Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Prowadzenie usług pocztowych na rzecz Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

Numer zamówienia:

350/43/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany wzór umowy ( tylko treść zasadnicza - załaczniki do umowy bez zmian)

Załącznik nr 5 do SIWZ

Umowa nr 350/43/2013
Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) w dniu ................ pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w .................................(nr kodu...........), ul. ......................................................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:
Nadawca oświadcza, że na dzień zawarcia niniejszej umowy nie uległy zmianie dane, które miałyby wpływ na ważność niniejszej umowy i są zgodne z dokumentami przedstawionymi na okoliczność jej zawarcia.

§ 1
1. Przedmiotem umowy jest przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie niżej wymienionych usług pocztowych, opłaconych w formie z dołu:
1) w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych i priorytetowych:
a) przesyłek listowych nierejestrowanych,
b) przesyłek listowych rejestrowanych,
c) paczek pocztowych,
2) w obrocie krajowym:
a) paczek pocztowych ekonomicznych i priorytetowych,
a także za przesyłki rejestrowane zwracane do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy.
2. Przez opłatę z dołu należy rozumieć opłatę w całości wniesioną przez Zamawiającego, bezgotówkowo, poprzez polecenie przelewu w terminie późniejszym niż:
1) nadanie przesyłek,
2) odbiór przesyłek rejestrowanych zwracanych do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości
ich doręczenia/wydania odbiorcy,
z uwzględnieniem zasad rozliczania i regulowania należności, o których mowa w § 3.

§ 2
Warunkiem zastosowania formy opłaty z dołu jest wykonanie przez Zamawiającego czynności polegających na:
1) nadawaniu przesyłek w wyznaczonej placówce pocztowej wskazanej w Załączniku nr 1.
2) odbieraniu przesyłek rejestrowanych zwracanych do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości
ich doręczenia odbiorcy,
3) adresowaniu, oznakowaniu i opakowaniu przesyłek listowych (z wyłączeniem przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością) zgodnie z wymaganiami określonymi w Załączniku nr 2
4) wypełnieniu przeznaczonych dla Nadawcy części w formularzach adresowych,
5) umieszczeniu oznaczenia potwierdzającego wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści:



.........................................
( nazwa placówki pocztowej wskazanej w Załączniku nr 1)
a) w miejscu przeznaczonym na znak opłaty pocztowej, na stronie adresowej przesyłek listowych (z wyłączeniem przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością w obrocie krajowym) ,
b) w górnym prawym rogu na stronie adresowej paczek pocztowych, paczek pocztowych PLUS,
– w przypadku korzystania przez Zamawiającego z nalepek adresowych nakładu Wykonawcy.
Dodatkowo na nalepce adresowej w polu „Opłata” Zamawiający umieszcza napis „Opłata pobrana - Umowa ”,
c) we wskazanym przez Wykonawcę miejscu na nalepce adresowej dla paczek pocztowych, paczek pocztowych ekonomicznych i priorytetowych,– jeżeli Zamawiający uzyska zgodę na stosowanie nalepek adresowych własnego nakładu,
6) umieszczeniu na nalepce adresowej do przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością w obrocie krajowym informacji o wniesieniu opłaty za przesyłkę w polu „Opłata” napisu „UMOWA Nr .............. z dnia ................... ”,

7) nadawaniu przesyłek, których zawartość stanowią wyłącznie materiały własne oraz nie załączaniu do przesyłek żadnych materiałów pochodzących od osób trzecich, a w szczególności reklamowych, informacyjnych, promocyjnych i innych,
8) sporządzaniu w dwóch egzemplarzach, zaopatrzonych w informacje o Zamawiającym, formie opłaty, numerze i dacie zawartej umowy, z których oryginał przeznaczony jest dla pocztowej placówki nadawczej:
a) pocztowej książki nadawczej - dla przesyłek rejestrowanych, wpisując każdą przesyłkę kolejno w oddzielną pozycję czytelnie, zgodnie z określeniem kolumn, zaznaczając w kolumnie „uwagi”:
 usługi komplementarne (np. „P.O.” - dla przesyłek z potwierdzeniem odbioru),
 kategorię przesyłki w przypadku przesyłek priorytetowych – używając skrótu „PR”,
 gabaryt w przypadku przesyłek w gabarycie B używając skrótu „B”,
b) zestawienia zgodnego ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 - dla przesyłek nierejestrowanych.
W przypadku dokonania błędnego wpisu i jego poprawienia bądź wykreślenia, Zamawiający poświadcza ten fakt składając obok swój podpis,
9) nadawaniu przesyłek w stanie uporządkowanym tj. przekazaniu przesyłek ułożonych stroną adresową w tym samym kierunku:
a) rejestrowanych – według kolejności wpisów w pocztowej książce nadawczej, dokonywanych z uwzględnieniem podziału na: poszczególne rodzaje usług, przesyłki krajowe i zagraniczne, ekonomiczne i priorytetowe,
b) nierejestrowanych – w podziale wynikającym z zestawienia, o którym mowa w pkt 8 ) ppkt b).

§ 3
Strony ustalają następujące zasady rozliczania i regulowania należności:
1) za okres rozliczeniowy przyjmuje się miesiąc kalendarzowy,
2) podstawą rozliczeń finansowych jest ustalona na podstawie obowiązujących w dniu nadania cenników, suma opłat za:
a) nadane przesyłki pocztowe wymienione w § 1 ust. 1 stwierdzona na podstawie dokumentów nadawczych
b) przesyłki rejestrowane zwracane do Zamawiającego , stwierdzona na podstawie dokumentów oddawczych,
3) cenniki o których mowa w pkt. 2) są dostępne za pośrednictwem: strony internetowej Wykonawcy komórek handlowych jednostek organizacyjnych Wykonawcy oraz w każdej placówce pocztowej Wykonawcy,
4) faktury VAT z tytułu należności wynikających z realizacji niniejszej umowy, wystawiane będą w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego,
5) należności wynikające z faktur VAT Zamawiający regulować będzie przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie 14 dni od daty jej złożenia w siedzibie Zamawiającego. Na przelewie Zamawiający zobowiązany jest określić tytuł wpłaty "wpłata za fakturę VAT nr ……..., umowa nr ................... „.
6) Faktury, o których mowa wyżej wystawione i wysyłane będą w zależności od dokumentów nadawczych i odbiorczych na adresy:

a) Wielkopolskie Centrum Onkologii
Ul. Garbary 15
61-866 Poznań

b) Wojewódzki Ośrodek Koordynujący
Ul. Garbary 15
61-866 Poznań

7) za dzień zapłaty przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy,
8) za nieterminowe regulowanie należności Wykonawca naliczać będzie odsetki w wysokości ustawowej. Jeżeli Wykonawca nie dostarczy faktury VAT co najmniej 7 dni przed terminem płatności, na pisemny wniosek Zamawiającego, odsetki będą liczone od 8 dnia od daty dostarczenia faktury,
9) w przypadku zalegania przez Zamawiającego z płatnościami, przez okres dłuższy niż 21 dni
od wskazanego w pkt. 5) terminu zapłaty, usługi będą realizowane z zastosowaniem formy opłaty z góry na ogólnie obowiązujących zasadach, począwszy od następnego okresu rozliczeniowego.
10) powrót do formy płatności z dołu nastąpi po uregulowaniu zaległych należności wraz z ustawowymi odsetkami, począwszy od następnego okresu rozliczeniowego.
11) Strony ustalają, że faktury VAT będą:
- wystawiane i przesyłane na adres Zamawiającego wskazany w §3 ust. 6 umowy
12) zmiana zasad wystawiania i przesyłania faktur VAT, określonych w pkt. 11), nie wymaga aneksowania umowy, pod warunkiem pisemnego powiadomienia o tym fakcie Wykonawcy.
13) Wartość progowa umowy w okresie jej trwania nie przekroczy kwoty 786. 206,00 złotych brutto.
Słownie: siedemset osiemdziesiąt sześć tysięcy dwieście sześć 00/100)
14) Obowiązek kontrolowania wartości progowej umowy, o której mowa w ust. 13 leży po stronie Zamawiającego.

§ 4
Jeżeli w trakcie obowiązywania Umowy nastąpi zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki.

§ 5
Umowa może być rozwiązana przez każdą ze Stron w formie pisemnej, z obowiązkiem dokonania płatności za czynności będące w toku wynikające z wykonania umowy:
1) w terminie natychmiastowym, w przypadku niedotrzymania warunków niniejszej umowy, lub w przypadku zmiany w trakcie obowiązywania umowy przepisów podatkowych i przepisów prawnych regulujących działalność pocztową, jeżeli wejście w życie tych przepisów uniemożliwi realizację umowy,
2) z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca kalendarzowego, bez podania powodów.
§ 6
1. Strony zobowiązują się do niezwłocznego, wzajemnego, pisemnego powiadamiania się
o zmianach dotyczących określonych w umowie nazw, adresów, osób do kontaktu, bez konieczności sporządzania aneksu do niniejszej umowy. Korespondencję doręczoną na adresy do korespondencji wskazane w ust. 2, każda ze Stron uzna za prawidłowo doręczoną w przypadku nie powiadomienia drugiej Strony o zmianie swego adresu. Każda ze Stron przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wszelkie negatywne skutki wynikłe z powodu nie wskazania drugiej Stronie aktualnego adresu.
2. Strony ustalają, że ich aktualne adresy do korespondencji są następujące:
Wykonawca:
................................

Zamawiający:
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
61-866 Poznań

3. W zakresie realizacji umowy, Strony ustalają następujące osoby do kontaktu:
Wykonawca:
...........................................
Zamawiający:
Zenon Pajczyk, Kierownik Kancelarii, Tel. 61/88 50 625

§ 7
1. Wykonawca zastrzega, że zapisy niniejszej umowy, informacje oraz materiały przekazywane lub wytworzone w trakcie realizacji umowy, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Poczty w rozumieniu przepisów ustawy z 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003r. Nr 153 poz.1503 z późn. zm.) niezależnie od tego, czy naniesiono na nich stosowną klauzulę.
2. Przekazanie, ujawnienie, kopiowanie lub wykorzystanie przez Zamawiającego informacji, o których mowa w ust. 1 w zakresie niezgodnym z celem zawarcia niniejszej umowy stanowi zagrożenie dla istotnych interesów Wykonawcy.
3. Każde zachowanie Zamawiającego spełniające przesłanki ust. 2 i art. 11 wymienionej ustawy, wiąże się z odpowiedzialnością cywilną lub karną określoną w art. 18 i art. 23 powołanej ustawy.
4. Zakazy, o których mowa w ust. 1 nie dotyczą informacji ujawnianych w związku z wymogami ustawowymi, w tym ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych
5. Wszelkie spory wynikające z realizacji Umowy będą podlegały rozstrzygnięciu przez sąd powszechny w Poznaniu
§ 8
1. Strony oświadczają, iż zasady korzystania z usług pocztowych wymienionych w § 1 ust. 1 odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania tych usług, uprawnienia Zamawiającego i adresata oraz procedury reklamacyjne określają niżej wymienione akty prawne:
a) ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe
b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków
wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r., Nr 5, poz. 34 z późn. zm.),
c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie
reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i
przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003 r., Nr 183, poz. 1795 z późn. zm.),
d) ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. Nr 267,,
e) międzynarodowych przepisów i regulaminów pocztowych,
f) regulaminów obowiązujących u Wykonawcy, regulujących świadczenia objęte przedmiotem zamówienia.

2. Nadawca oświadcza, że zapoznał się z przepisami wskazanymi w ust.1.
3. Do świadczenia usług, o których mowa w § 1 ust. 1 mają zastosowanie przepisy wskazane w ust.1, obowiązujące w dniu nadania przesyłek.
4. Zmiana przepisów wskazanych w ust. 1 nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy, pod warunkiem ich opublikowania odpowiednio w Dzienniku Ustaw lub na stronie internetowej Wykonawcy.

§ 9
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego i Prawa pocztowego oraz Prawa Zamówień Publicznych.

§ 10
Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności, z wyjątkiem przypadków określonych w § 3 pkt 12, § 6 oraz § 8 ust. 4 niniejszej umowy.

§ 11
1. Umowa zostaje zawarta na czas określony 24 miesięcy tj. od dnia .............. do .....................
2. W przypadku wygaśnięcia umowy lub jej rozwiązania, Strony zobowiązują się do dokonania, w terminie 2 miesięcy od zakończenia obowiązywania umowy, rozliczenia liczby nadanych/zwróconych przesyłek oraz zastosowanych opłat, a w razie potrzeby również do zwrotu kwot nienależnych wynikających z takiego rozliczenia na podstawie wystawionych przez Pocztę faktur korygujących VAT.

§ 12
Umowę niniejszą sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
Załączniki:
nr 1, 1A–Wykaz operacyjny.
nr 2– Wymagania w zakresie adresowania i opakowania przesyłek listowych (z wyłączeniem przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością) i przesyłek reklamowych.
nr 3– Wzór „Zestawienia ilościowo - wartościowego przesyłek w obrocie krajowym nadanych w dniu …….” i „Zestawienia ilościowo - wartościowego przesyłek w obrocie zagranicznym nadanych w dniu …….”
Zamawiający Wykonawca

« Powrót do szczegółów zamówienia