Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków i automatycznych klipsownic

Numer zamówienia:

350/1/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania, zmiana umowy

Poznań, dnia 06.02.2013
EZ/350/1/2013/161


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/1/2013 Zakup i dostawa opatrunków i automatycznych klipsownic

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do projektu umowy zawartej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, których treść przekazujemy poniżej .
W wyniku licznych zapytań Zamawiający zmienia projekt umowy przekazując je wszystkim zainteresowanym.
W związku z powyższym prosimy o zapoznanie się z treścią nowego projektu i ewentualne składanie zapytań do nowej treści umowy.

PYTANIA
1. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 4 ust. 7 wzoru umowy zostało dopisane zdanie o następującej treści: „Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron.
2. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy zostały wykreślone słowa „opóźnienia lub”?
Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 września 2011 r. KIO 1910/11, wykonawca może być obciążony karą umowną za wystąpienie tylko takich czynników, za które jest odpowiedzialny.
3. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy słowa „łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostały zastąpione słowami „łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”?
Uzasadnione jest aby kara umowna była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna mogłaby okazać się niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.
4. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 2 wzoru umowy zostały dopisane słowa „, po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, celowe jest aby przed odstąpieniem od umowy/wypowiedzeniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, a tym samym uniknąć skutków odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, które są niekorzystne dla obu stron.
5. O jakich zdarzeniach losowych oraz nieszczęśliwych wypadkach jest mowa w § 9 ust. 1 wzoru umowy? Czy Zamawiający zgadza się aby w § 9 ust. 1 wzoru umowy przed słowami „zdarzeń losowych oraz nieszczęśliwych wypadków” dodać słowa „zawinionych przez Wykonawcę”.
Kodeksowym standardem odpowiedzialności za niewykonanie i nienależyte wykonanie umowy jest, zgodnie z art. 472 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność na zasadzie winy. Nie ma uzasadnienia rozszerzenie odpowiedzialności wykonawcy również na niezależne od niego zdarzenia i wypadki.

W związku ze zmianą treści Specyfikacji zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.

Składanie ofert do dnia 05.03.2013 do godziny 09.00
Otwarcie ofert w dniu 05.03.2013 o godz. 10.00.


UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.




Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna




Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia