oczka Murphy, z nieodłączanym łącznikiem 15 mm, spełniającej pozostałe wymogi SIWZ
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ, wymaga rurek z oczkiem Murphego, które umożliwiają wentylację pacjenta w przypadku zatkania głównego otworu rurki.


48. PAKIET 2 poz.3
1.Prosimy o dopuszczenie rurki z możliwością skrócenia poniżej 10 cm , z nazwą i opisem w języku angielskim, spełniającej pozostałe warunki SIWZ.
Odpowiedź: Nie, Zamawiający wymaga zaoferowania rurek do odsysania wydzieliny z opisem w Języku Polskim zgodnie z wymaganiami zawartymi w ustawie o wyrobach medycznych.

49. PAKIET 5 poz.1
1. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra bez 2 samoprzylepnych kontrolek na opakowaniu zewnętrznym, z portem do kapnografii zamkniętym koreczkiem luer-lock, z portem dokującym
na koreczek, spełniającego pozostałe warunki SIWZ.
2. Czy Zamawiający oczekuje by filtr posiadał nadrukowane na obwodzie wartości minimalną i maksymalną objętości oddechowej Vt ?
3.Czy filtr ma posiadać celulozowy wymiennik ciepła i wilgoci?
Odpowiedź:
1. Zamawiający wymaga filtrów z dwiema samoprzylepnymi kontrolkami na opakowaniach zewnętrznych, które są umieszczane w protokołach operacyjnych celem weryfikacji zastosowanego produktu.
2. Zamawiający nie wymaga ale dopuszcza proponowane rozwiązanie.
3. Tak, Zamawiający wymaga aby wymiennik ciepła i wilgoci był wykonany z celulozy.


50. PAKIET 5 poz.2
1. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra o przestrzeni martwej 20- 26 ml - korzystniejszej, mniejszej od wymaganej
2. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra o wadze 22 g
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza filtrów o proponowanych parametrach. Filtry przeznaczone są do konkretnych nebulizatorów ultradźwiękowych posiadanych przez szpital, w celu zapewnienia prawidłowej i bezawaryjnej pracy urządzeń. Muszą więc spełniać określone wymogi, tak jak w SIWZ.


51. PAKIET 5 poz.3
1. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie długości ramion 150cm
2.Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie dodatkowej rury o długości 80cm
Odpowiedź:
1. Zamawiający nie dopuszcza rur o dł. 150 cm, ponieważ są one za krótkie dla użytkownika, co utrudniałoby wentylację pacjenta. Minimalna wymagana dł. To 160 cm.
2.Tak, Zamawiający dopuszcza dodatkową rurę o dł. 80 cm.

52. PAKIET 5 poz.4
1.Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie sterylnego filtra mechanicznego z odrębną warstwą celulozowego wymiennika ciepła i wilgoci ,o nawilżaniu 31,1mg H2O przy VT 500,
skuteczność filtracji p/bakt 99,99999%, p/wirusowej 99,9999%, utracie wilgoci 5,9 mg H20 przy VT 500 ml, spełniającego pozostałe wymogi SIWZ
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza, proponowany filtr posiada wszystkie parametry gorsze niż wymagany w SIWZ. Ma niższą wartość nawilżania, niższą skuteczność filtracji, większe ubytki wilgotności. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ.

53. PAKIET 6 poz.1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie drenu o długości 22,5 cm lub 45 cm.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza dren o dł. 22,50cm, pozostałe zapisy bez zmian. Zamawiający nie dopuszcza drenu o długości 45cm, który jest nieprzydatny na oddziałach WCO.

54. PAKIET 6 poz.2
Czy sterylny marker chirurgiczny ma posiadać dodatkową podziałkę o dł. min 6 cm bezpośrednio na markerze?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza dodatkową podziałkę bezpośrednio na markerze.

55. PAKIET 7 poz.1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawek pakowane w opakowaniach max 100 sztuk.
Odpowiedź: Tak.

56. PAKIET 7 poz.2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawki i igłą o wymiarze 0,3x 13mm.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

57. PAKIET 14 poz.1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie drenu o długości min. 200cm oraz średnicy wewnętrznej drenu 5,6 mm.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

58. PAKIET 14 poz.1
Czy dren ma posiadać podłużne wzmocnienia na całej długości, zapobiegające jego odkształcaniu się podczas odsysania?
Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga dodatkowego wzmocnienia ale dopuszcza.

59. PAKIET 14 poz.1
Prosimy o dopuszczenie drenów pakowanych podwójnie w wewnętrzny perforowany worek foliowy oraz zewnętrznie folia-papier, co zapewnia ich aseptyczne użytkowanie?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wyraża zgodę.


60. PAKIET 14
Prosimy Zamawiającego o wyłączenie pozycji 2 do nowego pakietu. Państwa zgoda rozszerzy grupę potencjalnych Wykonawców oraz zwiększy konkurencyjność ofert.
Odpowiedź: Tak. Patrz odpowiedź na pytanie 34 zawierającą informacje na temat wadium.

61. PAKIET 18 poz.1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie igły do pobierania i przygotowywania cystostatyków z filtrem 0,2 mikronów oraz filtrem 5 mikronów, gwarantującym sterylną wentylacja i niezawodną eliminację toksycznych oporów z zakończeniem igły Luer Lock
Odpowiedź: zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ, wymaga igły do pobierania cytostatyków z jednym filtrem odpowietrzającym z płaską powierzchnią –łatwa do dezynfekcji.

62. PAKIET 18 poz.2
Prosimy o wyjaśnienie czy bezigłowy zamkniety system ma posiadać jednolitą materiałowo powierzchnie styku łącznika z końcówką luer przy połączeniu z systemem dostępu naczyniowego, silikonową membrane osadzona na konektorze, łatwą do dezynfekcji oraz posiadać przepływ min. 525 ml/min zgodnie z wymaganiami normy PN EN ISO 10555-5, nie wpływając na zmniejszenie deklarowanego przez producenta przepływu przez cewnik naczyniowy?
Odpowiedź: Pytanie nie dotyczy przedmiotu zamówienia, ponieważ opis przedmiotu zamówienia w siwz nie wskazuje na port dostępu do cewnika naczyniowego.

63. PAKIET 25
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie, czy Zamawiający oczekuje aby cewniki do odsysania poza barwnym oznaczeniem rozmiaru posiadały również oznaczenie numeryczne umieszczone na cewniku oraz fabrycznie nadrukowane na opakowaniu, co pozwala na łatwą i szybką identyfikację rozmiaru cewnika.
Odpowiedź: Wymogiem Zamawiającego jest, aby cewniki były oznakowane kolorami, a oznaczenie rozmiaru uwidocznione było na opakowaniu. Dopuszcza się zaznaczenie rozmiaru na cewniku.


64. PAKIET 26
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie czy cewniki maja być sterylizowane radiacyjnie?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

65. PAKIET 26
2.Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie cewników pakowanych podwójnie w wewnętrzny perforowany worek foliowy oraz zewnętrznie folia-papier.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

66. PAKIET 26
3.Prosimy o dopuszczenie cewnika dwudrożnego obustronnie silikowany z balonem 5-10 ml.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.


67. PAKIET 26
4.Czy cewnik ma posiadać twardą /plastikową zastawkę do napełnienia balonu?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza.

68. Pakiet 5 poz. 3
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie obwodu oddechowego z nie odłączalnym Y z portami ciśnienia biologicznie czysty.
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ i wymaga sterylnych obwodów oddechowych, ponieważ są one przeznaczone dla pacjentów przewlekle wentylowanych - OIOM.

69. Pakiet nr 7Poz. 1
Czy ze względu na bezpieczeństwo prawne użytkownika (odszkodowania z tytułu zdarzeń medycznych) oraz konieczność identyfikacji wyrobu medycznego w trakcie całego okresu jego użytkowania (także po wyjęciu z opakowania jednostkowego) - oferowane strzykawki powinny poza wymaganym zapisami siwz logo producenta posiadać także nazwę własną na samym wyrobie jak również na opakowaniu jednostkowym i zbiorczym - co zapewnia ich pełną identyfikację zarówno przed, w trakcie jak i po zakończeniu procedury medycznej - w tym także - w przypadku wystąpienia powikłań, incydentów medycznych i procedur z tym związanych, określając i identyfikując tym samym odpowiedzialność producenta za swój wyrób ?
Odpowiedź: Zgodnie z zapisami SIWZ logo producenta ma znajdować się na każdej strzykawce oraz oznaczenie pojemności, nazwy producenta na opakowaniu jednostkowym i zbiorczym.

70. Pakiet nr 7Poz. 1

Czy mając na uwadze Art. 30 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007r, Nr 233, poz. 1655 z późniejszymi zmianami), zgodnie z PN-EN ISO 7886 „Jałowe strzykawki iniekcyjne do jednorazowego użytku”, Zamawiający dopuszcza, aby oferowane strzykawki posiadały skalę pomiarową, o dokładności adekwatnej do swojej pojemności, z możliwością pomiaru pojemności o min. 20% większym w stosunku do pojemności nominalnej, co poszerza znacznie spektrum ich wykorzystania w zależności od określonych potrzeb klinicznych, a tym samym znacznie obniża koszty ich użytkowania ?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza strzykawek injekcyjnych do jednorazowego użytku z możliwością pomiaru pojemności o min. 20% większym w stosunku do pojemności nominalnej, wymaga strzykawek o standardowej skali. Strzykawki z rozszerzoną skalą nie będą przydatne w WCO, ponieważ takie rozwiązanie utrudniałoby precyzyjną podaż i zwiększone zużycie leku.

71. Pakiet nr 7. Poz. 1
Czy strzykawki jednorazowego użytku powinny charakteryzować się barwnym (zielonym, niebieskim, fioletowym itp. - nieprzeziernym), kontrastującym, idealnie szczelnym tłokiem, co ułatwia wizualizację i precyzyjną podaż leków ?
Odpowiedź: Zamawiający nie zgadza się niezabarwione tłoki w strzykawkach injekcyjnych do jednorazowego użytku ze względu na przypadki utrudnionej wizualizacji przy pobieraniu leków barwnych, co w przypadku cytostatyków i niektórych antybiotyków ma miejsce lub jeśli występują wytrącenia, interakcje, resztki korka.

72. Pakiet nr 25
Czy oferowane cewniki do odsysania powinny posiadać numeryczne i kolorystyczne oznaczenie rozmiaru, zgodne z międzynarodowym kodem i obowiązującymi normami, zarówno na cewniku jak i opakowaniu jednostkowym, co umożliwia szybką i bezbłędną identyfikację rozmiaru, w każdym momencie wykonywanie procedury - tak jak np. w cewnikach światowego lidera w ich produkcji firmy Unomedical /Dania/ ?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ i wymaga barwnych oznaczeń, dopuszcza numeryczne oznaczenia rozmiaru na cewniku oraz fabrycznie nadrukowane oznaczenia rozmiaru na opakowaniu cewnika.

73. Pakiet nr 25
Czy oferowane cewniki do odsysania powinny posiadać uniwersalne zakończenia typu lejek z wewnętrznym karbowaniem, zapewniającym w pełni szczelne połączenie z drenami łączącymi, a tym samym zapewniającym skuteczne i bezpieczne wykonanie procedury ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

74. Pakiet nr 25
Czy oferowane cewniki do odsysania powinny być pakowane w opakowanie typu folia-papier z dodatkowym otworem, umożliwiającym ich zawieszenie na uniwersalnych wieszakach przy łóżkach (stanowiskach) pacjenta ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.


W związku z modyfikacją siwz w zakresie ilości pakietów -utworzenie nowych pakietów nr 32 i 33, powodującą zmianę treść ogłoszenia o zamówieniu termin składania i otwarcia ofert przesuwa się e z dnia 07.09.2012r na dzień 24.09.2012r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.


Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa

Dr n. med. Jerzy J. Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia