Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/119/2012

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 08.11.2012
EZ/350/119/2012/1370


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/119/2012 Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
PAKIET NR 7

Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie w Pakiecie 7 - równoważne elektrody jednorazowego użytku, wykonane na podłożu z pianki polietylenowej, żelowane, przeznaczone do monitorowania i diagnozowania dorosłych w rozmiarze 50mmx36mm.
Prosimy o możliwość wyceny za opakowanie jednostkowe 50 sztuk. Ilość elektrod zostanie odpowiednio przeliczona.
Pozostałe parametry jak w opisie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.


PYTANIE
SIWZ – rozdz. V pkt. 2 – wiedza i doświadczenie /pakiet nr 7/
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu w zakresie pakietu nr 7, aby wykonawca przedłożył wykaz dostaw zawierający co najmniej 1 zamówienie zrealizowane w jednostce świadczącej usługi medyczne z dziedziny Onkologii na rzecz pacjentów leczonych onkologicznie. Przedmiotem zamówienia w pakiecie nr 7 są standardowe elektrody jednorazowego użytku, stosowane w jednostkach służby zdrowia niezależnie od profilu ich działalności, schorzeń leczonych w nich pacjentów czy wielkości jednostek. Trudno uznać za zasadne rozróżnienie placówek onkologicznych od np. placówek kardiologicznych w przypadku zastosowania elektrod jednorazowego użytku. Zamawiający wymaga standardowych elektrod piankowych, żelowanych, przeznaczonych do monitorowania i diagnozowania dorosłych, które w ten sam sposób są stosowane u pacjentów z różnymi schorzeniami, nie są produktem szczególnie dedykowanym placówkom onkologicznym. Wykonywanie dostaw elektrod jednorazowego użytku do placówek onkologicznych w żaden sposób nie różni się od dostaw tego asortymentu do innych placówek medycznych. W związku z powyższym prosimy o dopuszczenie możliwości przedłożenia wykazu dostaw zawierającego co najmniej 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne, na podaną w SIWZ kwotę.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia zapis warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia wykreślając wymóg posiadania potwierdzenia z placówek onkologicznych zamieniając je na placówki medyczne.
Prawidłowa treśc zapisów SIWZ zostaje podana poniżej:
Zapis części V pkt. 2.2 otrzymuje brzmienie:

Wiedza i doświadczenie
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum :
Pakiet nr 1- 40.000,00PLN
Pakiet nr 2- 18.000,00PLN
Pakiet nr 4- 3.000,00PLN
Pakiet nr 5- 18.000,00PLN
Pakiet nr 6- 8.000,00PLN
Pakiet nr 7- 14.000,00PLN

Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/ nie spełnia..

Część VI pkt. 1.2. otrzymuje brzmienie:

Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie- co najmniej 1 dostawę odpowiadającą swym rodzajem przedmiotowemu zamówieniu na kwotę minimum:
Pakiet nr 1- 40.000,00PLN
Pakiet nr 2- 18.000,00PLN
Pakiet nr 4- 3.000,00PLN
Pakiet nr 5- 18.000,00PLN
Pakiet nr 6- 8.000,00PLN
Pakiet nr 7- 14.000,00PLN

PYTANIE
SIWZ – rozdz. V pkt. 2 – wiedza i doświadczenie /pakiet nr 7/
W przypadku gdy Zamawiający nie dopuści przedłożenia wykazu dostaw zawierającego co najmniej 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne na kwotę podaną w SIWZ, prosimy o wyjaśnienie, dlaczego wykaz dostaw zawierający dostawy elektrod jednorazowego użytku do placówek medycznych innego typu niż onkologiczne nie będzie stanowił spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia wymienionego w rozdz. V pkt. 2 SIWZ.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający skorygował zapis SIWZ w poprzednim pytaniu.

PYTANIE
SIWZ – rozdz. VI pkt. 1 ppkt. 3 /pakiet nr 7/
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu załączenia koncesji na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej w przypadku wykonawców, którzy będą składać ofertę w zakresie pakietu nr 7. Elektrody wskazane w opisie przedmiotu zamówienia stanowią wyrób medyczny klasy I /niesterylny/ w rozumieniu Ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji wyrobów medycznych do różnego przeznaczenia (z późn. zm.), dlatego też na hurtownie sprzętu medycznego, które handlują ww. asortymentem, nie został nałożony obowiązek posiadania koncesji na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wykreśla zapis mówiący o obowiązku posiadania koncesji na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej.

PYTANIE
SIWZ – rozdz. VI pkt. 5 ppkt. 1
W związku z faktem, że złożenie oferty w postępowaniu przetargowym nie jest czynnością zobowiązującą w rozumieniu prawa cywilnego (a jest nią dopiero podpisanie umowy) chcielibyśmy potwierdzić, że Zamawiający uzna za wystarczające pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego? Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań i składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza, iż wystarczające jest pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego.

PYTANIE
SIWZ – rozdz. VI pkt. 5 ppkt. 1
Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający uzna za wystarczające, jeśli formularz ofertowy /zał. nr 1 do SIWZ/ zostanie podpisany przez osobę legitymującą się ww. pełnomocnictwem tj. pełnomocnictwem do złożenia oferty przetargowej wskazującym, że osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej
Ewentualna umowa zostanie podpisana przez osobę upoważnioną do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 7
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie zmiany jednostki miary z sztuk na opakowania i odpowiednie przeliczenie ilości – 1 opakowanie = 50 sztuk w ww. pozycji, której jednostką handlową jest opakowanie. Podanie cen za opakowania nie będzie zawyżało całkowitej wartości przygotowanej oferty przetargowej, co miałoby miejsce w przypadku przeliczenia ceny dla 1 sztuki i podania jej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, co wiąże się z koniecznością jej zaokrąglenia.
Jeśli Zamawiający nie wyrazi zgody na powyższe prosimy wówczas o dopuszczenie możliwości podania ceny netto i brutto za 1 szt. do 4 miejsc pop przecinku.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę opakowania z odpowiednim przeliczeniem ilości.

PYTANIE
PAKIET NR 7
Czy Zamawiający zgodzi się na tolerancje rozmiaru elektrod +/- 2 mm?
ODPOWIEDŹ
Tak, Zamawiający zmienia tolerancję rozmiaru elektrod +/- 2mm.

PYTANIE
Dot. Pakiet nr 2
Czy Zamawiający dopuści proszek żelujący pakowany w saszetki o gramaturze 7gram, co znacząco wpłynie na obniżenie ceny tych produktów oraz zrealizuje zapis ustawy PZP o uczciwej konkurencji? Oferowany przez nas produkt pomimo mniejszej gramatury posiada silne właściwości wiążące, 1 saszetka wiąże od 500 do 1500 ml płynu w żel.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie saszetek o gramaturze 7 gram pod warunkiem, iż wiąże ona od 500 do 1500ml płynu w żel.

PYTANIE
Pakiet 1, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści wkład workowy z 3 króćcami ( do ssaka, do tandemu i do pacjenta)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza system do odsysania, w którym wkłady workowe nie wymagają odłączenia drenu od źródła ssania przy wymianie wkładu na nowy ( to rozwiązanie całkowicie eliminuje ryzyko błędnego połączenia drenów oraz zmniejsza liczbę operacji potrzebnych do wymiany wkładów)

PYTANIE
Pakiet 1, poz. 3
Czy Zamawiający odstąpi od mechanizmu sprężynowego w plastikowym wieszaku na szynę?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza wieszaki inne niż plastikowe, lecz utrzymuje wymóg mechanizmu sprężynowego w tym wieszaku ( umożliwia to natychmiastowe, wielokrotne przemieszczanie wieszaka do żądanego miejsca na szynie na całej jej długości).

PYTANIE
Pakiet 3, poz. 1
Czy Zamawiający odstąpi od wymogu dotyczącego ulotki w języku polskim na zgrzewce oraz informacji o składzie środka w którym nasączona jest gąbka?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający unieważnia pakiet nr 3.
Zamawiający podjął decyzję używania szczotek, wobec czego zakup przedmiotu zamówienia jest nieuzasadniony.
W wyniku unieważnienia pakietu nr 3 nie ulega zmianie numeracja pakietów- zachowują one dotychczasowe numery z pominięciem nr 3.

PYTANIE
Pakiet 4, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw do lewatywy z drenem o długości 120cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższy zestaw.

PYTANIE
Pakiet 4, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw do lewatywy z cewnikiem zakończonym miękko wyoblonym zakończeniem i 2 dużymi otworami bocznymi zamiast kanki.
ODPOWIEDŹ
Tak.

PYTANIE
Pakiet 6, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści kieliszki do leków pakowane a’ 75szt?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza kieliszki pakowane a’ 75 sztuk z odpowiednim przeliczeniem ilości.

PYTANIE
Czy Zamawiający w trosce o uczciwą konkurencje dopuści system równoważny do opisanego w SIWZ?
System nasz charakteryzuję się łatwością i bezpieczeństwem użytkowania.
Wkłady, biologicznie czyste, posiadają w pokrywie jedynie 2 króćce ( pacjent, próżnia) o różnej średnicy, co uniemożliwia mylne podłączenie drenów.
Wkłady nie posiadają dodatkowego, szerokiego portu co dodatkowo zabezpiecza personel przed kontaktem z wydzieliną a proszek żelujący zasysany jest przez port pacjenta. Każdy wkład wyposażony jest w filtr hydrofobowy i antybakteryjny pełniący rolę zastawki odcinającej.
Dwa uchwyty wkładu w formie pętli znacznie ułatwiają demontaż.
Wkłady o mniejszej pojemności są w pełni kompatybilne z pojemnikami o większej pojemności.
W przypadku odsysania mniejszej ilości wydzieliny nie ma potrzeby zmiany pojemnika.
Kanistry, nie posiadają żadnych przyłączeń ( wszystkie w pokrywie wkładu jednorazowego) wyskalowany w ml, przezroczysty. Do systemu posują mocowniki wykonane ze stali, do mocowania kanistrów na szynę modura.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza system równoważny, w którym wkłady workowe nie wymagają odłączenia drenu os źródła ssania przy wymianie wkładu na nowy ( to rozwiązanie całkowicie eliminuje ryzyko błędnego połączenia drenów do pacjenta i źródła ssania oraz zmniejsza liczbę operacji potrzebnych do wymiany wkładów).

PYTANIE
Czy Zamawiający wymaga aby na każdym wkładzie znajdowała się fabrycznie nadrukowana data ważności co jest uwarunkowane datą skuteczności i przydatności filtra antybakteryjnego i hydrofobowego we wkładzie?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

PYTANIE
Czy Zamawiający wymaga aby w pokrywie wkładu znajdowały się tylko dwa króćce (pacjent, próżnia) , o różnej średnicy co zapobiega mylnemu podłączeniu drenów?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza wkłady workowe, które nie wymagają odłączenia drenu od źródła próżni przy wymianie wkładu na nowy ( to rozwiązanie całkowicie eliminuje ryzyko błędnego połączenia drenów oaz zmniejsza liczbę operacji potrzebnych do wymiany wkładów).

PYTANIE
Firma…. Zwraca się z uprzejmą prośbą o zmianę zapisu dotyczącego wykazu dostawy , pkt. IV SIWZ, ppkt. 2 Wiedza i doświadczenie: „ zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne z dziedziny Onkologii na rzecz pacjentów leczonych oknologicznie.”
Wymóg takich referencji, godzi w zasady uczciwej konkurencji ponieważ jest to zapis eliminujący możliwość złożenia korzystnej dla Zamawiającego oferty przez firmy nowo powstałe.
Prosimy o zmianę powyższego zapisu na : „ zrealizowanemu w jednostce świadczącej dostawy lub usługi asortymentu medycznego”. Pozostałe parametry SIWZ bez zmian.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający skorygował zapis w odpowiedziach powyżej. Poniżej zostaje on ponownie zacytowany:
Zamawiający zmienia zapis warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia wykreślając wymóg posiadania potwierdzenia z placówek onkologicznych zamieniając je na placówki medyczne.
Prawidłowa treść zapisów SIWZ zostaje podana poniżej:
Zapis części V pkt. 2.2 otrzymuje brzmienie:

Wiedza i doświadczenie
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum :
Pakiet nr 1- 40.000,00PLN
Pakiet nr 2- 18.000,00PLN
Pakiet nr 4- 3.000,00PLN
Pakiet nr 5- 18.000,00PLN
Pakiet nr 6- 8.000,00PLN
Pakiet nr 7- 14.000,00PLN

Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/ nie spełnia..

Część VI pkt. 1.2. otrzymuje brzmienie:

Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie- co najmniej 1 dostawę odpowiadającą swym rodzajem przedmiotowemu zamówieniu na kwotę minimum:
Pakiet nr 1- 40.000,00PLN
Pakiet nr 2- 18.000,00PLN
Pakiet nr 4- 3.000,00PLN
Pakiet nr 5- 18.000,00PLN
Pakiet nr 6- 8.000,00PLN
Pakiet nr 7- 14.000,00PLN


UWAGA:

Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.

W związku z modyfikacją specyfikacji zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 03.12.2012 do godz. 09.00
Otwarcie ofert w dniu 03.12.2012 o godz. 10.00

Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna


Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia