Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa nici chirurgicznych i staplerów dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

Numer zamówienia:

350/113/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + modyfikacja siwz

Poznań, dn. 29.10.2012r
EZ/350/113/2012/1392

Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu.
Dotyczy przetargu nieograniczonego zakup i dostawę nici chirurgicznych oraz staplerów
dla Wielkopolskiego Centrum Onkologii.
Nr 350/113/2012

Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż na mocy art. 38 ust. 4 ustawy Pzp modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:


1) zapisy siwz w załączniku nr 7 :


Pakiet 2 (przed modyfikacją pak. 3):
Zmienia się wielkość igły na 16mm

Pakiet 4 (przed modyfikacją pakiet 5): zmienia się nazwę pakietu a tym samym określenie przedmiotu zamówienia w tym pakiecie
Nici wchłanialne, syntetyczne, plecione bez igły, wykonane z kwasu poliglikolowego lub z polimeru kwasu glikolowego i mlekowego, jednobarwne, powlekane stearynianem wapnia i polikaprolaktonem lub kwasem poliglikolowym, wchłaniające się w ciągu 56-90 dni, zachowujące minimum 60 % siły podtrzymywania tkankowego po 14 dniach

Pakiet 5 (przed modyfikacją pakiet 6) : zmienia się nazwę pakietu a tym samym określenie przedmiotu zamówienia w tym pakiecie
Nici wchłanialne, syntetyczne, plecione, dwuskładnikowe – polimer kwasu glikolowego i mlekowego, jednobarwne i niebarwione, wchłaniające się w ciągu 56 – 70 dni, zachowujące około 75% podtrzymania tkankowego po 14 dniach, (nasączone substancją antybakteryjną )
Dopisuje się w poz. 1,2,3,5 w kolumnie Rodzaj igły nazwa handlowa - wymóg „jednobarwna” a w poz. 4 - „niebarwiona” oraz w poz. 5 zmienia się grubość nitki na 1.

W części dot. opisu wymagań wszystkich pakietów na nici zmienia się zapis w pkt. 5
5 – Nitka nie może być krótsza niż w opisie i nie dłuższa niż 5cm od podanej w siwz wartości.




Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do ww przetargu, na które Zamawiający udzielił odpowiedzi:
Pytanie 1 Czy Zamawiający w Pakiecie nr 6 dopuści złożenie oferty na:
- nici chirurgiczne nie nasączone substancją antybakteryjną przy zachowaniu pozostałych wymaganych parametrów – nici nasączone substancją antybakteryjną posiada tylko jeden producent na rynku co w znaczący sposób ogranicza jakąkolwiek konkurencję w tym pakiecie. Parametr ten, nie powinien być parametrem wymaganym przy możliwości oceny jakościowej nici przez Zamawiającego, a elementem składającym się na ocenę jakościową i ewentualnie dodatkowo punktowanym.
- poz.3 – długość nici 90cm?
- poz.5 – długość igły 48mm?
Odpowiedź: W związku z modyfikacją siwz dot. unieważnienia pakietu 1 – pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 5.
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane nici, ponieważ ze względu na specyfikę zabiegów w WCO wymagane są nici nasączone substancją antybakteryjną.

Pytanie 2
Pakiet 4, poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w w/w pozycji igłę odwrotnie tnącą bez guzików mocujących.
Odpowiedź: Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Wymagane w siwz guziki mocujące służą do zabezpieczenia szwu śródskórnego. W związku z tym Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w siwz.

Pytanie 3
Pakiet 5, poz. 4
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wydzielenie w/w pozycji do osobnego pakietu producenckiego.
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu 4.
Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis specyfikacji i wymaga szwów od jednego producenta w danym pakiecie celem zachowania jedności szwów przy każdym zabiegu - posiadających te same parametry techniczne i nazwę handlową.

Pytanie 4
Pakiet 6
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w w/w pakiecie materiał szewny bez substancji antybakteryjnej, przy zachowaniu pozostałych parametrów materiału szewnego bez zmian.
Odpowiedź: W związku z modyfikacją siwz dot. unieważnienia pakietu 1 – pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 5.
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane nici, ponieważ ze względu na specyfikę zabiegów w WCO wymagane są nici nasączone substancją antybakteryjną (patrz również odpowiedź na pytanie 1).

Pytanie 5
Pakiet 6, poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w w/w pozycji igłę okrągłą bez określenia „rozwarstwiająca”.
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu 5.
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Wymagana w siwz igła rozwarstwiająca ma ulepszony profil części penetrującej niż igła okrągła.

Pytanie 6
Pakiet 6, poz. 1, 2, 4, 5
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w/w pozycjach nitkę o długości 75 cm.
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu 5.
Tak. Zamawiający wyraża zgodę.


Pytanie 7
Czy Zamawiający w zadaniu nr 1, poz. 1 wymaga w przypadku staplera z prostą ( odłączaną) główką profilowania główki w kształcie pełnego stożka, posiadającego otwór do zabezpieczenia główki szwem?
Odpowiedź: W związku z unieważnieniem postępowania w pakiecie 1 (pismo WCO
EZ/350/113/2012/1374 z dn. 25.10.2012r) Zamawiający pozostawia pytanie bez odpowiedzi.

Pytanie 8
Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie jednorazowej kapciuchownicy w rozmiarze 55mm, posiadającej w zestawie szew monofilamentowy o grubości USP2/0 z dwoma igłami pozwalającymi na atraumatyczne założenie szwu kapciuchowego?
Odpowiedź: Patrz odpowiedź na pytanie 7.

Pytanie 9
Czy Zamawiający w zadaniu nr 3 wymaga zaoferowania nitki niebarwionej lub białej o długości min. 45 cm?
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 2.
Zamawiający doprecyzowuje opis nitki - wymagana jest nitka barwiona o dł. 45cm.

Pytanie 10
Czy Zamawiający w zał. nr 7 SIWZ pisząc: „ …wymaga dostarczenia szwów od jednego producenta w ramach danego pakietu, celem zachowania jedności szwów przy każdym zabiegu” ma na myśli szwy pochodzące od jednego producenta, posiadające te same parametry techniczne oraz nazwę handlową?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wymaga szwów od jednego producenta posiadające te same parametry techniczne i nazwę handlową.

Pytanie 11
Zamawiający w pkt V pkkt 2 (wiedza i doświadczenie) wymaga, aby wykonawcy w celu udowodnienia spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wykazali wykonanie co najmniej jednego Zamówienia zrealizowanego w jednostce świadczącej usługi medyczne z dziedziny Onkologii na rzecz pacjentów leczonych onkologicznie.
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie z powyższego zapisu wymogu, aby dostawy były wykonane w jednostce świadczącej usługi medyczne z dziedziny Onkologii, na rzecz pacjentów leczonych onkologicznie.
Postawiony przez Zamawiającego wymóg jest wygórowany. Zamawiający nie może zakładać, iż Wykonawcy, którzy zrealizowali dostawy tych samych materiałów Szewnych, które są wymagane przez Zamawiającego, do jednostek szpitalnych nieświadczących usług medycznych w zakresie Onkologii nie będą w stanie wykonać zamówienia.
Szwy wymagane przez Zamawiającego w pakiecie nr 5 oraz 6 stosowane są w zbliżaniu i/lub podwiązywaniu tkanek miękkich w tym w chirurgii okulistycznej, anastomozach nerwów obwodowych oraz mikrochirurgii naczyń krwionośnych o średnicy poniżej 2mm, i są wykorzystywane przy zabiegach operacyjnych u pacjentów cierpiących również na inne choroby, niekoniecznie onkologiczne.
Zamawiający oceniając zdolność wykonawcy do wykonania Zamówienia w zakresie spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia powinien brać pod uwagę wyłącznie RODZAJ oraz WARTOŚĆ przedmiotu zamówienia. Zatem wykazanie przez Wykonawcę ubiegającego się o udzielenie zamówienie w zakresie pakietu nr 5 lub 6, zrealizowania dostawy szwów chirurgicznych o wartości minimum 144 100,00 zł (zadanie 5) lub odpowiednio 393 000,00 zł (zadanie 6) do dowolnej jednostki świadczącej usługi medyczne powinno być dla Zamawiającego wystarczającym dowodem, na to, iż będzie on w stanie dostarczyć przedmiot zamówienia, którym jest objęte prowadzone przez Zamawiającego postępowanie przetargowe.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie wymogu realizacji dostaw do jednostek świadczących usługi medyczne z zakresu Onkologii.
Wobec powyższego wymóg otrzymuje brzmienie:
„Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanego w jednostce świadczącej usługi medyczne o wartości co najmniej :
pak.1- 78 200zł.;
pak. 1- 19 400zł.
pak. 2- 6 900zł.
pak. 3- 17 300zł.
pak. 4- 144 100zł.
pak. 5- 393 000zł.
oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie. „

Pytanie 12
Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ pkt. 8 wymaga, aby opakowanie było zaopatrzone w banderolę.
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie tego wymogu. Wszystkie wymogi odnośnie sposobu pakowania szwów oraz opakowania zbiorczego zawiera Ustawa o Wyrobach Medycznych oraz Farmakopea Europejska i to tych wytycznych producenci zobowiązani są bezwzględnie przestrzegać. Natomiast żaden w wymienionych powyżej dokumentów nie wspomina, aby opakowania były zaopatrzone w banderolę.
Dodatkowo posiadanie przez opakowanie zbiorcze banderoli w żaden sposób nie wpływa na przeznaczenie, bezpieczeństwo, jakość, a tym bardziej na funkcjonalność materiału szewnego.
Dodatkowo należy zaznaczyć, iż w trakcie zabiegów na sali operacyjnej znajdują się szwy w saszetkach, a nie w opakowaniach zbiorczych. Dla Zamawiającego ważniejsze zatem powinno być, by saszetki posiadały listek umożliwiający szybkie otwarcie i użycie podczas przeprowadzanego zabiegu operacyjnego.
Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga banderoli na opakowaniu zbiorczym, tylko na opakowaniu zawierającym pojedyncze saszetki. Takie opakowanie z pełną informacją dotycząca danego produktu znajduje się na Sali operacyjne.

Pytanie 13
Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ pkt. 6 wymaga dostarczenia szwów od jednego producenta w ramach danego pakietu celem zachowania jedności szwów przy każdym zabiegu.
Zwracamy się z prośbą o wykreślenie tego zapisu lub o wydzielenie z pakietu nr 5 poz. 4 do osobnego zadania.
Zamawiający stosując wspomniany powyżej zapis w SIWZ i dodatkowo umieszczając w pakiecie nr 5 poz. 4 materiał szewny, który znajduje się w ofercie tylko jednego producenta ograniczył uczciwą konkurencję wskazując z góry na wykonawcę któremu zamierza powierzyć wykonanie Zamówienia. Takie zachowanie nie tylko blokuje innym wykonawcom przystąpienie do postępowania przetargowego, ale i skazuje Zamawiającego na zakup materiałów szewnych po zawyżonych cenach.

Odpowiedź: Pytanie dotyczy pakietu 4 (po modyfikacji).
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie tego zapisu ani na wydzielenie z pakietu nr 4 poz. 4 i wymaga szwów od jednego producenta, tj. szwów które posiadają te same parametry techniczne i nazwę handlową.
Zamawiający nie podziela opinii Wykonawcy jakoby ograniczał konkurencję i blokował innym wykonawcom przystąpienie do przetargu, ponieważ wg wiedzy Zamawiającego istnieją na rynku przynajmniej 3 firmy mogące zaoferować szwy zgodnie z pakietem 4.

Pytanie 14
Zamawiający w pakiecie nr 6 wymaga zaoferowana szwów nasączonych substancją antybakteryjną zwracamy się z prośbą o dopuszczenie w tej części szwów niezawierających środka antybakteryjnego.
Szwy wymagane przez Zamawiającego znajdują się w ofercie tylko jednego producenta – firmy Johnson & Johnson. Zamawiający pozostawiając opis zadania bez zmian utrudni uczciwa konkurencję i z góry wskaże na wykonawcę któremu zamierza powierzyć wykonanie Zamówienia w zakresie pakietu nr 6.
Ponadto szwy wymagane przez Zamawiającego zawierają triclosan – tj. środek antybakteryjny budzący kontrowersję w świecie medycznym. W ostatnich latach pojawiło się bowiem wiele publikacji naukowych opisujących szkodliwe działanie tej substancji.
Co więcej nie opublikowano żadnych niezależnych wyników badań wskazujących na większą skuteczność szwów chirurgicznych zawierających środek antybakteryjny od szwów bez tego środka, co więcej sam producent w swoim katalogu zaznacza, iż:
• Badania In vivo nie wskazały znaczących różnic pomiędzy zachowaniem szwu Vicryl Plus (z triclosanem) oraz Coated Vicryl (bez triclosanu) w procesie gojenia rany.
• Istnieją przeciwwskazania do stosowania nici Vicryl Plus u pacjentów z udowodnioną reakcją alergiczną na Triclosan (przeciwwskazanie opisane w instrukcji użytkowania)
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dopuszczenie w pakiecie nr 6 szwów chirurgicznych typu Coated Vicryl, zbudowanych z polimeru kwasu glikolowego i mlekowego, wchłaniających się 56-70 dni od implantacji, zachowujących ok. 75-80% początkowej zdolności podtrzymywania tkankowego po 2 tygodniach, 50% po 3 tygodniach od implantacji.
Odpowiedź: W związku z modyfikacją siwz dot. unieważnienia pakietu 1 – pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 5.
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane nici, ponieważ ze względu na specyfikę zabiegów w WCO wymagane są nici nasączone substancją antybakteryjną.

Pytanie 15
Pytanie 1, dotyczy pakietu 1, pozycja 2
Z uwagi na podejrzenie popełniania omyłki w opisie przedmiotu zamówienia, pytamy czy Zamawiający w pakiecie 1, pozycja 2 oczekuje zaoferowania kapciuchownicy z nitką plecioną? Informujemy, iż na rynku nie ma jednorazowej kapciuchownicy w rozmiarze 45 z nitką plecioną monofilamentową.
Odpowiedź: W związku z unieważnieniem postępowania w pakiecie 1 (pismo WCO
EZ/350/113/2012/1374 z dn. 25.10.2012r) Zamawiający pozostawia pytanie bez odpowiedzi.

Pytanie 16
Pytanie 2, dotyczy pakietu 2, pozycja 1
Prosimy Zamawiającego o umożliwienie wystartowania, z jednorazową klipsownicą aplikującą 15 dużych klipsów z jednoczesnym przeliczeniem ilość oferowanych klipsownic względem minimalnej wymaganej ilości klipsów, poniżej propozycja:
24 klipsownice x 20 klipsów = 480 klipsów
480 klipsów/15 klipsów = 32 szt. klipsownic
Proponowane rozwiązanie może okazać się korzystniejsze dla Zamawiającego gdyż nie w każdym zabiegu jest wykorzystywana max ilość 20 klipsów a Zamawiający będzie miał dodatkowo 8 szt klipsownic na stanie.
Odpowiedź: W związku z modyfikacją siwz dot. unieważnienia poprzedniego pakietu 1 – pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 1.
Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 17
Prosimy o dodanie w umowie w § 3 zapisu
„Zamówienie jest ważne jeżeli posiada numer klienta i kody produktów”
Prosimy o uwzględnienie w/w zapisu w treści umowy ponieważ nieczytelne zamówienia znacznie opóźniają dostawę produktów ważnych dla zdrowia i życia.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. Warunki i sposób dokonywania zamówień przewidziany został w projekcie umowy i jest taki sam dla wszystkich potencjalnych wykonawców. W związku z tym nie będzie on zmieniany dla potrzeb tylko jednego z nich. Ponadto z uwagi na leczniczy profil działalności Zamawiającego dokonywanie zamówień musi przebiegać szybko i bez zbędnych utrudnień formalnych.

Pytanie 18
Prosimy o zmianę w zapisie umowy § 2 ust. 4
Zamawiający ma możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, całej ilości asortymentu Przedmiotów umowy wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ofercie Wykonawcy. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do dokonania zamówień wynoszących co najmniej 80% Całkowitej wartości Przedmiotów umowy wskazanej w § 5 ust. 1.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Z uwagi na medyczne wykorzystanie materiałów, których dotyczy niniejsze postępowanie, których zużycie zależy od zapotrzebowania wynikającego z indywidualnych cech pacjentów, nie jest możliwe dokładne skalkulowanie przewidywalnego zużycia. W związku z tym realizacja zamówienia ma się odbywać na podstawie sukcesywnych zamówień dokonywanych przez Zamawiającego, zaś minimalny limit jaki może ustanowić Zamawiający został określony w sposób racjonalny pozwalający na prawidłowe gospodarowanie środkami Zamawiającego..

Pytanie 19
Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 3 ust. 2 i 3
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wskazanych postanowień, gdyż w odpowiedni sposób zabezpieczają one interesy Zamawiającego.

Pytanie 20
Prosimy o zmianę w zapisie umowy § 7 ust. 3
W przypadku nie dostarczenia zamówienia części przedmiotu umowy Sprzedający upoważnia Kupującego do dokonania zakupu części przedmiotu umowy w ilości zamówionej u innego Sprzedającego i obciążenie Sprzedającego różnicą w cenie/kosztach.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany, gdyż nie wprowadza ona nic nowego do umowy.

Pytanie 21
Prosimy o wykreślenie zapisu umowy § 7 ust. 4
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wskazanego postanowienia, gdyż w odpowiedni sposób zabezpiecza ono interesy Zamawiającego.

Pytanie 22
Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 9 ust. 1
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wskazanego postanowienia, gdyż w odpowiedni sposób zabezpiecza ono interesy Zamawiającego.

Pytanie 23
Z uwagi na planowaną zmianę ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 24 ust. 1, a także mając na uwadze zasady miarkowania i proporcjonalności kar umownych proszę o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na:
• Dodanie do umowy postanowienia o brzmieniu:
„Suma naliczonych kar umownych nie przekroczy 4,5% wartości umowy”?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na ustanowienie górnej granicy kar umownych, gdyż może to skutkować tym, iż wykonawcy po osiągnięciu tego progu nie będą dbali o należytą realizację umowy, co jest z punktu widzenia Zamawiającego niepożądane.

Pytanie 24
• Zmianę brzmienia § 7 ust 1 lit. b wzoru umowy na następujące:
„nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 2% łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę w terminie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.
- 4% łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie wskazanej zmiany. Kary umowne
zostały określone na niskim poziomie i dalsze ich obniżenia spowoduje, iż
ochrona Zamawiającego z ich tytułu będzie iluzoryczna

Pytanie 25
Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 5 szew syntetyczny, pleciony, powlekany, wchłanialny z mieszaniny kwasu poliglikolowego i polimlekowego, okres podtrzymywania tkankowego 28-35 dni. Okres wchłaniania 56-70 dni. Zachowanie pierwotnej zdolności podtrzymywania tkankowego:po 14 dniach - około 75 %,po 21 dniach - około 40 %,po 28 dniach - około 25 %?
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 4.
Tak. Zamawiający dopuści.

Pytanie 26
Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 6, Pozycji nr 2 igłę okrągłą rozwarstwiającą, pozostałe parametry bez zmian?
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 5.
Tak. Zamawiający dopuści.

Pytanie 27
Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 6, Pozycji nr 4 szew niebarwiony, pozostałe parametry bez zmian?
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 5.
Tak. Zamawiający dopuści.

Pytanie 28
Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 6, Pozycji nr 5 grubość nitki 1, pozostałe parametry bez
zmian?
Odpowiedź: Pytanie dotyczy obecnego pakietu nr 5.
Tak. Zamawiający dopuści.

Pytanie 29
Z uwagi na planowaną zmianę ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 22 ust 1, a także mając na uwadze zasady miarkowania i proporcjonalności kar umownych proszę o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na:
1. Dodanie do umowy postanowienia o brzmieniu:
„Suma naliczonych kar umownych nie przekroczy 4,5% wartości umowy”.
2. Zmianę brzmienia §7 ust 1 pkt b) tiret drugie umowy na następujące:
„3 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.”
Odpowiedź:
Ad 1
Zamawiający nie wyraża zgody na ustanowienie górnej granicy kar umownych, gdyż może to skutkować tym, iż wykonawcy po osiągnięciu tego progu nie będą dbali o należytą realizację umowy, co jest z punktu widzenia Zamawiającego niepożądane.

Ad 2
Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie wskazanej zmiany. Kary umowne zostały określone na niskim poziomie i dalsze ich obniżenia spowoduje, iż ochrona Zamawiającego z ich tytułu będzie iluzoryczna.

Pytanie 30
Prosimy również o wydzielenie do osobnej pozycji pakietu 1 pozycji 2 a w przypadku odmowy o zaakceptowanie alternatywnego rozwiązania:
a. Kapciuchownicy wielokrotnego użytku w rozmiarze 55mm, wykonanej ze stali nierdzewnej, spełniającej tą samą funkcję kliniczną co zaproponowana kapciuchownica jednorazowego użytku.
Odpowiedź: W związku z unieważnieniem postępowania w pakiecie 1 (pismo WCO
EZ/350/113/2012/1374 z dn. 25.10.2012r) Zamawiający pozostawia pytanie bez odpowiedzi.

Pytanie 31
Z uwagi na planowaną zmianę ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 22 ust 1, a także mając na uwadze zasady miarkowania i proporcjonalności kar umownych proszę o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na:
a) dodanie do umowy postanowienia o brzmieniu:
„Suma naliczonych kar umownych nie przekroczy 4,5% wartości umowy”.
b) zmianę brzmienia §7 ust 1 pkt b) tiret drugie umowy na następujące:
„3 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.”
Odpowiedź: Pytania powtórzone (patrz pytanie nr 29)

Pytanie 31
Wykonawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie następującej kwestii w sprawie EZ/350/113/2012 w części I, poz.1:
Czy Zamawiający dopuści do postępowania stapler okrężny z systemem obrotowego ostrza o średnicy noża 17 mm?
Odpowiedź: W związku z unieważnieniem postępowania w pakiecie 1 (pismo WCO
EZ/350/113/2012/1374 z dn. 25.10.2012r) Zamawiający pozostawia pytanie bez odpowiedzi.

Dodatkowo zamawiający modyfikuje następujące zapisy siwz:
W pkt. VI.5.11 wprowadza się zapis
1. Deklarację Zgodności lub Certyfikat Zgodności (jeżeli dotyczy),
alternatywnie jeden z poniższych dokumentów wraz z potwierdzeniem złożenia ich w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych:
a. powiadomienie Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych o wprowadzeniu wyrobu do obrotu,
b. zgłoszenie wyrobu do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych,
c. wniosek o przeniesienie danych objętych wpisem do rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania, prowadzonego na podstawie wcześniejszej ustawy, do bazy danych prowadzonej przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
lub oświadczenie o klasyfikacji wyrobu, o ile nie wynika to z dokumentów, o których mowa wyżej.

W punkcie V.2.2 Wiedza i doświadczenie zmienia się dotychczasowy zapis na poniższy
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanego w jednostce świadczącej usługi medyczne o wartości co najmniej :
pak.1- 78 200zł.;
pak. 1- 19 400zł.
pak. 2- 6 900zł.
pak. 3- 17 300zł.
pak. 4- 144 100zł.
pak. 5- 393 000zł.
oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie. „

W punkcie V.2.5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa zmienia się dotychczasowy zapis na poniższy
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż :
pak.1- 78 200zł.;
pak. 1- 19 400zł.
pak. 2- 6 900zł.
pak. 3- 17 300zł.
pak. 4- 144 100zł.
pak. 5- 393 000zł.
.
W punkcie VI.5.6 zmienia się zapis na poniższy
Wykaz wykonanych bądź wykonywanych (w okresie ostatnich trzech lat) dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne, oraz wartością na kwotę minimum :
pak.1- 78 200zł.;
pak. 1- 19 400zł.
pak. 2- 6 900zł.
pak. 3- 17 300zł.
pak. 4- 144 100zł.
pak. 5- 393 000zł.

W punkcie VI.5.9 zmienia się zapis na poniższy
Aktualną umowę ubezpieczenia - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na sumę nie niższą niż :
pak.1- 78 200zł.;
pak. 1- 19 400zł.
pak. 2- 6 900zł.
pak. 3- 17 300zł.
pak. 4- 144 100zł.
pak. 5- 393 000zł.





UWAGA:
W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania i modyfikacją siwz zmianie ulega załącznik nr 7 Specyfikacja ilościowo-jakościowa oraz załącznik nr 6 Wykaz wykonanych dostaw.
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.

Wobec tego, że zmianie ulega opis przedmiotu zamówienia w nazwach pakietów 4 i 5 oraz wprowadza pkt. VI.5.11, co powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 07.11.2012r na dzień 22.11.2012r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia