Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

TRANSPORT OSÓB.

Numer zamówienia:

350/132/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

SIWZ W PDF

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.)– procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości poniżej 200 000 EURO.

Przetarg nieograniczony nr 350/132/2012

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: TRANSPORT OSÓB.

I. Nazwa oraz adres zamawiającego
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
61-866 Poznań
tel. 61/ 88 50 500
fax. 61/ 8 52 19 48
godziny pracy od poniedziałku do piątku od 7:25 do 15:00
adres e- mail: zaopatrzenie@wco.pl - Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu tel 61/88 50 643/644 fax 061 8850 698

L.p.
Oznaczenie Tomów Nazwa Tomów
1. Tom I Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
2. Tom II Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Tom III Opis przedmiotu zamówienia.

TOM I – SIWZ
1 . Nazwa i adres Zamawiającego
1.1. Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu, ul. Garbary 15, 61-866 Poznań REGON 000291204, NIP 778-13-42-057, KRS 0000008784
1.2. tel. +48 61/88-50-500
1.3. fax. +48 61/852-19-48
1.4. Adres internetowy: www.wco.pl
1.5. Adres poczty elektronicznej: do działu zamówień publicznych: zaopatrzenie@wco.pl

2 . Finansowanie przedmiotu zamówieniu
2.1. Zamówienie będzie finansowane ze środków własnych Zamawiającego.
2.2. Termin płatności – przelew 30 dni od daty otrzymania faktury przez zamawiającego.

3 . Tryb udzielania zamówienia
3.1. Przetarg nieograniczony na podstawie art. 39 PZP,

4 . Opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest:

Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego;
60171000-7 Wynajem samochodów osobowych wraz z kierowcą.




4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Tomie III SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia

5 . Oferty częściowe, umowa ramowa
5.1. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na pakiety.
5.2. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
5.3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
5.4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

6 . Zamówienia uzupełniające
6.1. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

7 . Informacja o ofercie wariantowej i równoważnej
7.1 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
7.2 Zamawiający nie dopuszcza do składania ofert równoważnych.

8 . Termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia: umowa na okres 24 miesięcy - od daty zawarcia.

9. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), spełniają warunki i wymagania określone w niniejszej Specyfikacji oraz w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2


Wiedza i doświadczenie
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3/trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie .
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3/trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne na rzecz pacjentów oraz wartością złożonej oferty na kwotę minimum : 300.000,00 PLN.
3 Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
1. Oświadczenie o spełnieniu warunków.
2. Wykaz środków transportu, których zobowiązuje się używać przy realizacji zamówienia.
3. Licencja na przewóz osób z Certyfikatem kompetencji zawodowych w krajowym transporcie drogowym
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
Oświadczenie o spełnieniu warunków .
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki i wymagania określone wart. 22 ust. 1 ww. ustawy.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
 1. Oświadczenie o spełnieniu warunku.
 2. Ubezpieczenie OC na minimum 500.000,- PLN [słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100] - opłacona polisa dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
 3. Ubezpieczenie NW pasażerów – wymaga się przedstawienia dokumentu z chwilą zawarcia umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą.

Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców na podstawie przepisów art. 24 ust.1 pkt 1-9 oraz art. 24 ust. 2 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
6. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

10. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymaganych dokumentów
1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć:
Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu [zał. 3]
2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
2. Dokumenty wyszczególnione w pkt. 9 Specyfikacji na zasadach w nim określonych.
3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć:
Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia [zał. nr 2]
2 Wykaz środków transportu, których zobowiązuje się używać przy realizacji zamówienia.
3 Licencja na przewóz osób z Certyfikatem kompetencji zawodowych w krajowym transporcie drogowym
4 Ubezpieczenie OC na minimum 500.000,- PLN [słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100] - opłacona polisa dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
5 Wykaz doświadczenia zawodowego wg zał. nr 4
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3/trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne na rzecz pacjentów oraz wartością złożonej oferty na kwotę minimum : 300.000,00 PLN

4. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Lp. Wymagany dokument
1 Dokument potwierdzający, że nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
2 Dokument potwierdzający, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
3 Dokument potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
4 Zaświadczenie w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

5. Inne wymagane dokumenty:
Lp. Wymagany dokument
1 Formularz ofertowy wg zał. nr 1
2 Oświadczenie o podwykonawcach wg zał. nr 7
3 Pełnomocnictwo
Pełnomocnictwo do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty tylko w przypadku, gdy oferta jest podpisania przez osobę nie figurującą w rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Brak podpisu na ofercie lub podpisanie oferty przez osobę do tego nieupoważnioną spowoduje konieczność odrzucenia oferty. W przypadku składnia oferty przez podmioty występujące wspólnie, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego jeżeli oferta nie jest podpisana przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego nie jest postępowaniem sądowym, stwierdzić należy, że złożenie dokumentu pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii przez pełnomocnika wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie podlega opłacie skarbowej.
4 Ubezpieczenie NW pasażerów – wymaga się przedstawienia dokumentu z chwilą zawarcia umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą.
Wskazane dokumenty mogą być doręczone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

11. Waluta, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą w złotych polskich.

12. Opis sposobu przygotowania oferty
a. Wymagania podstawowe.
a) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
b) treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.
c) oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
d) upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii wystawione przez osoby do tego upoważnione,
e) oświadczenia sporządzone wg wzorów dołączonych do niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione i podpisane przez osoby uprawnione/upoważnione do reprezentacji Wykonawcy i dołączone do oferty, z zastrzeżeniem, że w przypadku konsorcjów oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania musi być podpisane przez każdego członka konsorcjum oddzielnie.
f) we wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci zawierającego, co najmniej oznaczenie nazwy [firmy] i siedziby.
g) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 PZP.
b. Forma oferty.
a) oferta musi być sporządzona w języku polskim, w jednym egzemplarzu, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4.
b) stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie.
c) dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny mieć formę wydruku komputerowego, maszynopisu
lub uzupełnionych ręcznie dokumentów, na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ.
d) zaleca się, aby całość oferty była złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
e) zaleca się, by wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane oraz parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy uprawnione/upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
f) wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez Wykonawcę. Wszelkie skreślenia i zmiany naniesione przez Wykonawcę w uprzednio wpisany przez niego tekst muszą być parafowane.
g) dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów
lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących
w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie
z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
h) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
c. Na zawartość oferty składa się:
a) FORMULARZ OFERTY, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej SIWZ,
b) dokumenty WYMAGANE w niniejszej SIWZ,
c) stosowne PEŁNOMOCNICTWO(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
e) pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty.
d. Wykonawca może zastrzec w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. DzU z 2003r. Nr 153 poz 1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą,
co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa winny być przez Wykonawcę złożone w oddzielnej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa” lub zszyte oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Zamawiający ma prawo badać skuteczność zastrzeżenia dot. zakazu udostępniania informacji zastrzeżonych jako tajemnica przedsiębiorstwa. Następstwem stwierdzenia bezskuteczności zastrzeżenia będzie ich odtajnienie (stosownie do uchwały Sądu Najwyższego z dnia 20 października 2005 r. sygn. III CZP 74 /05)

13. Opis sposobu udzielania wyjaśnień do SIWZ oraz informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

a. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ kierując swoje zapytania pisemnie lub faksem. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień na zapytania związane ze SIWZ, jednak nie później niż na sześć dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie SIWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składnia ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zostanie przekazana jednocześnie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ bez wskazania źródła zapytania oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której udostępniono SIWZ.
b. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ.
c. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SWIZ oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej, na której udostępniono SIWZ.
d. Zmiany SIWZ są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.
e. Jeżeli w wyniku zmiany treści SWIZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert
i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ, oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.
f. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub za pomocą faksu
g. Jeżeli oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zostaną przekazane za pomocą faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania
h. Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną

14. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami
Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami jest:
- merytorycznie – Kierownik Działu zamówień publicznych i zaopatrzenia p. Ewa Dąbrowska - tel 61/ 88 50 644
- formalno/prawnie - Dział Zamówień Publicznych i zaopatrzenia tel. 61/ 88 50 644 mail: zaopatrzenie@wco.pl Katarzyna Witkowska, Sylwia Krzywiak

15. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty
a. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pokój 3089 III Pietro - stary budynek -w nieprzekraczalnym terminie: do dnia 28.11.2012 r. do godziny 9.00.
b. Ofertę należy złożyć w nieprzeźroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie. Kopertę należy opisać następująco: „Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu, ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, oferta w trybie przetargu nieograniczonego 350/132/2012 na TRANSPORT OSÓB”
c. Na kopercie oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

16. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty
a. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu do składania ofert.
b. Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.
c. Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez Wykonawcę. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".

17. Miejsce i termin otwarcia ofert
a. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w pokoju nr 001, Rotunda, parter, budynek Kantor - w dniu 28.11.2012 r. o godz.10.00.

18. Tryb otwarcia ofert
a. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
b. W trakcie publicznej sesji otwarcia ofert nie będą otwierane koperty zawierające oferty, których dotyczy "WYCOFANIE". Takie oferty zostaną odesłane Wykonawcom bez otwierania.
c. Koperty oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostaną otwarte przed otwarciem kopert zawierających oferty, których dotyczą te zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian zmiany zostaną dołączone do oferty.
d. W trakcie otwierania kopert z ofertami Zamawiający ogłosi obecnym:
• stan i ilość kopert zawierających otwieraną ofertę;
• nazwę i adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana;
• informacje dotyczące ceny ora inne wymagane informacje zawarte w Formularzu Oferty.
e. Informacje, o których mowa powyżej, Zamawiający przekazuje niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich pisemny wniosek.

19. Zwrot oferty bez otwierania
Ofertę złożoną po terminie Zamawiający zwraca niezwłocznie.

20. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

21. Opis sposobu obliczenia ceny
a. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku). Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena będzie ostateczna i nie będzie podlegać zmianie choćby zwiększył się zakres świadczeń i zmieniły koszty poszczególnych jego składników. Oznacza to, że Wykonawca skalkuluje wszystkie potencjalne ryzyka jakie mogą wystapić przy realiazcji przedmiotu umowy, oraz, że przewidział właściwą organizację dla poprawnego i terminowego zrealizowania przez Wykonawcę zakresu rzeczowego robót. W cenie ofertowej należy ponad to uwzględnić należny podatek VAT ( cena brutto ).
b. Ceną oferty są kwoty wymienione w Formularzu Oferty.
c. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w Tomie II niniejszej SIWZ.

22. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
a. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
• zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;
• nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
b. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w skali od 0 do 100 pkt. w oparciu o następujące kryterium i jego znaczenie Cena: 100%
c. Zasady oceny kryterium „Cena" (C) dla oferty.
d. Oferta najtańsza spośród ofert nieodrzuconych otrzyma max 100 pkt. Pozostałe proporcjonalnie mniej wg wzoru:
e. Cena oferty: Cn/Cof.b. x 100 pkt x 1 = C
gdzie :
Cn - najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych,
Cof.b. - cena oferty badanej nieodrzuconej,
100 pkt - wskaźnik stały,
1 - waga kryterium
C - ilość punktów.

23. Wybór oferty i zawiadomienie o wyniku postępowania
a. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ.
b. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
c. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
• wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
• Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
• Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
• terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.
d. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w pkt 23.3.1. również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

24. Informacje ogólne dotyczące umowy w sprawie niniejszego zamówienia
a. Do umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej;
b. Umowa jest zawarta na okres wskazany w Tomie II niniejszej SIWZ;
c. Umowa wymaga, pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej, chyba że przepisy odrębne wymagają formy szczególnej;
d. Umowa jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
e. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie;
f. Umowa podlega unieważnieniu w części wykraczjącej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ oraz w przypadkach określonych w art. 146 PZP.
g. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialnośc za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
h. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie określonym w art. 94 ust. 1 PZP, z zastrzeżeniem art. 183 PZP.
i. Pozostałe kwestie odnoszące się do Umowy uregulowane są w Tomie II niniejszej SIWZ.

25. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

26. Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcom w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów określonych w prawie zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach określonych w dziale VI Ustawy - Pzp.

27.Podwykonawstwo
27.1. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
27.2. Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty.

28. Wykaz załączników
Załącznikami do niniejszej SIWZ są:
Oznaczenie Załącznika Nazwa Załącznika
Załącznik nr 1 Wzór Formularza Ofertowego.
Załącznik nr 2 Wzór oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Załącznik nr 3 Wzór oświadczenia Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania
Załącznik nr 4 Wykaz doświadczenia zawodowego

Zamawiający dopuszcza zmiany wielkości pól załączników oraz odmiany wyrazów wynikające ze złożenia oferty wspólnej.
Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać treści załączników.


Poznań, dnia _______________

ZATWIERDZAM


__________________________
DYREKTOR
Załącznik nr 1

FORMULARZ OFERTOWY
DLA PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO 350/132/2012
Na:
Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu.

1. ZAMAWIAJĄCY:
Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu, ul. Garbary 15, 61-866 Poznań
2. WYKONAWCA:
Niniejsza oferta zostaje złożona przez:
Nazwa wykonawcy: ...................................................................................
Siedziba wykonawcy: ...................................................................................
Adres wykonawcy: ...................................................................................
Województwo: ...................................................................................
Nr telefonu: ...................................................................................
Nr faksu: ...................................................................................
Adres e-mail: ...................................................................................
Miejsce i numer rejestracji lub wpisu do ewidencji: ...........................................................................
nr REGON: ...................................................................................
nr NIP: …................................................................................
3. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:
Imię i nazwisko __________________________________________
Nr telefonu__________________________________________
Nr faksu________________________________________
Adres e-mail___________________________________
4. Ja (my) niżej podpisany(i) oświadczam(y), że:
a. zapoznałem się z treścią SIWZ dla niniejszego zamówienia,
b. gwarantuję wykonanie całości niniejszego zamówienia zgodnie z treścią: SIWZ, wyjaśnień do SIWZ oraz jej modyfikacji,
c. cena mojej (naszej) oferty za realizację niniejszego zamówienia wynosi:
a) cena netto (bez VAT):
_________________ zł (słownie: __________________________________ zł)
b) należny podatek VAT w wysokości ......... %
c) cena brutto (z VAT):
_________________ zł) (słownie: __________________________________ zł)
d. niniejsza oferta wiąże nas przez 30 dni od upływu ostatecznego terminu składania ofert,
e. akceptuję(emy) bez zastrzeżeń wzór umowy,
f. W przypadku uznania mojej (naszej) oferty za najkorzystniejszą zobowiązuję(emy) się zawrzeć umowę w miejscu i terminie, jakie zostaną wskazane przez Zamawiającego,
g. Składam(y) niniejszą ofertę we własnym imieniu / jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia1,
h. nie uczestniczę(ymy) jako Wykonawca w jakiejkolwiek innej ofercie złożonej w celu udzielenia niniejszego zamówienia,
i. żadne z informacji zawartych w ofercie nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji /wskazane poniżej informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i w związku z niniejszym nie mogą być one udostępniane, w szczególności innym uczestnikom postępowania1[niepotrzebne skreślić ]::
Oznaczenie rodzaju (nazwy) informacji ________________________________
Strony w ofercie (wyrażone cyfrą)____________________________
j. nie zamierzam(y) powierzać do podwykonania żadnej części niniejszego zamówienia / następujące części niniejszego zamówienia zamierzam(y) powierzyć podwykonawcom1[niepotrzebne skreślić ]:

l.p. Nazwa części zamówienia
1.
2.
k. Cena zamówienia
netto: ..................... (słownie):............................................................ + …….........% podatku VAT w kwocie ……................ , czyli cena ofertowa wynosi: brutto: ........................., słownie: ......................................................

L.p Przedmiot zamówienia Ilość kursów
(a) Cena jednostkowa netto (b) Cena netto ogółem
(a x b = c) Wartość podatku VAT ogółem
(d) Stawka podatku VAT
% Cena Brutto Ogółem
(c + d)
1 Przewóz osób
samochodem 8+1 miejsc

2 Przewóz osób
samochodem 16+1 miejsc
3 Przewóz osób
samochodem 19+1 miejsc
RAZEM
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________


Podpis(y):

l.p. Nazwa(y) Wykonawcy
(ów) Nazwisko i imię osoby (osób) upoważnionej(ych) do podpisania niniejszej oferty w imieniu Wykonawcy(ów) Podpis(y) osoby(osób) upoważnionej(ych) do podpisania niniejszej oferty w imieniu Wykonawcy(ów) Pieczęć(cie) Wykonawcy
(ów) Miejscowość
i data
1.
2.













Załącznik nr 2

Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

DLA PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Na:
Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu.


Nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego 350/132/2012

OŚWIADCZAM(Y), ŻE:

Stosownie do treści art. 44 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ze zm.):
spełniam(y) warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:
Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu.

1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania
2. posiadamy wiedzę i doświadczenie,
3. dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia,
4. spełniamy warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej
Wykonawca spełnia również warunki wymienione w ogłoszeniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Podpis(y):

l.p. Nazwa(y) Wykonawcy
(ów) Nazwisko i imię osoby (osób) upoważnionej(ych) do podpisania niniejszej oferty w imieniu Wykonawcy(ów) Podpis(y) osoby(osób) upoważnionej(ych) do podpisania niniejszej oferty w imieniu Wykonawcy(ów) Pieczęć(cie) Wykonawcy
(ów) Miejscowość
i data
1.
2.








załącznik nr 3

---------------------------------------------
(pieczęć Wykonawcy)

OŚWIADCZENIE
Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na: _______________________________________________________
Oświadczamy, że brak jest podstaw do wykluczenia nas na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zgodnie z którym z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1 wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
1a. wykonawców, z którymi dany zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła co najmniej 5% wartości umowy.
2 wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego;
3 wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4 osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5 spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6 spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7 spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8 osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9 podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10 wykonawców będących osobami fizycznymi, które prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769) - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku;
11 wykonawców będących spółką jawną, spółką partnerską, spółką komandytową, spółką komandytowo-akcyjną lub osobą prawną, których odpowiednio wspólnika, partnera, członka zarządu, komplementariusza lub urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - przez okres 1 roku od dnia uprawomocnienia się wyroku.



..........................,dn....................
………………………………………………………………………………………….…………
Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy












































Załącznik nr 4 do SIWZ
………………………………………………….
(Pieczęć Wykonawcy/ Wykonawców)
WYKAZ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3/trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie .
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3/trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne na rzecz pacjentów oraz wartością złożonej oferty na kwotę minimum : 300.000,00 PLN.
Lp. Wartość Przedmiot Data wykonania Odbiorca
1.
2.
3.

Należy załączyć dokumenty potwierdzające, iż usługi te zostały wykonane należycie.

Na dowód powyższego załączamy referencje:

1. ..................................................................................
2. itd.
.........................., dn................. …………………………………………………………..………………
(Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy).






















Tom II
Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.


UMOWA nr 350/132/2012
zawarta w Poznaniu dnia …………………
pomiędzy:
Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
1. inż. Małgorzatę Kołodziej–Sarnę – Z-cę Dyrektora ds. Ekonomiczno – Eksploatacyjnych
2. dr Mirellę Śmigielską – Głównego Księgowego
zwanym dalej ZLECENIODAWCĄ,
a
_____________________________
_____________________________
_____________________________
wpisaną/ym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/ lub prowadzącą/ym działalność gospodarczą jako ____________________ - wpisaną/ym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej R.P.
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
reprezentowaną/ym przez:
.....................................................................................
.....................................................................................

zwanym dalej ZLECENIOBIORCĄ

§ 1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/132/2012 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
2. Umowa niniejsza zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.

§ 2

Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy usług przewozowych.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług przewozowych w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Zleceniobiorcę ofercie z dnia ___________________ – załączony do złożonej przez Zleceniobiorcę oferty formularz ofertowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Zleceniobiorca oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje środkami transportu niezbędnymi do profesjonalnego świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny,
b. posiada wszelkie niezbędne zezwolenia, licencje i zgody wymagane przepisami prawa do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy,
c. posiadany przez niego sprzęt, w szczególności zaś środki transportu wykorzystywany do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy spełnia wszelkie wymogi przewidziane przepisami prawa,
d. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej,
e. wszystkie środki transportu wykorzystywane przez zleceniobiorcę przy świadczeniu na rzecz Zleceniodawcy usług będących przedmiotem niniejszej umowy są objęte obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej,
f. w razie powierzenia świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy osobie trzeciej, zgodnie z postanowieniami § 7 niniejszej umowy, wszelkie osoby świadczące w imieniu Zleceniobiorcy usługi będące przedmiotem niniejszej umowy na rzecz Zleceniodawcy będą odpowiednio przeszkolone i posiadać będą odpowiednie kwalifikacje, w razie potrzeby potwierdzone stosownymi dokumentami,
i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
4. Zleceniobiorca zobowiązany jest do bieżącego informowania Zleceniodawcy o wszelkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na sposób i termin wykonania świadczonych przezeń na rzecz Zleceniodawcy usług będących przedmiotem niniejszej umowy.
5. Zleceniobiorca zobowiązuje się dostarczyć Zleceniodawcy dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów, na każde żądanie Zleceniodawcy, w terminie 7 dni od dnia otrzymania przedmiotowego żądania.

§ 4

Zleceniobiorca zobowiązuje się niniejszym do świadczenia na rzecz Zleceniodawcy usług polegających na przewozie pacjentów na trasie z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do siedziby Zleceniodawcy oraz z siedziby Zleceniodawcy do Śremu, zaś Zleceniodawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zleceniobiorcy wynagrodzenia.

§ 5

Zleceniobiorca zobowiązuje się do:
a. Transportu osób środkami transportu: 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu 8+1 osób; 2 samochody przystosowane do przewozu 16+1 osób i 19+1 osób , w tym minimum jeden samochód przystosowany do przewozu osób na wózku inwalidzkim; wykonawca winien posiadać awaryjnie kolejny samochód, który ewentualnie będzie niezbędny do użycia w awaryjnej sytuacji otrzymania informacji o konieczności przewozu.
b. 1 kurs = trasa tam: Śrem – Poznań i powrót: Poznań – Śrem (dokładny adres w Śremie podany powyżej w tabelce)
c. Pacjenci odbierani są ok. godz.7.00 ze Śremu w ilości mniej/więcej 19 osób i przewiezieni zostają na naświetlania do Poznania i powrót następuje ok. godz. 11.00; kolejna grupa jest odbierana ze Śremu ok. 10.00 w ilości ok. 8-16 osób i powrót następuje ok. godz.13.00. Podane godziny i grupy osób mogą ulegać zmianie.
d. Transport osób odbywa się w godzinach uzgodnionych ze zleceniodawcą, jednakże dyspozycyjność pojazdów winna być od godz. 7.00 -15.00
e. Posiadania standardu środków transportu: rok produkcji samochodów powyżej 2006 roku (min 4 pojazdy), drzwi boczne przesuwane, środki łączności (telefon komórkowy).
f. Wykonywania usługi, która obejmuje wszelkie niezbędne ubezpieczenia.
g. Posiadania licencję na przewóz osób.
h. Samochody i kierowcy spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
i. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zapotrzebowaniu na odpowiedzi pojazd z jednodniowym wyprzedzeniem,
j. Pojazdy wyposażone są w pasy bezpieczeństwa, system monitorowania GPS i klimatyzację w przedziale pasażerskim oraz dodatkowe grzanie postojowe.

§ 6

1. Z tytułu świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy Zleceniodawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zleceniobiorcy wynagrodzenia w wysokości:
a. ……………. zł (…………………………. złotych) netto za jeden kurs /tam i powrotem/ jednym samochodem o maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów wynoszącej 8+1 osób.
b. ……………. zł (…………………………. złotych) netto za jeden kurs /tam i powrotem/ jednym samochodem o maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów wynoszącej 16+1 osób.
c. ……………………….. zł (…………………………………. złotych 00/100) netto za jeden kurs /tam i powrotem/ jednym samochodem o maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów wynoszącej 19+1 osób
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu powiększone zostanie o podatek VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów prawa.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu obejmuje jednokrotny przewóz pacjentów, jednym samochodem na trasie ze Śremu do siedziby Zleceniodawcy oraz z siedziby Zleceniodawcy do Śremu.
4. Maksymalna wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług, wynosi 499.200,00 zł netto (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy dwieście złotych 00/100) netto + VAT zgodnie ze stawką obowiązującą w czasie obowiązywania niniejszej umowy) na dzień zawarcia niniejszej umowy kwota brutto wynosi ............... zł).
5. Wynagrodzenie, o której mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu płatne będzie miesięcznie z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Zleceniobiorcę faktury VAT obejmującej wynagrodzenie usługi świadczone w miesiącu poprzednim, w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Zleceniodawcę, przelewem na rachunek bankowy Zleceniobiorcy wskazany na fakturze.
6. Strony zgodnie postanawiają, że wszelkie koszty związane ze świadczeniem przez Zleceniobiorcę usług będących przedmiotem niniejszej umowy, w szczególności koszty korzystania ze środków transportu używanych przez Zleceniobiorcę do świadczenia tych usług, w tym koszty paliwa, innych materiałów eksploatacyjnych, napraw i konserwacji obciążają wyłącznie Zleceniobiorcę.
7. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku zmiany stawki podatku VAT obejmującej Usługi, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie wysokość wynagrodzenia brutto, zaś wysokość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian.

§ 7

1. Zleceniobiorca nie może bez uzyskania uprzedniej zgody Zleceniodawcy powierzyć świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy jakiejkolwiek osobie trzeciej poza osobami zatrudnionymi przez Zleceniobiorcę na podstawie umowy o pracę lub współpracującymi ze Zleceniobiorcą na podstawie umowy o świadczenie usług lub innego stosunku prawnego, wymienionymi w załączniku numer 2 do niniejszej umowy, stanowiącym jej integralną część.
2. W razie powierzenia przez Zleceniobiorcę świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy jakiejkolwiek osobie trzeciej bez uprzedniego uzyskania zgody Zleceniodawcy, z zastrzeżeniem postanowienia ust. 1 niniejszego paragrafu, Zleceniobiorca zobowiązuje się zapłacić na rzecz Zleceniodawcy karę umowną w wysokości równej dziesięciokrotności wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy za każdy przypadek takiego powierzenia.
3. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania za szkodę w wysokości przewyższającej wysokość kary umownej, o której mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu.
4. Kara umowna, o której mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu płatna będzie w terminie 7 dni od daty wezwania Zleceniobiorcy do zapłaty,
5. W razie powierzenia przez Zleceniobiorcę świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy osobie trzeciej za zgodą Zleceniodawcy, Zleceniobiorca odpowiada za wszelkie działania lub zaniechania osoby trzeciej, której powierzył świadczenie usług będących przedmiotem niniejszej umowy jak za działania lub zaniechania własne.

§ 8

1. Umowa niniejsza zawarta jest na czas określony (24 miesięcy) od dnia ______________ do dnia ____________ .
2. Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia niniejszej umowy z zachowaniem 2/dwu miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
3. Zleceniodawca ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
a. Zleceniobiorca w sposób rażący lub uporczywy naruszać będzie postanowienia niniejszej umowy,
b. Zleceniobiorca nie będzie spełniał warunków, o których mowa w § 3 ust. 3 niniejszej umowy.
4. Oświadczenie o wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu od niniejszej umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 9

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ____________________, tel. ______________
oraz
ze strony Zamawiającego – Ewa Dąbrowska , tel. 61/88 50 644 .
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 10

Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 11

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy – Prawo przewozowe, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.

§ 12

Zmiany niniejszej umowy mogą mieć miejsce, tylko w zakresie przewidzianym dyspozycją art. 144 ust. 1 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 13

Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczące jej interpretacji lub wykonania strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego ze względu na miejsce siedziby Zleceniodawcy.

§ 14

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.



ZLECENIODAWCA ZLECENIOBIORCA
__________________________ __________________________











































Tom III
Opis przedmiotu zamówienia.


Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu.
L.p Przedmiot zamówienia Ilość:
1. Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu. W okresie 24 miesięcy:
2 kursy dziennie
(1 mały samochód = 8+1 miejsc
i 2 duże samochody = 16+1 miejsc i 19+1 miejsc)
5 dni w tygodniu i awaryjnie- ewentualnie w sobotę .


Wymagania i opis techniczny:
1. Środki transportu: 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu 8+1 osób; 2 samochody przystosowane do przewozu 16+1 osób i 19+1 osób , w tym minimum jeden samochód przystosowany do przewozu osoby na wózku inwalidzkim; wykonawca winien posiadać awaryjnie kolejny samochód, który ewentualnie będzie niezbędny do użycia w awaryjnej sytuacji otrzymania informacji o konieczności przewozu.
2. 1 kurs = trasa tam: Śrem – Poznań i powrót: Poznań – Śrem (dokładny adres w Śremie podany powyżej w tabelce).
3. Pacjenci odbierani są ok. godz.7.00 ze Śremu w ilości mniej/więcej 19 osób i przewiezieni zostają na naświetlania do Poznania i powrót następuje ok. godz. 11.00; kolejna grupa jest odbierana ze Śremu ok. 10.00 w ilości ok. 8-16 osób i powrót następuje ok. godz.13.00. Podane godziny i grupy osób mogą ulegać zmianie.
4. Transport osób odbywa się w godzinach uzgodnionych ze zleceniodawcą, jednakże dyspozycyjność pojazdów winna być od godz. 7.00 -15.00.
5. Określenie standardu środków transportu: rok produkcji samochodów powyżej 2006 roku (min 4 pojazdy), drzwi boczne przesuwane, środki łączności (telefon komórkowy).
6. Usługa winna obejmować wszelkie niezbędne ubezpieczenia.
7. Wykonawca posiada licencję na przewóz osób.
8. Samochody i kierowcy winni spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
9. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zapotrzebowaniu na odpowiedzi pojazd z jednodniowym wyprzedzeniem.
10. Pojazdy wyposażone muszą być w pasy bezpieczeństwa, system monitorowania GPS i klimatyzację w przedziale pasażerskim oraz dodatkowe grzanie postojowe.

« Powrót do szczegółów zamówienia