Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

350/100/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt. z dnia 27.09.2012

Poznań, dnia 27-09-2012
EZ/350/100/2012/__1240___


Wg rozdzielnika
Do wszystkich zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne


Dotyczy: Zakup i dostawa opatrunków [350/100/2012]


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

Pakiet nr 12: Poz. nr 2 Pyt.: Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wymaga 20 000 op kompresów w opakowaniu a`3 szt czy w opakowaniu a`10 szt. Odpowiedź: op=3 szt. – 20 000 op.

Pakiet nr 12: Poz. nr 1-3 Pyt.: Czy Zamawiający odstąpi od wymogu zaoferowania kompresów posiadających etykiety umożliwiającą identyfikację produktu i nadające się do wklejania do dokumentacji medycznej. Oferowane przez naszą firmę kompresy gazowe sterylne wykonane z chłonnej gazy zgodnej z normą EN, oznaczone znakiem CE, proces walidacji zgodny z wymogami standardu Europejskiego EN 554, zakwalifikowane jako wyrób medyczny klasy IIa reguły 7, posiadające wszystkie niezbędne dane na opakowaniu, począwszy od nr katalogowego, rodzaju sterylizacji, rozmiaru, nr LOT? Odpowiedź: tak ale tylko do kompresów bez nitki RTG.

Pakiet nr 14: Poz. nr 1, 2 Pyt.: Czy Zamawiający odstąpi od wymogu zaoferowania kompresów posiadających etykiety umożliwiającą identyfikację produktu i nadające się do wklejania do dokumentacji medycznej. Oferowane przez naszą firmę kompresy gazowe sterylne wykonane z chłonnej gazy zgodnej z normą EN, oznaczone znakiem CE, proces walidacji zgodny z wymogami standardu Europejskiego EN 554, zakwalifikowane jako wyrób medyczny klasy IIa reguły 7, posiadające wszystkie niezbędne dane na opakowaniu, począwszy od nr katalogowego, rodzaju sterylizacji, rozmiaru, nr LOT? Odpowiedź: tak ale tylko do kompresów bez nitki RTG.

Pakiet nr 23: Poz. nr 2 Pyt.: Prosimy o dopuszczenie opatrunku z alginianem wapnia w rozmiarze 10 cm x 20 cm Odpowiedź: zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie opatrunku

----------------------------------------------------------------------------------------
Pakiet 1.
1. Czy zamawiający dopuści w punkcie 8 produkt Merocel Hemox Slimline Doyle Nesal Dressing w/Airways o wymiarach 7,7x1,5x3cm?
Odpowiedź: Tak.
2. Czy zamawiający dopuści w punkcie 10 produkt Merocel Ear Packs Schindler o wymiarach 9x13 mm?
Odpowiedź: Tak.
----------------------------------------------------------------------------------------
Pakiet nr 4 poz.1-2
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy oczekuje opatrunku wykonanego w unikalnej technologii hydrofiber. Odpowiedź: Tak.
Pakiet nr 4 poz. 2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie opatrunku w op.=5szt. z odpowiednim przeliczeniem ilości opakowań. Odpowiedź: Tak.
Pakiet nr 9 poz.1-2
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy oczekuje opatrunku zbudowanego z trzech hydrokoloidów, tj. żelatyny, pektyny oraz karboksymetylocelulozy sodowej. Odpowiedź: Doprecyzowanie – wymagany jest opatrunek zbudowany z trzech koloidów tj. żelatyny, pektyny, karboksymetylocelulozy.
----------------------------------------------------------------------------------------

1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację §2 ust. 4 wzoru umowy w następujący sposób na: Zamawiający ma możliwość niewykorzystania, w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, całej ilości asortymentu Przedmiotów umowy wskazanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ofercie Wykonawcy. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do dokonania zamówień wynoszących co najmniej 80% Całkowitej wartości Przedmiotów umowy wskazanej w § 5 ust. 1 ?
Uzasadnienie do pytania nr 1: Przepisy Ustawy PZP nie zabraniają zmiany wielkości przedmiotu zamówienia, jeżeli zmiana ta nie jest sprzeczna z art. 144 Ustawy PZP. Zgodnie z dominującym poglądem doktryny Zamawiający może zastrzec w umowie, że wielkość zamówienia może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, o ile Zamawiający wskaże minimalny próg, do jakiego zobowiązany będzie wykonać zamówienia, a który nie będzie w sposób znaczący odbiegać od wartości maksymalnych (W. Bertman - Janik „Zamówienia na leki”, Przetargi publiczne 2007 r., nr 4, s. 40).
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Z uwagi na to, iż zużycie przedmiotu zamówienia uzależnione jest od indywidualnych właściwości związanych z pacjentami oraz przeprowadzanymi zabiegami nie jest możliwe dokładne jego oszacowanie. Poziom 20 % jest poziomem realnym i powoduje, iż Zamawiający w prawidłowy sposób będzie dysponował środkami publicznymi. Co ważne - jest to poziom minimalny, a Zamawiający zakłada, iż zużycie pozwoli na pełne wykorzystanie zagwarantowanego w umowie poziomu zamówienia.
2. Czy Zamawiający w Pakiecie nr 1 poz. 8 dopuści rozmiar 7,7X1,5X3,3 ? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odpowiedź: Tak.
3. Czy Zamawiający w Pakiecie nr 1 poz. 10 dopuści rozmiar 9X13 ? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odpowiedź: Tak.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie 1 Pakiet 16, poz. 1 Czy Zamawiający dopuści opatrunek z folii poliuretanowej o wymiarach 9x12cm do mocowania cewników centralnych, z wycięciem, ze wzmocnieniem obejmującym kaniulę, z najwyższym na rynku współczynnikiem paroprzepuszczalności MVTR powyżej 10 000g/m2/24h/37st C, z dwoma paskami mocującymi oraz metką, klej akrylowy naniesiony w formie kratki, co umożliwia prawie bezbolesne usunięcie opatrunku, odporny na działanie środków dezynfekcyjnych zawierających alkohol, pakowany po 50szt?
Odpowiedź: Nie, gdyż jest za duży dla naszych potrzeb.

Pytanie 2 Pakiet 16, poz. 2 Czy Zamawiający dopuści opatrunek z folii poliuretanowej o wymiarach 7x9cm do mocowania cewników obwodowych, z wycięciem, ze wzmocnieniem obejmującym kaniulę, z najwyższym na rynku współczynnikiem paroprzepuszczalności MVTR powyżej 10 000g/m2/24h/37st C, z dwoma paskami mocującymi oraz metką, klej akrylowy naniesiony w formie kratki, co umożliwia prawie bezbolesne usunięcie opatrunku, odporny na działanie środków dezynfekcyjnych zawierających alkohol, pakowany po 100szt?
Odpowiedź: Nie, gdyż brak [jak w siwz] wzmocnienia włókniną obrzeża opatrunku z trzech stron.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Dot. opisu przedmiotu zamówienia:
Pyt. 1 dot. SIWZ:
Czy Zamawiający, celem weryfikacji, pozostawia sobie możliwość wezwania Wykonawców do przesłania próbek zaoferowanych wyrobów, w pakietach, gdzie próbki nie są wymagane? Odpowiedź: Tak.
Dot. pakietu nr 7, poz. 1:
Czy Zamawiający miał na myśli opatrunek na nos o składzie: kompres włókninowy 5x5cm – 3szt. plus opaska podtrzymująca o dł. około 110cm? Odpowiedź: Tak.
Dot. pakietu nr 8, poz. 1, 2, 4, 5:
Czy Zamawiający dopuści przylepce oraz plastry w opakowaniach zbiorczych a’5, a’9, a’15 szt? Cena w formularzu cenowym podana zostanie za 1 szt. oferowanego wyrobu. Odpowiedź: Tak.
Dot. pakietu nr 10, poz. 5:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety zgodnej z opisem SIWZ z dodatkową nitką RTG? Ta zmiana nie wpłynie niekorzystnie na cenę oferowanego wyrobu, a znacznie zwiększy bezpieczeństwo pracy z tym wyrobem. Odpowiedź: Tak.
Dot. pakietu nr 12, poz. 1-3:
Czy Zamawiający wymaga, aby kompresy te były sterylizowane jedynie parą wodną i będzie oczekiwał od Wykonawców dołączenia do oferty stosownego raportu walidacji ww. sposobu sterylizacji? Odpowiedź: zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie wyrobów sterylizowanych innymi metodami niż w parze wodne, pod warunkiem, iż proces sterylizacji będzie walidowany. Wymagany dokument walidacji.
Dot. pakietu nr 13, poz. 2:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kompresów włókninowych z rozcięciem „O” o gramaturze 40g/m2? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ. Odpowiedź: Tak.
Dot. pakietu nr 14, poz. 1, 2:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie kompresów zgodnych z parametrami SIWZ zapakowanych w opakowania typu blister, które również posiadają na opakowaniu oznaczenie numeru LOT lub serii, indeks identyfikacyjny, data ważności sterylności, natomiast nie posiadają dwóch samoprzylepnych odcinków, etykiet umożliwiających przeklejenie ich do dokumentacji zabiegowej? Odpowiedź: zamawiający wymaga dwóch samoprzylepnych odcinków, etykiet wklejanych do dokumentacji.
Dot. pakietu nr 18, poz. 1:
Czy Zamawiający wymaga, aby zestaw serwet zapakowany był w opakowanie typu papier-folia i był zaopatrzone w etykiety zawierające pełną identyfikację wyrobu i składu (zgodnie z normą EN-PN980, EN-PN 1041), oznakowany kierunek otwierania (zgodnie z normą PN-EN 868-5), posiadał dwa samoprzylepne odcinki, etykiety umożliwiające przeklejenie do dokumentacji zabiegowej – zawierające informacje: LOT lub seria, indeks identyfikacyjny, data ważności sterylności (etykiety samoprzylepne muszą być umieszczone na zewnętrznej powierzchni opakowania jednostkowego)? Odpowiedź: zamawiający wymaga produktu zgodnego z zapisami siwz,
Dot. pakietu nr 20, poz. 1, 2:
Czy Zamawiający wymaga zaoferowania pieluchomajtek pokrytych na zewnątrz w całości laminatem przepuszczającym powietrze oraz posiadających podwójne ściągacze taliowe, które pozwalają na optymalne dopasowanie pieluchomajtek do ciała pacjenta? Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza, nie wymaga.

Dot. pakietu nr 20, poz. 1, 2:
Czy Zamawiający dopuści w pieluchy pakowane w opakowanie zawierające 30 sztuk
z przeliczeniem ceny za 1 sztukę w celach porównawczych? Odpowiedź: tak.

Dot. pakietu nr 21, poz. 1:
Czy Zamawiający dopuści w wyżej wymienionej pozycji pieluchy anatomiczne dla kobiet (wkłady) w rozmiarze 15 x 28 cm lub 20 x 37 cm ? Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza rozmiar 20 x 37 cm.


Dot. projektu umowy:
1. Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odpowiedź: Zamawiający pisząc o dniach roboczych miał na myśli dni robocze określone zgodnie z Ustawą z dnia 18.01.1951 r. o dniach wolnych o pracy (Dz. U. z 1951 r., Nr 4 poz. 28). W związku z tym co do zasady dniami roboczymi są dni od poniedziałku do soboty.

2. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 4 ust. 7 wzoru umowy zostało dopisane zdanie o następującej treści: „Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Wykonawcy jako profesjonaliści winni samodzielnie ocenić czy odrzucenie reklamacji stanowiące podstawę do wypowiedzenia umowy jest zasadne. W przypadku nieuzasadnionego odrzucania reklamacji wykonawcy muszą liczyć się ze skutkami takiego postępowania.

3. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy zostały wykreślone słowa „opóźnienia lub”?
Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez Wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez Wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności Wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 września 2011 r. KIO 1910/11, wykonawca może być obciążony karą umowną za wystąpienie tylko takich czynników, za które jest odpowiedzialny.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Zgodnie z art. 473 KC dłużnik może przez umowę przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. Taki przypadek przewidziany jest we wskazanym postanowieniu.

4. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy słowa „łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostały zastąpione słowami „łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”?
Uzasadnione jest aby kara umowna była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna mogłaby okazać się niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara mogłaby być uznana za rażąco wygórowaną w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. W przypadku Zamawiającego, który dokonuje sukcesywnych zamówień o niewielkich wartościach określenie kar umownych konieczne jest od wartości brutto zamówienia. Ustanowienie od wartości mniejszej skutkowałoby iluzoryczną ochroną Zamawiającego.

5. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 2 wzoru umowy zostały dopisane słowa „, po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, celowe jest aby przed odstąpieniem od umowy/wypowiedzeniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Wykonawcy jako profesjonaliści powinni mieć świadomość skutków nienależytego wykonania umowy.

6. O jakich zdarzeniach losowych oraz nieszczęśliwych wypadkach jest mowa w § 9 ust. 1 wzoru umowy? Czy Zamawiający zgadza się aby w § 9 ust. 1 wzoru umowy przed słowami „zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków” dodać słowa „zawinionych przez Wykonawcę”.
Kodeksowym standardem odpowiedzialności za niewykonanie i nienależyte wykonanie umowy jest, zgodnie z art. 472 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność na zasadzie winy. Nie ma uzasadnienia rozszerzenie odpowiedzialności wykonawcy również na niezależne od niego zdarzenia i wypadki.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Zgodnie z art. 473 KC dłużnik może przez umowę przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. Taki przypadek przewidziany jest w § 9 ust. 1 wzoru umowy.
Posłużenie się w tekście umowy, zatem dokumencie sporządzanym w języku prawniczym, pojęciem "zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków" czyli pojęć podobnych do „siły wyższej”, których sens jest jednoznacznie odczytywany w orzecznictwie i doktrynie prawa, nie uzasadnia nadawania mu odmiennej od powszechnie przyjmowanej definicji. W związku z tym, iż wskazane wydarzenia są ciężkie do przewidzenia, niestandardowe, Zamawiający nie jest w stanie sporządzić ich wyliczenia, gdyż jest to niecelowe. Jedynie przykładowo Zamawiający wskazuje, iż do takich okoliczności można zaliczyć w szczególności nieprawidłową interakcję zaoferowanych produktów z innymi produktami i urządzeniami stosowanymi przez Zamawiającego.

W związku z powyższym § 9 ust. 1 pozostanie w formie dotychczasowej jako zapewniające maksymalne zabezpieczenie Zamawiającego.
------------------------------------------------------------------------------------
Pakiet 5 poz. 1 Czy Zamawiający dopuści przylepiec na tkaninie bawełnianej? Odpowiedź: Tak.

Pakiet 6 poz. 1 Czy Zamawiający dopuści opatrunek piankowy po rurkę trachostomijną o wymiarze 10 cm x 10 cm? Odpowiedź: Tak.

Pakiet 8 poz. 1 i 2 Czy nie zaszła pomyłka i czy Zamawiający miał na myśli przeźroczysty mikroporowaty przylepiec o długości 9,14 m? Odpowiedź: Tak.

Pakiet 19 poz. 1 Czy Zamawiający dopuści siatkę kompozytową wewnątrzotrzewną wykonaną z 100% polipropylenu w rozmiarze 15 cm x 15 cm? Odpowiedź: Tak.

Pakiet 19 poz. 2 Czy Zamawiający dopuści siatkę kompozytową wewnątrzotrzewną wykonaną z 100% polipropylenu w rozmiarze 15 cm x 20 cm o grubości 0,60 mm? Odpowiedź: Tak.

Pakiet 22 poz. 2 Czy Zamawiający dopuści poliuretanowy opatrunek w rozmiarze 10 cm x 20 cm? Odpowiedź: Tak.

Pakiet 22 poz. 3 Czy Zamawiający dopuści poliuretanowy opatrunek wsypowy w rozmiarze 10 cm x 25 cm? Odpowiedź: Tak.
---------------------------------------------------------------------------

1. Czy Zamawiający w Pakiecie nr 11 dopuści:
- poz.2 – rozmiar siatki 35x22cm? Odpowiedź: Nie, rozmiar siatki za duży.

2. Czy Zamawiający w Pakiecie nr 19 dopuści:
- poz.1 – trójwymiarową siatkę kompozytową (antyadhezyjną) umożliwiającą ułożenie siatki bezpośrednio na jelita, wykonana z jednowłóknowego polipropylenu z wchłanialną warstwą kolagenową zapobiegającą zrostom wewnątrzotrzewnowym o wymiarze 15x15cm? Odpowiedź: Tak.
- poz.2 – – trójwymiarową siatkę kompozytową (antyadhezyjną) umożliwiającą ułożenie siatki bezpośrednio na jelita, wykonana z z jednowłóknowego polipropylenu z wchłanialną warstwą kolagenową zapobiegającą zrostom wewnątrzotrzewnowym o wymiarze 20x15cm lub 25x20cm? Odpowiedź: Tak.

3. Prosimy o dodanie w umowie w § 3 zapisu
„Zamówienie jest ważne jeżeli posiada numer klienta i kody produktów”
Prosimy o uwzględnienie w/w zapisu w treści umowy ponieważ nieczytelne zamówienia znacznie opóźniają dostawę produktów ważnych dla zdrowia i życia.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. Warunki i sposób dokonywania zamówień przewidziany został w projekcie umowy i jest taki sam dla wszystkich potencjalnych wykonawców. W związku z tym nie będzie on zmieniany dla potrzeb tylko jednego z nich. Ponadto z uwagi na leczniczy profil działalności Zamawiającego dokonywanie zamówień musi przebiegać szybko i bez zbędnych utrudnień formalnych.


4. Prosimy o zmianę w zapisie umowy § 2 ust. 3 a
Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Przedmiotów umowy:
a. sukcesywnie w terminie _________ dni (max 3 dni) roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. Jest ona zbędna, ponieważ taki termin wynika już z SIWZ i nie ma potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian w tym zakresie.

5. Prosimy o zmianę w zapisie umowy § 2 ust. 4
Wielkość przedmiotu zamówienia może ulec zmniejszeniu. Zamawiający zastrzega sobie zamówienie ilości zgodnych z faktycznymi potrzebami Szpitala jednak zmniejszenie to nie może przekroczyć 20% wartości umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. Z uwagi na rodzaj przedmiotu zamówienia, którego zużycie uzależnione jest od indywidualnych potrzeb pacjentów i jednocześnie ograniczonym terminem przydatności do użycia oferowanych produktów celowym jest dokonywanie zamówień zgodnie z zapotrzebowaniem. Ustanowiony obecnie minimalny limit zamówienia jest realnym do dotrzymania przez Zamawiającego.

6. Prosimy o zmianę w zapisie umowy § 3 ust. 2,3
2/Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Przedmioty umowy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
3/Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. W przypadku braku należytej realizacji zamówienia wykonawca musi się liczyć z obowiązkiem zapłaty kary umownej.
7. Prosimy o wykreślenie w zapisu umowy § 7 ust. 1 lit b, c

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. W przypadku braku należytej realizacji zamówienia wykonawca musi się liczyć z obowiązkiem zapłaty kary umownej.
8. Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 7 ust. 2
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. W przypadku braku należytej realizacji zamówienia wykonawca musi się liczyć z tym, iż Zamawiający odstąpi lub wypowie umowę.
9. Prosimy o zmianę zapisu umowy § 7 ust. 3
W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a)
W przypadku nie dostarczenia zamówienia części przedmiotu umowy Sprzedający upoważnia Kupującego do dokonania zakupu części przedmiotu umowy w ilości zamówionej u innego Sprzedającego i obciążenie Sprzedającego różnicą w cenie/kosztach.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. W przypadku braku należytej realizacji zamówienia wykonawca musi się liczyć z obowiązkiem zapłaty kary umownej. Ponadto zaproponowany zapis jest niepełny (urwane pierwsze zdanie) i nie wprowadza nic nowego w stosunku do obecnego brzmienia postanowienia zawartego w § 7 ust. 3.
10. Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 7 ust. 4
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na dokonanie zaproponowanej zmiany. W przypadku braku należytej realizacji zamówienia wykonawca musi się liczyć z obowiązkiem zapłaty kary umownej.

11. Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 9 ust. 1
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Zgodnie z art. 473 KC dłużnik może przez umowę przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub za nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi. W związku z profilem działalności Zamawiającego i ryzykiem ewentualnych powikłań i nienależytych interakcji związanych z dostawami materiałów objętych zamówieniem celowe jest zachowanie wskazanego postanowienia.
---------------------------------------------------------------------------

1. Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 19:

Siatkę kompozytową, miękką, niewchłanialną, wewnątrzotrzewnowa, 2-warstwową. Z jednej strony wykonaną z mikroporowatego politetrafluoroetylenu ( ePTFE ), z drugiej z makroporowatego polipropylenu (PP), o grubości 0,55 mm, gramaturze średniej 108 g/m2, nie prasowana termicznie, nie pokryta silikonem, w rozmiarze:

• poz. nr 1- 14 x 18 cm (specyfikacja wymaga 14 x 15 cm), Odpowiedź: Tak , Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga
• poz. nr 2- 11 x 14 cm (specyfikacja wymaga 22 x 15 x 10 cm) ? Odpowiedź: Tak , Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga

W razie wyrażenia zgody na którąkolwiek z w/w pozycji, zwracamy się z uprzejmą prośbą o jej wydzielenie i utworzenie odrębnego pakietu. Odpowiedź: Zamawiający nie wydziela żadnej pozycji, gdyż zgoda została wyrażona na obydwie pozycje pakietu .




UWAGA:
Zamawiający dokona oceny oferty w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.


Z poważaniem,


-----------------------------------











Przygotował: Dział zamówień publicznych-Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax…689

« Powrót do szczegółów zamówienia